Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Een ander soort geluid dat wel, maar luider als in meer dB? En als je met de motorkap open niet hoort dat een benzine draait dan draait hij volgens mij niet hoor :p Als ik mijn motorkap open zet dan is het een geklingelen getik dat het geen naam heeft :p
Een benzine rij je ook hoger in toeren wat het geluidsniveau ook niet ten goede komt. Het geluid van een diesel is wat lager en eentoniger misschien, meer storend als je het hoort misschien.

Allez het kan zijn dat een diesel luider is hoor, het is niet dat ik al zotte metingen gedaan heb :p
Maar over het algemeen is bij een premium het geluid in de cockpit toch echt zeer minimaal. Rij maar eens met een goedkopere wagen en dan hoor je snel hoe stilte niet klinkt :p
Ik heb hier thuis op de oprit 2 keer een 2.0 4cyl staan, eentje naft, eentje diesel. Bij de diesel is het niet alleen qua frequentie anders, vrij zeker dat die qua db's ook gewoon hoger zit.

Nu goed, kan wel kloppen dat het geluid van een benzine gewoon aangenamer is en dat het daarom als minder luid wordt ervaren.
 
Als ik mijn motorkap open zet dan is het een geklingelen getik dat het geen naam heeft :p
Dat is typisch aan BMW motoren waar alles los zit en rammelt. :unsure:

Het is inderdaad toch algemeen geweten dat diesels luidruchtiger zijn. Het verschil is door de jaren heen trouwens fameus geminderd, maar het is er nog altijd. Al zou het nog kunnen dat sommige benzinemotoren bij hoge toeren luidruchtiger zijn, maar dat zal de rijder doorgaans niet erg vinden.
 
Dat is geen probleem bij deze, zelfs de Avant zit comfortabel onder de 40g WLTP.
Amai, best wel goed.
Verhouding grootte batterij tov wagengewicht zal waarschijnlijk ook wel goed zitten dan?

Ik had onlangs een klant die voor een Q5 55 tfsie keek en die stond op de lijst van fake hybrides, daarmee dat ik daaraan dacht toen ik die motorisering zag.

Die klant wou nu wel een model zoals de Q5, XC60, … maar Wltp zitten die al boven 50 gram.
 
Amai, best wel goed.
Verhouding grootte batterij tov wagengewicht zal waarschijnlijk ook wel goed zitten dan?

Ik had onlangs een klant die voor een Q5 55 tfsie keek en die stond op de lijst van fake hybrides, daarmee dat ik daaraan dacht toen ik die motorisering zag.

Die klant wou nu wel een model zoals de Q5, XC60, … maar Wltp zitten die al boven 50 gram.
Q5 tfsie met 19inch zit op 49 normaal. Collage haaft deze ook, moest hij de 20inch genomen hebben had hij het vlaggen.

Voor 1 keer heeft de verkoper van die audi garage zen werk deftig gedaan 😀
 
Dit weekend eens een Q5 als vervangwagen mee. De reden waarom volgt nog wel eens in een andere thread 😐

40 TDI Quattro, S-Line, bomvol opties. Nu, ik ben nooit een SUV man geweest en ik denk ook niet dat dat er heel snel zit aan te komen. Maar ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast van deze wagen. Rijdt veel aangenamer dan ik had verwacht. Ik had iets zompig, fel overhellend, awkward qua zithouding verwacht maar niets van dat alles. In tegendeel, al wel een paar aangename rijuurtjes doorgebracht.
 
Dit weekend eens een Q5 als vervangwagen mee. De reden waarom volgt nog wel eens in een andere thread 😐

40 TDI Quattro, S-Line, bomvol opties. Nu, ik ben nooit een SUV man geweest en ik denk ook niet dat dat er heel snel zit aan te komen. Maar ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast van deze wagen. Rijdt veel aangenamer dan ik had verwacht. Ik had iets zompig, fel overhellend, awkward qua zithouding verwacht maar niets van dat alles. In tegendeel, al wel een paar aangename rijuurtjes doorgebracht.
Als jij overstag gaat dan verlies ik wel het vertrouwen…
Dan kan ik enkel nog Musk serieus nemen als liefhebber :headshake:
 
Dit weekend eens een Q5 als vervangwagen mee. De reden waarom volgt nog wel eens in een andere thread 😐

40 TDI Quattro, S-Line, bomvol opties. Nu, ik ben nooit een SUV man geweest en ik denk ook niet dat dat er heel snel zit aan te komen. Maar ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast van deze wagen. Rijdt veel aangenamer dan ik had verwacht. Ik had iets zompig, fel overhellend, awkward qua zithouding verwacht maar niets van dat alles. In tegendeel, al wel een paar aangename rijuurtjes doorgebracht.
Je beschrijft eigenlijk exact het gevoel dat ik had bij de iX3 ook. Ik had verwacht om iets zwaar, log, overhellend, ... Te krijgen (waar voor mijn huidige use case ook niet veel mis mee is).
Maar in praktijk vind ik dat hij vooral rijdt zoals elke andere break die ik al gehad heb. Ik merk veel minder verschil dan ik gedacht had.
 
