Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

In de zoektocht naar een vervanger voor de Astra, deze week een 330i Touring en een 440i GC xDrive gereden (beide 4j oud).

De 30i aandrijflijn is ok, maar niet echt overweldigend. Klinkt niet bijzonder, trekt goed maar niet waanzinnig.

Maar die 440i, amai. Wat een zalige en goed klinkende motor is me dat. Het was dat het interieurkleur wat tegenviel of hij stond al op de oprit.

Keuze lijkt dus gemaakt.
Nu nog even wachten tot de juiste voorbijkomt.
Het geluid van de 40i is inderdaad wel een klasse apart. Waar de 30i ook geen slechte job doet voor een 4-klopper uit de fabriek is een 40i echt een beetje een belevenis. Het vermogen blijft ook schijnbaar komen.

Leuke keuze dus!
 
In de zoektocht naar een vervanger voor de Astra, deze week een 330i Touring en een 440i GC xDrive gereden (beide 4j oud).

De 30i aandrijflijn is ok, maar niet echt overweldigend. Klinkt niet bijzonder, trekt goed maar niet waanzinnig.

Maar die 440i, amai. Wat een zalige en goed klinkende motor is me dat. Het was dat het interieurkleur wat tegenviel of hij stond al op de oprit.

Keuze lijkt dus gemaakt.
Nu nog even wachten tot de juiste voorbijkomt.
Ik wou het op je vorige post al zeggen (toen je vroeg over de 330i) dat je veel beter een 40i zou zoeken :p toch zeker als je eens echt een wagen met wat punch zoekt.

Maar wou toen niets zeggen omdat een 330i ook wel leuk is voor de meesten en niet wou aangeven dat dat niet ok zou zijn ofzo

Mijn buurman heeft een zwarte met zwart interieur. Gaat normaal rond maart/april weg. Nooit mee gebrakt, keurig onderhouden,..kan wel eens naar specificaties vragen als je wil

*edit, ik zou je zelf aanraden om die te laten chippen. Zeer goedkope pk's voor die wagen en nog eens dag en nacht verschil. Zitten dan rond de 400pk en een berg koppel.
 
Laatst bewerkt:
In de zoektocht naar een vervanger voor de Astra, deze week een 330i Touring en een 440i GC xDrive gereden (beide 4j oud).

De 30i aandrijflijn is ok, maar niet echt overweldigend. Klinkt niet bijzonder, trekt goed maar niet waanzinnig.

Maar die 440i, amai. Wat een zalige en goed klinkende motor is me dat. Het was dat het interieurkleur wat tegenviel of hij stond al op de oprit.

Keuze lijkt dus gemaakt.
Nu nog even wachten tot de juiste voorbijkomt.
Je maakt daar de kapitale fout om met een sportiever afgestelde wagen te gaan rijden en dan nog eens een M-performance wagen met een zes in lijn :p
Natuurlijk dat de 330i dan wat makjes gaat aanvoelen. :p

Wel opletten dat de 440i op alle vlakken een stuk duurder gaat uitvallen dan een 430i.
Toch niet te onderschatten, daarvan moet je u wel bewust zijn.
Ik bedoel dan onderhoud dat gevoelig duurder gaat zijn, taksen en gazolina.

De fun heeft ook zo zijn prijs :p
 
Je maakt daar de kapitale fout om met een sportiever afgestelde wagen te gaan rijden en dan nog eens een M-performance wagen met een zes in lijn :p
Natuurlijk dat de 330i dan wat makjes gaat aanvoelen. :p

Wel opletten dat de 440i op alle vlakken een stuk duurder gaat uitvallen dan een 430i.
Toch niet te onderschatten, daarvan moet je u wel bewust zijn.
Ik bedoel dan onderhoud dat gevoelig duurder gaat zijn, taksen en gazolina.

De fun heeft ook zo zijn prijs :p
440i is niet persé een M-performance wagen he. Er is ook een gewone 440i (en diegene die @eniac gaan testrijden is, was er volgens mij zo eentje).
 
