Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Frankrijk en Engeland hebben al jaren de meest kwalitatieve selectie van Europa, het is niet onlogisch dat je daarmee resultaten haalt. Resultaten zijn belangrijk, maar in het voetbal is het niet omdat je een resultaat hebt behaald, dat je tactiek de beste garantie was op dat resultaat. Ik ben ervan overtuigd dat met een minder defensieve, angstige manier van voetballen zowel België als Frankrijk hun groep gewonnen hadden, met een heel ander toernooiverloop als gevolg. En ik ben er ook van overtuigd dat als Engeland speelt zoals Spanje tegen Spanje, dat zij een veel grotere kans hebben om uiteindelijk de beker de lucht in te steken dan wanneer ze spelen zoals al bijna heel dit toernooi.
Klopt allemaal, maar als Southgate zondag die beker omhoog steekt is heel Engeland content en gaan ze net geen standbeeld voor hem zetten. Dat land hunkert zo naar een prijs dat je eender wat zou doen als coach om die naar huis te brengen.

Ik geef je gelijk over België trouwens he, als je onze kern bekijkt en nog steeds denkt dat je meer kans op slagen hebt door de boel gesloten te houden dan door gewoon een goal meer te maken dan de tegenstander ken je geen ene sikkepit van voetbal.
Ik vind het altijd onnozel als de kritiek op die speelstijl wordt afgedaan als "het moet niet mooi zijn, het resultaat telt". Het is net omdat we resultaat willen zien dat we kritiek hebben.
Met het risico om hier een aantal dooddoeners te gooien: Mourinho is ook populair geworden met afgrijselijk voetbal. En als we eerlijk zijn is het voetbal van Pep ook vreselijk saai. Griekenland was niet om aan te zien maar die hebben wel een beker op hun kast. Vele landen hebben wel mooi voetbal gebracht de afgelopen toernooi en er geen platte prijs mee gepakt.

Probleem is dat, mede door het systeem, niet verliezen veel belangrijker is geworden dan winnen.

Ik denk niet dat fans die voorafgaand een titel verwachten achteraf tevreden gaan terugblikken op mooie goals van Bellingham en Watkins.
Dat geldt dan voor elk land dat finales verliest. In Nederland hebben wij het toch ook nog altijd over de kopbal van Sneijder tegen Brazilië en de wereldgoal van Gio tegen Uruguay? Ondanks dat we dat toernooi net zo slecht speelden als Engeland nu?

En bij jullie gaat het nog altijd over die counter tegen godbetert Japan en die goal van de Kev tegen Brazilië. Dat zijn de momenten waar het om gaat in het voetbal. Of je de rest van een match slecht gespeeld hebt (zoals een Nederland in 2010 en België in 2018 tegen Brazilië) doet er dan niet meer toe.

Dat geldt dan voor elk land dat finales verliest. In Nederland hebben wij het toch ook nog altijd over de kopbal van Sneijder tegen Brazilië en de wereldgoal van Gio tegen Uruguay? Ondanks dat we dat toernooi net zo slecht speelden als Engeland nu?

En bij jullie gaat het nog altijd over die counter tegen godbetert Japan en die goal van de Kev tegen Brazilië. Dat zijn de momenten waar het om gaat in het voetbal. Of je de rest van een match slecht gespeeld hebt (zoals een Nederland in 2010 en België in 2018 tegen Brazilië) doet er dan niet meer toe.
Ik bedoel het anders of je hebt het verkeerd begrepen:

Ik wil zeggen dat Engeland niet tevreden gaat terugblikken op hun toernooi omdat ze enkele mooie goals hebben gemaakt, net omdat de verwachting toch gewoon winst is. Al helemaal omdat dit al het vierde toernooi onder Southgate is. Voor velen is het toch een beetje nu of nooit met Southgate. (Vandaar dat ik dus ook niet snap dat de bond al zeker zegt door te willen gaan.)

Bij NL in 2010 en Belgie in 2018 is dat toch anders. Daar werd voorafgaand toch niet verwacht dat men de titel zou pakken. Ik ben bijvoorbeeld over de gehele lijn redelijk tevreden met ons toernooi in 2018, maar bij mij (en bij velen geloof ik) blijft dat toch ook aanvoelen als een gemiste kans. En ik veronderstel bij jullie Nederlanders toch ook. Als Valdes daar in doel stond ipv Casillas zijn jullie gewoon wereldkampioen.

De enige manier hoe Engeland tevreden zou kunnen terugblikken is als ze Spanje kan het kastje naar de muur spelen, maar verliezen door een of andere pechgoal of weet ik veel wat. En in elk scenario gaan ze daar toch niet helemaal tevreden zijn vermoed ik.

Ik bedoel het anders of je hebt het verkeerd begrepen:

Ik wil zeggen dat Engeland niet tevreden gaat terugblikken op hun toernooi omdat ze enkele mooie goals hebben gemaakt, net omdat de verwachting toch gewoon winst is. Al helemaal omdat dit al het vierde toernooi onder Southgate is. Voor velen is het toch een beetje nu of nooit met Southgate. (Vandaar dat ik dus ook niet snap dat de bond al zeker zegt door te willen gaan.)

