Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Ja trackdays enzo heb je wel bij elk merk met sportieve modellen. Maar ik doel eerder op een 'exclusief clubje' waar je bij hoort als je een nieuw model bij hen koopt (Ferrari bv) of als je een model van de duurdere klasse koopt (BMW M-club of die BMW Gentleman club dan bv).

Want voor de meeste van die trackdays kan jan en alleman zich inschrijven, of ze nu een auto hebben van dat merk of niet.
BMW, Ferrari, Abarth, Hyundai en Lotus (al is dat een onafhankelijk clubje eigenlijk) weet ik zeker. Mercedes vermoed ik enkel voor de AMG's en niet voor S-klasses bvb.
 
495€ voor een halve dag dan. Dus toch bijna 50% ja :p
Maar dan moet ik wel eens navragen of ik die tickets voor iemand anders kan kopen eigenlijk ... Of je kan zelf een BMW kopen en dan krijg je ook die codes.

Ik vermoed zelfs dat als je een bedrijfswagen hebt, en je rijdt naar uw dealer en legt uit dat jij de bestuurder bent maar de firma de eigenaar, dat ze u ook wel op die lijst zetten voor die codes...
Ik heb een BMW gekocht. Mijn ouders eveneens.
Nog geen code ontvangen hoor! :angry:

Als je een Mercedes koopt dan wordt je automatisch lid van hun club zijnde de OKRA. Schijnt daar wel tof te zijn, past perfect binnen de Mercedes visie!
 
Ik heb een BMW gekocht. Mijn ouders eveneens.
Nog geen code ontvangen hoor! :angry:

Als je een Mercedes koopt dan wordt je automatisch lid van hun club zijnde de OKRA. Schijnt daar wel tof te zijn, past perfect binnen de Mercedes visie!
Op de website van BMW wordt nergens iets gezegd qua beperkingen voor bepaalde modellen ofzo. Dus ik zou toch eens gaan horen ;).

Binnen 2 weken trouwens nog eens testrit met M8 bij de lokale dealer ook :p. Maar dat is effectief op uitnodiging. Ik wist jammer genoeg niet op voorhand of ik M5 of M8 ging hebben op circuit, anders had ik de andere geboekt ...
 
Zelfs Seat heeft dit nog (meermaals) gedaan. Ik ben toen met een Leon Cupra op Francorchamps gaan rijden en op een ander Seat evenement met mijn eigen Ibiza toen.
 
Ik kon dat een paar weken terug nog winnen met de M-club.

Diegene die het dichtst in de roos gooide met een hamer tegen een Seat Ibiza, won. :unsure:

Helaas heb ik de roos gemist, maar heb er wel een ruit uitgegooid. Toch iets van voldoening. :D
Hopelijk wel van die Seat dan :p
 
Hopelijk wel van die Seat dan :p
Jaja de M's stonden veilig verderop in een rij. :D

Seat stond achteraan op de parking van circuit zolder (waar je normaal gaat driften). Hadden ze dus ook wijselijk afgesloten, want die hamer vloog soms alle kanten uit. :p

pb2DXgT0.jpg

S
 
Laatst bewerkt:
Ik kon dat een paar weken terug nog winnen met de M-club.

Diegene die het dichtst in de roos gooide met een hamer tegen een Seat Ibiza, won. :unsure:

Helaas heb ik de roos gemist, maar heb er wel een ruit uitgegooid. Toch iets van voldoening. :D

Ik dacht eerst dat je dat zie om te lachen. Maar is blijkbaar gewoon serieus :unsure:

Rare snuiters daar bij die M-club.
 
Ik dacht eerst dat je dat zie om te lachen. Maar is blijkbaar gewoon serieus :unsure:

Rare snuiters daar bij die M-club.
Dat was het geheime “wedstrijdje” van het evenementen bureau. Niemand van de club wist het.

Iedereen was eerst overtuigd dat het een wedstrijdje driften was, omdat het op dezelfde plaats is waar de drift-days zijn.

