Ik heb een 207 Active 1.6 diesel gehad met Sporty Pack optie. Was iets rond de 20K met zwarte kleur. Reed eigenlijk goed en zuinig. Na 4 jaar begon die vanalles te mankeren. Parkeersensoren achter die af en toe haperden, lampjes op het dashboard die niet meer branden. Overal van die kleine zaken die alles bij mekaar toch veel geld zouden kosten. Toen omgeruild voor een 308 Active 1.6 Turbodiesel met automaat. Kreeg daar toch nog een goede inruilprijs voor. Kreeg ook een dikke premie omwille van de roetfilter bij de 308. Was een 3500 euro extra korting als ik mij goed herinner.
Stuk comfortabeler om in te zitten. Maar die automaat was een ramp. Komt ge aan een rond punt, wilt ge snel oprijden, schakelt die ineens van 2 terug naar 1 en dan terug naar 2. Dat gaf een serieuze klap in de koppeling om daarna met doordraaiende banden het rondpunt op te rijden. Zullen er wel velen gedacht hebben van welke zot is dat. Op het laatste een paar keer dat die niet vertrok in achteruit. Beetje in vooruit en dan ging het weer.
Na 4 jaar werkte geen enkel lichtje nog van de middenconsole aan de linkerzijde. Ik vroeg of ze die lichtjes konden fixen. Oei oei dan moeten wij dat volledig dashboard losmaken. Maar gelaten zoals het was. Lampen voor waren ook voortdurend kapot. Later vernomen dat dit een probleem was met alle 308 van die reeks. Had iets te maken met te hoge spanning. Uiteindelijk maar weg gedaan. Vooral omwille van de automaat. Vertrouwde dat niet meer. Als daar stukken aan zouden komen zou dat een dure grap zijn geworden.
Stuk comfortabeler om in te zitten. Maar die automaat was een ramp. Komt ge aan een rond punt, wilt ge snel oprijden, schakelt die ineens van 2 terug naar 1 en dan terug naar 2. Dat gaf een serieuze klap in de koppeling om daarna met doordraaiende banden het rondpunt op te rijden. Zullen er wel velen gedacht hebben van welke zot is dat. Op het laatste een paar keer dat die niet vertrok in achteruit. Beetje in vooruit en dan ging het weer.
Na 4 jaar werkte geen enkel lichtje nog van de middenconsole aan de linkerzijde. Ik vroeg of ze die lichtjes konden fixen. Oei oei dan moeten wij dat volledig dashboard losmaken. Maar gelaten zoals het was. Lampen voor waren ook voortdurend kapot. Later vernomen dat dit een probleem was met alle 308 van die reeks. Had iets te maken met te hoge spanning. Uiteindelijk maar weg gedaan. Vooral omwille van de automaat. Vertrouwde dat niet meer. Als daar stukken aan zouden komen zou dat een dure grap zijn geworden.