440i is niet persé een M-performance wagen he. Er is ook een gewone 440i (en diegene die @eniac gaan testrijden is, was er volgens mij zo eentje).
Bij de F-reeks had je nog geen officiële benaming van M440i of M340i. Het zijn dus geen officiële M-performance wagens.
Maar goed laat ons een kat een kat noemen, een 440i met adaptief onderstel komt toch ook wel mottig dicht tot wat het zou moeten geweest zijn :p
 
+1 @GADGET voor stage 1. Gaat vlot naar de 400pk dan.

Ik ga dat met mijne ook doen over een jaartje ofzo.

De 45e is inderdaad ook zo'n geval. Die vraagt om te chippen. Bij een nieuwe snap ik wel dat je even wacht.

Ik steek dat zo regelmatig eens in mijn hoofd om een 335 of 440 te kopen als funwagen. Uiteindelijk low(er) budget en bakken power. Enige dat me tegenhoudt is dat ik dat al gehad heb en mijn jeep dan weg moet. Nu (half) aan het uitkijken voor die te upgraden naar de 5.0 V8
 
De 45e is inderdaad ook zo'n geval. Die vraagt om te chippen. Bij een nieuwe snap ik wel dat je even wacht.

Ik steek dat zo regelmatig eens in mijn hoofd om een 335 of 440 te kopen als funwagen. Uiteindelijk low(er) budget en bakken power. Enige dat me tegenhoudt is dat ik dat al gehad heb en mijn jeep dan weg moet. Nu (half) aan het uitkijken voor die te upgraden naar de 5.0 V8
Wat voor jeep heb jij dan?

Nu zou ik wel nooit een 335 of 440 kopen als funwagen, maar dan direct voor een 235/240 gaan?
 
Mijn buurman heeft een zwarte met zwart interieur. Gaat normaal rond maart/april weg. Nooit mee gebrakt, keurig onderhouden,..kan wel eens naar specificaties vragen als je wil

Interessant, mag je zeker doen. Deadline is eind april, de Astra wordt niet meer herkeurd, keuring normaal in mei.

Je maakt daar de kapitale fout om met een sportiever afgestelde wagen te gaan rijden en dan nog eens een M-performance wagen met een zes in lijn :p
Natuurlijk dat de 330i dan wat makjes gaat aanvoelen. :p

Ik vind dat geen fout hoor :thinking:
Ik moet wel zeggen dat ik eerst met de 330i heb gereden en ik al niet overweldigd was. Mogelijk mijn verwachtingen iets te hoog gelegd.

Wel opletten dat de 440i op alle vlakken een stuk duurder gaat uitvallen dan een 430i.
Toch niet te onderschatten, daarvan moet je u wel bewust zijn.
Ik bedoel dan onderhoud dat gevoelig duurder gaat zijn, taksen en gazolina.

De fun heeft ook zo zijn prijs :p

Yep. Bedankt voor de waarschuwing, maar ik kan ermee leven.
 
Ik steek dat zo regelmatig eens in mijn hoofd om een 335 of 440 te kopen als funwagen. Uiteindelijk low(er) budget en bakken power.

Ik kan me eigenlijk geen betere auto indenken atm die een dergelijke combinatie is van gezinsvriendelijk, goed rijden, leuke motor, nog vrij betaalbaar en haalbaar qua taksen.
 
Ik heb destijds in Bornem een 330i touring en 440i test gereden en ik heb die week een F31 340i touring gekocht. Het verschil is echt groot als je ze beiden back to back rijdt. Fantastische wagen.
 
Ik kan me eigenlijk geen betere auto indenken atm die een dergelijke combinatie is van gezinsvriendelijk, goed rijden, leuke motor, nog vrij betaalbaar en haalbaar qua taksen.
Hoe zit dat eigenlijk op zo een 440i qua biv en jaarlijkse rijtax?
 
15 fiscale pk, 1550 euro biv en 748 euro rijtaks voor mij zonder opdeciemen maar dat was nog met de NEDC 1 CO2 die via die formule naar WLTP werd omgerekend (effectief 174gr als basis = + 15,6%)). Euro 6 gaf dan weer 15% korting.
 
