Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is hoop en al een rit van 300km enkel...Luxemburg gedaan met de renault capture heen en terug. Miljaar voelde mijn rug niet meer
Cruise control/limiter knop staat ook op een idiote plek naast de handrem.
Het gaat hier wel over een Captur hé.Dat is hoop en al een rit van 300km enkel...
Dan nogHet gaat hier wel over een Captur hé.
En quanta Costa in de uitvoering van uw testrit of degene die ge wilt, of wilt ge daar nog niet over nadenken?Vandaag heb ik van m'n Audi dealer (bedankt MIG Motors Gent Zuid) een paar uur een e-tron GT meegekregen. Leukste testrit van m'n leven denk ik, want wat een wagen!
Nee, de mechanische sensaties van een verbrandingsmotor krijg je niet. Maar voor de rest... Top.
Binnenin komt hij vertrouwd over, komende van de A6. Mooi interieur, alles netjes, al moet ik zeggen dat de A6/A7 op dat vlak het nog net wat beter in orde hebben. De middenarmsteun is bvb vrij matig. Maar overall toch dik in orde en zeker een luxe en comfortabel gevoel. Goed klinkende B&O aanwezig, 360° camera's, pano dak is ook super...
Het rijden dan. Wat direct opvalt: hij voelt heel normaal en intuïtief aan en je vertrekt er ook zomaar mee. Voelt direct goed. Eerste kilometers wat voorzichtig en de wagen is dan zeer comfortabel en laat zich met gemak ook rustig rijden. Een paar stootjes met het gas laten wel al voelen dat er wat achter zit...
Hij voelt heel solide aan, ligt als een blok op de weg. In het bochtenwerk kan hij zijn gewicht nog redelijk wegsteken, bij het remmen merk je het wel wat.
Beetje later gaat de drive select in dynamic. Het stuur wordt wat zwaarder, maar vooral de respons van de wagen op het gaspedaal wordt veel directer. En ja, dan wordt het leuk: mash that pedal! Stamp in de rug en de wagen schiet vooruit. De felle acceleratie wordt nog beklemtoond door die directe respons: alsof de acceleratie 1:1 gelinkt is aan jij die beslist om te versnellen. Vergt wat gewenning want bvb wanneer een wagen voor je naar het rechtervak gaat wacht je best tot die helemaal opgeschoven is: je zit er immers onmiddellijk naast.
Er bestaat natuurlijk ook nog een RS, maar eerlijk gezegd vind ik dit meer dan voldoende.
Qua ruimte binnenin: beter dan ik vreesde. Alhoewel het ruimteaanbod zich bijlage niet kan meten met dat van de A6 is er toch genoeg plaats voor de dochters achterin en de koffer is bruikbaar voor boodschappen etc.
En dan de looks, wat een imposante wagen. Ik vond hem op promotiemateriaal en reviewfilmpjes al mooi maar in het echt is hij nog indrukwekkender. Had ook best wel wat bekijks, redelijk wat nieuwsgierigen die naast me kwamen hangen, keken, duimpjes gaven, volgden, ... Ook een paar Tesla en Polestar rijders die interesse toonden.
Ik ben helemaal verkocht. En de dochters ook
Een A7 TFSIe zou wel nog praktischer zijn en gegeven dat de registratie voor 01/07/23 zou gebeuren zou die fiscaal ook voordelig blijven. Maar het ziet ernaar uit dat de volgende toch 1 van deze 2 zal worden.
En quanta Costa in de uitvoering van uw testrit of degene die ge wilt, of wilt ge daar nog niet over nadenken?
Zal geen goedkope slee zijn
Is dat uw oprit trouwens?
Ferme bak. Nu gewoon even melden aan de dealer dat je hard twijfelt tussen deze en de RS versie.
Maar als je dan kijkt naar de automarkt en hoe snel die evolueert (inclusief de regelgeving)De uitvoering van de test was redelijk bomvol denk ik, maar dat boeit me op zich minder. Als ik zelf door de configurator ga is de standaarduitrusting al niet slecht (pano dak en dergelijke zijn bvb gewoon standaard). Nog een business pack, grotere velgen, B&O, zetelverwarming voor en achter en wat kleine prullen en ik vind hem meer dan dik genoeg.
Als ik die zo configureer kom ik op 112K.
En dan gaan we onderhandelen zeker?
Yup. Die moet nog onder handen genomen worden
Hah nee. Deze is meer dan snel genoeg wat mij betreft.
