Mid-seasonwedstrijden 2022

Die jongen heeft nog nooit beter gereden in welke koers dan ook die hij samen met Tadej is gestart :p

Voor alles een eerste keer e ;)
maar Ik ben er mee aan het rammelen , meneer paard.

Ik heb een vermoeden dat we dit of volgend jaar toch nog iets van mogen verwachten.
Ik ben een fanboy met teveel hoop. (Maar dat hij nog niet eens op de shortlist staat op PCS zegt genoeg dat ik teveel hoop heb)
 
Ale gast, Meintjes zijn eerste overwinning in 7 jaar 😂 Zimmerman dan nog 3e. Ze zijn echt on fire bij IWG.

Jammer voor Tesfatsion, maar die wint zijn koersen nog wel.
 
Lol ben ik nu zo doof of hoorde ik de omroeper nu zeggen dat het Quinten Hermans was? :unsure:
Blijkt dus gewoon Louis Meintjes te zijn, Meintjes for God sake :bow:
 
Waarom niet?
De dauphine is de voorbereiding voor de tour, waarom dan niet al uw pionnen voor de tour voorbereiden? :p
Ineos toch ook niet met een prutsploeg daar.


Dat wil zeggen dat ze met Martinez, Thomas en Yates hun A-team naar Zwitserland sturen?
+ Pinot, Mäder, Higuita en vooral Vlasov krijg je een leuke bende waarmee Evenepoel het mag uitvechten.
 
Dat wil zeggen dat ze met Martinez, Thomas en Yates hun A-team naar Zwitserland sturen?
+ Pinot, Mäder, Higuita en vooral Vlasov krijg je een leuke bende waarmee Evenepoel het mag uitvechten.

Las ik ook vandaag. Is voor het eerst in lange tijd dat de ronde van Zwitserland eens een keer een deelnemersveld aan de start krijgt die zich kan meten met Dauphine. Was de laatste jaren een beetje triestig om de koers die na de 3 GTs als grootste ronde werd beschouwd zo te zien afglijden.

Nu voor Evenepoel wordt het op deze manier wel een goede waardemeter. Dacht dat ze slim waren met hem naar Zwitserland ipv Dauphine te sturen om het tegen een lichter deelnemers veld op te nemen. Nu zowel Dauphine als Zwitserland moeten het natuurlijk afleggen tegen de ronde van Slovenie waar de echte grote starten.
 
Las ik ook vandaag. Is voor het eerst in lange tijd dat de ronde van Zwitserland eens een keer een deelnemersveld aan de start krijgt die zich kan meten met Dauphine. Was de laatste jaren een beetje triestig om de koers die na de 3 GTs als grootste ronde werd beschouwd zo te zien afglijden.

Nu voor Evenepoel wordt het op deze manier wel een goede waardemeter. Dacht dat ze slim waren met hem naar Zwitserland ipv Dauphine te sturen om het tegen een lichter deelnemers veld op te nemen. Nu zowel Dauphine als Zwitserland moeten het natuurlijk afleggen tegen de ronde van Slovenie waar de echte grote starten.
De ronde van Zwitserland heeft de laatste 10 jaar mooie deelnemers en mooie winnaars. Snap niet goed waar je het vandaan haalt dat hij zou afglijden.

En welke groten ik de tour van Slovenië?
Je hebt het dan zuiver alleen op Pogacar?
 
Kerel is 50, legende. Gewoon een eerbetoon aan de koers, prachtig 👏 💕
Deze week zag ik nog de naam van Francisco Mancebo passeren in een koersuitslag, op zijn 46e. Had totaal geen idee dat die nog koerste. Zalig zo'n kerels.
 
De ronde van Zwitserland heeft de laatste 10 jaar mooie deelnemers en mooie winnaars. Snap niet goed waar je het vandaan haalt dat hij zou afglijden.

En welke groten ik de tour van Slovenië?
Je hebt het dan zuiver alleen op Pogacar?


2x had zwitserland een beter veld 1x werd zwitserland niet gereden 7x had Dauphine het sterke deelnemers veld. US Postal en later Sky stuurden hun TDF renners altijd naar de Dauphine. Vroeger zond Sporza de RVZ uit maar tegenwoordig is het de Dauphine.

Ook Tirreno en PN hebben beter gestoffeerde deelnemerslijsten dan de RVZ dus de titel van 4e grootste ronde die ze zo hadden in de jaren 90' hebben ze al lang niet meer. Vandaar dat ik zeg dat ze zijn afgegleden. Aangezien ze vroege 4e stonden (na de TDF, Giro en Vuelta) en nu Dauphine, Tirreno en PN ook nog voor hen moeten laten.

En die Slovenie dat was een mop speciaal voor jouw. Omdat jij altijd ligt te janken dat als Pogi of VDP niet meedoen het kutkoersen tegen janneke en mieke zijn.
 

