Auto Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee?

Wel, ik had dus eens vervangwagen (BMW) gekregen omdat mijn 318d bedrijfswagen panne had.
Eerste keer dat ik met die vervangwagen reed, voelde ik al direct dat hij toch merkbaar wat responsiever was en rapper kon optrekken.
Wat blijkt: het was een doodnormale 320D. 😂

Dus ja, voor mij gaat dat een immens verschil zijn, alles boven de 250pk.
 
Wel, ik had dus eens vervangwagen (BMW) gekregen omdat mijn 318d bedrijfswagen panne had.
Eerste keer dat ik met die vervangwagen reed, voelde ik al direct dat hij toch merkbaar wat responsiever was en rapper kon optrekken.
Wat blijkt: het was een doodnormale 320D. 😂

Dus ja, voor mij gaat dat een immens verschil zijn, alles boven de 250pk.

Ik was al megablij toen ik de eerste keer met mijn Ford Focus 1.8 dieselstoof met 115pk reed..
Megasnel in vergelijking met alle andere auto's waar ik al mee gereden had. Uiteraard went dat heel snel :p
 
te traag? Wablief?
Vraag me toch sterk af met welke RS of type R je dan gaat aflomen.
Voor alle duidelijkheid we hebben het toch over de Civic type R?

Begrijp mij niet verkeerd é 😋 die AMG is zeker deftig maar kon mij niet bekoren (niet voor 70k+ nieuw). Die wagen zal voor heel veel mensen fantastisch zijn en zelfs meer.
Mijn probleem is dat ik veel referentiepunten heb van verschillende wagens, van 300pk tot 750pk, die ik een tijd lang heb kunnen testen en dus niet 15min het kot ergens opentrekken en dan een oordeel geven als een echte 'connoisseur'.

Mijn daily zal helaas de leasebak (Passat) blijven maar de 2de wagen mag wel vooruit gaan. Zal niet moeilijk zijn want die Passat gaat bijna achteruit....
Voor de zomer had ik mijn ogen op een RS6 (01/2019 met 45k op de teller) maar te laat beslist en hij was weg. Sindsdien mag je nog in gelijk wat kruipen toch moet ik altijd terug denken aan die ene dag.

Het enige waar ik rekening moet mee houden is het budget. Dat staat vast, of het nu nieuw/2dehands, coupe, break, V6/V8 is...het moet de juiste zijn naar mijn gevoel en als het goedkoper kan, why not?
De enige dat ik nog zal onthouden naast deze is de M2 😘 Dus de categorie van wagen staat al zeker niet op de eerste plaats.
 
Begrijp mij niet verkeerd é 😋 die AMG is zeker deftig maar kon mij niet bekoren (niet voor 70k+ nieuw). Die wagen zal voor heel veel mensen fantastisch zijn en zelfs meer.
Mijn probleem is dat ik veel referentiepunten heb van verschillende wagens, van 300pk tot 750pk, die ik een tijd lang heb kunnen testen en dus niet 15min het kot ergens opentrekken en dan een oordeel geven als een echte 'connoisseur'.

Mijn daily zal helaas de leasebak (Passat) blijven maar de 2de wagen mag wel vooruit gaan. Zal niet moeilijk zijn want die Passat gaat bijna achteruit....
Voor de zomer had ik mijn ogen op een RS6 (01/2019 met 45k op de teller) maar te laat beslist en hij was weg. Sindsdien mag je nog in gelijk wat kruipen toch moet ik altijd terug denken aan die ene dag.

Het enige waar ik rekening moet mee houden is het budget. Dat staat vast, of het nu nieuw/2dehands, coupe, break, V6/V8 is...het moet de juiste zijn naar mijn gevoel en als het goedkoper kan, why not?
De enige dat ik nog zal onthouden naast deze is de M2 😘 Dus de categorie van wagen staat al zeker niet op de eerste plaats.
Als het écht niet uitmaakt wat voor wagen het is, zou ik mij eens meer verdiepen in echte sportwagens.
Bij mezelf zijn Lotus en Corvette toch 2 eye-openers geweest. De ene is nu wel wat onbetaalbaar door taxen, maar hoe die de PK's neerzetten is toch wat anders dan een M2 of A45...
 