Maar als je dan kijkt naar de automarkt en hoe snel die evolueert (inclusief de regelgeving)
Zou je dan niet eerder voor een dikke A7 TFSIe gaan als laatste ICE? En dan binnen 4 jaar koop je u het nieuwe model e-tron met waarschijnlijk nóg betere elektrische eigenschappen?
Alleja, niet dat er iets mis is met de e tron uiteraard, maar als autoliefhebber heb ik het soms moeilijk met afscheid te nemen van een dikke ICE. Vandaar nog mijn keuze voor de 545e en niet voor pakweg e-tron of Tesla. Dat zal voor de volgende zijn. (full electric i5 ofzo, als dat er komt)
Dat gaat ook nooit zo interessant blijven. Het is typisch Belgisch, al zoveel keer gedaan in het verleden, mensen massaal pushen om een quota te halen en daarna de regels midden in het spel veranderen.Bijkomende overweging: ik geloof nooit dat elektrische wagens zo interessant gaan blijven. Wanneer ze gemeengoed zijn als bedrijfswagen, en dat gaat nu echt heel snel gaan, denk ik dat de regering de fiscaliteit zo gaat aanpassen dat de VAA's voor de duurdere fors de hoogte in zullen gaan, en iets als deze e-tron GT weer veel te duur gaat worden.
Dus ik heb ook zoiets van, ik weet dat ik het nu (allez, binnen anderhalf jaar) KAN doen en mogelijk is dat de enige kans om het fiscaal interessant te doen, dus misschien moet ik er vol voor gaan.
Maar ik heb nog even tijd om te overdenken en de markt op te volgen.
Dat gaat ook nooit zo interessant blijven. Het is typisch Belgisch, al zoveel keer gedaan in het verleden, mensen massaal pushen om een quota te halen en daarna de regels midden in het spel veranderen.
Ik zou niet schrikken dat men naar een systeem gaat van vermogen en de effectieve impact van de gebruikte elektriciteit. Want uiteindelijk om die elektrischste kilometers te doen staat er een gascentrale te draaien. Kans is groot dat bijna al uw energie uit de ringvaart komt.
Veel anders is er ook niet mogelijk. Of belasten op gewicht zou ook nog een optie zijn.Ik zou niet schrikken dat men naar een systeem gaat van vermogen en de effectieve impact van de gebruikte elektriciteit. Want uiteindelijk om die elektrischste kilometers te doen staat er een gascentrale te draaien. Kans is groot dat bijna al uw energie uit de ringvaart komt.
Ik snap die logica in dit segment niet echt. Het is niet dat een A7 nu echt "boven" de e-tron GT gepositioneerd is, en voor de manier waarop wij dagelijks een wagen gebruiken rijdt hij ook nog eens aangenamer dan de A7. En hij is ook gewoon sneller.Maar als je dan kijkt naar de automarkt en hoe snel die evolueert (inclusief de regelgeving)
Zou je dan niet eerder voor een dikke A7 TFSIe gaan als laatste ICE? En dan binnen 4 jaar koop je u het nieuwe model e-tron met waarschijnlijk nóg betere elektrische eigenschappen?
Alleja, niet dat er iets mis is met de e tron uiteraard, maar als autoliefhebber heb ik het soms moeilijk met afscheid te nemen van een dikke ICE. Vandaar nog mijn keuze voor de 545e en niet voor pakweg e-tron of Tesla. Dat zal voor de volgende zijn. (full electric i5 ofzo, als dat er komt)
Ik heb de specs nu niet meteen bekeken van zo een A7. Maar als ik nog een laatste leuke ICE kon nemen dan doe ik dat gewoon. De volgende zal dan wel en elektrische zijn. En waarschijnlijk voor de rest van men leven elektrisch vanaf dan..Ik snap die logica in dit segment niet echt. Het is niet dat een A7 nu echt "boven" de e-tron GT gepositioneerd is, en voor de manier waarop wij dagelijks een wagen gebruiken rijdt hij ook nog eens aangenamer dan de A7. En hij is ook gewoon sneller.
Dus welk voordeel heeft de A7 dan eigenlijk? Hij maakt geluid, maar ook niet echt een mooi geluid en ook niet continu...
Of je moet voor lichte vracht gaanEn waarschijnlijk voor de rest van men leven elektrisch vanaf dan..
Maar ik heb geen probleem met elektrisch rijden hoor, in tegendeel.Of je moet voor lichte vracht gaan