Play4 Klopjacht


Waar zitten we dan naar te kijken eigenlijk? Geef mijn portie maar aan fikkie.
:rofl:Buurtpolitie 2.0 in een reality format. Tijd om de maandagavond weer anders in te vullen.
 

Waar zitten we dan naar te kijken eigenlijk? Geef mijn portie maar aan fikkie.

Dus er was op voorhand afgesproken dat op die plek van wagen moest gewisseld worden aangezien daar door de productie een GoPro geplaatst is?
 
Aangezien de Nederlandse versie al meerdere jaren loopt zijn daar ook al dezelfde vragen gesteld, de opspoorgegevens worden door de productie (zeg maar de échte control room) gegeven aan de speurders mits ze er om vragen. Dus de ANPR, bankgegevens, winkelcamera's, smartphone info wordt door de productie gefabriceerd.

Concreet zetten ze daar hun eigen camera's (die dan lijken alsof ze daar in de bovenhoek staan maar eigenlijk een tijdelijke GoPro is bvb). Als ze in iemands GMail, FB, Xbox Live,... zitten dan is dat beeldfragment wel echt maar de deelnemer heeft daar toestemming voor gegeven dat ze kunnen inloggen (er is dan geen sprake van hacking). Brute force hacking of Pegasus gebruiken zit daar in het echt niet bij, ook al zegt Axel Daeseleire met zware stem "de speurders wisten zijn smartphone te kraken".

En soms moeten ze beelden ook terug opnemen, dus het oppakken kan een reshoot zijn, hoewel ze dat proberen te vermijden uiteraard.
 
tegenwoordig hebben veel bedrijven digitale camera' met goede kwaliteit.
Het is niet zoals de jaren 2000 dat zulke systemen nog vaak met VHS cassettes waren die al 100keer gebruikt waren.
 
Camerabeelden worden in de meeste gevallen bewaart bij de firma van die camera's op grote servers. Firma's waarmee de politie ook contracten heeft waardoor ze die beelden ook kunnen krijgen.

Maar zo rap gaat dat idd allemaal niet. Hoe ze trouwens op die winkel uitgekomen zijn is me wel een raadsel..

Ze hebben een melding gekregen van een anpr camera in de buurt maar daarmee weten ze nog totaal niet waar ze sinds die laatste camera naartoe zijn.

Idem met die gsm masten. Dat gaat allemaal niet zo rap. Het is precies of ze krijgen daar real time meldingen daarover.

Nu wel eens tof om te zien en hopelijk tonen ze ook niet teveel want degene die het niet moeten weten zien het ook natuurlijk.
In de meeste gevallen?

Behalve echt grote ketens (banken, de grootste supermarkten, openbaar vervoer, internationale bedrijven) gaat dat allemaal lokaal opgevraagd moeten worden. Met als gevolg de problemen die ik hierboven heb neergeschreven. Daarnaast gaan ze praktisch allemaal een vordering willen ontvangen voor ze willen meewerken.

Er bestaat wel een map met alle geregistreerde cameras van burgers/Politie, maar als een bedrijf dit niet heeft aangegeven, dan moet er nog altijd ter plaatste gecontroleerd worden voor 100% zeker te zijn.

Het is spijtig dat het allemaal zo in scène is gezet, dan kijk ik nog liever naar het klopjacht programma van Nederland, waar men met een GPS tracker werkt....
 
tegenwoordig hebben veel bedrijven digitale camera' met goede kwaliteit.
Het is niet zoals de jaren 2000 dat zulke systemen nog vaak met VHS cassettes waren die al 100keer gebruikt waren.
Niet altijd, tot de beelden worden opgeslagen en door compressie lagere kwaliteit zijn om dat de bedrijven niet voldoende opslagcapaciteit hebben voor de beelden aan hoge kwaliteit te bewaren.

Dan kan je soms plots geen kentekenplaat meer lezen, terwijl die in realtime perfect zichtbaar was.
 
Moest het recherchewerk altijd zo vlot gaan zoals dit programma laat uitschijnen ... natuurlijk is er enorm veel in scène gezet, geregisseerd en voorbereid.

Het is spijtig dat het allemaal zo in scène is gezet, dan kijk ik nog liever naar het klopjacht programma van Nederland, waar men met een GPS tracker werkt....

Denk je nu echt dat in NL alles real is..... daar zetten ze ook nadien dingen in scene hoor, die hebben ook geen toegang tot ANPR en al de rest.
Overal waar ze dit programma maken, kijkt de cameraman die er bij is of er de kans bestaat dat er beelden zijn en hij maakt die, en als de speurders die opvragen dan gaan ze die krijgen, als ze die niet vragen dan komen die ook niet, net zoals bij het echte recherche werk.
 