Bij NL in 2010 en Belgie in 2018 is dat toch anders. Daar werd voorafgaand toch niet verwacht dat men de titel zou pakken. Ik ben bijvoorbeeld over de gehele lijn redelijk tevreden met ons toernooi in 2018, maar bij mij (en bij velen geloof ik) blijft dat toch ook aanvoelen als een gemiste kans. En ik veronderstel bij jullie Nederlanders toch ook. Als Valdes daar in doel stond ipv Casillas zijn jullie gewoon wereldkampioen.

De enige manier hoe Engeland tevreden zou kunnen terugblikken is als ze Spanje kan het kastje naar de muur spelen, maar verliezen door een of andere pechgoal of weet ik veel wat. En in elk scenario gaan ze daar toch niet helemaal tevreden zijn vermoed ik.
Ik probeer je te begrijpen want nu gaat het namelijk niet meer over speelstijl maar toch weer vooral over het resultaat.

In 2010 speelden we niet fraai maar we haalden wel alles uit de mogelijkheden. Ook tegen Spanje. Datzelfde zal nu dan toch ook voor de Engelsen gelden in de finale? Goh ze hadden een paar goals meer kunnen maken natuurlijk gedurende het toernooi maar dat is geen verplichting ofzo.

Ik probeer je te begrijpen want nu gaat het namelijk niet meer over speelstijl maar toch weer vooral over het resultaat.

In 2010 speelden we niet fraai maar we haalden wel alles uit de mogelijkheden. Ook tegen Spanje. Datzelfde zal nu dan toch ook voor de Engelsen gelden in de finale? Goh ze hadden een paar goals meer kunnen maken natuurlijk gedurende het toernooi maar dat is geen verplichting ofzo.
Allez zeg? Zie je het verschil nu niet?

Spanje 2010 >>> Nederland 2010

Engeland 2024 >>> quasi al de rest muv Frankrijk misschien

En dan bedoel ik niet qua het gehaalde niveau op dit toernooi voor alle duidelijkheid...

Als je dat echt vindt, be my guest, maar dan stopt voor mij de discussie hier. Wij wijken overigens ook af:

Moraal van het verhaal: Engeland kan onmogelijk tevreden zijn indien het hier weer naast de eindzege grijpt.
Maar Engeland heeft geen wonderkind zoals Yamal :love:

Soit, het verschil in kwaliteit is nu ook niet zo groot hé. Natuurlijk kan Engeland niet tevreden zijn, ze moeten het nu wel eens gaan afmaken. Spanje heeft in 2008, 2010 en 2012 drie prijzen achter elkaar gepakt. En nu hebben ze heel veel jonge jongens die hun top zelfs nog moeten bereiken, geen druk daar zou ik zeggen.

https://sporza.be/nl/2024/07/11/op-...en-jaren-van-luis-de-la-fuente~1720709260873/

"Want had jij voor het EK al van hem gehoord?"

Ik denk soms echt dat Sporza denkt dat hun doelpubliek enkel bestaat uit lezers die af en toe eens een wedstrijd meepikken al die op TV is. Mensen die het voetbal in het algemeen wat volgen kennen die mens toch gewoon? Won vorig jaar al de Nations League met Spanje en pakte zilver op de OS. En zoals in het artikel staat kwam die ook in opspraak rond het hele Rubiales gebeuren vorig jaar.

Degene die het Spaans voetbal wat intensiever volgen zoals ikzelf kennen die man uiteraard al jaren.

Ik kende die toch niet echt hoor :unsure:

Volg de nations league eigenlijk amper, en die Rubiales hetze heb ik ook niet op de voet gevolgd (dacht wel dat het over die kerel van het WK voor vrouwen ging, maar die zijn naam kende ik ook niet uit het hoofd hoor).
Ben tegelijk ook zeker niet iemand die het Spaanse voetbal op de voet volgt.

Als ik dat artikel lees zijn er maar heel weinig zaken waardoor ik die zou moeten kennen. U23 op de OS, als er iets is wat ik op de OS vermijd is het wel voetbal eigelijk, genoeg andere sporten om eens van te genieten ipv weeral voetbal.

Haha, ik ken oprecht geen enkele Spaanse international, en zelfs van de rode duivels kon ik er geen 5 juist benoemen voor het EK, maar De La Fuente kende ik toch ook wel al hoor.

Haha, ik ken oprecht geen enkele Spaanse international, en zelfs van de rode duivels kon ik er geen 5 juist benoemen voor het EK, maar De La Fuente kende ik toch ook wel al hoor.
Je bent waarschijnlijk aan het verwarren met Del Bosque dan

Haha, je kent geen enkele voetballer van Spanje ondanks enkele absolute sterren maar je kent wel een onbekende trainer die enkel met Spaanse ploegen aan de slag is geweest.

Oke dan. Make it make sense.

Tess ziet er goed uit zeg, is ze vrijgezel?

Op zich is dit Spanje niet beter dan Spanje 2008-2012 want dat was het beste landenteam ooit, zeker kijkend naar namen.

Terug
Bovenaan