Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Wel opletten dat de cooper 200kg lichter is en ook gewoon kleiner :p

Daar valt mee te rijden, maar je gaat toch moeten opletten :p
De wagen zal een slordige 550Nm koppel hebben enkel op de voorwielen, dat is 70Nm meer dan jouw golf :p
Ik heb 1x met een JCW gereden, en die had echt al veel onderstuur. Veel meer dan de i30 bvb. Kan me echte moeilijk inbeelden wat dat zou geven bij 380PK...

Met dat soort vermogen heb je toch liefst RWD of AWD en een sperdiff (en dat hebben ze niet allemaal). Anders is dat vrij hopeloos om mee te rijden :p
 
Ik heb 1x met een JCW gereden, en die had echt al veel onderstuur. Veel meer dan de i30 bvb. Kan me echte moeilijk inbeelden wat dat zou geven bij 380PK...

Met dat soort vermogen heb je toch liefst RWD of AWD en een sperdiff (en dat hebben ze niet allemaal). Anders is dat vrij hopeloos om mee te rijden :p
Het zal voor alle duidelijkheid gaan over een JCW GP vermoed ik. De gewone tot 380pk krijgen dat zal een serieuze investering vergen :p

Maar de GP heeft een slip diff dus dat zit opzich wel goed. Maar hoe dan ook is dat gewoon met verstand rijden.
 
Mss pk opgeteld zoals in de johny 90's tijd.
-spaghetti collecteur + 10pk
-remusuitlaat + 5 pk
-een kelk + 5pk
-catvervanger +10pk
Ik ken er vroeger die zo een pak pk bijhadden hoor als je die bezig hoorde🤣
 
Polestar 2:
+ zelfs de single motor was verrassend vlot (voordeel van een EV), beter dan ik op papier verwacht had
+ afwerking zag er in orde uit
+ intuïtieve werking van de meeste bedieningselementen, soms wel wat veel klikken nodig (nadeel van al die tablets tegenwoordig)
+ beenruimte vooraan en achteraan beter dan verwacht
+ stuurt vrij direct, afhankelijk van de settings die je kiest
- (erg) weinig ruimte vooral ter hoogte van je ellebogen door de hoge & brede middenconsole en de vrij hoge linkerarmsteun
- verrassend weinig zicht naar achter door de daklijn die zo naar beneden komt + eerder kleine buitenspiegels + brede B-pilaar + relatief weinig zicht op de neus, toch vergeleken met andere auto's van die lengte waar ik al mee reed
- behoorlijk hard afgeveerd, zelfs zonder performance pack dus de gewone dempers en 19" velgen
- beperkte kofferruimte achteraan
- iets hogere zit, maar dat is een kwestie van voorkeur zeker?
 
BMW i4 eDrive40:
+ verrassend vlot (voordeel van een EV), moeilijk om te vergelijken met de Polestar
+ degelijke afwerking
+ ruimer dan de Polestar, toch voor de 2 voorste zetels, vooral in de breedte
+ beter zicht naar achter
+ goed stuurgevoel, deed me toch wat denken aan mijn BMW 3 van vroeger (al weegt deze 600 kg of zo meer)
+ minder hard afgeveerd dan de Polestar, misschien ook deels te wijten aan de 18" velgen
- best onintuïtieve bediening van een aantal elementen, zeker de knoppen op het stuur (toch vergeleken met Audi / Polestar / Volvo)
- vreselijk lange levertermijn (2024) en dan nog een aantal opties die niet meer mogelijk zijn
- lage achterbank, lijkt me niet comfortabel voor langere ritten; ook minder beenruimte dan verwacht en ook zeer weinig vrije hoogte onder de voorzetels (als je daar als achter-passagier met je voeten onder moet zitten)
 
- lage achterbank, lijkt me niet comfortabel voor langere ritten; ook minder beenruimte dan verwacht en ook zeer weinig vrije hoogte onder de voorzetels (als je daar als achter-passagier met je voeten onder moet zitten)

Blijft een coupé natuurlijk. Als je daar nog iemand wilt laten zitten moet je wel ruimte creëren door de bak lager te zetten.
 
Blijft een coupé natuurlijk. Als je daar nog iemand wilt laten zitten moet je wel ruimte creëren door de bak lager te zetten.

Ik snap het principe van de aflopende coupé-daklijn, maar toch viel het me op. Ik heb bv. een aantal jaar met 2 Audi A5's gereden en het verschil tussen de i4 en de A5 is best groot op dat vlak, voor mij verrassend groot.
 
