Literatuur: chat en algemene vraagjes

Zijn er boeken die dit jaar gepubliceerd worden waar jullie naar uitkijken?

Het is zelden dat ik weet heb van wat er gepubliceerd gaat worden, tenzij ik het op social media tegen kom. Tegenwoordig hou ik zelf niet meer bij wanneer een vervolg op iets dat ik lees gepubliceerd wordt 😅.
Ik zou graag A Day Of Fallen Night van Samantha Shannon lezen. Dat zou een soort van prequel zijn op The Priory Of The Orange Tree. Dat boek is nu recent gepubliceerd.
 
Ik zou graag A Day Of Fallen Night van Samantha Shannon lezen. Dat zou een soort van prequel zijn op The Priory Of The Orange Tree. Dat boek is nu recent gepubliceerd.

Heb je The Priory of The Orange Tree al gelezen? Wat vond je ervan?
Ik heb het al een tijd in mijn boekenkast staan, maar ik vrees teleurgesteld te gaan worden. Het lijkt zo'n boek dat misschien toch vooral populair is geworden door een te grote hype op BookTok enzo...
 
Is het een idee om misschien eens een soort boekenclub te doen? Waar je een boek kan nomineren en er iedere x aantal tijd een boek wordt gelezen "door iedereen" en daarna in specifieke thread besproken kan worden? A la album of the week ofzo.

Is misschien eerder iets voor jaren 50 huisvrouwen of mensen met teveel tijd maar zou mij wel helpen om eens wat andere types / genres te lezen.
 
Heb je The Priory of The Orange Tree al gelezen? Wat vond je ervan?
Ik heb het al een tijd in mijn boekenkast staan, maar ik vrees teleurgesteld te gaan worden. Het lijkt zo'n boek dat misschien toch vooral populair is geworden door een te grote hype op BookTok enzo...
Ik ben door dat boek gevlogen. Heel veel interessante personages en verhaallijnen, wat mij betreft een aanrader. Ik had hier en daar in reviews en opmerkingen gelezen dat het in het begin moeilijk is de personages enzo uit elkaar te houden, omdat er zoveel waren, maar eigenlijk heb ik daar geen moeite mee gehad.
 
Sinds Piranesi heb ik eigenlijk amper nog iets gelezen. Het is zo druk op het werk dat ik altijd zo moe thuis kom... En dit gaat zeker zo zijn tot eind juni. Soms wordt ik daar wel droevig van want ik mis het lezen echt wel. Enzo af en toe een paar pagina's voor mijn ogen dichtvallen is toch niet genoeg om me tevreden te houden.

Stiekem heb ik een beetje spijt dat we voor een iets wat actieve vakantie hebben gekozen dit jaar in September terwijl ik eigenlijk ook wel eens een luie vakantie wil waar ik veel lezen (aan een mooi strand... let een cocktail misschien?) kan afwisselen met enkele uitstapjes.

Lezen jullie veel op vakantie?
 
Afhankelijk van de vakantie lees ik heel veel of heel weinig. Hangt inderdaad af van hoe actief de vakantie is.
Vroeger was ik bij strandvakantie's wel die persoon die zijn handbagage vol propte met boeken omdat anders de koffer te zwaar werd :biglaugh:.
 
Tijdens vakanties eigenlijk amper, ik kan ook enkel echt lezen wanneer het stil rond me is en liefst zo weinig mogelijk mensen.
Ik ga ook vrij weinig echt "op vakantie" en als ik dan ga is het relatief kort, genre citytrip.
 
Ik lees niet per sé meer op vakantie. Elke dag probeer ik toch minstens een half uur te lezen en soms is dat wel drie uur of meer. Ik zou het niet zien zitten om enkel op vakantie héél veel te lezen en dan de rest van het jaar niets. 's Avonds heb je in mijn ogen de keuze: kijk je TV of neem je je boek vast of ga je sporten of ga je pinten hijsen of ... ?
 
een luie vakantie wil waar ik veel lezen (aan een mooi strand... let een cocktail misschien?) kan afwisselen met enkele uitstapjes
Hier doen we altijd alternerend een dag zwembad/cocktails/lezen/kruiswoordraadseltjes <-> een dag geocache trails doen (we kiezen de hotels zelfs in centra van veel geocache punten :unsure: nee we zijn zeker niet verslaafd :unsure: ).

Even een schot in het duister, ik ben al menig maand/jaar op zoek naar (2e hands weinig beschadigde) hardcover versie van EAN 9789024563753:

front-medium-3625276385.jpg

(kwestie dat ie past in de rest van de reeks in mijn boekenkast)

Al menig website en tweedehandswinkel afgeschuimd maar nog nooit met succes gevonden. Iemand met tips?
 
Sinds Piranesi heb ik eigenlijk amper nog iets gelezen. Het is zo druk op het werk dat ik altijd zo moe thuis kom... En dit gaat zeker zo zijn tot eind juni. Soms wordt ik daar wel droevig van want ik mis het lezen echt wel. Enzo af en toe een paar pagina's voor mijn ogen dichtvallen is toch niet genoeg om me tevreden te houden.

Stiekem heb ik een beetje spijt dat we voor een iets wat actieve vakantie hebben gekozen dit jaar in September terwijl ik eigenlijk ook wel eens een luie vakantie wil waar ik veel lezen (aan een mooi strand... let een cocktail misschien?) kan afwisselen met enkele uitstapjes.