Als autohandelaar heb ik er meer gereden dan ik kan opnoemen. Wat betreft de nieuwere wagens, is het steeds een persoonlijke voorkeur in combinatie met wat fanatisme (BMW4lyf, AMG>Everyone,...). C63s'en, RS'en, M's etc is gewoon leuk speelgoed zonder discussie.
Persoonlijk, als BMW liefhebber, moet ik toegeven dat Mercedes een marktleider is op veel punten, ondanks de Renault motoren in de -2.0 liters, die toch wel enorm zuinig zijn - en daarom toch zelf een C220 bezit.

Best handgeschakelde wagen ooit: den oude Volvo V50
Ondanks EGR en injector ziektes, nooit een betere wagen gereden. De chassis is perfect gebalanceerd, heerlijke zetels en comfort. Privé ook even nieuwe V60 2.0 automaat gehad, niet te vergelijken met de koning V50.
 
Wel, ik had dus eens vervangwagen (BMW) gekregen omdat mijn 318d bedrijfswagen panne had.
Eerste keer dat ik met die vervangwagen reed, voelde ik al direct dat hij toch merkbaar wat responsiever was en rapper kon optrekken.
Wat blijkt: het was een doodnormale 320D. 😂

Dus ja, voor mij gaat dat een immens verschil zijn, alles boven de 250pk.

Zelfde motor, verschilt gewoon in KW.
 
Ik was al megablij toen ik de eerste keer met mijn Ford Focus 1.8 dieselstoof met 115pk reed..
Megasnel in vergelijking met alle andere auto's waar ik al mee gereden had. Uiteraard went dat heel snel :p
Hier hetzelfde, nog maar mijn 3de wagen en van 60 (?) naar 92 naar 150 pk gegaan doorheen de jaren. Altijd zeer spectaculair zo, wel leuk die lage verwachtingen :)
 
- Ford Sierra 1.8 diesel met 0,0 pk denk ik. Wel een heel comfortabele stoof.

- Audi A4 b5 1.9di ook traag, maar zat goed in de opties zoals automatische airco wat toch wel ferm was in die tijd.

- golf 4 1.9sdi. trage kutbak die niet kapot te krijgen was

- golf 6 1.4tsi, die had ik stage 1 gezet en was daar eigenlijk wel content van. M'n eerste wagen die ik volledig zelf had betaald etc.. lang plezier van gehad en bolt nog altijd rond in de familie.

- BMW GC 420d. M'n huidige wagen. Staat ook stage 1 met 235pk en vrij veel Nm. Ben daar supercontent van. Ding heeft kracht op overschot, itt wat mrKendl hier weer over 300pk zit te ijlen.

- VW Golf GTI mk7.5 performance - 245 en 400nm met dsg. Van vriendin maar rij er in het weekend ook wel mee. Superleuke wagen naar mijn mening. Is ook quasi full option. Sportautomaat van m'n BMW is wel veel beter dan de DSG. Gaat allesinds hard dat ding. Als je dat niet gewoon ben is dat snel zat.

Dan waar ik zo al eens mee gereden heb:

- RS6 C7 (gewoon zalig)
- Bentley continental GT (niks voor mij ook al had ik geld)
- Porsche 991 turbo (Yes man, Porsches zijn de shit)
- Audi RS5, had de atmosferische V8. Bruut ding.
- een deel hothatchen
 
Als het écht niet uitmaakt wat voor wagen het is, zou ik mij eens meer verdiepen in echte sportwagens.
Bij mezelf zijn Lotus en Corvette toch 2 eye-openers geweest. De ene is nu wel wat onbetaalbaar door taxen, maar hoe die de PK's neerzetten is toch wat anders dan een M2 of A45...
Het mag ook nog normaal zijn :p Een Duitser verkoopt achteraf ook veel vlotter.
 
Auto's in mijn bezit:
1. Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
2. Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
3. Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
4. Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

De laatste 2 zijn met gerobotiseerde versnellingsbak, voor mij geen schakelbak meer.
 
Auto's in mijn bezit:
1. Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
2. Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
3. Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
4. Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

De laatste 2 zijn met gerobotiseerde versnellingsbak, voor mij geen schakelbak meer.
Tevreden van die megane?
 
Ja, na bijna 4 jaar (binnenkort eerste keer naar de keuring) en bijna 50.000 km op de teller nig altijd tevreden van de Megane.
En rij je echt graag met die versnellingsbak? Want die zijn nu toch vaak niet echt positief. De gerobotiseerde versnellingsbakken waar ik al mee gereden heb, waren in elk geval héél slecht (wel al op oudere wagens, maar wel een véél duurdere prijsklasse)
 
En rij je echt graag met die versnellingsbak? Want die zijn nu toch vaak niet echt positief. De gerobotiseerde versnellingsbakken waar ik al mee gereden heb, waren in elk geval héél slecht (wel al op oudere wagens, maar wel een véél duurdere prijsklasse)
De gerobotiseerde bak in de C4 was niet zo goed (enkele koppeling), daarmee schakelde ik ook zo goed als altijd zelf met de flippers aan het stuur, maar deze in de Megane is echt wel goed (dubbele koppeling, zoals bij de dsg's van vw).
 
