Literatuur: chat en algemene vraagjes

Waar kan je mooie edities kopen van boeken (hardcover/"leer")?
In het Engels al dergelijke betaalbare edities gevonden (barnes&nobles leatherbound collection, canterbury classics leatherbound collection en ook penguin hardbacks). Wat minder betaalbaar zijn die Easton Press/folio boeken :unsure:

maar in het Nederlands/Frans/andere talen vind ik eigenlijk zeer weinig dergelijke mooie boeken...

Ben gewone paperbacks beu en wil een wat mooiere boekenkast inrichten, gaat dus puur om esthetieke waarde
Jij komt wel eens in Leuven? Bij Peeters hebben ze vaak wel mooie hardcovers. Je zit dan wel in een wat duurder segment, natuurlijk, en daar ga je ook eerder de academische/zwaardere boeken vinden.
 
Door Avondland's berichtje in het fictie-topic "Drie Boeken" beginnen luisteren die aflevering met Hertmans was fantastisch. Nu ben ik op zoek naar iets diepgravendere podcasts die boeken (liefst klassiekers) analyseren. Iemand hier nog tips?
 
Door Avondland's berichtje in het fictie-topic "Drie Boeken" beginnen luisteren die aflevering met Hertmans was fantastisch. Nu ben ik op zoek naar iets diepgravendere podcasts die boeken (liefst klassiekers) analyseren. Iemand hier nog tips?
The History Of Literature. :) Vooral de afleveringen met Mike Palindrome zijn goed. Die waar de host (Jacke) alleen zit, kunnen soms wat langdradig zijn.
 
Komende week komt 'Oorlog' van Louis Ferdinand Celine. Ik kijk ernaar uit, wachten tot ze hem hebben in de bib. Te gierig om 20 EUR te betalen voor 192pg ;)
Die heb ik ook in mijn vizier. Reis naar het einde van de nacht is een fenomenaal werk en Céline is een interessant figuur.

De nieuwste Erwin Mortier, een reeks kortverhalen, ligt hier naast mij om gelezen te worden. Binnenkort is de nieuwste Tommy Wieringa ook beschikbaar. En volgende maand zou een behoorlijk grote verzameling essays van Stefan Hertmans uitgegeven worden. En ik las ook nog wat van dagboeken van Cees Nooteboom.

Ik zou ook een kaart van de bib moeten hebben, maar tot heden ben ik nog altijd Mr. Big Spender wat boeken betreft. :unsure:
 
Ik zou ook een kaart van de bib moeten hebben, maar tot heden ben ik nog altijd Mr. Big Spender wat boeken betreft. :unsure:

Ik lees veel, maar koop amper boeken, ik snap niet dat daar zoveel mensen zo veel geld voor uitgeven. Zeker als je dan zoals mij in een stad als Antwerpen woont en dan via mijn bibliotheek, lijstjes aanlegt en je kan dan zelfs gratis boeken reserveren en laten overkomen naar jouw bib van keuze, vaak lees je dan als eerste een pas aangekocht boek ;)
 
Ik lees veel, maar koop amper boeken, ik snap niet dat daar zoveel mensen zo veel geld voor uitgeven. Zeker als je dan zoals mij in een stad als Antwerpen woont en dan via mijn bibliotheek, lijstjes aanlegt en je kan dan zelfs gratis boeken reserveren en laten overkomen naar jouw bib van keuze, vaak lees je dan als eerste een pas aangekocht boek ;)
Ik herlees graag boeken en vind het wel een meerwaarde om een steeds uitdijende boekencollectie te hebben. Hopelijk inspireert dat mijn dochter om zelf ook meer te lezen vanaf een bepaalde leeftijd.
 