Was dan wel grappig om te zien dat daar dan ineens een Ibiza aankwam gereden (met serieus onderstuur). Dus dachten we even dat we daar mee moesten “driften”. Maar dan knalde die tegen de vangrail en krijgen we hamers. :unsure:
 
Teveel om op te sommen en te beoordelen :)

Leren rijden in een Citroen AX zonder wat van snufjes dan ook; rammelbak eerste klas, maar als je leert rijden mag dat wel.
Auto's die we zelf gekocht hebben: Opel Astra, BMW 2 Active Tourer en BMW 3 Touring, waarbij die 3 er uiteraard met kop en schouders bovenuit steekt, maar die Active Tourer eigenlijk best wel wat pit had en eigenlijk heel praktisch was (ook al viel de koffer wat tegen).
Verder vooral lease wagens; veel BMW 3-varianten (inclusief de compact), Mercedes C, VW Passat, Volvo XC60 en zelfs 2 keer met een Alfa als inloopwagen gereden (rommel van de bovenste plan).
Nu aan de slag met een 5 Touring - zalige wagen, comfy, ruim, een echt salon.

Next one gaat tussen de 530e of de X5 45e, waarbij die laatste de voorkeur heeft. Testrit met de 530e viel qua power eigenlijk tegen, de X5 was op dat vlak een plezier om mee rond te rijden. De volledige elektrische variant twijfel ik nog te hard aan (al is dat puur emotie en weinig ratio).
 
Onlangs gereden met een 85 Porsche 944 Turbo met Lindsey Racing Kit van 340 PK.
Zalig beest van een auto :love::love: Helaas ooit ongeval gehad en staat licht scheef, dus niet gekocht.
 
Lijstje nog eens bijgewerkt:
Abarth124 Spider
Alfa RomeoGiulietta
Alfa Romeo4C Spider
Aston MartinV8 Vantage
AudiA4
BMW
1​
BMW
3​
BMW530e
BMWM4CSF82
BMWM4G82
BMWM5F10
BMWM8F93
BMWX6M
BMWZ4 M40i
CorvetteC7 Z06
ChevroletMatiz
ChevroletCruze
CitroënC4 Picasso
DodgeCharger R/T
DSDS3
DSDS4
DSDS5
Ferrari
430​
FiatDoblo
FordFiesta
FordFocus
FordEscort
HondaJazz
Hyundaii10
Hyundaii20
Hyundaii30N
IsuzuD-Max
JaguarXE
JaguarE-Type
LamborghiniGallardo
LamborghiniDiablo
LanciaDelta
Land RoverDefender
LexusIS300h
LotusElise Cup250
MazdaMX-5
Mazda
6​
MazdaCX-3
MercedesA160
MercedesC350e
MercedesE220d
MercedesC63
MiniJCW
NissanSunny
NissanPrimera
Porsche
911​
PorscheBoxster S
PorscheBoxster GTS
RenaultClio
RenaultMegane
RenaultModus
SeatLeon
SkodaOctavia RS
SkodaSuperb
SmartForTwo Cabrio
SuzukiSwift
SuzukiS-Cross
SuzukiJimny
TeslaModel 3
TeslaModel 3 Performance
TeslaModel S
TeslaModel S Performance
ToyotaAuris
VanderhallEdison
VWGolf
VWPassat
VWEos
VolvoV40
VolvoV60
VolvoV90
WillyGP
 
Mazda CX-3, manueel: Rijlessen mee gehad. Enorm gemakkelijke wagen om mee te rijden, vrij intuïtief. Manuele bak was enorm vergevingsgezind; je kon er niet veel fout mee doen.

Renault Clio uit 2008, manueel: Mee (zelfstandig) leren rijden. Gewoon een gocar. Geen opties, geen actieve systemen. Gewoon stuur, pedalen en een pook. Ging amper vooruit, motorgeluid kwam rechtsreeks cabine in, alles kraakte, maar heerlijk simpel om mee te leren rijden. Het starten was wel een balansoefening want ge moest de koppeling en gas exact doseren, anders viel je stil.

Mercedes A 180d 2019, automaat: Eerste eigen (bedrijfs)wagen. Sjiek, veel 'amai'-reacties op gekregen. Interieur deed aan ruimteschip denken. Ging goed vooruit, zetels zaten goed voor langere ritten. Bediening vrij gemakkelijk met touchpad. Oncomfortabel hard afgeveerd, en voorbumper steekt te hard uit waardoor je snelheidsdrempels aan 10km/u moet doen wil je geen harde knallen door het chassis.

