Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Five-seveN

Well-known member
Crowdfunder FE
Een bmw 3 e46 (facelift, coupe, M ophanging, chiptuning) en "de rest" (Fords, Toyota's, Renaults, Opels...).
Ervaringen ja dus een e46 topervaring en op enige verre afstand een Ford Focus en dan op nog verdere afstand de rest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijne eerste was ne Opel Corsa van 1987 met choke enal.
Erna ne Opel Vectra van eind jaren '90
Dan ne Ford Focus van 2003 ongeveer.
Dan wat bedrijfswagens (ne Astra break, 3 series coupé)
Dan ne Z4 die ik soms nog wel mis!
Ne 5 serie en nu ne CLA45 AMG wat toch wel voor mij voorlopig de leukste wagen is waar ik mee gereden heb. Snelheid en toch nog redelijk wat comfort.
Laatste 2 wagens waren ook allebei automatic. Denk niet dat ik daar nog van af stap, alhoewel ik 't schakelen soms wel wat mis!
 
ff denken met wat ik allemaal al heb gereden, niets spannends eigenlijk :thinking:
- Leren rijden met een Citroen C3 op de rijschool
- Dan met de auto van m'n pa verder leren rijden, Toyota Carina E 1.6 Benzine. Na het behalen van mijn rijbewijs nog heel veel mee gereden. Toffe bak. Lichtgewicht en voelde best krachtig aan ondanks slechts 116pk
- Eigen auto gekocht: Rover 200 1.4 benzine (zo zag 'm er op het einde uit na wat wijzigingen). Tof bakske maar niet echt krachtige motor, 103 pk
- Op vakantiejob destijds wat rondgebold met een Renault Kangoo :sick:
- Een van m'n eerste interimjobs met een Golf 4 1.9 TDI rondgereden, viel best mee. Denk dat dat m'n eerste ervaring met een dieselwagen was. Was leuk om zoveel koppel onderin te hebben
- Op diezelfde job had de manager net een nieuwe bedrijfswagen gekregen en ze vroegen aan mij om zijn oude bedrijfswagen terug naar Antwerpen te rijden. No problem! Was een Saab 9-3 2.2 diesel dacht ik, 125pk. Maar damn, wat een turbo lag. Ding was bijna niet vooruit te branden.
- Mijn eigen auto'ke had na een jaar of 4 zijn beste tijd gehad (de Rover 200). Dus heb 'm voor een kleine opleg ingewisseld voor een iets nieuwere MG ZR. Echter wel dezelfde motor, maar een veel beter uiterlijk en sportievere ophanging. Dat was pas een gooi-en-smijt bakske :cool: Voordeel was dat ik de velgen van de Rover 200 gewoon 1op1 kon overzetten op de MG :)
- De MG ZR heeft echter meer in de garage gestaan dan wat anders. Veel technische malheur. Dus eindelijk voor het serieuzere werk gegaan en mij een 2 jaar oude Kia proc'eed gekocht. 1.6 diesel met 115pk. Sportief en toch weinig brandstofkosten :)
- In 2014 de Kia ingeruild voor mijn eerste bedrijfswagen, een Golf 7 Variant 1.6 tdi met 105pk. Comfortabel en zuinig, maar weinig sportief.
- Sinds eind 2019 de oude bedrijfswagen ingeruild voor de nieuwe, opnieuw een Golf 7 variant maar deze keer met een 1.5 TSI DSG 150pk
- En sinds m'n pa is overleden, is zijn wagen nu mijn eigendom geworden en rij ik er ook af en toe mee rond. Kia C'eed 1.4 ISG van 2009
 
1) (2007-2013) Opel Corsa 1997, 1.0 benzine, 55pk. Overgelaten aan garage bij aankoop 3
2) (2009-2015) Toyota Carina 1998, 2.0 turbodiesel, 83pk. Total loss gereden tegen vuilkar, niet in fout
3) (2013-2017) Peugeot Partner Tepee, 2013, 1.5 benzine, 98 pk. Total loss gereden tegen iemand die uit zijstraat kwam en mij nie gezien heeft, niet in fout, heb ik op video)
4) (2017 - ... )Peugeot Partner Tepee, 2017, 1.2 benzine, 110 pk. (Is die kutbak met motorproblemen)
5) (2020 - ...) Ford Focus 2005, 1.8 tdci, 118 pk

