Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Rijden niet jong, maar dat laden!!
Bah!
Maakt allemaal niks uit. Quasi overal waar ik kom zou ik kunnen laden. Maar ik koop dan liever een volgende generatie EV. Als de overheid me deze keer nog een 100% aftrekbare 3 liter 6 in lijn gunde.. daar kon ik toch niet nee op zeggen? :D
 
Rijden niet jong, maar dat laden!!
Bah!
Ja, ik mis ook wel het geluid van de vloeiende benzine naar de tank terwijl ik daar 5 minuten sta te koekeloeren. Om nog maar te zwijgen van de heerlijke benzinegeur die in een tankstation hangt. Een beetje jammer dat het kankerverwekkend is, maar dat nemen we er graag bij.

Nu mis ik die hele beleving en staat de auto gewoon te laden terwijl ik slaap. :(
 
Ja, ik mis ook wel het geluid van de vloeiende benzine naar de tank terwijl ik daar 5 minuten sta te koekeloeren. Om nog maar te zwijgen van de heerlijke benzinegeur die in een tankstation hangt. Een beetje jammer dat het kankerverwekkend is, maar dat nemen we er graag bij.

Nu mis ik die hele beleving en staat de auto gewoon te laden terwijl ik slaap. :(
Niet dat het een argument is, maar die benzinegeur 's morgens aan een tankstation als je onderweg bent naar Zuid-frankrijk of Italië ofzo :love:
 
Maakt allemaal niks uit. Quasi overal waar ik kom zou ik kunnen laden. Maar ik koop dan liever een volgende generatie EV. Als de overheid me deze keer nog een 100% aftrekbare 3 liter 6 in lijn gunde.. daar kon ik toch niet nee op zeggen? :D
Enerzijds snap ik dat he, maar uiteindelijk heb je nu een 3l 6 in lijn, maar het grootste deel van de tijd ga je wel gewoon op elektriciteit rijden. Als dan de elektrische wagen goedkoper blijkt en eigenlijk ook beter (al zou ik ze naast elkaar moeten zien om dat te beoordelen), dan is dat vasthangen aan ICE eigenlijk wel eerder een "nostalgie"-gevoel dan rationeel he. Imo is een 545e een goeie wagen he, maar moest er al een i5 geweest zijn die u minder kost en hetzelfde doet, dan zou ik altijd voor de i5 gaan.

Het is natuurlijk iets anders bij de meeste fun-cars waar de beleving belangrijker is dan het comfort en gemak om van A naar B te geraken.
 
Enerzijds snap ik dat he, maar uiteindelijk heb je nu een 3l 6 in lijn, maar het grootste deel van de tijd ga je wel gewoon op elektriciteit rijden. Als dan de elektrische wagen goedkoper blijkt en eigenlijk ook beter (al zou ik ze naast elkaar moeten zien om dat te beoordelen), dan is dat vasthangen aan ICE eigenlijk wel eerder een "nostalgie"-gevoel dan rationeel he. Imo is een 545e een goeie wagen he, maar moest er al een i5 geweest zijn die u minder kost en hetzelfde doet, dan zou ik altijd voor de i5 gaan.

Het is natuurlijk iets anders bij de meeste fun-cars waar de beleving belangrijker is dan het comfort en gemak om van A naar B te geraken.
Ja, maar er is dus (nog) geen i5. Buiten de Taycan trouwens nog geen enkele EV die me echt kan bekoren.

En als ik 100k ga uitgeven dan moet het wel alle veldjes aftikken imo.

Dus ja, volgende generatie schakel ik wel over.
 
Ja, ik mis ook wel het geluid van de vloeiende benzine naar de tank terwijl ik daar 5 minuten sta te koekeloeren. Om nog maar te zwijgen van de heerlijke benzinegeur die in een tankstation hangt. Een beetje jammer dat het kankerverwekkend is, maar dat nemen we er graag bij.

Nu mis ik die hele beleving en staat de auto gewoon te laden terwijl ik slaap. :(
Ge gaat veel mogen slapen als je naar Ljubljana rijdt!
Voordeel is wel dat je goed uitgeslapen op locatie zult aankomen.
 
De wagen is binnen, als vervanger een 118i F40 gekregen.
Een wagen met volgens mij alle vinken aangeduid, dus zeker positief.
Maar mijn initieel gedacht is toch nog niet verandert. De automaat is niet zo geweldig, en het rijgedrag is toch ook echt wel een stukje minder hoor.
De motor is wel zoals vanouds goed, mocht je niet weten dat dit een 3 cilinder was je zou het ook niet kunnen zeggen. Boterzachte verbrandingsmotoren, BMW heeft dat wel onder de knie.
 
De wagen is binnen, als vervanger een 118i F40 gekregen.
Een wagen met volgens mij alle vinken aangeduid, dus zeker positief.
Maar mijn initieel gedacht is toch nog niet verandert. De automaat is niet zo geweldig, en het rijgedrag is toch ook echt wel een stukje minder hoor.
De motor is wel zoals vanouds goed, mocht je niet weten dat dit een 3 cilinder was je zou het ook niet kunnen zeggen. Boterzachte verbrandingsmotoren, BMW heeft dat wel onder de knie.
Ik heb er laatst ook zo eentje mee gekregen als de mijne in onderhoud was. Qua interieur ziet dat er heel goed uit, wegligging was ook ok. Mijne was een rode M-Sport maar wel met passieve dempers. Zacht was de motor wel, maar ik vond die echt wel aan de trage kant... ZF8 is ook echt wel een betere bak dan wat er in die nieuwe 1 ligt... Ik zou wel eens een M135i willen testen om te zien of dat wel dynamisch genoeg is, maar sowieso is mijn 3 maar net groot genoeg voor wat ik er dagelijks mee wil kunnen doen...
 