Ze hebben daar allemaal wat te veel watch dogs gespeeld precies. Maar ik denk wel dat ik breinloos ga blijven kijken, enkele leuke kandidaten en toch benieuwd naar afloop.
 
Wel ik mis dan toch eigenlijk nog wat aantrekking bij de meeste personen, zal de tweede aflevering zeker nog zien maar voorlopig lost het mijn verwachting toch niet in.
 
Het YouTube kanaal Stuktv heeft verschillende series waaronder Jachtseizoen met bekende BN’ers. Is toch iets toffer qua concept :D
 
Dat maak het net spannender die tracker. Maar het zou beter zijn als het om de zoveel tijd een signaal geeft ipv heel de tijd aan te laten staan.
 
Je kan je in de struiken zetten of achter een muurtje maar de crew staat er wel open en bloot, ze zullen dus creatief moeten zijn om zich van het zicht te onttrekken als de speurders echt dichtbij zijn. Meestal opteren ze dan voor shots "spiekend achter het hoekje" als backdrop.

kx5XuJm.png
 
Denk je nu echt dat in NL alles real is..... daar zetten ze ook nadien dingen in scene hoor, die hebben ook geen toegang tot ANPR en al de rest.
Overal waar ze dit programma maken, kijkt de cameraman die er bij is of er de kans bestaat dat er beelden zijn en hij maakt die, en als de speurders die opvragen dan gaan ze die krijgen, als ze die niet vragen dan komen die ook niet, net zoals bij het echte recherche werk.
Had me vergist van naam, het is 'jachtseizoen' waar men met een GPS tracker werkt die slechts om de zoveel tijd een signaal geeft.
 
ugh, promofilmke van die Giulian:


da's dus bullshit he.
ja, de luchthaven is een van de meest beveiligde plaatsen van België.
Nee, de plek waar die Giulian van moet ontsnappen maakt daar geen deel van uit. die komt van het Deloitte gebouw, die slagbomen waar die vrouw het over heeft, zijn de slagbomen van de parking. dieje mens passeert letterlijk niks van security.
De beelden in de luchthaven zijn er inderdaad maar bijgezet voor de show. Maar Guillian zit in de oude Sabena-terminal waar er overal camera's hangen. Ook wanneer hij de parking op wandelt, passeert hij een camera, en heel de parking heeft ook camera-bewaking. Dus ze kunnen daar effectief wel perfect weten in welke wagen hij stapt.
Die bareel gaat open (in het geval van Carmen) door een ANPR-camera, dus daar halen ze direct de nummerplaat uit.

Dus het feit dat hij vanaf daar te traceren is, klopt wel.

Maar, hij zit daar toevallig met 1 van zijn bevriende collega's (zitten niet op dezelfde dienst) in een periode dat het bedrijf quasi volledig aan thuiswerk doet... Als hij wou, kon hij het de speurders ook véél moeilijker maken. Hij kon bvb 3 last-minute vliegtickets kopen, inchecken, en dan via de personeelstoegangen tot aan de boarding-gate wandelen. Dan staat hij op een kleine 20 minuten aan dat vliegtuig en probeer als team maar eens iemand uit god-weet-waar te gaan halen... En ze geraken als speurders toch niet voorbij de security.
Of hij kon heel het proces om een vliegtuig te nemen doorlopen, en op het einde terug naar buiten wandelen ipv op het vliegtuig te stappen. In een random taxi duiken en die u ergens tussen de velden laten afzetten waar je in een andere auto stapt.
Mogelijkheden genoeg dus...

Die 2 in die boomhut bij die wildvreemde ook. Die kunnen daar perfect 3 weken zitten en er is geen enkele link tussen hen en de locatie waar ze zitten. Die zouden ze normaal nooit kunnen vinden.
 
Hij kon bvb 3 last-minute vliegtickets kopen, inchecken, en dan via de personeelstoegangen tot aan de boarding-gate wandelen. Dan staat hij op een kleine 20 minuten aan dat vliegtuig en probeer als team maar eens iemand uit god-weet-waar te gaan halen... En ze geraken als speurders toch niet voorbij de security.
Of hij kon heel het proces om een vliegtuig te nemen doorlopen, en op het einde terug naar buiten wandelen ipv op het vliegtuig te stappen. In een random taxi duiken en die u ergens tussen de velden laten afzetten waar je in een andere auto stapt.
Mogelijkheden genoeg dus...
Een van de regels van het spel is dat je binnen de Belgische landsgrenzen moet blijven. En als er nu één vluchttactiek is die gigantisch veel sporen nalaat, dan is het wel een commerciële vlucht nemen; tot in Virginia weten ze welke route je hebt genomen en wie je eventuele handlangers zijn.
 
Terug
Bovenaan