Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Twee wedstrijden schorsing vind ik toch ook serieus buiten proportie hoor. En al zeker op een dergelijk eindtornooi.

Een fikse geldboete is hier op zijn plaats, maar een schorsing? Dat gebaar heeft ook niets met het voetbal te maken.
Over de lengte van de schorsing kan natuurlijk gediscussieerd worden.

Toch wel benieuwd naar Frankrijk - Spanje. Ik verwacht een gelijkaardig spelbeeld als tegen Portugal, de Spanjaarden zijn goed maar die Fransen staan zo goed georganiseerd en je durft nooit voluit te gaan wegens hun countermogelijkheden. En Spanje mist nu toch wel enkele spelers. Beetje het beeld van de Belgen op het WK toen we verloren van de Fransen, een eerste elftal dat de Fransen het vuur aan de schenen kon leggen, maar een bank die daarvoor fel tekort kwam. Met Pedri, Caravajal, Morata die niet kunnen meedoen nu vrees ik toch weer een Frankrijk dat aan het langste eind zal trekken.
Wat is er met Morata?
En zouden ze Pedri niet nog kunnen oplappen?

Frankrijk, dat is toch een schande dit toernooi. Portugal ook weer een ongelofelijk kuttoernooi.

Het is geen best EK mannen. Valt me erg tegen.

Als ge weet dat dat teken gevoelig ligt, moet ge misschien wat slimmer zijn om het niet te gebruiken. We moeten ook niet doen alsof het allemaal onschuldig bedoeld is. Hij weet goed genoeg wat hij doet.
Oke ik snap hoe je denkt, dus als iemand of een groepering morgen een t-shirt aandoet waarop Wilcao geprint staat en ze promoten extremisme, dan verwacht ik van jou dat je je identiteit opgeeft. Als je je naam Wilcao verder gebruikt dan ben je niet onschuldig. Alhoewel ik je denkwijze snap, vind ik het totaal onlogisch en niet de juiste mindset, nl. een overgave. En in dit geval spreken we niet over 1 persoon, maar een heel volk van meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd. Natuurlijk gaan ze hun eigen identiteit en symbolen die al duizenden jaren bestaan verdedigen.

Over de lengte van de schorsing kan natuurlijk gediscussieerd worden.
De lengte maakt mij zelfs niet uit persoonlijk. Ik vind niet dat je iemand een wedstrijdsschorsing moet oplossen voor zoiets. Geef hem dan een fikse boete in de plaats als je hem toch wel straffen voor zoiets.

Als je je truitje uittrekt waar vervolgens een politieke boodschap op te zien is, dan volgt er toch ook geen directe rode kaart?

Oke ik snap hoe je denkt, dus als iemand of een groepering morgen een t-shirt aandoet waarop Wilcao geprint staat en ze promoten extremisme, dan verwacht ik van jou dat je je identiteit opgeeft. Als je je naam Wilcao verder gebruikt dan ben je niet onschuldig. Alhoewel ik je denkwijze snap, vind ik het totaal onlogisch en niet de juiste mindset, nl. een overgave. En in dit geval spreken we niet over 1 persoon, maar een heel volk van meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd. Natuurlijk gaan ze hun eigen identiteit en symbolen die al duizenden jaren bestaan verdedigen.
Het is wel wat meer dan extremisme he. En ik zou er zeker niet te koop lopen met mijn naam wanneer deze met extremisme wordt gekoppeld. Al zeker niet wanneer ik een goal maak.

De lengte maakt mij zelfs niet uit persoonlijk. Ik vind niet dat je iemand een wedstrijdsschorsing moet oplossen voor zoiets. Geef hem dan een fikse boete in de plaats als je hem toch wel straffen voor zoiets.

Als je je truitje uittrekt waar vervolgens een politieke boodschap op te zien is, dan volgt er toch ook geen directe rode kaart?
Hier is toch ook geen rode kaart gegeven?

Het idee dat we potentieel een finale Engeland-Frankrijk krijgen maakt me echt bang.
Ik heb meer schrik van Nederland - Frankrijk.

Ik supporter sinds 2018 normaal gezien altijd tegen de Fransen, en heb al van kleins af meegekregen dat we uit rivaliteit tegen een eindwinst voor Nederland zijn.

Het is wel wat meer dan extremisme he. En ik zou er zeker niet te koop lopen met mijn naam wanneer deze met extremisme wordt gekoppeld. Al zeker niet wanneer ik een goal maak.
Dus jij zou jezelf censureren en onderdoen aan extremisme. Ik snap niet waarom je zou aanvaarden om in onderdrukking te leven, maar ieder zijn manier zeker?

Er is toch een verschil tussen haatdragende gezangen en een symbool (wolf) die een land/volk vertegenwoordigd? Dan zou je moeten zeggen dat de Vlaamse leeuw, de Franse haan, etc. ook haatdragend zijn? Ik vind het appelen met peren vergelijken.
Mja, dat is alleen maar omdat je de symboliek hier minimaliseert, het is ook in Turkije geen onschuldig symbool (meer).

Mja, dat is alleen maar omdat je de symboliek hier minimaliseert, het is ook in Turkije geen onschuldig symbool (meer).
Oke laten we vanavond eens kijken naar de match om te weten wat het Turkse volk daarvan denkt en of je statement overeenkomt met de realiteit. Hoe je het draait of keert, ik denk niet dat de Turken hun eigen identiteit/symbolen gaan onderdrukken.

Oke laten we vanavond eens kijken naar de match om te weten wat het Turkse volk daarvan denkt en of je statement overeenkomt met de realiteit. Hoe je het draait of keert, ik denk niet dat de Turken hun eigen identiteit/symbolen gaan onderdrukken.
Dit is dus waarom ik zo'n afkeer heb van dat idiote nationalistische denken hé. We hebben hier al pagina's gelul van een Nederlander gehad, laten we het hier gewoon over voetbal hebben ja?

Dit is dus waarom ik zo'n afkeer heb van dat idiote nationalistische denken hé. We hebben hier al pagina's gelul van een Nederlander gehad, laten we het hier gewoon over voetbal hebben ja?
Het gaat hier effectief over voetbal, nl. een beslissing die de UEFA heeft genomen over een voetballer, en wij bespreken of dit al dan niet terecht is. Maar akkoord, genoeg discussie hierover gehad, laten we focussen op de volgende matchen! 👍🏻

Dus jij zou jezelf censureren en onderdoen aan extremisme. Ik snap niet waarom je zou aanvaarden om in onderdrukking te leven, maar ieder zijn manier zeker?
Het is een gebaar (en dus ook uitlating) dat als kwetsend gezien wordt door anderen.
Net zoals een racistische uitlating zo gezien wordt.

Als je dit wenst toe te staan. Dan moet je racistische gezangen of uitspraken ook toestaan.

Uiteindelijk draait het rond het feit dat dit een bepaalde lading heeft die een groep der mensen potentieel kan kwetsen. En er is binnen de voetbal een keuze gemaakt om rekening te houden met de gevoeligheden van anderen.

Of nog minder blabla georienteerd. Regels zijn regels. Houd u aan de regels. En 1 van de regels is dat dergelijke tekens niet gewenst zijn. Doe ze dus ook niet. Net zoals een buitensporig feesten van een goal dmv het truitje uit te trekken ook niet geapprecieerd worden. Zelfs niet als er onder dat truitje de boodschap staat : schatje ik houd van u, bedankt voor de steun door al die jaren heen.

Terug
Bovenaan