Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Ik denk dat hij bedoelt dat je nu ook de traction control zo kan instellen dat je kan powersliden met een x-drive ipv dat hij u eruit gaat trekken met de voorwielen.
xDrive is volgens mij altijd rwd-biased geweest idd (net zoals het systeem van Mercedes trouwens)
Als ik mij niet vergis dan neemt hij het vermogen niet weg op achteras als je DTC af zet.
Dus dan blijf je de 70/30 verhouding houden ook al heb je geen grip meer achteraan.
 
Ik denk dat hij bedoelt dat je nu ook de traction control zo kan instellen dat je kan powersliden met een x-drive ipv dat hij u eruit gaat trekken met de voorwielen.
xDrive is volgens mij altijd rwd-biased geweest idd (net zoals het systeem van Mercedes trouwens)
Dit, vanaf een bepaald model M5 is men een soort M-xDrive beginnen gebruiken dat veel meer laterale beweging op de achteras toelaat. Dat zit nu ook op de M3 en ik dacht ook de M-lights van de G2x generatie maar zit nog niet op de F3x.
 
Vandaag testrit gedaan met de Z4 m40i, een paar weken geleden met Boxster S. Ik had een vrij gelijkaardige ervaring verwacht tussen beide wagens, maar het verschil is best groot.

De Z4 is zeker de beste all-rounder. Maar de Boxster zit echt in een andere league qua stuurgedrag. Dat is bij de Z4 ook zeker niet slecht, maar de Boxster voelt echt aan alsof je aan de wielen zelf draait.

Wel geschrokken van de cijfers van de Z4 trouwens. Sneller op Nürburgring dan M2 en bijna even snel als M2 competition. En dat is dan nog in eu-spec, de vs-spec heeft 40pk meer.

Qua motor is de Z4 ook wel beter, simpelweg door het geluid. Maar de Boxster geraakt een stuk hoger in toeren .
 
Nu, ik neig momenteel wel meer naar de Porsche hoor. Als je van plan bent om er elke dag mee te rijden, moet je sowieso voor de Z4 gaan. Maar als het echt als fun-auto moet dienen, is de beleving bij de Porsche een stuk puurder.

Grootste nadeel: prijsverschil. Tussen een Boxster S (met niet al te veel opties) en een Z4 40i (quasi full option), zit al snel een 20k verschil. En op de 2e handsmarkt ook...
 
Kan ik me voorstellen. Ik vind die B58 prima in een snelle gezinswagen, ik zou als zou als funwagen ook voor de porsche gaan denk ik...
 
Zal er ook puur van afhangen wat je er juist mee van plan bent.
Een cabrio spreekt mij sowieso al niet aan. Maar qua puur rijden kan ik gerust geloven dat de 718 erbovenuit steekt.
 
Beiden niet mijn genre wagens, maar kan me voorstellen dat de Porsche wel wat meer emotie heeft. En dat zoek je uiteindelijk toch bij dat type wagen denk ik dan.

De theorie en bang for the bucks moet je imo niet naar kijken voor zo iets
 
dan ben ik benieuwd wat wel uw genre is :p
Zo een 718 is een sportwagen onder de sportwagens. Is de crème de la crème.
Allez de cayman GTS 4 toch.

Ik ben niet aan cabrio's :p vind dat heel rap een kappers wagen dan. Of voor gezien te willen worden. En voor mij doet een boxster dat zelf nog iets meer. Lijkt me de wagen om eens in Knokke rond te bollen.

De bmw zegt me nog minder. Dat is misschien al bij al een allround perfecte wagen in zijn klasse, maar draai ik mn hoofd nog niet voor om eerlijk gezegd. En echt 'sport' is dat ook niet imo. Doe mij dan maar een mooie M2

Een Cayman GT4 kan ik wel smaken. Lijkt me een top wagen.

Er zijn voor mij weinig moderne wagens die cabrio goed weg komen. Als het echt moet cabrio zijn dan ga ik naar een leuke oldtimer denk ik. Een of andere leuke mg of Austin healey ofzo. Dat is prima. En dat is dan ook 'speciaal' om eens mee te rijden.
 
Ik ben niet aan cabrio's :p vind dat heel rap een kappers wagen dan. Of voor gezien te willen worden. En voor mij doet een boxster dat zelf nog iets meer. Lijkt me de wagen om eens in Knokke rond te bollen.

