Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Was extra garantie op grote stukken.

Doen niet moeilijk en vervangen alles.

De c300 is prettig rijden en het went snel maar ga hem niet missen.

Nodigt veel te makkelijk uit om snel te rijden en ge rijdt ook gewoon al snel veels te snel.
Ik snap gewoon niet hoe dat in zijn werk gaat voor een wagen van 7 jaar oud en 195k km op de teller :p
Dat is niet gewoon meer een extra garantie, maar eerder een heel duur onderhoudscontract.
 
Ik snap gewoon niet hoe dat in zijn werk gaat voor een wagen van 7 jaar oud en 195k km op de teller :p
Dat is niet gewoon meer een extra garantie, maar eerder een heel duur onderhoudscontract.
Verlengde garantie gepakt toen de stukken begonnen. Was te verlengen tot 200000 km.

Verzekering heeft ons rond de 3000 euro gekost voor 20000 euro stukken op 3 jaar tijd.

Nu verloopt die verzekering. Maken en de deur uit.


De grote stukken sinds de verzekering.

Achterste differentieel 2x vervangen
Cardanas 1 keer volledig en 1 keer gedeeltelijk vervangen
Turbo 2x vervangen
Versnellingsbak vervangen
Kleppendeksel vervangen
Waterpomp vervangen
 
Ondertussen al drie weken aan het rijden met een Peugeot 208...
Benzine, 1.2 met 80pk, handgeschakeld, BJ 2018.

Een serieuze stap terug van wat ik gewend ben (is een vervangwagen) maar ik dacht serieus niet dat er vandaag (of toch in 2018) nog zo'n slechte wagens werden verkocht.

Het begint al bij de deur openen en sluiten, voelt echt als twee dunne platen die je op elkaar slaat, idem met de koffer. Het rijden is niet veel beter. Zachte zetels, plastic stuur, geen middensteun, schakelpook en pedalen hebben French-style een zompige indruk (lees: eerste 5-10cm van de rem doet niks). Koppelen lukt wel min of meer ok maar moet met voldoende gas. De motor moet redelijk hoog in toeren om een beetje vooruit te gaan maar zelfs als je echt rustig rijdt, is deze vooral heel luid.

Op de autosnelweg bij regen hoor je gewoon de radio niet meer en kun je bijna geen gesprek meer voeren. Zowel de motor (die aan 120km/u >3500 rpm gaat in 5e), rijgeluiden, windgeluiden en lawaai van ander verkeer komt precies zonder isolatie binnen. De ruitenwissers zijn dan ook nog eens luid en je hoort ook het relais hiervan constant een luide tik geven van onder het dashboard.

Vrijdag in de avond van Brussel teruggereden en sommig stukken gewoon aan ±100km/u gereden omdat ik me niet veilig voelde (donker + regen) het zicht is gewoon heel slecht. De lichten geven veel minder licht dan ik gewend ben en de ruitenwisser kan de ruit niet proper krijgen op een deftige manier. Dat alles gecombineerd met de zompige wegligging...

Infotainment is aanwezig op papier (GPS, bluetooth,...) maar werkt enorm traag. Veelal negeert het touchscreen de input en als het al werkt, zit er een vertraging van 2-3 seconden voor er effectief iets gebeurd. Doordat het scherm stoort als het donker is (te helder in verhouding met de rest van het dashboard) zet ik het soms uit. Volume omhoog zetten via het stuur zet het dan gewoon weer aan (en dat blijft zo).

Cruise control zit er ook op maar werkt pas in 4e (why?). Zit aan een extra pookje maar die knopjes zitten heel onhandig. (Vond zo'n pookje best wel ok in een VW waar ik ooit een tijd mee had gereden maar dat werkte duidelijk beter). De manuele airco werkt op zich wel, alleen moet je toch een 10-tal minuten rekenen voor de temperatuur aangenaam begint te worden met dit weer...

Ik had geen grote verwachtingen maar ze zijn gewoon nog een stuk lager uitgevallen :(
Mijn vrouw heeft een Opel Corsa van 5j oud, wat toch dezelfde klasse zou zijn (qua grootte en prijs), maar is gewoon niet te vergelijken beter.

In het kort, ik kan niet wachten tot ik met iets anders kan/mag rijden.
 