Skoda Octavia 2017, automaat: Aanloopwagen. Enorm simpele wagen in de positieve zin. Reed erg gemakkelijk en complexloos. Eerste wagen waar ik in ging zitten en er gewoon direct mee weg was. Aansturing scherm wel een merde.

Ford Focus Active X 2022, manueel: Aanloopwagen. Beetje dubbel. Zeker goede wagen, maar vond 'm erg bruut rijden. Motor erg luid, wiegde mee in de bochten, onaangename stuurfeedback. Infotainment en interieur nogal pover. Kreeg ook maar geen goede houding & positie in de stoelen. Startstop systeem was ook echt ergerlijk als je aan kruispunt even stil stond.

BMW 320e 2022, automaat: Bestelde bedrijfswagen. Erg prettig om mee te rijden. Zeer vlot (voor mij meer dan genoeg i.i.g.), en stuurt heel aangenaam. iDrive is geweldig met de draaiknop en de shortcut knoppen. Interieur wat ouder (minder blits dan Mercedes) maar heel leuk om in te zitten. M'n lievelingswagen tot nu toe. Daarna de Skoda en de Mazda.
 
Laatst bewerkt:
Lijstje nog eens bijgewerkt:
Abarth124 Spider
Alfa RomeoGiulietta
Alfa Romeo4C Spider
Aston MartinV8 Vantage
AudiA4
BMW
1​
BMW
3​
BMW530e
BMWM4CSF82
BMWM4G82
BMWM5F10
BMWM8F93
BMWX6M
BMWZ4 M40i
CorvetteC7 Z06
ChevroletMatiz
ChevroletCruze
CitroënC4 Picasso
DodgeCharger R/T
DSDS3
DSDS4
DSDS5
Ferrari
430​
FiatDoblo
FordFiesta
FordFocus
FordEscort
HondaJazz
Hyundaii10
Hyundaii20
Hyundaii30N
IsuzuD-Max
JaguarXE
JaguarE-Type
LamborghiniGallardo
LamborghiniDiablo
LanciaDelta
Land RoverDefender
LexusIS300h
LotusElise Cup250
MazdaMX-5
Mazda
6​
MazdaCX-3
MercedesA160
MercedesC350e
MercedesE220d
MercedesC63
MiniJCW
NissanSunny
NissanPrimera
Porsche
911​
PorscheBoxster S
PorscheBoxster GTS
RenaultClio
RenaultMegane
RenaultModus
SeatLeon
SkodaOctavia RS
SkodaSuperb
SmartForTwo Cabrio
SuzukiSwift
SuzukiS-Cross
SuzukiJimny
TeslaModel 3
TeslaModel 3 Performance
TeslaModel S
TeslaModel S Performance
ToyotaAuris
VanderhallEdison
VWGolf
VWPassat
VWEos
VolvoV40
VolvoV60
VolvoV90
WillyGP
De enige reden die ik mij kan indenken hoe ge aan zo veel auto's komt is dat ge er om de paar maanden ene in de prak rijdt en dan ne vervangwagen krijgt. :unsure:
 
De enige reden die ik mij kan indenken hoe ge aan zo veel auto's komt is dat ge er om de paar maanden ene in de prak rijdt en dan ne vervangwagen krijgt. :unsure:
Als ik die allemaal in de prak had gereden, dan had ik wel euromillions moeten winnen :D
Zowat alle speciale zijn events, alle normale zijn testritten/vervangwagens/inloopwagens/huurwagens/...
 
Ons vader heeft afgelopen week na 1 jaar 'n half eindelijk zijn Defender 90 (D300) ontvangen. Omgebouwd naar lichte vracht. Duidelijk een utilitaire wagen maar met de nodige luxe. Op de hoogste rij-stand belachelijk hoog. Helt wel serieus mee in de bochten, wat begrijpelijk is. Pivi Pro navigatie en multimedia werkt super. Huidig verbruik 11 liter gem.

d5qnFgF.jpg


jlyTCeI.jpg
 
Terug
Bovenaan