De bmw zegt me nog minder. Dat is misschien al bij al een allround perfecte wagen in zijn klasse, maar draai ik mn hoofd nog niet voor om eerlijk gezegd. En echt 'sport' is dat ook niet imo. Doe mij dan maar een mooie M2

Een Cayman GT4 kan ik wel smaken. Lijkt me een top wagen.

Er zijn voor mij weinig moderne wagens die cabrio goed weg komen. Als het echt moet cabrio zijn dan ga ik naar een leuke oldtimer denk ik. Een of andere leuke mg of Austin healey ofzo. Dat is prima. En dat is dan ook 'speciaal' om eens mee te rijden.
Oh maar ik ben ook niet voor cabrio’s hoor. Daarom dat ik ook 718 zei, omdat dit ook de cayman is.
Beide hebben ook een coupé variant zijnde de cayman en de supra. Kom je perfect mee weg.
Al is de supra natuurlijk wel minder omdat het geen BMW is maar een Toyota met oud BMW materiaal.

En je kan altijd met de kap dichtrijden ook natuurlijk. :p
 
Ik ben niet aan cabrio's :p vind dat heel rap een kappers wagen dan. Of voor gezien te willen worden. En voor mij doet een boxster dat zelf nog iets meer. Lijkt me de wagen om eens in Knokke rond te bollen.

De bmw zegt me nog minder. Dat is misschien al bij al een allround perfecte wagen in zijn klasse, maar draai ik mn hoofd nog niet voor om eerlijk gezegd. En echt 'sport' is dat ook niet imo. Doe mij dan maar een mooie M2

Een Cayman GT4 kan ik wel smaken. Lijkt me een top wagen.

Er zijn voor mij weinig moderne wagens die cabrio goed weg komen. Als het echt moet cabrio zijn dan ga ik naar een leuke oldtimer denk ik. Een of andere leuke mg of Austin healey ofzo. Dat is prima. En dat is dan ook 'speciaal' om eens mee te rijden.
Nu na deze testrit vind ik de M2 eigenlijk plots nogal een overbodig model. Start (zonder opties) qua prijs waar de Z4 stopt (full option). Is amper sneller. En het is nu niet dat je die achterbank zo actief gaat gebruiken.
Ik snap wel dat je niks van cabrio's moet hebben qua looks bvb. Dat "kappersimago" blijft er inderdaad aanhangen, vooral dankzij de originele Boxster en Z3. Maar de typische argumenten als "minder stijf dan de coupé" is volgens mij toch iets dat je vooral hoort bij mensen die nog niet met de huidige generatie gereden hebben.

Ik denk trouwens dat Cayman GT4RS of Spyder RS (buiten dat irritant dak dan) waarschijnlijk de beste auto's uit hun generatie gaan zijn, en een model waarvan ze binnen 50 jaar nog zeggen van "dat waren nog eens auto's".

Ivm oldtimer cabrio's: akkoord. Zeker de 4-zit-cabrio's trekken in moderne auto's eigenlijk op niks. Een oude MG, Mercedes SL, Jaguar e-type, Spitfire, ... Lijken me allemaal top om mee rond te rijden. Alleen zit je daar altijd met het grote risico dat het een money pit wordt he.
 
Nu na deze testrit vind ik de M2 eigenlijk plots nogal een overbodig model. Start (zonder opties) qua prijs waar de Z4 stopt (full option). Is amper sneller. En het is nu niet dat je die achterbank zo actief gaat gebruiken.
Ik snap wel dat je niks van cabrio's moet hebben qua looks bvb. Dat "kappersimago" blijft er inderdaad aanhangen, vooral dankzij de originele Boxster en Z3. Maar de typische argumenten als "minder stijf dan de coupé" is volgens mij toch iets dat je vooral hoort bij mensen die nog niet met de huidige generatie gereden hebben.

Ik denk trouwens dat Cayman GT4RS of Spyder RS (buiten dat irritant dak dan) waarschijnlijk de beste auto's uit hun generatie gaan zijn, en een model waarvan ze binnen 50 jaar nog zeggen van "dat waren nog eens auto's".

