Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Ik vrees toch 0-1 voor de Fransen.

Spanje zal het balbezit hebben, maar vastlopen op de Franse muur en zijn schaarse kansen niet afwerken.

Voorspellingen voor vanavond mannen?

Ik hoop uiteraard Les Bleus, maar ik voel aan m'n kleine teen dat het Spanje zal worden met het kleinste verschil, 1-0 ofzo. Dat Carvajal en Le Normand wegvallen moet geen groot probleem zijn, maar echt ruimte voor wissels is er niet meer in hun verdediging. Moest bv. Navas dan al vroeg in de match uitvallen, en je moet daar dan Grimaldo of Vivian ofzo zetten, kan het wel eens snel in het honderd beginnen draaien.
Anderzijds, Mbappé is echt niet in z'n element dit EK, en ook de rest van de ploeg is tot nog toe maar héél matig (met dank aan Deschamps).

Ik ben nog veel sneller geneigd om 200€ in te zetten op Nederland morgen dan om te moeten voorspellen wie er vandaag wint. 😬

Laatst bewerkt:
Mijn hart, zoals dat van elke voetballiefhebber, zegt Spanje maar ik heb geen idee of ze door die Franse muur gaan geraken.
Achteraan zit het toch ook niet zo snor bij de Spanjaarden dus op de counter wordt het levensgevaarlijk.

Als voetbalfan hoop ik op een snelle voorsprong van de Spanjaarden. Ik ben benieuwd of de Fransen, net zoals de Engelsen dit weekend, ook een vitesse of 2 kunnen opschakelen bij een achterstand. Indien ook hier het antwoord ja is hoop ik trouwens dat ze Deschamps vastbinden aan Southgate en die ergens in een rivier gooien.

Wel grappig dat je tot in minstens de halve finale kunt geraken zonder één echte goal (penalties en owngoals niet meegerekend). Da's gewoon een meme.

Ik gok toch op Frankrijk - Nederland deze zondag, met dan uiteraard de ploeg van het haarbandje dat verliest. Heb maandag al een dag verlof gepakt voor alle zekerheid. :oi22: Is het niet om de roes uit te slapen, dan wel om een dagje te gaan plonzen of naar de sauna ofzo te gaan.

Mijn hart, zoals dat van elke voetballiefhebber, zegt Spanje maar ik heb geen idee of ze door die Franse muur gaan geraken.
Achteraan zit het toch ook niet zo snor bij de Spanjaarden dus op de counter wordt het levensgevaarlijk.
Voor het toernooi zou ik je gelijk geven, maar we hebben de Fransen dit seizoen nog geen enkele keer echt levensgevaarlijk gezien op de counter. Mbappé zit niet in het toernooi, en ze missen ook een echte spelverdeler in hun kern.

Ik hoop zoals de meeste neutrale supporters op een overwinning voor Spanje, maar met Frankrijk weet je gewoon nooit. Want tegelijk heb je bijna elke match ook het gevoel dat ze met de handrem op spelen.

Ik zie de match ook wel op 1-1 eindigen, en dan zullen de Fransen er waarschijnlijk wel weer mee weglopen.

Ik vrees dat de schorsingen en blessures bij Spanje hun zuur gaan opbreken straks.

Geen Carvajal tegenover Mbappe, maar waarschijnlijk de 38-jarige Jesus Navas.
Geen Le Normand, maar Nacho die ervaren maar toch ook al 34 is.
Vooral: geen Pedri op het middenveld.

Hopen dat Williams of Yamal kunnen flitsen.

Langs de andere kant krijgen de Fransen bijzonder moeilijk goals gemaakt dit EK, natuurlijk, zelfs tegen mindere tegenstanders.
Frankrijk heeft wel een fysiek voordeel (corners, vrije trappen...) tegen dit Spanje.

Ik gok op 1-1 en verlengingen.

Finale Spanje - Nederland met de wraak van Oranje. Zou toch fantastisch zijn. Of zouden wij Belgen nu echt gaan supporteren voor Spanje die finale? Ik vind het prachtig hoe Nederland een hecht blok vormt.

