Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

https://sporza.be/nl/2024/07/07/na-...t-kon-hij-niets-meer-goed-doen~1720330769286/

Dit is toch ferm overdreven zeg? Met hun loting mag je toch wel op z'n minst de halve finale verwachten. Roemenië loten terwijl je derde wordt in de poule en daarna Turkije... Kom zeg. Gisteren gewoon een absolute kutpot gespeeld die je onverdiend wint.
Ook hier ben ik het mee eens. Ik weiger al te blij te zijn met een halve finale als je tegen dit soort tegenstanders speelt.

Jullie staan er toch maar weer en met leuk voetbal dan ook nog. Proficiat!

Roemenië loten terwijl je derde wordt in de poule en daarna Turkije...
Nja, Roemenië was groepswinnaar in onze poule... 😅

Het waren op papier haalbaarder kaarten aan die kant van de tabel, maar elk land is moeilijk op een EK/WK.
Italië, de vorige EK-winnaar, ligt er bijvoorbeeld uit tegen Zwitserland.

Seg wat een verzuurde reacties weer. Gun die man toch zijn moment van 8 minuten glorie..
Niemand zegt toch dat hij niet blij mag zijn? Dat constante gezeur over of 'de Belg' nu al dan niet Oranje steunt begint gewoon wat afgezaagd te worden. Wie maalt daar om? En al zeker als je dan gaat beginnen zaniken over een 'eenzijdige band' omdat 'de Belg' niet voor Oranje zou supporteren.

Ik kom geregeld in Nederland en niemand van de mensen die ik daar ken steunt de Rode Duivels; hoogstens tolereren ze die en waren ze eens onder de indruk tijdens de hoogdagen van de Gouden Generatie. Ik steun Oranje ook niet. Die mensen ontvangen mij nog altijd even hartelijk (en vice versa) hoor. Wat over-en-weer steekjes over de rivaliteit tussen de twee landen (qua voetbal dan) versterkt zelfs de band zou ik zeggen,

Voetbal is nog altijd maar een spelletje; moest de band tussen twee landen afhangen van of men al dan niet voor de nationale ploeg van ene land supportert zou ik zeggen dat die band sowieso al heel broos was.

Jullie staan er toch maar weer en met leuk voetbal dan ook nog. Proficiat!

Nja, Roemenië was groepswinnaar in onze poule... 😅

Het waren op papier haalbaarder kaarten aan die kant van de tabel, maar elk land is moeilijk op een EK/WK.
Italië, de vorige EK-winnaar, ligt er bijvoorbeeld uit tegen Zwitserland.
Goh ja, op basis van doelsaldo. Dat had evengoed één van de andere drie kunnen zijn. Punt is dat Roemenië loten terwijl je zelfs slechts derde werd gewoon een cadeautje is.

En dit Italië is niet meer hetzelfde als drie jaar geleden natuurlijk. Laten we die elftallen niet met elkaar gaan vergelijken.

Waarom zou er dan ook 1 persoon kunnen supporteren voor Nederland waar ze die dwaze Depay hebben rondlopen die denkt dat hij A. Iverson is. Nee die ploeg kan je nooit serieus nemen

Waarom zou er dan ook 1 persoon kunnen supporteren voor Nederland waar ze die dwaze Depay hebben rondlopen die denkt dat hij A. Iverson is. Nee die ploeg kan je nooit serieus nemen

We kunnen eens beginnen denken over een EK elftal bestaande uit rare figuren.

Rudiger, Pickford en Depay staan er alvast in. Die Roemeen met zijn blauw haar op de back, en die Duitser Andrich met zijn roze haar op het middenveld.

giphy.gif

screenshot-7-1.png

%2Fv2%2Fphotobooth%2Fcms%2Fen%2F39676587%3Fdate=2024-07-01
(hard zweten zo een persconferentie)
images

ratiu-hair.jpg

edit: idd ook een topfitte Adam in de spits
3f523e35-2cb2-11ef-92ff-02b7b76bf47f.jpg

Laatst bewerkt:

Rudiger, Pickford en Depay staan er alvast in. Die Roemeen met zijn blauw haar op de back, en die Duitser Andrich met zijn roze haar op het middenveld.
Die Hongaarse UFC fighter in de spits :biglaugh:

Misschien ook de Kroaatse middelvelder Marcelo Brozović, voor zijn tatoeage van een bommetje in zijn nek.
E4_JA9wVgAMJRsL

Ik begrijp niet dat Nederland zo slecht verdedigt. Als je naar de namen kijkt, zou dat hun sterkste punt moeten zijn, maar tot nu toe is het net het tegendeel.
Van Dijk is eerlijk gezegd ook niet meer de wereldverdediger die hij misschien ooit is geweest. Toch een duidelijk verschil voor en na zijn zware knieblessure door tussenkomst van Pickford (?) enkele jaren geleden.
Je zag wel dat, toen Van de Ven inviel, de verdediging terug wel meer zuurstof en power kreeg.

Ach, ik denk dat er zijn die Nederland liever niets zien winnen omdat het toch onze grote broer blijft op voetbalvlak.
Op voetbalvlak staan we nog ver van hun af, ik zie ons nietzo'n palmares - waar ik 2de en 3de plaatsen bijtel, alsook hun invloed op het voetbal - behalen.

Dan tel ik ook clubvoetbal mee.

Net nog eens de samenvatting aan het bekijken, wat doet Dumfries nu eigenlijk bij die goal, zet er 3 onside en dan loopt die daar gewoon wat rond.

En voorzetten trappen kan hij ook al niet zo heel goed :unsure:

Net als Weghorst is het vooral een werkpaard.
Toch heb je daar ook best veel aan. Maar ik weet altijd wel dat als ik Dumfries richting doel zie gaan, er erg veel geluk bij moet komen om de bal in het net te zien eindigen. ;) Die man heeft zo weinig techniek, al zijn 6 goals voor Oranje waren klutsballen die er via de keeper in gingen.

Terug
Bovenaan