Gisteren een rit gedaan met een X3 30e, nieuw van vorige week.
Aangenaam verrast door het hoge comfort in die wagen. Je zou zo 8 uur aan het bollen zijn zonder het door te hebben.

Motor is uiteraard krachtig genoeg met zijn 292pk. Was ook mijn eerste ervaring met hybride rijden en dat is niet verkeerd. Wel opmerkelijk dat je dus totaal niets van dat vermogen voelt in de wagen. Geef je gas, dan versnel je gewoon. Comfortabel en zonder moeite. Heb ooit eens meegereden met een x5 45e en die, waarschijnlijk door het hogere vermogen, gaf toch een krachtiger gevoel bij het optrekken.

Het is geen sportieve kar die X3, maar wel echt een klasbak. Ik ben niet een BMW fan, zeker niet van het interieur, maar die gefacelifte achterkant is wel heel erg mooi.
 
Motor is uiteraard krachtig genoeg met zijn 292pk. Was ook mijn eerste ervaring met hybride rijden en dat is niet verkeerd. Wel opmerkelijk dat je dus totaal niets van dat vermogen voelt in de wagen. Geef je gas, dan versnel je gewoon. Comfortabel en zonder moeite. Heb ooit eens meegereden met een x5 45e en die, waarschijnlijk door het hogere vermogen, gaf toch een krachtiger gevoel bij het optrekken.
Zelf rijden of meerijden geeft een totaal andere ervaring, die X5 gaat ook zo voelen als je zelf zou rijden.
 
Het begint al bij de deur openen en sluiten, voelt echt als twee dunne platen die je op elkaar slaat, idem met de koffer.
De rest van je verhaal wil ik niet ontkrachten (heb zelf niets met Peugeot), maar dat toe slaan van de deur is 95% geluidsdemping (of het gebrek daaraan). Duurdere wagens zijn niet zozeer steviger gebouwd, maar hebben vooral extra geluidsdemping zitten. Daardoor voelt het steviger, maar is dat het eigenlijk niet.
 
Ondertussen al drie weken aan het rijden met een Peugeot 208...
Benzine, 1.2 met 80pk, handgeschakeld, BJ 2018.

Een serieuze stap terug van wat ik gewend ben (is een vervangwagen) maar ik dacht serieus niet dat er vandaag (of toch in 2018) nog zo'n slechte wagens werden verkocht.
Jah, je hebt dan ook de hoofdvogel afgeschoten :scream:
Wij hebben 7jaar geleden de pech gehad een Peugeot 207 te kopen. Slechter kon niet!

Occasie gekocht bij een grote erkende Peugeot garage. 2 jaar oud, niet veel km's, niets op aan te merken, ik dacht iets van 8000euro.
Niets dan miserie mee gehad. Gaande van servo die onderweg telkens uitviel (=echt gevaarlijk), tot roetfilter kapot, ... Uiteindelijk moesten we bijna maandelijks 500 euro betalen aan alles dat maar kapot ging.
Uiteindelijk was die roetfilter de druppel en besloten we maar deze auto te verkopen ipv nog te laten herstellen. De wagen was 4 jaar oud en had nog geen 100K op de teller staan. We vroegen naar overname bij aankoop van een nieuwe wagen en kregen als antwoord van de erkende Peugeot garage "sorry meneer, we zijn niet geïnteresseerd om de wagen over te nemen". Uiteindelijk aan de Mercedes garage overgelaten voor 2500euro. Het zal maar uw wagen zijn dat je nieuw gekocht hebt... 4jaar, 100K op de teller en 1000den euro's herstellingen later en nog 10% van zijn aankoopwaarde krijgen ervoor.
Vanaf hier hebben we besloten nooit nog een Peugeot aan te raken
 
Iemand ervaring met de Q5 50 Tfsi e? Testrit staat geboekt voor volgend weekend.
Ik heb ervaring met de Q5 en met de A6 55 TFSI.

Ik ben geen SUV man, maar de Q5 beviel nog best goed eigenlijk. En de 55 aandrijflijn vond ik heel aangenaam, dus ik vermoed dat die 50 ook wel ok is.
 
