Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Je kiest ook wel de merken uit.
Ik weet het, daarom ik geen lief heb 😔

Edit:

Na de verkoop van mijn huis en aankoop appartement was ik direct naar de Cardoen gegaan, ik ben toen in zo'n BMW 1 gaan zitten en dat was wel zo van wooooow bangelijk ... uiteindelijk toch niet gedaan en geïnvesteerd in mijn appartement, maare ik kon er direct 3 cash kopen als ik wilde dan had ik de keuze om in een badkamer van 1976 mij te wassen en met een BMW 1 rijden. Toch maar niet gedaan al voelde het wel bangelijk aan zo is ffkes in een 1 reeks gaan zitten 🤪
 
Leren rijden met een Golf 3 GTI 8V
Dan een tijdje met een gedeelde Citroen Saxo 1.1i gereden
Dan een eigen VW Vento 1.9 atmo diesel met 220k op de teller gekocht. 65pk of zo, was spannend om mits vol gas de 90km/h te halen om te kunnen invoegen voor de invoegstrook op was. Was echt een lemon, die me meer in onderhoud gekost heeft dan in aankoop.
Dan een VW Golf V 2.0 TDI, de versie met PD (voor CR de norm werd) die wat leuker was qua beleving dan de CR (wel eens in een A4 gereden met die motor toen, en de 1.6 TDI uit de Golf Bluemotion). Die golf 2.0 met 6MT ging vlot 220km/h en vlot daar naartoe ook. 320NM koppel en 136pk uit mijn hoofd...
Dan eens met een TT en Scirocco met een 2.0TSI gereden en dan een Octavia RS TSI Combi gekocht met die motor (CCZA, zusje van de motor CCZB uit de Golf VI GTI) en heel veel plezier van gehad. Minder koppel met 280NM, maar meer vermogen met 200PK en een veel fijner geluid. Als break ook een prima daily.

Toen het tijd was deze te vervangen heb ik een XC60 T8 getest, snel maar gevoelloos en veel te hoog op zijn poten, ik ben echt geen SUV liefhebber. Een Passat GTE en golf 7 GTE getest, beiden vond ik verschrikkelijk omdat de motor heel de tijd gekke sprongen in toerental maakt die niet overeenstemmen met de acceleratie die je voelt. Dan eens en V60 Polestar overwogen en een S60 Polestar getest. Snel, direct maar te zenuwachtig (antilag?) voor een daily en belachelijk hoog verbruik voor een 2L. En dan (ondanks het stigma dat we wat dwars zat) eens een 330i touring en 440i getest. Ik was DIRECT verkocht toen ik de B58 motor van de 40i startte en heb wat wat later een 340i gekocht. Tot op vandaag ongelooflijk tevreden van die auto. Op snelwegritten haal je daar sub- 7l /100km mee en voluit heb ik er nog steeds ontzag voor. De mijne is origineel met 450NM koppel en 326pk.
 
Een paar dagen een Peugeot 108 als vervangwagen meegekregen.
Echt een onding, met een 0-100 sprint die een halve dag duurt.
Een stuur die geen enkele feedback geeft. Niet eens een toerenteller. ...
Zo'n auto koop je toch echt alleen maar om rond de kerktoren te rijden. Zo'n rammelbak.

Maar ondanks alle negatieve punten, heb ik mij toch geen enkele seconde onveilig gevoeld in die wagen hoor.
Gewoon wat rekening houden met het feit dat je in een slakkenwagen rondrijdt en alles komt goed.
 
- Ford mondeo mk2 2.0d - 90pk (199X)
- Hyundai Atos 1.1i - 59pk (2004)
- Opel Signum 1.9CDTi - 150pk (?)
- BMW 118D E87 (2008)
- BMW 118D F20 (2012)
- Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX (2011)
- Kia Ceed 1.4 - 105pk (2013)
- Renault Clio Grandtour Tce 90 (2019)

Huidige wagens:
- Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost - 125pk (2019)
- Mercedes-Benz C 180 Break - 156pk (2019) -> eerste met automaat
 
Toyota Corolla hybride 2019. pluspunten : automaat + adaptive cruise control, zou er nooit meer zonder kunnen. Laag verbruik tussen de 3.5 en 6 liter, afhankelijk van het weer. Negatieve punten : geen geluidsisolatie + cvt geluid op snelweg.