Ik snap het principe van de aflopende coupé-daklijn, maar toch viel het me op. Ik heb bv. een aantal jaar met 2 Audi A5's gereden en het verschil tussen de i4 en de A5 is best groot op dat vlak, voor mij verrassend groot.
Een A5 scoort op dat vlak beter.
Maar de daklijn daar is ook een heel stuk gematigder. Bij de I4 en de 4 heb je echt wel een heel strakke daklijn, dat is mooi maar ook wel beperkend voor de ruimte achterin.
Het zijn beide geen wagens waar je uw oma van 80 in wilt vervoeren achteraan. Maar goed, met zo een wagen die meer schuin dan recht rijdt is de appreciatie van de passagiers nooit heel groot :unsure:
 
Het zijn beide geen wagens waar je uw oma van 80 in wilt vervoeren achteraan.
Nochtans, de gemiddelde oma van 80 is vrij klein en past dus perfect achterin :D

Zit de i4 achterin trouwens hetzelfde als de 4GC? Want ik zou denken dat de i4 een hogere vloer heeft doordat er een batterij onder ligt.
En dan is een vergelijk met de A5 natuurlijk niet eerlijk, aangezien daar geen batterijen onder de vloer liggen.
 
Er zijn geen uitsparingen gemaakt voor de voeten in het battery pack zoals in de Taycan. De knieën zitten hoger.
- best onintuïtieve bediening van een aantal elementen, zeker de knoppen op het stuur (toch vergeleken met Audi / Polestar / Volvo)
Ik kan dat beamen. De bediening is niet zoals bij andere merken. Ook heel trage infotainment.

Dit vat het goed samen.
 
Een A5 scoort op dat vlak beter.
Maar de daklijn daar is ook een heel stuk gematigder. Bij de I4 en de 4 heb je echt wel een heel strakke daklijn, dat is mooi maar ook wel beperkend voor de ruimte achterin.
Het zijn beide geen wagens waar je uw oma van 80 in wilt vervoeren achteraan. Maar goed, met zo een wagen die meer schuin dan recht rijdt is de appreciatie van de passagiers nooit heel groot :unsure:

Hoezo meer schuin dan recht rijdt? Omwille van de achterwielaandrijving en het vermogen dat daar op terecht komt in het geval van de i4? :)
 
Hoezo meer schuin dan recht rijdt? Omwille van de achterwielaandrijving en het vermogen dat daar op terecht komt in het geval van de i4? :)
Zoals het een degelijke BMW bestaamt moet er af en toe is met de staart gekwispeld worden.
Die kont die gaat al eens scheef, de achterste sloffen worden wel eens goed gerookt.

Daarbij moet je niet perse veel vermogen daarvoor hebben, ik kan dat met een 116d (F20 uiteraard, F40 is een wagen voor … :unsure:) ook perfect
 
Zoals het een degelijke BMW bestaamt moet er af en toe is met de staart gekwispeld worden.
Die kont die gaat al eens scheef, de achterste sloffen worden wel eens goed gerookt.

Daarbij moet je niet perse veel vermogen daarvoor hebben, ik kan dat met een 116d (F20 uiteraard, F40 is een wagen voor … :unsure:) ook perfect
99,99% van de BMW's doet dat nooit hoor.
 
Daarbij moet je niet perse veel vermogen daarvoor hebben, ik kan dat met een 116d (F20 uiteraard, F40 is een wagen voor … :unsure:) ook perfect
Amai, ik wist niet dat BMW’s zo’n brolophanging hebben vanachter. Zelfs bij een simpele Amerikaan genre Mustang heb je daar wat PK’s voor nodig. :p
 
Amai, ik wist niet dat BMW’s zo’n brolophanging hebben vanachter. Zelfs bij een simpele Amerikaan genre Mustang heb je daar wat PK’s voor nodig. :p
Nog nooit met een RWD gereden zeker? Als de ondergrond goed nat ligt, heb je echt niet veel vermogen nodig. Daar mag nog de beste ophanging van de wereld onder hangen.
 
Nog nooit met een RWD gereden zeker? Als de ondergrond goed nat ligt, heb je echt niet veel vermogen nodig. Daar mag nog de beste ophanging van de wereld onder hangen.
Maar uw ESP staat op om dat te voorkomen ... Ge moet dat specifiek gaan uitzetten om te kunnen oversturen.
 
Nog nooit met een RWD gereden zeker? Als de ondergrond goed nat ligt, heb je echt niet veel vermogen nodig. Daar mag nog de beste ophanging van de wereld onder hangen.
Ik heb voor oktober nog een paar plaatsen vrij in mijn cursus "hoe jaag ik MrKend54l op stang". 😉

Ik heb ooit met een Mercedes C220 gereden (zo eentje in 't zwart), en die schoof in de regen al aardig rond met zijn 136 pk als je wilde. Maar zoals @anders. zegt moest je daarvoor ESP afzetten, en dat doet 99% van de chauffeurs nooit. Ik vermoed dat BMW tegenwoordig meer auto's verkoopt omdat die grote nieren hebben in plaats van omdat ze achterwielaandrijving hebben.
 
Terug
Bovenaan