Plan is dus om 4 binnen enkele maanden weg te doen en auto 6 zal dan in de plek komen
 
Eigenaar geweest van :

1. 1995-1999 : Mazda 323F naft 145pk. Toffe bak, trok ook vrij hard op. Ideaal om te leren rijden dus :) Verkocht toen hij oud werd en begon te sukkelen.
2. 1999-2001 : VW Golf 3 diesel 90pk. Fijne wagen, maar was een occasie die blijkbaar wat problemen had, dus vrij snel weer verkocht.
3. 2001-2005 : VW Golf 4 diesel 115pk. Getunede bak, maar na een klein accidentje toch maar verkocht want kreeg er miserie mee.
4. 2005-2009 : VW Bora diesel 150pk. Serieus machientje en veel plezier mee gehad. Kon wel slecht de bochten houden en brak veel uit. Dat heeft hem uiteindelijk de das omgedaan toen ik hem op zijn dak "parkeerde" op de E40.
5. 2009-2010 : Mazda 3 diesel 110pk. Ok wagen, maar de airco stonk. Weggedaan nadat ik bedrijfswagen kreeg.
6. 2010 : Opel Astra GT diesel 150pk. Toffe bedrijfswagen, beetje klein uiteindelijk wel. Weer van job verandert, dus weer weg.
7. 2010-2011 : Renault Laguna diesel 110pk. Never again. Lompe bak met veel mechanische problemen. Totale miskoop en na wat kosten op 6 maanden verkocht.
8. 2011-2014 : Honda Civic naft 1.8 met 140pk. Hele toffe wagen om mee te rijden. Helaas heeft een bomma beslist om gas te geven ipv te remmen toen ik aan de lichten stond, dus naar het schroot.
9. 2014-2016 : Toyota Auris hybride 136pk. Toffe wagen, maar een beetje underwhelming. Nooit meer een automaat. Gsm-tokkelende chauffeur heeft die vernield toen ik stond te wachten aan een afslag.
10. 2016-2019 : Honda Civic diesel 110pk. Again hele leuke wagen om mee te rijden. Verkocht omdat de vrouw een bedrijfswagen kreeg en haar huidige wagen was nog maar 6 maanden dus ja.
11. 2019 tot nu : Honda CRV 2.0L 156pk. Auto overgehouden van vrouwlief. Niet mijn ding, maar goeie motor en goed uitgerust. Hopelijk gaat deze wat langer mee.

Verder nog gebold met volgende wagens :

- Audi 80 diesel 90pk : leren rijden
- Porsche Carrera : gehuurd voor mijn huwelijk en tegen de zin van veel mensen eens kot opengetrokken :) Geweldige bak.
- Camionette voor verhuis
- Vervangwagens van de garage : Golf2, audi 100, opel astra, Toyota Yaris
- Van maten : Honda Accord 2.0L met 150 pk, Golf 2 diesel en GTI, VW Passat 2.0L 150pk, Mazda 323 110pk
- Waarschijnlijk nog een hoop die ik vergeet :)
 
Is van vorige week maar de nieuwe 421pk 'Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake' (copy paste van de website, veel te lang...).

Redelijk simpel: vlot, sportief en wendbaar volgens zijn lijn maar gaat niet hard genoeg en daar stopte het al voor mij.
Het AMG motorgeluid dat hij trouwens produceert door het geluidssysteem om je een beter gevoel te geven is te fake en komt niet naturel over.
De 2liter benzine is te duidelijk aanwezig en laat je een ongelooflijk irritant mixer-motor geluid horen bij het uitbollen.

Sleutels afgegeven en nooit meer aan gedacht.
Ogen zijn opnieuw gericht op een Audi, type R.. :)
 
Is van vorige week maar de nieuwe 421pk 'Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake' (copy paste van de website, veel te lang...).

Redelijk simpel: vlot, sportief en wendbaar volgens zijn lijn maar gaat niet hard genoeg en daar stopte het al voor mij.
Het AMG motorgeluid dat hij trouwens produceert door het geluidssysteem om je een beter gevoel te geven is te fake en komt niet naturel over.
De 2liter benzine is te duidelijk aanwezig en laat je een ongelooflijk irritant mixer-motor geluid horen bij het uitbollen.