2x had zwitserland een beter veld 1x werd zwitserland niet gereden 7x had Dauphine het sterke deelnemers veld. US Postal en later Sky stuurden hun TDF renners altijd naar de Dauphine. Vroeger zond Sporza de RVZ uit maar tegenwoordig is het de Dauphine.

Ook Tirreno en PN hebben beter gestoffeerde deelnemerslijsten dan de RVZ dus de titel van 4e grootste ronde die ze zo hadden in de jaren 90' hebben ze al lang niet meer. Vandaar dat ik zeg dat ze zijn afgegleden. Aangezien ze vroege 4e stonden (na de TDF, Giro en Vuelta) en nu Dauphine, Tirreno en PN ook nog voor hen moeten laten.

En die Slovenie dat was een mop speciaal voor jouw. Omdat jij altijd ligt te janken dat als Pogi of VDP niet meedoen het kutkoersen tegen janneke en mieke zijn.
Je snapt toch zelf ook dat je de Tirreno of PN niet kan vergelijken met de ronde van Zwitserland.
Nog maar simpel plek op de kalender om een open deur in te trappen. Het is trouwens ook niet onlogisch dat ploegen kiezen om hun TDF renners de dauphine te laten rijden, het is de perfecte voorbereiding en test op gelijkaardig parcours en gelijkaardige tegenstand.

Niet onlogisch dat dat de dauphine beter scoort qua intrinsieke waarde aan de start.
Maar als ik kijk naar de winnaar van 18, 19 en 21 zijnde Porte, Bernal en Carapaz dan zijn dat toch geen misselijke namen. Met dan Mas, Fuglsang, Uran, Woods, Schachmann als mannen in de top 5 om er enkele te noemen, nee dan zit het wel goed qua tegenstand.

Waar je dat laatste vandaan haalt is mij ook werkelijk een raadsel. Fantasie is toch een raar beestje :p
 
Las ik ook vandaag. Is voor het eerst in lange tijd dat de ronde van Zwitserland eens een keer een deelnemersveld aan de start krijgt die zich kan meten met Dauphine. Was de laatste jaren een beetje triestig om de koers die na de 3 GTs als grootste ronde werd beschouwd zo te zien afglijden.

Nu voor Evenepoel wordt het op deze manier wel een goede waardemeter. Dacht dat ze slim waren met hem naar Zwitserland ipv Dauphine te sturen om het tegen een lichter deelnemers veld op te nemen. Nu zowel Dauphine als Zwitserland moeten het natuurlijk afleggen tegen de ronde van Slovenie waar de echte grote starten.
REV mag 100% zijn, die naar de Tour gaan vooral niet.

Nee dat wordt gewoon weer een easy walk in the Parc voor de kleine van Schepdaal
 
REV mag 100% zijn, die naar de Tour gaan vooral niet.

Nee dat wordt gewoon weer een easy walk in the Parc voor de kleine van Schepdaal
Ik denk spontaan terug aan Andy Schleck die in Zwitserland los uit de wielen werd gereden in een peloton van 60man om dan 3 weken later te shinen in de Tour.
 
Kwam er in het kort op aan dat je doet alsof je niet akkoord gaat met mijn stelling dat de RVZ niet meer wat het vroeger was maar dan wel zelf argumenten brengt die mijn stelling net bevestigen door zelf toe te geven dat ploegen Dauphine boven RVZ verkiezen als laatste voorbereiding op de TDF.

Ik denk spontaan terug aan Andy Schleck die in Zwitserland los uit de wielen werd gereden in een peloton van 60man om dan 3 weken later te shinen in de Tour.

Ulrich, die stond altijd te dik reed toen de RVZ zo tegen het einde begon die eigenlijk wat op zijn gewicht te zitten en kwamen de prestaties won hij wel zijn gewicht in chocolade zeker, 2 weken later weer te dik bij de start van de TDF.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Lie lapt er nog eentje bij
Die splitsing zo'n vijftig meter na de finish... Gelukkig was dat heuveltje er om uit te dunnen.

Vijf jaar geleden klaagden wij Belgen dat we geen topsprinters meer hebben, nu hebben we er drie op WT-niveau en eentje op komst om zich erbij te voegen. Idem met de klimmers.
Laat de wielrenners maar eens zien wat een gouden generatie is :evil:.
 
Die splitsing zo'n vijftig meter na de finish... Gelukkig was dat heuveltje er om uit te dunnen.

Vijf jaar geleden klaagden wij Belgen dat we geen topsprinters meer hebben, nu hebben we er drie op WT-niveau en eentje op komst om zich erbij te voegen. Idem met de klimmers.
Laat de wielrenners maar eens zien wat een gouden generatie is :evil:.
Klopt! De gouden generatie zit eerder op een fiets nu dan op het voetbalveld...

Hij sprintte ze toch wel op een goeie lengte allemaal, doet velen denken aan Boonen als sprinter, ook zo wat dezelfde stijl.
 
Terug
Bovenaan