Jah, je hebt dan ook de hoofdvogel afgeschoten :scream:
Wij hebben 7jaar geleden de pech gehad een Peugeot 207 te kopen. Slechter kon niet!

Occasie gekocht bij een grote erkende Peugeot garage. 2 jaar oud, niet veel km's, niets op aan te merken, ik dacht iets van 8000euro.
Niets dan miserie mee gehad. Gaande van servo die onderweg telkens uitviel (=echt gevaarlijk), tot roetfilter kapot, ... Uiteindelijk moesten we bijna maandelijks 500 euro betalen aan alles dat maar kapot ging.
Uiteindelijk was die roetfilter de druppel en besloten we maar deze auto te verkopen ipv nog te laten herstellen. De wagen was 4 jaar oud en had nog geen 100K op de teller staan. We vroegen naar overname bij aankoop van een nieuwe wagen en kregen als antwoord van de erkende Peugeot garage "sorry meneer, we zijn niet geïnteresseerd om de wagen over te nemen". Uiteindelijk aan de Mercedes garage overgelaten voor 2500euro. Het zal maar uw wagen zijn dat je nieuw gekocht hebt... 4jaar, 100K op de teller en 1000den euro's herstellingen later en nog 10% van zijn aankoopwaarde krijgen ervoor.
Vanaf hier hebben we besloten nooit nog een Peugeot aan te raken
Het grappige is dat zo een 207 rond de 17k koste nieuw.
Wat dus een waardevermindering van 86% op 4 jaar betekent, slik zeg ik dan.
 
Ondertussen al drie weken aan het rijden met een Peugeot 208...
Benzine, 1.2 met 80pk, handgeschakeld, BJ 2018.

Een serieuze stap terug van wat ik gewend ben (is een vervangwagen) maar ik dacht serieus niet dat er vandaag (of toch in 2018) nog zo'n slechte wagens werden verkocht.

Het begint al bij de deur openen en sluiten, voelt echt als twee dunne platen die je op elkaar slaat, idem met de koffer. Het rijden is niet veel beter. Zachte zetels, plastic stuur, geen middensteun, schakelpook en pedalen hebben French-style een zompige indruk (lees: eerste 5-10cm van de rem doet niks). Koppelen lukt wel min of meer ok maar moet met voldoende gas. De motor moet redelijk hoog in toeren om een beetje vooruit te gaan maar zelfs als je echt rustig rijdt, is deze vooral heel luid.

Op de autosnelweg bij regen hoor je gewoon de radio niet meer en kun je bijna geen gesprek meer voeren. Zowel de motor (die aan 120km/u >3500 rpm gaat in 5e), rijgeluiden, windgeluiden en lawaai van ander verkeer komt precies zonder isolatie binnen. De ruitenwissers zijn dan ook nog eens luid en je hoort ook het relais hiervan constant een luide tik geven van onder het dashboard.

Vrijdag in de avond van Brussel teruggereden en sommig stukken gewoon aan ±100km/u gereden omdat ik me niet veilig voelde (donker + regen) het zicht is gewoon heel slecht. De lichten geven veel minder licht dan ik gewend ben en de ruitenwisser kan de ruit niet proper krijgen op een deftige manier. Dat alles gecombineerd met de zompige wegligging...

Infotainment is aanwezig op papier (GPS, bluetooth,...) maar werkt enorm traag. Veelal negeert het touchscreen de input en als het al werkt, zit er een vertraging van 2-3 seconden voor er effectief iets gebeurd. Doordat het scherm stoort als het donker is (te helder in verhouding met de rest van het dashboard) zet ik het soms uit. Volume omhoog zetten via het stuur zet het dan gewoon weer aan (en dat blijft zo).

Cruise control zit er ook op maar werkt pas in 4e (why?). Zit aan een extra pookje maar die knopjes zitten heel onhandig. (Vond zo'n pookje best wel ok in een VW waar ik ooit een tijd mee had gereden maar dat werkte duidelijk beter). De manuele airco werkt op zich wel, alleen moet je toch een 10-tal minuten rekenen voor de temperatuur aangenaam begint te worden met dit weer...

Ik had geen grote verwachtingen maar ze zijn gewoon nog een stuk lager uitgevallen :(
Mijn vrouw heeft een Opel Corsa van 5j oud, wat toch dezelfde klasse zou zijn (qua grootte en prijs), maar is gewoon niet te vergelijken beter.