Momenteel een 530e mee als vervangwagen. Rijdt als een wolkje. Er wel specifiek naar moeten vragen anders was het een 318d geweest. Maar ik wou al eens het PHEV gebeuren testen.

Kvind dat tbh echt al een vrij snelle wagen, laat die 45e maar komen :unsure:
 
Momenteel een 530e mee als vervangwagen. Rijdt als een wolkje. Er wel specifiek naar moeten vragen anders was het een 318d geweest. Maar ik wou al eens het PHEV gebeuren testen.

Kvind dat tbh echt al een vrij snelle wagen, laat die 45e maar komen :unsure:
530e is zeker al vlot genoeg. Ik denk ook niet dat de 45e er gekomen is op vraag naar "meer vermogen" maar eerder door de 6-cilinder die vloeiender zou moeten werken dan de 2l.

Ik denk wel dat je stevig gaat schrikken van hoe snel de 45e gaat gaan :D Ze hadden u beter een X5 45e als vervangwagen meegegeven, maar die hadden ze misschien niet staan.
 
530e is zeker al vlot genoeg. Ik denk ook niet dat de 45e er gekomen is op vraag naar "meer vermogen" maar eerder door de 6-cilinder die vloeiender zou moeten werken dan de 2l.

Ik denk wel dat je stevig gaat schrikken van hoe snel de 45e gaat gaan :D Ze hadden u beter een X5 45e als vervangwagen meegegeven, maar die hadden ze misschien niet staan.
Hadden ze inderdaad niet staan. Ze konden wel een 545e laten afkomen, maar uiteindelijk heb ik de nieuwe over 2 weken. Dat neemt anders de verrassing natuurlijk ook een beetje weg.

Zal zeker wel vlot genoeg zijn ja. Ik kijk er naar uit om daarmee autovakanties te doen naar Italië etc. Die active steering zou wel de moeite moeten zijn in de bergen enzo.

En de velgen die ik eronder heb steken heb ik nog altijd niet in het wild/IRL gespot 😬
 
Momenteel een 530e mee als vervangwagen. Rijdt als een wolkje. Er wel specifiek naar moeten vragen anders was het een 318d geweest. Maar ik wou al eens het PHEV gebeuren testen.

Kvind dat tbh echt al een vrij snelle wagen, laat die 45e maar komen :unsure:

Ha, en ik heb toevallig net een A6 Avant 55 TFSIe meegekregen 😄

Los van het feit dat die natuurlijk wel een stukje sneller is dan m'n diesel (die met dik 200PK nu ook niet ondergemotoriseerd is), valt vooral de rust en het zachte lopen van de aandrijflijn me op. Zelfs wanneer je niet elektrisch rijdt hoor je de motor nauwelijks, echt wel top. Daar lijkt m'n diesel dus ineens wel een ongecultiveerd ruw stuk brol naast :/

Dat zal nog een lastige keuze worden volgend jaar. Zowel deze A6 Avant als de A7 met deze aandrijflijn blijven een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Zelfs wanneer je niet elektrisch rijdt hoor je de motor nauwelijks, echt wel top. Daar lijkt m'n diesel dus ineens wel een ongecultiveerd ruw stuk brol naast :/
zou daar dan extra isolatie in zitten? Want ik kan me nu niet onmiddellijk voorstellen dat een benzinemotor minder geluid zou maken. Een ander soort geluid oké, maar minder dat ervaar ik toch niet tussen benzine en diesel.
 
Dat zal nog een lastige keuze worden volgend jaar. Zowel deze A6 Avant als de A7 met deze aandrijflijn blijven een optie.
Wel opletten voor wel/niet fake hybride zou ik zeggen.

Wltp zitten er volgens mij maar weinig van die wagens onder de 50gr co2, gezien volgens de laatste berichten vanaf 1 oktober de Wltp-uitstoot zou tellen is dat wel een aandachtspuntje.
 
Wel opletten voor wel/niet fake hybride zou ik zeggen.

Wltp zitten er volgens mij maar weinig van die wagens onder de 50gr co2, gezien volgens de laatste berichten vanaf 1 oktober de Wltp-uitstoot zou tellen is dat wel een aandachtspuntje.
Dat is geen probleem bij deze, zelfs de Avant zit comfortabel onder de 40g WLTP.
 
zou daar dan extra isolatie in zitten? Want ik kan me nu niet onmiddellijk voorstellen dat een benzinemotor minder geluid zou maken. Een ander soort geluid oké, maar minder dat ervaar ik toch niet tussen benzine en diesel.
Kom he, zet je motorkap eens open en laat hem ralentis bollen, een diesel is een stuk luider. Een deftige benzinemotor moet je goed opletten om te horen of hij draait.
 
Kom he, zet je motorkap eens open en laat hem ralentis bollen, een diesel is een stuk luider. Een deftige benzinemotor moet je goed opletten om te horen of hij draait.
Een ander soort geluid dat wel, maar luider als in meer dB? En als je met de motorkap open niet hoort dat een benzine draait dan draait hij volgens mij niet hoor :p Als ik mijn motorkap open zet dan is het een geklingelen getik dat het geen naam heeft :p
Een benzine rij je ook hoger in toeren wat het geluidsniveau ook niet ten goede komt. Het geluid van een diesel is wat lager en eentoniger misschien, meer storend als je het hoort misschien.

Allez het kan zijn dat een diesel luider is hoor, het is niet dat ik al zotte metingen gedaan heb :p
Maar over het algemeen is bij een premium het geluid in de cockpit toch echt zeer minimaal. Rij maar eens met een goedkopere wagen en dan hoor je snel hoe stilte niet klinkt :p
 
Terug
Bovenaan