Ik lees veel, maar koop amper boeken, ik snap niet dat daar zoveel mensen zo veel geld voor uitgeven. Zeker als je dan zoals mij in een stad als Antwerpen woont en dan via mijn bibliotheek, lijstjes aanlegt en je kan dan zelfs gratis boeken reserveren en laten overkomen naar jouw bib van keuze, vaak lees je dan als eerste een pas aangekocht boek ;)
Ik koop de laatste jaren vooral veel tweedehands. Dat wordt dan deels gesponsord met ecocheques. :p Alles eerstehands aankopen vind ik ook een dure bedoening, toch als je veel leest. Maar ik heb toch ook nog steeds het liefst boeken in mijn kast staan.
 
Misschien kan iemand me hier helpen. Jaren geleden heb ik een fictieboek gelezen dat ging over twee broers die in de jaren '10 of '20 een filmstudio begonnen in Hollywood. Was geschreven door een Vlaming als ik het goed heb. Weet niet meer hoe het afliep want ben maar halverwege geraakt.
 
Ik heb recent libib ontdenk. Een app waarmee je dus je bibliotheek mee kan bijhouden. Het super handige is dat je boeken kan scannen en dan komen ze er automatisch in. Het gaat dus heel snel.

Mijn fysieke bibliotheek bestaat op dit moment uit 562 boeken waarvan ik er 197 (een 35%) nog moet lezen 🙈.
Nu denk ik wel niet dat ik al die 197 boeken nog ga lezen. Hier zitten bv heel veel classics tussen en die boeien mij eigenlijk niet meer zoveel meer.

Misschien dat ik binnenkort nog eens een keertje moet opruimen 😅
 
Ik ben alles in een excel bestand aan het bijhouden 🙃
Maar vooral omdat ik naast leesboeken ook zeer veel comics heb die ik ook wil inventariseren en alle issues per bundeling wil noteren, de uitgeverij en auteurs en een korte rating van zowel mij als mijn partner indien al gelezen
 
Ik ben alles in een excel bestand aan het bijhouden 🙃
Maar vooral omdat ik naast leesboeken ook zeer veel comics heb die ik ook wil inventariseren en alle issues per bundeling wil noteren, de uitgeverij en auteurs en een korte rating van zowel mij als mijn partner indien al gelezen
Oef. Da's wel heel uitgebreid 😅

Op die app kan je dat ook.
 
Met comics en met een score van twee personen?
Voor leesboeken gebruiken we momenteel alletwee StoryGraph

Goh hebben die een ISBN? Of zijn dat enkel de graphic Nobels die dat hebben?
Je kan ook manueel dingen toe voegen (zelf de info ingeven).

En ik denk het wel aangezien je verschillende categorieën kan maken en met verschillende kopieën kan werken.... Ik voeg geen ratings toe omdat dat voor mij niets uit maakt.
Maar aangezien je al een excel hebt is het waarschijnlijk wel redelijk veel werk om alles over te zetten. Zeker als je comics geen ISBN hebben die je gewoon kan scannen..
 
Misschien dat ik binnenkort nog eens een keertje moet opruimen 😅

Opruimen?! Je kan 5000 boeken opslaan in de gratis libib, dus je hebt juist nog heel veel ruimte om verder boeken te kopen :biglaugh:.

Is de ingescande informatie in libib trouwens steeds correct? Daar stoor ik mij bij storygraph wel steeds aan, hoewel dat natuurlijk niet hetzelfde soort app is.
 
Ik heb recent libib ontdenk. Een app waarmee je dus je bibliotheek mee kan bijhouden. Het super handige is dat je boeken kan scannen en dan komen ze er automatisch in. Het gaat dus heel snel.

Mijn fysieke bibliotheek bestaat op dit moment uit 562 boeken waarvan ik er 197 (een 35%) nog moet lezen 🙈.
Nu denk ik wel niet dat ik al die 197 boeken nog ga lezen. Hier zitten bv heel veel classics tussen en die boeien mij eigenlijk niet meer zoveel meer.

Misschien dat ik binnenkort nog eens een keertje moet opruimen 😅

Dat is dan via QR-scanner op de telefoon of hoe werkt dat juist?
Klinkt interessant.
 
Terug
Bovenaan