- Peugeot 307 2004: Automatic, destijds 7 jaar oud. Na nog maar een half jaar weer verkocht doordat ik een bom geld kwijt was aan brandstof.
- Peugeot 207 2007: Destijds 5 jaar oud, leuk autootje, uiteindelijk 2j mee gereden
- Citroën Berlingo 2007 (camionette): Destijds 7 jaar oud, we moesten in ons huis wat verbouwingen doen en was zeer handig (partner firmawagen)
- Citroën Xsara Picasso 2009: Destijds 6 jaar oud, heerlijk gezinswagentje waarin je reed alsof je in een zeteltje zat.
- Skoda Superb 2017: Destijds 1 jaar oud, heb ik nu nog steeds, zéér tevreden van, DSG automatic met quasi alle opties buiten panoramisch dak. Hoop er nog aardig wat plezier aan te hebben.

Partner heeft doorheen dezelfde jaren enkel firmawagens gehad, nl.:

- Citroën C1
- Audi A3
- BMW 216D Touring
- BMW 320D break
- BMW X1 (levering volgende maand).

Verder nog gereden met auto's van vrienden/familie/collega's/huurwagens/vervangwagens, zijnde:

- Peugeot 407 (leren rijden)
- Opel Astra (leren rijden)
- Audi A6 (leren rijden)
- Volkswagen Golf Sportsvan
- Volvo V60
- Porsche 911 Carrera 4S
- Volvo XC90
- Opel Corsa
- Opel Insignia
- Citroën DS5
- BMW 7
- Nissan Leaf
- Mini One
- Peugeot Partner

Zal er allicht nog enkelen vergeten. Naar rijervaring toe, ik ken niets van auto's. Voor mij reden ze allemaal ongeveer hetzelfde, uiteraard de huidige wagen iets aangenamer dan de Opel Astra waarmee ik heb leren rijden (zonder servo stuur). Maar qua rijplezier heb ik niet bepaald herinneringen aan auto's gekoppeld, heb ook nog nooit auto's gehad waarmee ik niet graag reed. Zelfs de Citroën C1 10j geleden vond ik leuk om te rijden, op de snelweg heen en weer geslingerd worden van zodra je voorbij een vrachtwagen reed, heerlijk.
 
In 2001 mijn eerste auto, een occasie VW Polo CL Coupé uit 1988, 1.2cc
In 2002 een occasie Renault Mégane uit 1996, 1,4cc
In 2004 nieuwe Peugeot X-Line 1.4cc
In 2009 nieuwe Peugeot Plus 1.2cc
In 2013 een occasie Opel Corsa Black Edition uit 2006, CDTI 1.3cc
In 2013 een nieuwe Opel Corsa 1,2cc 85pk

En nu kriebelt het om een andere te kopen aangezien ik langer dan 4j met een zelfde wagen rij. Ik zit alleen een beetje vast met mijn geluidsinstallatie, neem ik ze mee of niet (?) Maar ook het dilemma, er is niks maar dan ook niks aan mijn Corsa, kei robuust wagentje. Hier heb ik het meeste chance mee dat er nog steeds geen grote kosten aan zijn.

Ik overweeg om hem gewoon bij te houden als ik een andere auto zou aanschaffen maar dan onverzekerd en gewoon ergens stallen. Ik weet niet wat te doen, ik heb zo iets, ik heb die afbetaald, das mijn auto waarom de traditie om deze altijd te laten overnemen. Een keer tegen de richting in zwemmen sé.
 
In 2001 mijn eerste auto, een occasie VW Polo CL Coupé uit 1988, 1.2cc
In 2002 een occasie Renault Mégane uit 1996, 1,4cc
In 2004 nieuwe Peugeot X-Line 1.4cc
In 2009 nieuwe Peugeot Plus 1.2cc
In 2013 een occasie Opel Corsa Black Edition uit 2006, CDTI 1.3cc
In 2013 een nieuwe Opel Corsa 1,2cc 85pk
Je kiest ook wel de merken uit.
 
Terug
Bovenaan