Ik vrees dat de schorsingen en blessures bij Spanje hun zuur gaan opbreken straks.

Geen Carvajal tegenover Mbappe, maar waarschijnlijk de 38-jarige Jesus Navas.
Geen Le Normand, maar Nacho die ervaren maar toch ook al 34 is.
Vooral: geen Pedri op het middenveld.

Hopen dat Williams of Yamal kunnen flitsen.

Langs de andere kant krijgen de Fransen bijzonder moeilijk goals gemaakt dit EK, natuurlijk, zelfs tegen mindere tegenstanders.
Frankrijk heeft wel een fysiek voordeel (corners, vrije trappen...) tegen dit Spanje.

Ik gok op 1-1 en verlengingen.
Nacho ipv Le Normand lijkt me wel een verbetering eerlijk gezegd. Le Normand was toch met voorsprong de zwakste Spanjaard dit tornooi imo. Ik zag die elke wedstrijd meermaals domme dingen doen.

Ik supporter het meest voor Spanje, gewoon omdat zij het meest hebben laten zien op dit EK en ik Williams en Yamal graag bezig zie. Jammer van het uitvallen van Pedri, maar Olmo heeft ook z'n kwaliteiten. Carvajal gaan ze zeker missen (zeker tegen Mbappe). Frankrijk toch wel zeer moeilijk te ontwrichten dus moet maar zien of Spanje aan veel kansen gaat geraken (ik gok van niet).

Nederland en Engeland verwacht ik ook een zeer evenwichtige match, met wel iets meer kans op meer goals gezien de mindere verdediging aan beide kanten. Heb wel de indruk dat als het echt moet de Engelsen wel een tandje groter kunnen schakelen (hetgeen ze telkens deden na een achterstand).

Zeer moeilijk te voorspellen die halve finales. Grote kans dat we in beide matchen weer verlengingen gaan krijgen denk ik.

Spanje-Frankijk 1-1 (Frankrijk wint met penalties)
Nederland-Engeland 1-1 (Engeland wint 2-1 in de verlengingen)

Voor het toernooi zou ik je gelijk geven, maar we hebben de Fransen dit seizoen nog geen enkele keer echt levensgevaarlijk gezien op de counter. Mbappé zit niet in het toernooi, en ze missen ook een echte spelverdeler in hun kern.
Klopt helemaal. Maar ik schat de Spaanse verdediging ook niet al te hoog in.
Want tegelijk heb je bijna elke match ook het gevoel dat ze met de handrem op spelen.
Dit idd. Bij sommige ploegen had ik de indruk dat ze niet beter konden maar hier gok ik toch dat het van niet willen (omdat het niet moet) is

Finale Spanje - Nederland met de wraak van Oranje. Zou toch fantastisch zijn. Of zouden wij Belgen nu echt gaan supporteren voor Spanje die finale? Ik vind het prachtig hoe Nederland een hecht blok vormt.
Vind Nederland zeker een coole ploeg.

Maar lijkt me niet zo vreemd om voor Spanje te supporteren, gezien ze gewoon leuk voetbal brengen.

Goed, eerst hopen dat die 2 andere, weliswaar coole ploegen, met hun schijtvoetbal er uit liggen.

Voor mij is dat als vragen aan Anderlechtsupporters om in de beker voor Club te supporteren.

Ik supporter sowieso voor Spanje als het een finale Spanje - Nederland zou zijn.

Ik zag in een statistiekje dat dit voor Nederland de dertiende halve finale op grote toernooien wordt. België heeft tot nu toe in de historie vijf keer een halve finale bereikt. Leuk om te weten.

Nederland: 1 beker uit 12 halve finales
België: 0 bekers uit 5 halve finales

Dat zijn toch ook pijnlijke statistieken voor beide landen eigenlijk. Zo vaak in de buurt van het goud.

Terug
Bovenaan