Vandaag een testrit gegaan met een A5 2.0 190PK. Potentiële vervanger van de bijna 20 jaar oude Astra. De Quattro 252 PK interesseert me meer, maar zo hebben we er tenminste al eens mee gereden.

Wat direct opvalt van een A6 naar een A5 (S-Line dan nog), is toch het veel hardere onderstel. Stuurt en rijdt natuurlijk veel lichtvoetiger. Nette cockpit, ruim genoeg voorin/achterin/koffer.

Leuke wagen. Maar dus liever een 252PK Quattro in Duitsland zoeken.
 
Vandaag een testrit gegaan met een A5 2.0 190PK. Potentiële vervanger van de bijna 20 jaar oude Astra. De Quattro 252 PK interesseert me meer, maar zo hebben we er tenminste al eens mee gereden.

Wat direct opvalt van een A6 naar een A5 (S-Line dan nog), is toch het veel hardere onderstel. Stuurt en rijdt natuurlijk veel lichtvoetiger. Nette cockpit, ruim genoeg voorin/achterin/koffer.

Leuke wagen. Maar dus liever een 252PK Quattro in Duitsland zoeken.

Is ook normaal eh, de A5 is de coupe uit het gamma. Dus iets sportiever dan de A4.

Misschien moet je eens gaan testen met de 4? Dan ga je de A5 nog een zachte wagen vinden denk ik, misschien zelfs wat een boot :p
Hebben ze ook in 430 ;)

Waarom in feite liever de 252pk? Allez pas op vermogen is leuk eh! Maar met 190pk is het toch ook niet onmiddellijk behelpen. En quattro tgoh, is dat ook niet wat TE voor een tweede wegen? Als ze nu met een Astra rijdt van die leeftijd dan is de stap wel ineens immens. En daar lukte het blijkbaar ook perfect mee.
 
Is ook normaal eh, de A5 is de coupe uit het gamma. Dus iets sportiever dan de A4.

Misschien moet je eens gaan testen met de 4? Dan ga je de A5 nog een zachte wagen vinden denk ik, misschien zelfs wat een boot :p
Hebben ze ook in 430 ;)

Waarom in feite liever de 252pk? Allez pas op vermogen is leuk eh! Maar met 190pk is het toch ook niet onmiddellijk behelpen. En quattro tgoh, is dat ook niet wat TE voor een tweede wegen? Als ze nu met een Astra rijdt van die leeftijd dan is de stap wel ineens immens. En daar lukte het blijkbaar ook perfect mee.
Als @eniac zegt "voor de vrouw" bedoelt hij eigenlijk "iets plezanter waar ik mee kan rijden, en de vrouw ook oke vindt" :D
 
Waarom in feite liever de 252pk? Allez pas op vermogen is leuk eh! Maar met 190pk is het toch ook niet onmiddellijk behelpen. En quattro tgoh, is dat ook niet wat TE voor een tweede wegen? Als ze nu met een Astra rijdt van die leeftijd dan is de stap wel ineens immens. En daar lukte het blijkbaar ook perfect mee.

Welja, wat @anders. ongeveer zegt :)

De kans is vrij groot dat ik daar minstens evenveel mee ga rijden als m'n vrouw, en dan vind ik dat wel leuker. De 190PK is genoeg he, daar niet van, maar mag net iets meer punch hebben. In Duitsland vind je die 252PK versies ook wel vrij vaak.
Het staat nog niet vast, maar er moet stilaan iets komen.
 
Wat vond je er leuk aan? 😁 De hoeveelheid koppel? Het elektrisch rijden?
De luxe en comfort. Het koppel ga ik missen met mijn aankomende Audi a3 999cc tfsi.

Ik besef maar al te goed dat het een klasse of 2 te hoog is voor mijn portefieulle.

Koffer is ook niet praktisch in de hybride.

Hij staat hier trouwens nog altijd. Gisteren belden ze dat de turbo ook om zeep is van de gla.
 
De luxe en comfort. Het koppel ga ik missen met mijn aankomende Audi a3 999cc tfsi.

Ik besef maar al te goed dat het een klasse of 2 te hoog is voor mijn portefieulle.

Koffer is ook niet praktisch in de hybride.

Hij staat hier trouwens nog altijd. Gisteren belden ze dat de turbo ook om zeep is van de gla.
Hoe zit dat juist met die verzekering die deze kosten zal dekken?
Want een turbo erdoor blazen is geen goedkoop grapje.

Een 1l A3 valt uiteraard in geen geval te vergelijken met deze C300 natuurlijk.
 
Was extra garantie op grote stukken.

Doen niet moeilijk en vervangen alles.

De c300 is prettig rijden en het went snel maar ga hem niet missen.

Nodigt veel te makkelijk uit om snel te rijden en ge rijdt ook gewoon al snel veels te snel.
 
Terug
Bovenaan