Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Misschien ineens ook een vraagje, want ik ben er nog niet 100% uit: 440i RWD of xDrive? Wie prefereert wat? 🙂
 
Ah, dan zal het (hopelijk) voor de volgende generatie zijn... Er komt ook nog die M3 touring ook... Dat lijkt me een super interessante wagen... Ooit, misschien :)

Ik wist eigenlijk niet dat de 5-reeks die optie had. Klinkt de moeite waard. Bij Porsche doen ze dat blijkbaar ook...
Ik had je verkeerd begrepen, de 5 serie is de LCI, de 3 serie nog niet denk ik.
 
xDrive zonder twijfel. Altijd xDrive nemen!

Ik heb de xDrive gereden en dat beviel zeker. Lag mooi stabiel (handig ook aan testrijden in DE, kan je dat direct op hoge snelheid doen 🙂), veel grip, zelfs in het nat. Is ook een wagen waarmee de vrouw regelmatig op pad zal gaan met de kinderen dus misschien wat veiliger ook.

Dus ik neig daar zelf ook naartoe, tenzij er echt grote argumenten contra zouden zijn.
 
Ik heb de xDrive gereden en dat beviel zeker. Lag mooi stabiel (handig ook aan testrijden in DE, kan je dat direct op hoge snelheid doen 🙂), veel grip, zelfs in het nat. Is ook een wagen waarmee de vrouw regelmatig op pad zal gaan met de kinderen dus misschien wat veiliger ook.

Dus ik neig daar zelf ook naartoe, tenzij er echt grote argumenten contra zouden zijn.
Als uw vrouw persé altijd driftend door de vele haarspeldbochten in ons Belgenland wil vlammen.. dan kan je de rwd overwegen :unsure:

All jokes aside, ik zie de dag van vandaag geen contra's voor xDrive. Het gewicht is wat hoger, het verbruik dan ook neem ik aan. Voor de rest is dat gewoon betere performance op alle gebied. In sport+ laat hij trouwens meer dan genoeg speelruimte.
 
En daar bestaan heel simpele apps voor om die te 'deleten' en een rwd van te maken.. en terug. Dus als je toch in een midlife crisis belandt en de hooligan zou willen uithangen mag dat geen issue zijn!

Mijn 335 was rwd en mede door die extra pks was dat soms wel tricky (vooral bij nat wegdek was dat wat opletten)
 
Ik prefereer RWD... xDrive is veiliger, RWD plezanter. De xDrive uit de M340i / M440i is RWD biased, die in de F reeks nog niet... Niet onbelangrijk!
Op een 440i schelen die paar grammen minder CO2 ook nog wat in taksen...

Als je gaat tunen is een xDrive misschien wel te overwegen want 326pk is al niet min op de achterwielen, veel meer kan je niet toevoegen voor je niet meer genoeg grip hebt met standaard 255 rear section.
 
Misschien ineens ook een vraagje, want ik ben er nog niet 100% uit: 440i RWD of xDrive? Wie prefereert wat? 🙂
Mijn ex-CEO was gaan kijken voor een M4, en is uiteindelijk voor een 440i xDrive genomen na een testrit in de regen :). Als hij ook moet dienen om gewoon mee rond te toeren, zou ik dan ook de xDrive nemen. Als het puur als funcar was, de rwd...
 
Mijn ex-CEO was gaan kijken voor een M4, en is uiteindelijk voor een 440i xDrive genomen na een testrit in de regen :). Als hij ook moet dienen om gewoon mee rond te toeren, zou ik dan ook de xDrive nemen. Als het puur als funcar was, de rwd...

Ik heb bijna 3y een RWD 340i als daily gereden, nooit het gevoel gehad dat ik xDrive nodig had en ik doe normaal 35k km/jaar, nu 25k met Corona... Goeie winterbanden zijn een must, maar verder... Er zit wat verschil in pk's tussen een M4 en 340i van de vorige generatie natuurlijk, misschien daarmee...
 
Heel veel ligt aan de chauffeur he.

Mijn M3 had ergens een 520pk, stond allemaal wat 'racier' afgesteld (gtr flash) en mijn vrouw reed daar evenveel mee rond hoor. Gewoon dagelijkse verplaatsingen zeg maar. Die rijdt gewoon normaal en dan is er imo ook niets aan de hand.

Als je bij nat weer heel de tijd plankgas gaat geven..dan duurt dat max 5min of je kan depannage 2000 bellen :p
 
Let wel op dat de xDrive van BMW niet zo goed tegen verschillende bandomtrekken kan. Op bimmerboard genoeg verhalen te lezen van miserie met de xDrive.
Maar los daarvan ben ik ook wel pro xDrive.
 