Ivm oldtimer cabrio's: akkoord. Zeker de 4-zit-cabrio's trekken in moderne auto's eigenlijk op niks. Een oude MG, Mercedes SL, Jaguar e-type, Spitfire, ... Lijken me allemaal top om mee rond te rijden. Alleen zit je daar altijd met het grote risico dat het een money pit wordt he.

De typische Britse oldtimers zijn nog zo gek duur niet he. En dat blijft wel stabiel. Maar goed, dat is niet altijd even 'ready to go' natuurlijk. Hangt er allemaal wat van af hoe frequent je dat wilt gebruiken.

Wat de Z4 betreft, ik zeg niet dat dat een slechte wagen is he. Zal zelfs een perfecte allrounder zijn waarschijnlijk. Maar ik denk niet aan het woord 'sport' bij zo'n wagens. Dat is 'een' carrosserie vorm van BMW om die markt van klanten aan te spreken. Met een potente motor in gelegd.

Een M2 is ontwikkeld door m. Die doen sportwagens. Imo geen vergelijk. Die beleving is voor mij volledig anders.

Porsche ontwikkelt (ontwikkelde) sportwagens. Dus in die zin zou ik voor de boxster gaan. Lijkt me een wagen met iets meer sport allures.

Maar zeker, de Cayman (en al zeker de GT4) vind ik ook top wagens hoor. Zal je me zeker niet horen zeggen dat dat 'maar' een cayman is. Maar om eerlijk te zijn, als ik geld zat had kocht ik de 911 GT3 waarschijnlijk..gewoon omdat dat toch anders is.
 
Porsche ontwikkelt (ontwikkelde) sportwagens. Dus in die zin zou ik voor de boxster gaan. Lijkt me een wagen met iets meer sport allures.

Maar zeker, de Cayman (en al zeker de GT4) vind ik ook top wagens hoor. Zal je me zeker niet horen zeggen dat dat 'maar' een cayman is. Maar om eerlijk te zijn, als ik geld zat had kocht ik de 911 GT3 waarschijnlijk..gewoon omdat dat toch anders is.

Bij Porsche is dat eigenlijk wel grappig. Iedereen ziet dat nog steeds vooral als een merk dat sportwagens maakt. Terwijl ze eigenlijk voor SUV's verkopen :p.

Nu, moest ik vandaag 180k overschot hebben, ging het toch naar de GT4RS :p. Dat geluid van die motor als middenmotor lijkt me echt zalig.
Ik snap de aantrekkingskracht van 911, maar buiten het interieur is dat imo op elk vlak de mindere auto. Ze moeten al foefelen (rear-wheel steering) om het weggedrag nog goed genoeg te houden.

Nu, mijn budget zit absoluut niet in de buurt van die auto's... Jammer genoeg :p
 
Wat zijn eigenlijk de opties als je zoiets wil, maar dan als EV?
Voorlopig nog niks buiten de oude Tesla roadster.

Volgende generatie 718 wordt elektrisch, en lotus is samen met Alpine een platform aan het ontwikkelen.

Maar ik vrees dat het moeilijk wordt om een soortgelijke ervaring te geven...

Vanderhall Edison is ook een optie :p maar dat is wel iets helemaal anders...
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Voorlopig nog niks buiten de oude Tesla roadster.

Volgende generatie 718 wordt elektrisch, en lotus is samen met Alpine een platform aan het ontwikkelen.

Maar ik vrees dat het moeilijk wordt om een soortgelijke ervaring te geven...

Vanderhall Edison is ook een optie :p maar dat is wel iets helemaal anders...
Jammer, want ik ga binnenkort voor mijn nieuwe bedrijfwagen zien, en een EV Z4 achtig iets zou eigenlijk ideaal zijn.
Een Z4 M40i op de zaak nemen lijkt me in 2022 minder slim 🤓.
 
Jammer, want ik ga binnenkort voor mijn nieuwe bedrijfwagen zien, en een EV Z4 achtig iets zou eigenlijk ideaal zijn.
Een Z4 M40i op de zaak nemen lijkt me in 2022 minder slim 🤓.
Goh, als je eentje van pre-wltp zoekt, valt dat nog te doen (167gr CO2). Alleen VAA zal wel tegenvallen WSS :p
 
Terug
Bovenaan