Sleutels afgegeven en nooit meer aan gedacht.
Ogen zijn opnieuw gericht op een Audi, type R.. :)
Als je in het budget van CLA 45S zit, dan heb je wel keuze genoeg :D
 
Is van vorige week maar de nieuwe 421pk 'Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake' (copy paste van de website, veel te lang...).

Redelijk simpel: vlot, sportief en wendbaar volgens zijn lijn maar gaat niet hard genoeg en daar stopte het al voor mij.
Ik ben even niet mee. Een 420PK C-segmenter gaat niet hard genoeg? In de zin van, hij is te traag?
Is dat niet 1 van de snelste C-segmenters tout court?
 
Is van vorige week maar de nieuwe 421pk 'Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake' (copy paste van de website, veel te lang...).

Redelijk simpel: vlot, sportief en wendbaar volgens zijn lijn maar gaat niet hard genoeg en daar stopte het al voor mij.
Het AMG motorgeluid dat hij trouwens produceert door het geluidssysteem om je een beter gevoel te geven is te fake en komt niet naturel over.
De 2liter benzine is te duidelijk aanwezig en laat je een ongelooflijk irritant mixer-motor geluid horen bij het uitbollen.

Sleutels afgegeven en nooit meer aan gedacht.
Ogen zijn opnieuw gericht op een Audi, type R.. :)
te traag? Wablief?
Vraag me toch sterk af met welke RS of type R je dan gaat aflomen.
Voor alle duidelijkheid we hebben het toch over de Civic type R?
 