Je maakt daar de kapitale fout om met een sportiever afgestelde wagen te gaan rijden en dan nog eens een M-performance wagen met een zes in lijn :p
Natuurlijk dat de 330i dan wat makjes gaat aanvoelen. :p

Wel opletten dat de 440i op alle vlakken een stuk duurder gaat uitvallen dan een 430i.
Toch niet te onderschatten, daarvan moet je u wel bewust zijn.
Ik bedoel dan onderhoud dat gevoelig duurder gaat zijn, taksen en gazolina.

De fun heeft ook zo zijn prijs :p
Dat valt goed mee. Ik heb een 330 en mijn broer had een 540. Hij verbruikte rond de 10l/100km en ik 8,5l/100km. Tijdens uw fun-ritjes gaat dit 2-3 liter omhoog natuurlijk. Onderhoud is van dezelfde categorie, alle extra kostjes ivm performance stukken enzovoort smeren ze u ook al aan bij de 30i. Als mijn bougies worden vervangen zijn het 'sportbougies' en van die toestanden.
 
5.0 V8 SUV...

F-pace SVR?

RR supercharged?

Ja RR supercharged. Iconische motor en dat geluid kan niet anders dan een smile toveren. (Doet die 440 met cold start trouwens ook, maar die 5.0 is next level :p)


Ik kan me eigenlijk geen betere auto indenken atm die een dergelijke combinatie is van gezinsvriendelijk, goed rijden, leuke motor, nog vrij betaalbaar en haalbaar qua taksen.

Zeer zeker een combo idd. Die taxen etc is zeker allemaal te doen. Ik weet wel nog dat die veel verbruikt...maar goed, dat weet je dat dat geen km vreter is he..

Onderhoud ook geen issue. Zou dat persoonlijk ook niet bij een officiële garage doen. Ik heb het geluk dat hier een zeer goeie onafhankelijke bmw specialist zit. Stak daar zelf de M3 binnen..voor een paar 100eur had die ook onderhouden.
 
Dat valt goed mee. Ik heb een 330 en mijn broer had een 540. Hij verbruikte rond de 10l/100km en ik 8,5l/100km. Onderhoud is van dezelfde categorie, alle extra kostjes ivm performance stukken enzovoort smeren ze u ook al aan bij de 30i. Als mijn bougies worden vervangen zijn het 'sportbougies' en van die toestanden.
Dat zijn ook effectief de voorschriften bij die motoren, een B48 en B58 zijn bijna dezelfde motor, want dat is intentioneel een modulaire reeks... Dat zijn van die Iridium getipte bougies die daarin nodig zijn.
 
Onderhoud ook geen issue. Zou dat persoonlijk ook niet bij een officiële garage doen. Ik heb het geluk dat hier een zeer goeie onafhankelijke bmw specialist zit. Stak daar zelf de M3 binnen..voor een paar 100eur had die ook onderhouden.
Bwa, daar neem je toch wel een risico vind ik. Als je een goede garage hebt gevonden is dat in orde, maar veel van die onafhankelijken zijn toch niet helemaal 'up to par'.

Zeker als je een premium selection hebt zou ik die bij de officiële dealer binnendoen. De service is daar doorgaans zo goed en met een wagen zoals dat wil je niet gaan besparen op controle en onderhoud. Met die premium had je onlangs zelfs nog gratis onderhoud voor 4 jaar ofzoiets.
 
Hoe zit dat eigenlijk op zo een 440i qua biv en jaarlijkse rijtax?

800ish voor beide (gerekend met 165g CO2).

Zeer zeker een combo idd. Die taxen etc is zeker allemaal te doen. Ik weet wel nog dat die veel verbruikt...maar goed, dat weet je dat dat geen km vreter is he..

Nee, idd. Verbruik kan me weinig schelen. De grote kilometers (ook reis etc) blijven voor de A6.

Plus de A6 blijft ook na einde renting in de zaak, kan ik de winst in m'n zak steken en gebruiken voor de 4. 😄
 
Terug
Bovenaan