Lezen jullie veel op vakantie?
Wij gaan vaak op redelijk actieve vakanties en ik lees dan 's avonds één hoofdstukje voor het slapengaan (afhankelijk van het boek uiteraard). Echt boeken verslinden doen we nooit op vakantie.
 
Sinds Piranesi heb ik eigenlijk amper nog iets gelezen. Het is zo druk op het werk dat ik altijd zo moe thuis kom... En dit gaat zeker zo zijn tot eind juni. Soms wordt ik daar wel droevig van want ik mis het lezen echt wel. Enzo af en toe een paar pagina's voor mijn ogen dichtvallen is toch niet genoeg om me tevreden te houden.

Stiekem heb ik een beetje spijt dat we voor een iets wat actieve vakantie hebben gekozen dit jaar in September terwijl ik eigenlijk ook wel eens een luie vakantie wil waar ik veel lezen (aan een mooi strand... let een cocktail misschien?) kan afwisselen met enkele uitstapjes.

Lezen jullie veel op vakantie?

Ik lees inderdaad wel meer op vakantie dan thuis, omdat we altijd met de kinderen op vakantie gaan en 's avonds zitten we dus in de hotelkamer zonder TV of andere ontspanning. Dus 's avonds wordt daar wel veel gelezen. Tijdens de dag dan weer minder omdat er continue op de kinderen gepast dient te worden. Voorlopig nog niet op vakantie geweest met de kinderen waarbij ze oud genoeg zijn om onafhankelijk te spelen.
Laatste vakantie die we hadden, was onze (enige, destijds) kleine 3,5 jaar oud. Nakende vakantie is hij al 7,5 maar hebben we een 2 jaar oud dochtertje.

Maar de vorige strandvakantie lukte het me wel om 3 boeken (Fantasy, geen Sanderson dikte maar wel 500 pagina's) uit te lezen op een week. dat lukt me thuis weinig.
 
Even een schot in het duister, ik ben al menig maand/jaar op zoek naar (2e hands weinig beschadigde) hardcover versie van EAN 9789024563753:
Je bent bijlange niet de enige die deze versie zoekt. Ze zijn helaas zeldzaam. Die ene softcover van de Donkere Toren reeks in mijn boekenkast doet al jaren zeer aan mijn ogen.
 
Ik ben al jaren niet meer op reis geweest, dus mijn vakanties zijn per definitie leesvakanties. Ik heb een aantal jaren geleden een serieuze leesdip gekend, waarin ik gedurende een periode van 1.5 jaar zeer weinig vastnam en geen enkel boek meer uitlas. Toen voelde ik de fut totaal niet meer om te lezen, terwijl lezen mij juist daarvoor altijd hielp om me beter te voelen. Sindsdien lees ik sowieso iedere dag iets. Gisteren was een erg gevulde dag, maar ik heb toch nog 's avonds de volle 2 bladzijden gelezen. :')
 
Zet goodreads bij jullie ook ineens populaire YA boeken tussen de recommendations? Normaal gezien zijn die aanbevelingen gebaseerd op mijn ratings van andere boeken, maar ik heb niets gelezen dat kan verklaren waarom ik nu zoveel Heartstopper boeken en consoorten zie... :sop:
 
Zet goodreads bij jullie ook ineens populaire YA boeken tussen de recommendations? Normaal gezien zijn die aanbevelingen gebaseerd op mijn ratings van andere boeken, maar ik heb niets gelezen dat kan verklaren waarom ik nu zoveel Heartstopper boeken en consoorten zie... :sop:
Yep, hier de laatste tijd hetzelfde... Stay away YA :spraybottle:
 
Zet goodreads bij jullie ook ineens populaire YA boeken tussen de recommendations? Normaal gezien zijn die aanbevelingen gebaseerd op mijn ratings van andere boeken, maar ik heb niets gelezen dat kan verklaren waarom ik nu zoveel Heartstopper boeken en consoorten zie... :sop:

Het tweede seizoen van Heartstopper komt volgende week op Netflix, dus daar zit misschien wel een link?

De recommendations op StoryGraph zijn jammer genoeg nog slechter. Daar zit echt nooit iets nuttigs tussen.
 
Even gecheckt bij een aantal boeken die ik gelezen heb, en op de 4*10 recs zie ik misschien 5 YA boeken staan. Dus bij mij wordt het alvast niet gepushed.
 
Ik heb het probleem precies ook enkel in de app, en niet via de browser. :thinking: Ik zal de aanbevelingen in de app dan maar niet meer bekijken. :p

Ik ben doorgaans wel tevreden van de aanbevelingen van goodreads. Ik duid lang niet alles als to-read aan, maar ik heb daar wel al boeken mee gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan je mooie edities kopen van boeken (hardcover/"leer")?
In het Engels al dergelijke betaalbare edities gevonden (barnes&nobles leatherbound collection, canterbury classics leatherbound collection en ook penguin hardbacks). Wat minder betaalbaar zijn die Easton Press/folio boeken :unsure:

maar in het Nederlands/Frans/andere talen vind ik eigenlijk zeer weinig dergelijke mooie boeken...

Ben gewone paperbacks beu en wil een wat mooiere boekenkast inrichten, gaat dus puur om esthetieke waarde
 
Terug
Bovenaan