Efkes kijken of ik er gene vergeet:
  1. Mazda 323 F (image)
    Hiermee leren rijden en later de "kotwagen" van mijn broer en mezelf toen we in Gent studeerden.
    Ook mijn eerste accident in gehad, toen er ene tegen 90km/h in mijn zij vlamde toen ik linksaf sloeg.
    Gelukkig enkel ne bluts in de deur, dat gerepareerd kon worden voor 125 EUR met een deur van 't autokerkhof.
  2. Mazda 626 (image)
    Aangezien het ne volledig afgeschreven wagen was van mijn ma, nog 1 jaar mee gereden tot hij op was.
    Vooral veel gevloekt op het alarmsysteem dat voor problemen zorgde als ik mijne maat ging ophalen om naar 't school te rijden.
    Stuur begon te beven bij 130km/h, maar dat trillen stopte eens ge de 160 voorbij ging. Haalde nog met gemak zijn topsnelheid van ± 180km/h.
  3. Mazda RX-8 (image)
    Eén van de wagens waar ik met enorm veel heimwee aan terugdenk... Was een speeltje dat we hadden om in 't weekend van te genieten.
    Veel onderhoud aan, maar dat geluid... 🤤
  4. Mazda RX-7 (FD) (image)
    Geen eigen wagen, maar was een droomwagen en mocht daarom efkes een toerke doen.
  5. Renault Clio 1.2 (van 1996) (image)
    Eerste auto van mijne beste maat, die toen een voorlopig rijbewijs had.
    Als we weggingen, haalde ik hem meestal op. Soms kwam hij met die van hem naar mij, opdat ik er dan mee kon rijden als we in 't weekend uitgingen. Had weinig pk, maar omda 't ne naft was, klonk het alsof ge ne rally aan 't rijden waart. :)
  6. Hyundai Coupé 1.6 Tiburon (image)
    Auto van mijn broer. Tja, toen was da misschien "tof", maar de kwaliteit van het interieur was echt beneden alle peil.
  7. Audi A6 Avant (image)
    Auto van mijn toenmalige vriendin. Slechts een paar kilometer mee gereden, omdat we op familiebezoek gingen.
  8. Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (sedan) 136pk (image)
    Eerste 100% zelf aangekochte wagen, ondanks dat mijn hele familie het afraadde.
    Heeft váák bij de garagist gestaan. Maar toch blij dat ik er 1,5 jaar mee kunnen rijden heb.
    Ik merkte da toch enorm op de snelwegen dat de mensen sneller opzij gingen voor mij, ook al reed ik op mijn gemak.
  9. Fiat Stilo (image)
    Een wrak van een vervangwagen. Op de terugweg naar de Alfa Romeo-garage, tijdens hevig regenweer, besloot de rechtse ruitenwisser te stoppen met werken. En toen ik net de oprit van de snelweg nam, gaf de andere ruitenwisser er ook de brui aan... I was shitting bricks.
  10. Fiat 500 (image)
    Vervangwagen nummer 2 tijdens mijn AR-tijdperk. Echt niets voor mij: ging met moeite vooruit en 't interieur is echt te... "cute and fancy" naar mijn goesting.
  11. Fiat Doblo (image)
    Vervangwagen nummer 3 tijdens mijn AR-tijdperk. Het enige dat goed was aan die wagen, was de hogere instap voor oudere mensen.
    Maar aangezien ik nog nie bejaard ben, was da nie aan mij besteed.
  12. Alfa Romeo 147 (image)
    Vervangwagen nummer 4 tijdens mijn AR-tijdperk. Tja, qua interieur leek da eerder op nen oude Ford Fiesta i.p.v. iets van Alfa Romeo.
  13. Lancia Ypsilon (image)
    Jaja, nummerke 5... Geen kracht onder de motorkop en simpelweg lelijk.
  14. Fiat panda (image)
    En... nummer 6. Maar hier kan ik weinig mis over zeggen. Nen basic auto, een beetje vergelijkbaar met de Dacia Sandero nu.
  15. Alfa Romeo GT 1.8 Twin Spark (image)
    Efkes hiermee geprobeerd, maar da duurde echt nie lang.
  16. Mazda 3 1.6 MZ-CD 115pk (image)
    Auto van mijn ma. Maar een paar keer mee gereden. Maar ene keer moest ik haar en enkele andere vrouwen wegvoeren naar 't station, terwijl het echt spiegelglad was.
    Nog nie eens de straat uit, schoof ik rechtdoor aan nog geen 10km/h (remmen haalde gene zak uit), recht op betonnen blokken af. Dan maar aan de handrem getrokken, nen 180° gedaan en tot stilstand gekomen. Sindsdien wordt in die straat wél steeds zout gestrooid, na geklaag bij de burgemeester.
  17. Mazda 3 Skyactive-G 1.5 100pk (image)
    Auto van mijn ma.
  18. Volkswagen Transporter (image)
    Poolwagen van het bedrijf waar ik toen voor werkte. Trok nog deftig op.
  19. Porsche Cayenne 957 3.0 TDI (image)
    Wagen van de vriendin van de CEO (tevens mijn diensthoofd toen). Moest ik mee rijden omdat ze erop stond.
  20. Jaguar XJL (image)
    Wagen van de CEO, waarmee ik mocht rijden omdat hij wa dingen moest bekijken onderweg naar een meeting.
  21. Mazda 6 Skyactive-G 2.0 145pk (image)
    Eigen wagen. Was een verademing op vlak van kosten t.o.v. Alfa Romeo...
    In de 4,5 jaar dat ik hem had nog geen 600 EUR uitgegeven aan onderhoudskosten.
    Wel een verzekeringskwestie gehad i.v.m. nen hond die in 't donker vanuit nen akker voor mijn wagen sprong. Maar da werd kostenloos gerepareerd en den hond was in orde.
  22. Mazda Xedos (image)
    Vervangwagen die ik eens meekreeg, maar omdat ik toen maar 5km van de garage woonde, kan ik er weinig over zeggen.
  23. Volkswagen Golf 6 (image)
    Auto van mijn broer, die in iedere bocht pattineerde omdat het zo'n goedkope gedrochten van banden waren.
  24. Opel Astra OPC (200pk) (image)
    Testrit mee gedaan. Was helemaal nie overtuigd.
  25. Mercedes CLA (180D of 200 D) (image)
    Vervangwagen die ik gratis ter beschikking kreeg terwijl de voorbumper gerepareerd werd i.v.m. die loslopende hond.
    Vond er niets speciaals aan en ik was blij dat ik na een week mijn eigen wagen terug had.
  26. Skoda Octavia RS (2019) (image)
    Testrit gedaan hiermee, maar het fake geluid uit de boxen was "zum kotzen".
  27. Hyundai i30 Fastback N Performance (image)
    Huidige wagen. Was na een testrit volledig overtuigd en had een deftig bod gekregen voor mijn Mazda 6.
    Omdat ik nu ook veel dichter bij mijn werk woon, was het hoger verbruik te verantwoorden.
  28. Jaguar XF Sportbrake (image)
    Gehuurde wagen om in de Ardennen mee rond te bollen. Ik was blij dat het nen automaat was, met de file die we toen tegengekomen waren rond Brussel. Viel goed mee, alleen had ik toch iets meer verwacht van het interieur...
  29. Nissan Qashqai (image)
    Vervangwagen. De zeer lome feedback van het stuur was echt een wereld van verschil met de mijne.
 