Misschien ineens ook een vraagje, want ik ben er nog niet 100% uit: 440i RWD of xDrive? Wie prefereert wat? 🙂
440i xdrive zouden ze moeten verbieden verdekke toch!! :D

Ik zou voor de rwd gaan, maar dat is iets persoonlijk.
Als ik het wat begrijp is het ook een semi fun auto voor u en heb je al een A6 Quattro? Dan lijkt me rwd leuker en ineens iets anders als u A6

Dat u vrouw en kinderen er ook meerijden maakt niet uit of het rwd is. Als uw vrouw daar normaal mee rijdt, dan is dat even veilig hoor.
Ik vind de verhalen van rwd vaak zwaar overdreven en al helemaal op de dag van vandaag met al die hulpmiddelen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ineens ook een vraagje, want ik ben er nog niet 100% uit: 440i RWD of xDrive? Wie prefereert wat? 🙂
Als de vrouw er ook af en toe mee gaat rijden zouden ik altijd xDrive nemen.
1) ze rijdt niet vaak met die wagen dus ze is hem niet gewoon. Ze weet niet hoe die reageert.
2) ze heeft waarschijnlijk 0,0 ervaring met RWD en hoe dat soms kan reageert.
3) zoveel vermogen maakt het makkelijk om op de verkeerde moment een ongewenste slipper te maken.
4) onervarenheid en veel vermogen is een ideale cocktail om een schuiver van formaat te maken.

In die optiek altijd voor xDrive gaan. Ik mispak mij soms ook nog, soms gaat hij ook nog eens iets dwarser dan gewenst.
Zeker bij wat natter of vettige baan moet je goed opletten wat je doet.
 
Voor dat vermogen en minder ervaring ermee zou ik ook de xdrive nemen.
Zelfs een 118i zet je makkelijk dwars in slechter weer.
 
Als ik het wat begrijp is het ook een semi fun auto voor u en heb je al een A6 Quattro?

De A6 is FWD. En is een top gezinswagen, maar de nieuwe mag idd wel wat leuker zijn dus 🙂

Maar bedankt iedereen, mijn neiging voor de xDrive wordt hier toch redelijk bevestigd voor de redenen waarom ik er ook mee in mijn hoofd zit.
 
Heel veel ligt aan de chauffeur he.

Mijn M3 had ergens een 520pk, stond allemaal wat 'racier' afgesteld (gtr flash) en mijn vrouw reed daar evenveel mee rond hoor. Gewoon dagelijkse verplaatsingen zeg maar. Die rijdt gewoon normaal en dan is er imo ook niets aan de hand.

Als je bij nat weer heel de tijd plankgas gaat geven..dan duurt dat max 5min of je kan depannage 2000 bellen :p
Heel veel ligt aan de chauffeur he.

Mijn M3 had ergens een 520pk, stond allemaal wat 'racier' afgesteld (gtr flash) en mijn vrouw reed daar evenveel mee rond hoor. Gewoon dagelijkse verplaatsingen zeg maar. Die rijdt gewoon normaal en dan is er imo ook niets aan de hand.

Als je bij nat weer heel de tijd plankgas gaat geven..dan duurt dat max 5min of je kan depannage 2000 bellen :p
Ja, dat is natuurlijk het probleem met testritten he. Niemand gaat dan "opt gemak" rijden...
 
Ja dat was een historie bij mijn 335i..

Officiële BMW garage (was toen een premium wagen), verkoper zei dat ik me wel even mocht laten gaan tijdens de testrit...'rij maar zoals het de jouwe zou zijn' waren zijn woorden.

Turbos gescheurd, hpfp kapot, en nog wat vodden. Letterlijk alle lampjes op die tableau schoten aan. Tegen 10 per uur terug naar die garage met ambetant nieuws. Hij dacht eerst dat het voor te lachen was..

Heeft me nadien die bon laten zien. Meer dan 6000eur... Hebben ze me niks van proberen in mijn nek smijten :p wel die wagen gekocht na die herstellingen lol
 
't is zoals hierboven door @GADGET gesteld een kwestie van nadenken wanneer je je gaspedaal indrukt...
Sneeuw? Dan ging zeker een tourtje maken...
Doet me denken aan de eerste zware regenval toen ik de M2C net had.

Op het werk ook direct wat collega’s en is het gelukt met u auto om tot hier te rijden?
:unsure: euhm ja waarom niet?

Het is zoals je zegt. Dat zijn net de momenten dat ik eens vroeger naar mijn werk vertek om traction controle af te zetten en leuke bochtjes mee te pikken op industrie terrein.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan