Rijden niet jong, maar dat laden!!Maar ik heb geen probleem met elektrisch rijden hoor, in tegendeel.
Bah!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rijden niet jong, maar dat laden!!Maar ik heb geen probleem met elektrisch rijden hoor, in tegendeel.
Maakt allemaal niks uit. Quasi overal waar ik kom zou ik kunnen laden. Maar ik koop dan liever een volgende generatie EV. Als de overheid me deze keer nog een 100% aftrekbare 3 liter 6 in lijn gunde.. daar kon ik toch niet nee op zeggen?Rijden niet jong, maar dat laden!!
Bah!
Ja, ik mis ook wel het geluid van de vloeiende benzine naar de tank terwijl ik daar 5 minuten sta te koekeloeren. Om nog maar te zwijgen van de heerlijke benzinegeur die in een tankstation hangt. Een beetje jammer dat het kankerverwekkend is, maar dat nemen we er graag bij.Rijden niet jong, maar dat laden!!
Bah!
Niet dat het een argument is, maar die benzinegeur 's morgens aan een tankstation als je onderweg bent naar Zuid-frankrijk of Italië ofzoJa, ik mis ook wel het geluid van de vloeiende benzine naar de tank terwijl ik daar 5 minuten sta te koekeloeren. Om nog maar te zwijgen van de heerlijke benzinegeur die in een tankstation hangt. Een beetje jammer dat het kankerverwekkend is, maar dat nemen we er graag bij.
Nu mis ik die hele beleving en staat de auto gewoon te laden terwijl ik slaap.
Enerzijds snap ik dat he, maar uiteindelijk heb je nu een 3l 6 in lijn, maar het grootste deel van de tijd ga je wel gewoon op elektriciteit rijden. Als dan de elektrische wagen goedkoper blijkt en eigenlijk ook beter (al zou ik ze naast elkaar moeten zien om dat te beoordelen), dan is dat vasthangen aan ICE eigenlijk wel eerder een "nostalgie"-gevoel dan rationeel he. Imo is een 545e een goeie wagen he, maar moest er al een i5 geweest zijn die u minder kost en hetzelfde doet, dan zou ik altijd voor de i5 gaan.Maakt allemaal niks uit. Quasi overal waar ik kom zou ik kunnen laden. Maar ik koop dan liever een volgende generatie EV. Als de overheid me deze keer nog een 100% aftrekbare 3 liter 6 in lijn gunde.. daar kon ik toch niet nee op zeggen?
Ja, maar er is dus (nog) geen i5. Buiten de Taycan trouwens nog geen enkele EV die me echt kan bekoren.Enerzijds snap ik dat he, maar uiteindelijk heb je nu een 3l 6 in lijn, maar het grootste deel van de tijd ga je wel gewoon op elektriciteit rijden. Als dan de elektrische wagen goedkoper blijkt en eigenlijk ook beter (al zou ik ze naast elkaar moeten zien om dat te beoordelen), dan is dat vasthangen aan ICE eigenlijk wel eerder een "nostalgie"-gevoel dan rationeel he. Imo is een 545e een goeie wagen he, maar moest er al een i5 geweest zijn die u minder kost en hetzelfde doet, dan zou ik altijd voor de i5 gaan.
Het is natuurlijk iets anders bij de meeste fun-cars waar de beleving belangrijker is dan het comfort en gemak om van A naar B te geraken.
Ge gaat veel mogen slapen als je naar Ljubljana rijdt!Ja, ik mis ook wel het geluid van de vloeiende benzine naar de tank terwijl ik daar 5 minuten sta te koekeloeren. Om nog maar te zwijgen van de heerlijke benzinegeur die in een tankstation hangt. Een beetje jammer dat het kankerverwekkend is, maar dat nemen we er graag bij.
Nu mis ik die hele beleving en staat de auto gewoon te laden terwijl ik slaap.
Ik heb er laatst ook zo eentje mee gekregen als de mijne in onderhoud was. Qua interieur ziet dat er heel goed uit, wegligging was ook ok. Mijne was een rode M-Sport maar wel met passieve dempers. Zacht was de motor wel, maar ik vond die echt wel aan de trage kant... ZF8 is ook echt wel een betere bak dan wat er in die nieuwe 1 ligt... Ik zou wel eens een M135i willen testen om te zien of dat wel dynamisch genoeg is, maar sowieso is mijn 3 maar net groot genoeg voor wat ik er dagelijks mee wil kunnen doen...De wagen is binnen, als vervanger een 118i F40 gekregen.