Laatst bewerkt:
Ook eens proberen (incl alle testritten en eenmalige ritjes)
  1. Abarth 124 Spider
  2. Alfa Romeo Giulietta
  3. Aston Martin V8 Vantage
  4. Audi A4
  5. BMW 1
  6. BMW 3
  7. BMW 530e
  8. BMW M4CS
  9. BMW M5
  10. BMW X6M
  11. Corvette C7 Z06
  12. Chevrolet Matiz
  13. Citroën C4 Picasso
  14. DS3
  15. DS4
  16. DS5
  17. Ferrari 430
  18. Fiat Doblo
  19. Ford Fiesta
  20. Ford Focus
  21. Ford Escort
  22. Honda Jazz
  23. Hyundai i10
  24. Hyundai i20
  25. Hyundai i30N
  26. Isuzu D-Max
  27. Jaguar XE
  28. Jaguar E-Type
  29. Lamborghini Gallardo
  30. Lamborghini Diablo
  31. Lancia Delta
  32. Lexus IS300h
  33. Lotus Elise Cup250
  34. Mazda MX-5
  35. Mazda 6
  36. Mazda CX-3
  37. Mercedes A160
  38. Mercedes C350e
  39. Mercedes E220d
  40. Mercedes C63
  41. Mini JCW
  42. Nissan Sunny
  43. Nissan Primera
  44. Porsche 911
  45. Renault Clio
  46. Renault Megane
  47. Renault Modus
  48. Seat Leon
  49. Skoda Octavia RS
  50. Skoda Superb
  51. Smart ForTwo Cabrio
  52. Suzuki Swift
  53. Tesla Model 3
  54. Tesla Model 3 Performance
  55. Tesla Model S
  56. Tesla Model S Performance
  57. Toyota Auris
  58. Vanderhall Edison
  59. VW Golf
  60. VW Passat
  61. VW Eos
  62. Volvo V40
  63. Volvo V60
  64. Volvo V90
 
Ik heb al met de volgende gereden:

-Opel omega (eerste auto waarmee ik oefende)
-Opel meriva
-Opel astra
-Citroën Berlingo
-BMW 318D leasebak (zeer aangenaam rijden tov waarmee ik al gereden had.)

Binnenkort Mercedes leasebak , een plug-in hybride versie.

Waarmee ik nog graag zou willen rijden:
tesla
Iets boven de 250 pk.
 
Daar is in feite weinig speciaal aan. Het is pas boven de 300pk dat je begint te voelen dat je voldoende kracht ter beschikking hebt.
Al hangt het ook wel af van welke wagen natuurlijk.
Allé kom, zo kan je bezig blijven hé, zie ook de opmerking van sander.

Als ik mijn 265PK vergelijk met de 190PK van een 520D, dat is een wereld van verschil. Als je dan overgaat naar iets gelijkaardig met pakweg 350PK gaat dat verschil ook duidelijk merkbaar zijn, en dan iets van +400PK ook, enz....

Het is maar wat je gewoon bent. Als iemand random met mij mee rijdt en ik trek eens goed door in sport, die verschieten toch echt van dat vermogen. Maar natuurlijk zal iemand die met pakweg een M5 rijdt denken "meh, is het dat maar".
 
Daar is in feite weinig speciaal aan. Het is pas boven de 300pk dat je begint te voelen dat je voldoende kracht ter beschikking hebt.
Al hangt het ook wel af van welke wagen natuurlijk.
Ik zou da nie zomaar durven zeggen zonder enige nuance.
Tijdens gewoon dagelijks verkeer? Ja, dan wel.
Maar 't is nie dat bijvoorbeeld 100pk automatisch hetzelfde aanvoelt als 250pk als ge de gaspedaal tot op de vloer induwt.
Natuurlijk gaat ge da verschil beter voelen naargelang ge stijgt in 't aantal pk's.