Renault megane 1.9 dci. Zou geen Renault meer kopen van wegen die kut kaartsleutels die ze gebruiken.

Ford expedition max. Was een huurwagen in de usa. Zag er uit als een boot en reed als boot, maar reed zo comfortabel dat ik dacht dat ik thuis in de zetel zat als ik er mee rond reed. Ritten van 10 uur voelde aan als een dutje doen. Moest ik morgen de lotto winnen zou deze wagen onmiddellijk voor de oprit staan.

BMW 320d e46. Reed ik altijd graag mee rond tot dat ik op roadtrip was gegaan in de USA, sindsdien heb ik een hekel gekregen aan wagens die een opgejaagde rijstijl hebben.

Opel Astra 1.4i. Na 10 jaar was deze gewoon op en voelde onbetrouwbaar aan was mijn eerste en laatste Opel ooit.

VW polo benzine. Eerste wagen en had 45pk ging niet vooruit.
 
Een geit ( 2 pk tje ) geen enkele kermis /pretpark attractie kan de beleving evenaren .
 
Leren rijden met een citroën evasion Examen gedaan met de Peugeot 106 van de grootouders, zonder servostuur, omdat de evasion de handrem aan de linkerkant had en dit niet mocht voor het examen.
Erna met de Berlingo van de ouders nog wat rond gebolt.

Eigen bedrijfswagens, 120d, A4 en nu nog 1 jaar een 3gt.

Al (kort) met gereden via het werk allemaal het recente model
Bmw
730, 745e, 325i, 520d, 420d, 116d, X3, x530e x545e, i3
Mercedes
S klasse vorig en nieuw model
C45 AMG, E300, clc
Audi
A6, e tron coupé, a5
Ford
Cmas, smax, focus, fiesta

Heleboel lijkwagens, enkel de laatste generatie Amerikanen rijdt iets of wat deftig, vorige reeks trok op niks kwa rijgedrag.
Mercedes, gebaseerd op e klasse met s klasse snuit
Chevrolet
Plymouth van 1962
Cadillacs

En dan vergeet ik er nog een pak
 
Teveel om op te noemen. Ik ben er ongetwijfeld enkele vergeten.
Er staan er nog veel op mijn bucket list :p

Leasewagens:
Opel Astra
Audi A1
Bmw 116d

Huur/Vervang/Testwagens:
Bmw 118i/X3/330e/M3/420d/520d/M550d/760LI
Mercedes C220d
Opel Corsa
Peugeot 206/208
Audi A3
Citroen C1/Picasso
Renault Scenic/Megane
Alfa Romeo Stelvio
Porsche Cayman S
Ferrari 360 Modena (manueel)/458 Italia

Wagens van vrienden/familie:
Volvo C30/V40/V50
BMW 518d
Mercedes A(ja diegene die de eland proef faalde :p)/E200d/E220d/E300de/S350d
Audi A4/A6
VW Polo/Golf/Passat
Fiat Panda/500
Ford Fiesta/Focus
Hyundai i20
Mini One D
Elektrische smart (zo'n tweezitter)
Toyota Yaris/Corolla
Alfa Romeo Giulietta
Peugeot 508/807
Verschillende Camionettes
 
Laatst bewerkt:
Golf 3 (1ste auto)
Golf 4 ( onverslijtbaar )
Golf 7 break 2.0 tdi ( huidige kar, eigenlijk niets van te zeggen buiten fragiele lak tov de golf 4 )

Al mee gereden:
- GLA
- S klasse model jaar 2000
- E klasse model 1995
- c klasse 1995
- CLS 2000
- Bmw x5 verschillende versies
- A3 / A4
- Touran / Tiguan
- Nissan pulsar
- Volvo v60 / bmw 3 reeks / mazda 6
- Focus


Nog niets speciaals, moet er eens werk van maken.
 
Dieselhead ma bon. Nee cool ding enal en niks zo leuk als in stealthmodus te bollen aan 20 per uur om dan loeihard naar mensen te ckaxoneren :D
 
Ik heb nog nooit een nieuwe wagen gekocht...meestal waren die tussen 4 en 5 jaar oud..behalve mijn huidige.

