Lente en zomer 2022

@RidderBauknecht Ik zou denken dat mensen begrijpen dat hitte/warmte buiten (in de tuin liggen, in't water zitten, een ijskoud pintje drinken op een terras) een vakantiegevoel oproept (idem bij mij, al zeg je dat meningen blijkbaar niet meer van tel zijn), maar dat warmte in huis of op kantoor of in de wagen een beklemmend gevoel geeft (en daarvoor is airco uitgevonden - maar de mensheid is de laatste tijd gigantisch goed in eigen fantastische uitvindingen helemaal de grond in te boren - zie: de auto, de airco, het vliegtuig).

Ik begrijp niet dat je dat verschil niet ziet. Er zijn mensen die wandelen in vrieskou/sneeuw heerlijk vinden, maar ik ben er vrij zeker van dat het binnen in huis ook wel wat warmer zal zijn bij hen...

Dus, ik zeg: buiten 30+, laat maar komen, voor mij 3 maand een stuk. De warmte maakt me gelukkig (ik moet er niet in werken, anders zou ik misschien wel anders praten). Warmte binnen is 'ambetant'. En ja, dat is een mening.

BeyondGaming in een notendop :sarcastic:
al zeg je dat meningen blijkbaar niet meer van tel zijn

Ik wil hier niemand zeggen wat voor weer ze moeten prefereren, en ga vooral lekker genieten van de hitte
en opnieuw: geniet er vooral van als dit je weer is
Ik zeg nog duidelijk dat men vooral moet genieten als men dit weer leuk vindt
Opnieuw: geniet jij maar van dit weer als dat is wat je fijn vindt.
Ik wil hier trouwens niet in een discussie verzeild raken over hoe leuk of welkom dit weer is. Dat is subjectief.

En nogmaals: trek je plan maar met die airco, ik vond het gewoon nogal een grappige tegenstelling dat er hier twee personen kwamen verkondigen dat ze deze tropische hitte zo zalig vinden maar er wel bij verkondigen dat ze dan natuurlijk wel de airco laten lopen, want die temperaturen zijn dan wel enkel aangenaam voor buiten aan het zwembad of op het terras. Binnen moet het natuurlijk tien graden frisser zijn dan buiten! Maar opnieuw (voor letterlijk de zesde keer): geniet maar als je dit leuk vindt. Echter ook nog eens opnieuw: normaal of welkom is dit weer niet in het algemeen gezien.

Er is trouwens nog een verschil met de airco een uurtje of twee laten lopen voor je gaat slapen om de drukkende warmte weg te krijgen en dat ding heel de nacht te laten aanstaan. Ik hou van de winter en de koude, en hoewel ik mijn huis uiteraard verwarm zal ik het niet tot 28 graden stoken en zet ik bijvoorbeeld in de slaapkamers geen verwarming op, behalve misschien even als het echt enorm koud is. Maar opnieuw: je doet maar. Ik ga niemand veroordelen voor het gebruiken van airco bij deze temperaturen, dat was niet mijn bedoeling. Ik gebruik zelf ook airco (wel niet de hele nacht).

Maar nu gaat de discussie weer verplaatsen naar onnozele randfenomenen (ook weer in typische BG stijl) dus laat maar zijn. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.

Laatst bewerkt:
Sommige mensen zullen het pas begrijpen als de kraan gesloten wordt (en als het effectief niet regent tot eind september zit die kans er ook in). Dat je nu nog je auto wast gaat er bij mij bv. niet meer in. Doen ze ook niet in Spanje trouwens, daar beseffen ze die kostbaarheid van het water toch beter. :unsure:

