DBK
Well-known member
Neen.Ik neem aan dat jullie nu voor Nederland supporteren?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Neen.Ik neem aan dat jullie nu voor Nederland supporteren?
Erkenning door ImkeDe afgelopen vijf dagen moeten zowat de slechtste zijn die ik ooit heb meegemaakt voetbalgewijs. Ik heb geen zin om alles gedetailleerd op te lijsten, van véle posts hier over Sporza hun omkadering via die onnozele bondscoach zijn busexcuses over slechte tornooiprogrammatie tot die match tegen Oekraïne: een degoutant en intellectueel zwak boeltje bijeen. Hein is wel nog sterk, gelukkig. Maar één ding moet me toch specifiek van het hart: ons lot(ing).
Ik was al furieus ten tijde van Januazj in 2018 en nog meer met haat gevuld voor het EK 2020 met uitstekende posts als deze, deze en bovenal deze (haast dag op dag volledig correct). Maar wat er gisteren gebeurd is, tart echt alles, van realiteit tot verbeelding. Voor de derde fucking keer in zes jaar gooien wij onze eigen ruiten in. We zijn niet eens zo goed als de vorige tornooien en toch maken we weer dezelfde blunder. Deze keer moesten we zelfs niet verliezen of boefen, maar droogjes een land in oorlog dat ook nog eens laatste stond in de poule aan de kant zetten. We zouden in de winning flow zitten, het vuur van tegen Roemenië bevestigen en alle toplanden ontwijken tot de finale. Buiten Spanje zou niemand een betere eerste deel van dit tornooi beleefd hebben dan. Letterlijk iedereen blij, zelfs Courtois zou het ons gunnen. Wat wilt ge nog meer hebben?
En wat doen we? Onze laptoptrainer kan zijn Excellijstje van vijftien namen (veertien want Lukebakio geschorst) wel opnieuw willekeurig ordenen maar kan in zijn tweede tabblad niet even de percentages voor de titel uitrekenen. Neen, die debiele lapzwans kan wel Trossard weer aan de aftrap zetten ondanks de in het vet aangeduide "0,0" in de cel rendement langs zijn naam en nauwkeurig de snelheidsmeter van zijn bus aflezen te midden alle stress, maar kan niet even de droge cijfertjes voor de kwalificatiemogelijkheden op een rij zetten. Die schijnbaar statistisch sterke snul is realistisch genoeg om zeikvoetbal te spelen om zich te kwalificeren maar kan de realiteit van winstkansen door een bepaald pad te volgen niet naar dezelfde waarde schatten. We lagen eruit in de groepsfase in Qatar, wat interesseert mij het dat dat opnieuw gebeurt als de inzet een splitsing van de Bodensee naar de finale van een EK tegenover een dodenrit tegen dé vier toplanden is? Onze topperiode is toch voorbij.
Neen, dan gaat onze kapitein na zo een match nog even fijntjes herhalen dat we toch van iedereen moeten kunnen winnen als we kampioen willen worden. Als Van Gucht wat minder bezig was met zijn ego en wat meer met journalistiek, had die toch gewoon gevraagd aan die rosse: "Nou Kevin, wanneer tref jij het liefst Real Madrid in de CL dan? Of wanneer denk jij dat andere ploegen het liefst Manchester City in de CL treffen? Waarom noemen ze een halve finale tussen Madrid en City een finale avant la lettre en staat Dortmund in die finale?" Neen, dan moet ik op Sporza weer van die palettekoppen als Wesley Ceulemans een podium zien krijgen om "uiteindelijk doet de tabelhelft er niet toe, want je moet van iedereen winnen om Europees kampioen te worden" te stellen. Neen jong, hetgene dat telt op zo een tornooi is dat gij uw achtste finale wint, daarna uw kwartfinale, uw halve finale en dan liefst de finale ook. Al is dat achtereenvolgens tegen Andorra, Liechtenstein, de Faroer en Vaticaanstad met de paus in de goal. Ik vier die titel tot in 2028. Die kwartfinale tegen Italië in 2021 iets minder.
En natuurlijk zijn we niet kansloos tegen Frankrijk, en hoop ik dat we winnen, al lijkt het me straf dat iemand die schrik heeft van Oekraïne in de groepsfase plots anders gaat denken in de KO tegen Frankrijk. Maar daar gaat het voor de derde keer toch niet om. Luister naar wat Nagelsmann antwoordt op dezelfde vraag. Klasseantwoord. Alle negatieve dingen die hij aanhaalt waren niet van toepassing in onze situatie, en alle positieve dingen die hij naar voor schuift voor zijn team hebben wij gewoon niet gedaan. Zet die man, toch ook aanzien als eentje van de laptopboys, bij ons en die maakte van Stuttgart een tweede Mariupol. Wij zijn zo achterlijk geweest en dat hele gezelschap is dan nog verbaasd dat supporters massaal beginnen fluiten na bovenstaande en bijbehorende prestatie gisteren.

Sarcasme hoop ikDe nations league afwachten, een nieuwe kans voor Tedesco om zich te bewijzen.
KDB: “vandaag moest ik in een verdedigende rol spelen”.
Toch maar effe erin gegooid.
Was Lukaku al niet gestopt sinds 2 matchen?Kdb, lukaku stoppen alle2 denkik
Toch een heel slap interview opnieuw van De Bruyne, weinig zelfkritiek toch
Que? No comprende.Taalgenoten gaan toch altijd voor lijkt me.
Duits is hier ook een landstaal, dus het mag.Taalgenoten gaan toch altijd voor lijkt me.
Ook graag even een moment van stilte voor de neutrale kijkers vandaag.
Dit moeten 90 verschrikkelijk saaie minuten geweest zijn.

Na het WK volgens mij, hij is nu nog maar 33 he. Pepe is begot 8 jaar ouder en speelt nog.Ik denk idd dat KDB gaat stoppen