Simpelweg ne vervangwagen (door onderhoud) meekrijgen als ge meer dan 250pk gewoon zijt, drukt uwe neus direct op de feiten da ge 't efkes met een pak minder moet doen.
 
Ik zou da nie zomaar durven zeggen zonder enige nuance.
Tijdens gewoon dagelijks verkeer? Ja, dan wel.
Maar 't is nie dat bijvoorbeeld 100pk automatisch hetzelfde aanvoelt als 250pk als ge de gaspedaal tot op de vloer induwt.
Natuurlijk gaat ge da verschil beter voelen naargelang ge stijgt in 't aantal pk's.

Simpelweg ne vervangwagen (door onderhoud) meekrijgen als ge meer dan 250pk gewoon zijt, drukt uwe neus direct op de feiten da ge 't efkes met een pak minder moet doen.
Uiteraard voelt 250pk een stuk vlotter aan dan 100pk en vlotter dan 190pk, het zou maar erg zijn :p
Maar het ging mij vooral om de beleving. En dan zeg ik dat 250pk in een 3er ofzo nu niet iets is wat je kan catalogeren als echt speciaal. Als je altijd met minder dan 100pk hebt gereden is dat een beleving ja. Maar als je nu met 150pk rijdt is het toch niet iets wat memorabel zal zijn.
Heb al het genoegen gehad met, om nu maar een voorbeeld te geven, een M2 competition te rijden. Zo een hok dat 0–100 doet in minder dan 5s, en in elke omstandigheid trekt gelijk een beest dat blijft je wel bij.
 
Uiteraard voelt 250pk een stuk vlotter aan dan 100pk en vlotter dan 190pk, het zou maar erg zijn :p
Maar het ging mij vooral om de beleving. En dan zeg ik dat 250pk in een 3er ofzo nu niet iets is wat je kan catalogeren als echt speciaal. Als je altijd met minder dan 100pk hebt gereden is dat een beleving ja. Maar als je nu met 150pk rijdt is het toch niet iets wat memorabel zal zijn.
Heb al het genoegen gehad met, om nu maar een voorbeeld te geven, een M2 competition te rijden. Zo een hok dat 0–100 doet in minder dan 5s, en in elke omstandigheid trekt gelijk een beest dat blijft je wel bij.
En dat heeft niks met PK te maken.
Een Lotus Elise doet dat in 3.9s met 246pk ;).
Als je in eender welke hot hatch stapt, gaat quasi niemand zeggen dat dat niet heel snel aanvoelt. Dat een 330e (die even snel is), trager aanvoelt heeft niet met PK te maken, maar met wegligging, directheid, gedrag van de motor, ...

Ik heb bvba met M5 en M4CS na elkaar gereden. En die M4 is qua beleving véél leuker
 
Uiteraard voelt 250pk een stuk vlotter aan dan 100pk en vlotter dan 190pk, het zou maar erg zijn :p
Maar het ging mij vooral om de beleving. En dan zeg ik dat 250pk in een 3er ofzo nu niet iets is wat je kan catalogeren als echt speciaal. Als je altijd met minder dan 100pk hebt gereden is dat een beleving ja. Maar als je nu met 150pk rijdt is het toch niet iets wat memorabel zal zijn.
Heb al het genoegen gehad met, om nu maar een voorbeeld te geven, een M2 competition te rijden. Zo een hok dat 0–100 doet in minder dan 5s, en in elke omstandigheid trekt gelijk een beest dat blijft je wel bij.
Nu ben je opnieuw gewoon aan het overdrijven. Als je met een 3er rijdt met 150pk dan is dat gewoon een goede auto die wel ok mee kan in het verkeer. Als je met een 3er rijdt met 250pk dan denk je telkens toch echt "dju, dat ding gaat toch goed vooruit".

Dat het niet aanvoelt en niet de sensatie geeft als een lichtgewicht met 400pk, logisch ja. Maar de manier waarop jij stelt dat alles onder 300pk maar zozo is, sorry, beetje misplaatst snobisme imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Terug
Bovenaan