1) Opel Corsa A : buiten normaal onderhoud geen kosten aan gehad. Na 6 jaar ingeruild voor een andere Corsa.
2) Opel Corsa B : Ook een goede wagen. Na 4 jaar ingeruild voor een sportiever model..
3) Opel Calibra A : was ook een goede wagen op de defecte achterruitewisser na. ingeruild toen ik tijdens een onderhoud de opvolger zag staan.
4) Opel Frontera A: Probleemwagen...toch 7 jaar met gereden, ondanks de vele kosten. Geen Opel meer voor mij.
5) BMW E46 318d: Na 4 jaar rijden zonder problemen, waren de gloeibougies en servopomp kapot...ingeruild voor de volgende BMW
6) BMW E91 318d: Na 3.5 jaar rijden distributieketting kapot...game over..verkocht voor weinig..
7) Mercedes W124 200d: gekocht van eerst eigenaar toen hij 29j oud was en 300.000km op de teller. Deze heb ik nu 3 jaar. Regelmatig wat problemen mee, maar niks dat ik zelf niet kan oplossen. Zalige bak om mee te rijden...hetgeen ik uitspaar aan rijtaks, investeer ik in onderhoud...
 
Ik heb leren rijden met de fordt fiesta mk5 van mijn moeder. Toch 1.4 & de volle 60 pk :).
Daarna met ne golf (denk 6de generatie) van de rijschool.
Daarna ne Ford SMax gehad model 2007. Deze dan uiteindelijk doorverkocht aan mijn broer omdat het ni echt ne wagen was voor mij.
Daarna kort efkes ne toyota rav 4 gehad (model 2007) shadow ofzo. Die had ik van mijn ex vriendin haar ouders in de tijd overgekocht & toen we uit 1 gingen was der spel voor dak hem te goedkoop overgekocht had & dan beslist voor hem gewoon weg te doen. Was der geen spel meer over.
Toen uiteindelijk ne ford kuga gekocht (model 2008). Uiteindelijk 7 jaar mee gereden, de eerste auto dak effectief lang mee gereden heb. Moeten wegdoen omdat de grote kosten eraan kwamen, koppeling moest vervangen worden, batterij + alternator waren terug kapot, versnellingsbak liet de laatste tijd ook de wensen over, had in ne nagel gereden dus moesten ook terug andere banden op... Moest sowieso een wat grotere auto zijn omdat er ook al gezinsuitbreiding was.

Nu laatst een bmw 520d (G31) touring (2019) gekocht. Extreen tevreden van. Die auto rijdt gelijk ne droom. Als ge gewoon aan't bollen zijt hoorde de motor quasi niet maar nekeer ge op de gas drukt hebde toch da geluid van ja der zit power in :).

Ik moet zeggen van die meer of 250pk... Het is wat je gewoon bent. Ik ben van 60 naar 136 naar 190 pk gegaan & dat is toch al telkens een groot verschil geweest van als ge op de gas drukt da ge zoiets hebt van ja tzit power achter :). Zeker het verschil van de kuga ten opzichte van de bmw. Amai als die in sport staat & ge drukt op de gas die schiet vooruit. Ik had eerlijk gezegd een 530d gehad voor de 3 liter maar je kiest niet wanneer de auto er de brui aan geeft.
 
Wagens waarmee ik langdurig gereden heb:
- 2008-2014: Mitsubishi Space Star van 2000 (1.4 benzine): mee leren rijden en nadien in bruikleen gekregen om te delen met mijn broers
- 2014-2017: Opel Corsa van 2014 (1.0 benzine): kwam als vervanging van de Space star, nog steeds bruikleen
- 2017-2017: Ford Fiesta van 2014 (1.6 diesel) zelf aangekocht
- 2017- 2021: Volvo V60 van 2014 (2l diesel, 5cyl, 136pk, automaat) eerste bedrijfswagen, wagen van mijn voorganger maar zeer tevreden als Volvo fan
- 2021-.. : VW Arteon Shooting Brake (2l diesel, 150pk, automaat) tweede bedrijfswagen, zelf gekozen.

In de periode 2008 - 2017 zeer regelmatig met de Volvo S80’s van mijn pa gereden.

Enkele rit:
- Porsche 911 977 pdk van 2010 (WOW!)
- Polestar 2
- Tesla model 3 long range
- Audi A7 (3l diesel)
- Peugeot 508 SW hybride
- BMW i3
- BMW 316d
- Audi A3
- VW Tiguan
- Opel Astra
- Renault Kangoo
- Renault Zoë
- Skoda Superb hybride
- Fiat Punto (diesel en benzine)
- ...
 
Terug
Bovenaan