Sommige mensen zullen het pas begrijpen als de kraan gesloten wordt (en als het effectief niet regent tot eind september zit die kans er ook in). Dat je nu nog je auto wast gaat er bij mij bv. niet meer in. Doen ze ook niet in Spanje trouwens, daar beseffen ze die kostbaarheid van het water toch beter. :unsure:
Ik ga heel die discussie (want dat moet het eigenlijk niet eens zijn) niet opnieuw voeren, ze staat al in het water/droogte-topic.
Mijn vrouw wil wekelijks haar huis grondig kuisen. Ik kuis mijn auto. Ik ga NIET met een vuile auto rondrijden. Dus, het moet er bij jou niet ingaan, was je auto niet, fine. Het is op dit moment zelfs nog niet eens verboden...

de kans dat het niet meer regent tot eind september is dan ook wel heel klein natuurlijk. Maar voor de rest (y)

Ik ga heel die discussie (want dat moet het eigenlijk niet eens zijn) niet opnieuw voeren, ze staat al in het water/droogte-topic.
Mijn vrouw wil wekelijks haar huis grondig kuisen. Ik kuis mijn auto. Ik ga NIET met een vuile auto rondrijden. Dus, het moet er bij jou niet ingaan, was je auto niet, fine. Het is op dit moment zelfs nog niet eens verboden...
en als het verboden is, doe je het toch want de regels zijn er niet voor u

En nogmaals: trek je plan maar met die airco, ik vond het gewoon nogal een grappige tegenstelling dat er hier twee personen kwamen verkondigen dat ze deze tropische hitte zo zalig vinden maar er wel bij verkondigen dat ze dan natuurlijk wel de airco laten lopen, want die temperaturen zijn dan wel enkel aangenaam voor buiten aan het zwembad of op het terras. Binnen moet het natuurlijk tien graden frisser zijn dan buiten! Maar opnieuw (voor letterlijk de zesde keer): geniet maar als je dit leuk vindt. Echter ook nog eens opnieuw: normaal of welkom is dit weer niet in het algemeen gezien.

Er is trouwens nog een verschil met de airco een uurtje of twee laten lopen voor je gaat slapen om de drukkende warmte weg te krijgen en dat ding heel de nacht te laten aanstaan. Ik hou van de winter en de koude, en hoewel ik mijn huis uiteraard verwarm zal ik het niet tot 28 graden stoken en zet ik bijvoorbeeld in de slaapkamers geen verwarming op, behalve misschien even als het echt enorm koud is. Maar opnieuw: je doet maar. Ik ga niemand veroordelen voor het gebruiken van airco bij deze temperaturen, dat was niet mijn bedoeling. Ik gebruik zelf ook airco (wel niet de hele nacht).

Maar nu gaat de discussie weer verplaatsen naar onnozele randfenomenen (ook weer in typische BG stijl) dus laat maar zijn. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Nu ik erover nadenk: mijn smiley hier had niet de bedoeling jouw post uit te lachen, ik vind het gewoon grappig dat ik erin geslaagd ben jouw berichten over ‘eigen mening’ niet te lezen die je 6 keer herhaalt ;-)

Ik denk dat je stilaan je mening zal moeten bijstellen naar dat België wel een klimaat begint te krijgen zoals zuid-frankrijk en dat het zuiden meer en meer woestijn zal worden. Want Belgische winters hebben we hier ook al een aantal jaren niet meer gehad.

Ik denk dat je stilaan je mening zal moeten bijstellen naar dat België wel een klimaat begint te krijgen zoals zuid-frankrijk en dat het zuiden meer en meer woestijn zal worden. Want Belgische winters hebben we hier ook al een aantal jaren niet meer gehad.
Dan ga ik wijnboer worden en een B&B beginnen in de Côte d'Azur van de Kempen. :unsure:

Het enige lichtpuntje is dan toch dat we van West-Vlaanderen vanaf zijn wanneer het onder de zeespiegel verdwijnt.

Helemaal akkoord met dat eerste gedeelte. We moeten gewoon beseffen dat dit soort zomers 'de standaard' zal worden in de komende tijd. Het is tijd om ons daarop in te stellen en ons daaraan aan te passen.

Terug
Bovenaan