Een wagen met volgens mij alle vinken aangeduid, dus zeker positief.
Maar mijn initieel gedacht is toch nog niet verandert. De automaat is niet zo geweldig, en het rijgedrag is toch ook echt wel een stukje minder hoor.
De motor is wel zoals vanouds goed, mocht je niet weten dat dit een 3 cilinder was je zou het ook niet kunnen zeggen. Boterzachte verbrandingsmotoren, BMW heeft dat wel onder de knie.
530e is zeker al vlot genoeg. Ik denk ook niet dat de 45e er gekomen is op vraag naar "meer vermogen" maar eerder door de 6-cilinder die vloeiender zou moeten werken dan de 2l.Momenteel een 530e mee als vervangwagen. Rijdt als een wolkje. Er wel specifiek naar moeten vragen anders was het een 318d geweest. Maar ik wou al eens het PHEV gebeuren testen.
Kvind dat tbh echt al een vrij snelle wagen, laat die 45e maar komen
Hadden ze inderdaad niet staan. Ze konden wel een 545e laten afkomen, maar uiteindelijk heb ik de nieuwe over 2 weken. Dat neemt anders de verrassing natuurlijk ook een beetje weg.530e is zeker al vlot genoeg. Ik denk ook niet dat de 45e er gekomen is op vraag naar "meer vermogen" maar eerder door de 6-cilinder die vloeiender zou moeten werken dan de 2l.
Ik denk wel dat je stevig gaat schrikken van hoe snel de 45e gaat gaan Ze hadden u beter een X5 45e als vervangwagen meegegeven, maar die hadden ze misschien niet staan.
Momenteel een 530e mee als vervangwagen. Rijdt als een wolkje. Er wel specifiek naar moeten vragen anders was het een 318d geweest. Maar ik wou al eens het PHEV gebeuren testen.
Kvind dat tbh echt al een vrij snelle wagen, laat die 45e maar komen
zou daar dan extra isolatie in zitten? Want ik kan me nu niet onmiddellijk voorstellen dat een benzinemotor minder geluid zou maken. Een ander soort geluid oké, maar minder dat ervaar ik toch niet tussen benzine en diesel.Zelfs wanneer je niet elektrisch rijdt hoor je de motor nauwelijks, echt wel top. Daar lijkt m'n diesel dus ineens wel een ongecultiveerd ruw stuk brol naast :/
Wel opletten voor wel/niet fake hybride zou ik zeggen.Dat zal nog een lastige keuze worden volgend jaar. Zowel deze A6 Avant als de A7 met deze aandrijflijn blijven een optie.
zou daar dan extra isolatie in zitten? Want ik kan me nu niet onmiddellijk voorstellen dat een benzinemotor minder geluid zou maken. Een ander soort geluid oké, maar minder dat ervaar ik toch niet tussen benzine en diesel.
Dat is geen probleem bij deze, zelfs de Avant zit comfortabel onder de 40g WLTP.Wel opletten voor wel/niet fake hybride zou ik zeggen.
Wltp zitten er volgens mij maar weinig van die wagens onder de 50gr co2, gezien volgens de laatste berichten vanaf 1 oktober de Wltp-uitstoot zou tellen is dat wel een aandachtspuntje.
Daarnaast is het geluid van een dieselmotor ook lager, en hoe lager het geluid, hoe dikker de demping moet zijn.Mogelijk extra isolatie, dat weet ik niet zeker. Maar een diesel is toch wel luider? Ik heb het nooit anders geweten eigenlijk.
Zie bvb: https://www.google.com/url?sa=t&sou...gQFnoECBsQBQ&usg=AOvVaw3FkPQormh8r8GM0-uCLC7W
Kom he, zet je motorkap eens open en laat hem ralentis bollen, een diesel is een stuk luider. Een deftige benzinemotor moet je goed opletten om te horen of hij draait.zou daar dan extra isolatie in zitten? Want ik kan me nu niet onmiddellijk voorstellen dat een benzinemotor minder geluid zou maken. Een ander soort geluid oké, maar minder dat ervaar ik toch niet tussen benzine en diesel.
Een ander soort geluid dat wel, maar luider als in meer dB? En als je met de motorkap open niet hoort dat een benzine draait dan draait hij volgens mij niet hoor Als ik mijn motorkap open zet dan is het een geklingelen getik dat het geen naam heeftKom he, zet je motorkap eens open en laat hem ralentis bollen, een diesel is een stuk luider. Een deftige benzinemotor moet je goed opletten om te horen of hij draait.