Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Paar weekends geleden op de baan geweest met een vriend zijn BMW F82 M4 Competition. Heerlijk, 'k was meteen verkocht ... altijd leuk om te voelen hoe die achteras zijn weg blijft zoeken. 'k was onder de indruk :)

Dan nadien gereden met zijn Mini JCW Cabrio. 380pk op de voorwielen ... moest dat m'n auto zijn, 'k zou er ongelukken mee doen. Op de vooras gebeurt er gewoon veel te veel. Snelheidsgevoel is wel maf met het dak open daarentegen :D
 
Paar weekends geleden op de baan geweest met een vriend zijn BMW F82 M4 Competition. Heerlijk, 'k was meteen verkocht ... altijd leuk om te voelen hoe die achteras zijn weg blijft zoeken. 'k was onder de indruk :)

Dan nadien gereden met zijn Mini JCW Cabrio. 380pk op de voorwielen ... moest dat m'n auto zijn, 'k zou er ongelukken mee doen. Op de vooras gebeurt er gewoon veel te veel. Snelheidsgevoel is wel maf met het dak open daarentegen :D
380PK? Dat is meer dan stage 2? Lijkt me sterk dat hij daar mee rondrijdt, ik denk dat hij wat cijfertjes erbij heeft geteld?
 
380PK? Dat is meer dan stage 2? Lijkt me sterk dat hij daar mee rondrijdt, ik denk dat hij wat cijfertjes erbij heeft geteld?

Geen idee eigenlijk ... em gaat er zeker niet voor liegen. 'k ben daar eigenlijk ook niet verder op ingegaan aangezien dat dat m'n type auto niet is. 'k zal het em vragen als ik em nog eens zie. :)
 
Geen idee eigenlijk ... em gaat er zeker niet voor liegen. 'k ben daar eigenlijk ook niet verder op ingegaan aangezien dat dat m'n type auto niet is. 'k zal het em vragen als ik em nog eens zie. :)
Pas op he, die dingen zijn sowieso al niet supermakkelijk te besturen door het vermogen op de voorwielen. Maar 380PK is wel héél veel om uit die motor te krijgen...
Ik heb zowel de vorige M4(CS) als de nieuwe gereden (met xdrive dus), en de nieuwe is wel immens veel sneller voor minder ervaren chauffeurs. Daar kan je echt gewoon voet op de gaspedaal en die trekt, terwijl de vorige dan echt wel eerst een tijdje naar grip moet zoeken.
 
Pas op he, die dingen zijn sowieso al niet supermakkelijk te besturen door het vermogen op de voorwielen. Maar 380PK is wel héél veel om uit die motor te krijgen...
Ik heb zowel de vorige M4(CS) als de nieuwe gereden (met xdrive dus), en de nieuwe is wel immens veel sneller voor minder ervaren chauffeurs. Daar kan je echt gewoon voet op de gaspedaal en die trekt, terwijl de vorige dan echt wel eerst een tijdje naar grip moet zoeken.

Ik heb de nieuwe nog niet gereden. Wat vond je persoonlijk het leukste rijden? Ik denk dat ik misschien het antwoord al weet. ;)

Diezelfde vriend heeft nu ook de M3 Touring in bestelling. Als ik eens braaf kijk, mag ik daar misschien ook ne keer met rijden. :D
 
Ik heb de nieuwe nog niet gereden. Wat vond je persoonlijk het leukste rijden? Ik denk dat ik misschien het antwoord al weet. ;)

Diezelfde vriend heeft nu ook de M3 Touring in bestelling. Als ik eens braaf kijk, mag ik daar misschien ook ne keer met rijden. :D
Kan ik niet echt vergelijken, de oude was op openbare weg met begeleider naast mij, de nieuwe was op Zolder ... :p
De oude is meer een "hooligan" auto, terwijl de nieuwe gewoon héél snel is en een pak leuker op circuit dan de M8 bvb. Zie je ook wel aan de rondetijden tussen de oude en nieuwe generatie.
 
Pas op he, die dingen zijn sowieso al niet supermakkelijk te besturen door het vermogen op de voorwielen. Maar 380PK is wel héél veel om uit die motor te krijgen...
Toch niet onmogelijk? Maat van mij had vroeger een Ibiza Cupra met 360pk. Een sper deed al redelijk veel om het min of meer degelijk op de baan te krijgen.
 
Ons vader heeft afgelopen week na 1 jaar 'n half eindelijk zijn Defender 90 (D300) ontvangen. Omgebouwd naar lichte vracht. Duidelijk een utilitaire wagen maar met de nodige luxe. Op de hoogste rij-stand belachelijk hoog. Helt wel serieus mee in de bochten, wat begrijpelijk is. Pivi Pro navigatie en multimedia werkt super. Huidig verbruik 11 liter gem.

d5qnFgF.jpg


jlyTCeI.jpg
Netjes!
Vandaag precies dezelfde gezien in Hasselt (zelfde kleur, velgen en ook D300), stond precies wel in een hogere stand wat idd gek is op de openbare weg
 
Maar dan spreekt ge over tuning die nooit meer door de belgische keuring geraakt he.
In de praktijk is bijna geen enkele aanpassing van het vermogen wettelijk voor de keuring.
Trombone spelen in een telefoonkot is ook niet onmogelijk, het is alleen vreselijk inefficiënt :)
😝
Valt allemaal nog vrij goed mee hoor. Je rechter pedaal is geen aan/uit schakelaar hé.
Enigste momenten waar het wel voor problemen zorgde was als de baan vochtig of nat was maar zelfs dan kon je er nog normaal me rijden zolang je geen volgas gaf.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen met dezelfde problemen met iDrive8 als ik? De iDrive8 in mijn i4 vind ik verre van stabiel vergeleken met Mercedes MBUX.