In het kort, ik kan niet wachten tot ik met iets anders kan/mag rijden.

Hmm heb een 208, benzine 100 pk met EA8 automaat... 2020 release model.
Groot verschil met de vorige blijkbaar.

Motor hoor ik enkel als ie even hoog in toeren gaat en is een lichte ronk. Ik heb zeer gevoelige oren en heb de A klasse wagens (de meeste) hierom over geslaan.
M'n raadde wel de 75pk af in de autogids, die heeft misschien net niet de kracht genoeg.
Auto dempt nog 'redelijk goed' het geluid van buiten en andere voertuigen in dit segment (tenzij boom cars en luide motos en zware trucks).
Ruitenwisser relais? Hoor ik absoluut niet. Maar ik hoor ze wel degelijk wat over en weer gaan, kon misschien tikje stiller ... (zie harde regen)
Deur voelt niet cheap voor me, maar t blijft een kleine B he, geen luxe wagen of C en D segment.
Remmen ca va, zacht als ik zacht duw, responsief als ik snel duw.
Auto is bij 100 -120km/u zeker niet echt opeens pakken luider, alweer vrij goed in deze klasse.
Automaat is top voor dit segment.

Trage infotainment, idd !
Rolgeluid op slechte banen dan kan idd hoorbaar worden, auto neemt oneffenheden soms wat hard. Maar heeft goeie verhouding stugge/comfy vering en stuurt zeer leuk en vlot en scherp.
Ja bij harde regen mocht het geluid van de regen van op het dak vooral en voorraam wat minder .... maar ik ben daar gevoelig aan.
Je moet es in een cheape A segmenter rijden dan: gerammel vanaf 40-50km/u, daver motor, harde rolgeluiden , harde windgeluiden, luie CVT automaten.

Nu ja, moest ik van een mercedes C of E komen, ik zou de peugeot misschien ook maar niets vinden
Binnenkort doe ik misschien es een testrit met een iets meer comfy auto (hogere klasse) voor de fun ... maar deze zal zeker nog 5 -10 jaar moeten meegaan voor me. Doe niet zoveel km's.
De nieuwe corsa is hetzelfde chassis by the way van PSA.
Wat ik echt wou kwa rijcomfort, vering en vooral veel rust in de auto, is me te duur. Heb m'n spaargelden nog nodig voor ander zaken en buffer.

De nieuwe PSA 208 is de oude 207 of oude 208 niet meer blijkbaar. Ver van zelfs als ik het zo lees. Kwa motor (en 2nd hand), tjah je hebt soms es pech of een dwaas heeft slecht onderhoud gedaan, of kwa servo veel stilstaand hard aan het stuur getrokken.... er zijn zo veel zaken.
Kan je bij elk merk pech mee hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het grappige is dat zo een 207 rond de 17k koste nieuw.
Wat dus een waardevermindering van 86% op 4 jaar betekent, slik zeg ik dan.
Dat is inderdaad een serieuze waardevermindering.
In 2017 heb ik mijn Citroën C4 1.6 hdi egmv ingeruild toen ik mijn Megane GT grandtour kocht.
Auto was 10 jaar oud en heb daar nog 4000 euro voor gekregen, nieuw moet dat rond de 20.000 geweest zijn denk ik (catalogusprijs lag rond de 25.000 euro den ik), ik heb er 10.400 aan gegeven in 2010.
 
In Nederland had je die vanaf 13k. Dan lijkt 17k wel aan de hele hoge kant.
Je moet niet zuiver de instapprijs bekijken natuurlijk :p
Deze kost in Nederland bijvoorbeeld 18,5k instap. De topuitvoeringen gingen voor 22k zelfs.
Maar jij weet zelf ook dat daar nog opties bijkomen.
 
Je moet niet zuiver de instapprijs bekijken natuurlijk :p
Deze kost in Nederland bijvoorbeeld 18,5k instap. De topuitvoeringen gingen voor 22k zelfs.
Maar jij weet zelf ook dat daar nog opties bijkomen.
Op een Peugeot 207? Denk je dat er daar veel opties bij gekocht worden?
 
Terug
Bovenaan