Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Toch een heel slap interview opnieuw van De Bruyne, weinig zelfkritiek toch
Hij kan moeilijk vrijuit spreken wel... bondcoach of ploegmaats hier onder de bus gooien kan je moeilijk maken.

Kev gaat stoppen volgens mij. Om hiervoor een maand weg te zijn van vrouw en kinderen... nen hoop gezever in uwe nek en niet eens gewoon een lekker potje voet gespeeld te hebben. In Kev zijn plaats zou ik het niet blijven doen, tenzij onder een deftige nieuwe bondcoach die komt vragen om te blijven.

Misschien wordt het eens tijd dat we ons niet plaatsen voor een groot tornooi, dat de voetjes weer eens op de grond gaan van die overbetaalde kliek.
Da wordt steeds moeilijker... er is plaats voor de halve wereld tegenwoordig.

Ik vind het zonde dat ze eigenlijk maar zo'n korte analyse hebben gedaan. Want der had volgens mij nog wel wat boeiende kritiek kunnen komen.

Maar dat ligt toch voor het grootste deel aan de coach? Enfin, dat Lukaku ze niet binnentrapt daar kan Tedesco niets aan doen, maar de aanspeelbaarheid op het middenveld, de aaneensluiting tussen middenveld en aanval, de aanvallende impulsen, het feit dat je tegen ploegen als Slovakije met 6 spelers achter de middenlijn blijft, ... dat ligt allemaal aan de coach hé.
Goh, maakt de var daar geen fout scoort Lukaku
Kiest Carrasco 2x de juiste speler uit dan sta je 2x alleen in de 16 voor de keeper
Is die nu wat sneller is die ook alleen op doel af..
Het hangt ook allemaal van details af

Wat niet wegneemt dat ik idd ook onverklaarbare zaken heb gezien en onbegrijpelijke zaken.
Het is idd de coach die spelers op stelt, maar Theate die geen voorzet kan trappen, Mangala die schrik heeft van de bal in zijn voeten, Doku die denkt dat hij FIFA street speelt. Daar kunt ge als coach ook niet heel heel veel aan doen.
Veel moet ook gebeuren op intuïtie en automatisme, en dat ontbrak precies.

Langs de andere kant zijn onze spelers misschien ook gewoon niet de topspelers die wij er van willen maken?

KDB: “vandaag moest ik in een verdedigende rol spelen”.

Toch maar effe erin gegooid.

Dat wordt natuurlijk wel al enkele maanden geopperd om KdB lager uit te spelen.
Hij wil zich ook niet bemoeien met tactiek, dan kunt ge ook nie veel kritiek geven.
Op zich kan kev wel op de 8 spelen, maar dan moet de rest lopen zonder bal en dat gebeurde niet. Iedereen moet de bal in de voet

Allemaal de komende maanden kaarsjes branden dat De Bruyne er nog (minstens) 2 jaar voort doet, want je ziet hier in het interview dus al dat hij weldegelijk met zijn pensioen speelt, en dat Tedesco zo snel mogelijk opstapt / buiten vliegt.
Tedesco zijn contract is tot (na) WK 2026.
Hij moest de groepsfase doorkomen en dan was de verlenging automatisch. Waren ze niet door de groepsfase stond er een clausule in dat ze hem op staande voet konden ontslaan zonder kosten.

Ik vind het zonde dat ze eigenlijk maar zo'n korte analyse hebben gedaan. Want der had volgens mij nog wel wat boeiende kritiek kunnen komen.

En straks is het met Dennis Van Wijk en Helene Jacques :s

Ik had hier graag Hein gehoord... Verheyen horen we normaal nog wel bij Van Gucht zeker

Dus wacht een beer van 150kg als Lukaku zetten ze telkens (vaak) van de bal in die duels met 2 VS 1

Maar we roepen wel om CDK van 70kg(?) want die kan een bij bal houden 😅

Openda had zeker sneller zijn kans moeten krijgen. En CDK eventueel in Carrasco zijn plaats. Lukaku zou ik altijd laten staan
Lukaku heeft 3 taken: een bal bijhouden, een bal kaatsen en een bal in doel trappen. En voor alle 3 die taken zuigde hij stenen uit de grond 90 minuten lang. Dat jij die 90 minuten zou laten staan heeft ook maar 1 reden.

Logisch dat die gast al enkele jaren geen ploeg vindt die ‘m wilt.

we hadden een plan en dat liep goed tot aan de goal....

Het plan was dus gelijkspelen? Diene Duits weet dus nog niet dat je moet winnen om door te gaan? Ik snap wel Duitsers en een veldoorlog winnen, het is wat moeilijk natuurlijk.

Jammer natuurlijk voor ons Belgen, maar misschien is het maar best dat we eruit liggen.

Ik hoop dat KDB zegt, ik of Tedesco en dat de bond niet anders kan dan Tedesco buiten zet.
Voor het EK gaf ik hem nog het voordeel maar nee, dit is het niet. Wat een beunhaas.

Ik zei vandaag nog "Mijn ergste nachtmerrie is dat we zeer verdedigend voetbal gaan spelen tegen een Frankrijk dat niks kan/durft terwijl we zelf niks maar dan ook niks kansen creëren en verliezen met 1 stomme goal zodat de bond kan zeggen dat we tegen een topland eruit gegaan zijn en Tesdesco coach blijft."

Sigh

gerstensmoothies zijn een aanrader :oi22:
Het zijn toch drie pinten geworden want niemand luistert 😡

Ja bon, al bij al viel de match mee.

Lukaku was erbarmelijk en moest in de 60ste minuut al worden vervangen. Het was echt heel erg slecht. Carrasco was niet super slecht maar wel redelijk slecht.

Doodzonde voor Jan, heeft alles gegeven en dan zo de pineut worden op papier.

Deze keer had je echt wel inzet. Ik kan de spelers weinig verwijten. Maar de coach maakte niet de juiste beslissingen. Het is wel krankzinnig dat enkel Imke Courtois durft te stellen dat Tedesco misschien een slechte job heeft gedaan. Sonck staat daar als Lord of the Dance rond de kwestie te dansen. Triest.

Al bij al makkelijk te verteren. Enerzijds verwacht en anderzijds eindelijk kopke voor de bal gelegd tegen een kwalitatief betere tegenstander.

Terug
Bovenaan