Soms traag als je een optie selecteert waardoor je nog eens tikt en je iets selecteert wat niet moet.
Het systeem is al volledig uitgevallen tijdens het rijden op navigatie.
De camera's die dienst weigeren. Plots "camera niet beschikbaar" bij achteruit rijden. Niet fijn in een i4 met slecht zicht naar achteren.
De ingebouwde Spotify app dat soms stottert en traag navigeert.
Android auto alleen draadloos te gebruiken wat de batterij van de smartphone leegtrekt en de smartphone doet opwarmen. Draadloos laden dat de smartphone nog meer doet opwarmen.
Weinig instelmogelijkheden van de digitale tellers. Ik mis autoinformatie op het hoofdscherm tussen de tellers.
De BMW app verzendt gekozen adressen niet meer naar de auto.

Ik hoop dat ze snel stabiliteitsverbeteringen doorvoeren via OTA updates.
 
Zijn er nog mensen met dezelfde problemen met iDrive8 als ik? De iDrive8 in mijn i4 vind ik verre van stabiel vergeleken met Mercedes MBUX.

Soms traag als je een optie selecteert waardoor je nog eens tikt en je iets selecteert wat niet moet.
Het systeem is al volledig uitgevallen tijdens het rijden op navigatie.
De camera's die dienst weigeren. Plots "camera niet beschikbaar" bij achteruit rijden. Niet fijn in een i4 met slecht zicht naar achteren.
De ingebouwde Spotify app dat soms stottert en traag navigeert.
Android auto alleen draadloos te gebruiken wat de batterij van de smartphone leegtrekt en de smartphone doet opwarmen. Draadloos laden dat de smartphone nog meer doet opwarmen.
Weinig instelmogelijkheden van de digitale tellers. Ik mis autoinformatie op het hoofdscherm tussen de tellers.
De BMW app verzendt gekozen adressen niet meer naar de auto.

Ik hoop dat ze snel stabiliteitsverbeteringen doorvoeren via OTA updates.
Android auto is enkel draadloos te gebruiken, maar je kan hem wel gewoon bekabeld opladen tegelijk he ;).

Maar wat jij omschrijft lijken wel vrij serieuze softwarebugs die in iDrive 7 niet voorvallen.
 
Mijn smartphone wordt veel warmer als ik AA draadloos gebruik tegenover de bekabelde variant. Zelfs als ik bekabeld laad.

Ik vind het een stap achteruit. Als je toch bekabelt om te laden, waarom ook geen AA bekabeld toelaten. Het is stabieler, vergt minder rekenkracht om draadloos te versturen en minder batterijgebruik
 
380PK? Dat is meer dan stage 2? Lijkt me sterk dat hij daar mee rondrijdt, ik denk dat hij wat cijfertjes erbij heeft geteld?
Dat kan hoor als je inderdaad stage2 gaat en het geluk hebt een goed blok te hebben.
Dat zal ook geen 380pk op de kop zijn maar eerder 373 ofzo, en dan klinkt 380pk mooier :p

Maar daarmee rondrijden is gewoon levensgevaarlijk.
 
Dat kan hoor als je inderdaad stage2 gaat en het geluk hebt een goed blok te hebben.
Dat zal ook geen 380pk op de kop zijn maar eerder 373 ofzo, en dan klinkt 380pk mooier :p

Maar daarmee rondrijden is gewoon levensgevaarlijk.
Die 330pk in de golf is thans ook nog heel hanteerbaar (als het droog is)

Nog 50pk erbij is natuurlijk niet niks, en nergens voor nodig :p
 
Die 330pk in de golf is thans ook nog heel hanteerbaar (als het droog is)

Nog 50pk erbij is natuurlijk niet niks, en nergens voor nodig :p
Wel opletten dat de cooper 200kg lichter is en ook gewoon kleiner :p

Daar valt mee te rijden, maar je gaat toch moeten opletten :p
De wagen zal een slordige 550Nm koppel hebben enkel op de voorwielen, dat is 70Nm meer dan jouw golf :p
 
Wel opletten dat de cooper 200kg lichter is en ook gewoon kleiner :p

Daar valt mee te rijden, maar je gaat toch moeten opletten :p
De wagen zal een slordige 550Nm koppel hebben enkel op de voorwielen, dat is 70Nm meer dan jouw golf :p
Hmm ja dan is dat wel een raket als dat ding tractie kan vinden, die GTI is al retesnel.
 
Terug
Bovenaan