Play4 Klopjacht

Toch maar mijn bedenkingen bij dit programma, zit zelf in de job en zat toch te fronsen bij bepaalde momenten....

Vooral de snelheid hoe men "toevallig" aan de juiste camerabeelden geraakt....

Ze heben 3 terreinploegen, de camerabeelden van die dierenwinkel kunnen 9/10 alleen ter plaatse bekeken worden, maar toch heeft men de camerabeelden in hoge kwaliteit en geanalyseerd binnen de kortste keren.

Daarnaast weet de helft van de tijd geen enkele medewerker van een winkel/horecazaak hoe het opnametoestel van de camerabeelden werkt en moet er eerst een verantwoordelijke komen voor je ze hebt. Dan moet die ook nog zin/tijd hebben om ter plaatse te komen dezelfde dag.

Daarnaast ook het supersnel kraken van alle "handlangers". Zoals die collega waar tegen gedreigd werd dat ze dan maar mee moest komen naar bureau mocht ze niet willen meewerken.... leek me één grote scène....
 
Intelligentie was precies niet een vereiste om mee te doen.
Die 2 domme broers werken nu al op m'n zenuwen en natuurlijk worden daar zaken in scene gezet.
Het blijft TV en het moet vooral 'spannend' overkomen.
 
Toch maar mijn bedenkingen bij dit programma, zit zelf in de job en zat toch te fronsen bij bepaalde momenten....

Vooral de snelheid hoe men "toevallig" aan de juiste camerabeelden geraakt....

Ze heben 3 terreinploegen, de camerabeelden van die dierenwinkel kunnen 9/10 alleen ter plaatse bekeken worden, maar toch heeft men de camerabeelden in hoge kwaliteit en geanalyseerd binnen de kortste keren.

Daarnaast weet de helft van de tijd geen enkele medewerker van een winkel/horecazaak hoe het opnametoestel van de camerabeelden werkt en moet er eerst een verantwoordelijke komen voor je ze hebt. Dan moet die ook nog zin/tijd hebben om ter plaatse te komen dezelfde dag.

Daarnaast ook het supersnel kraken van alle "handlangers". Zoals die collega waar tegen gedreigd werd dat ze dan maar mee moest komen naar bureau mocht ze niet willen meewerken.... leek me één grote scène....
Moest het recherchewerk altijd zo vlot gaan zoals dit programma laat uitschijnen ... natuurlijk is er enorm veel in scène gezet, geregisseerd en voorbereid.
 
Ben vooral benieuwd naar diegenen die hier gaan posten hoe zij het aangepakt zouden hebben, om vervolgens door anderen aangemoedigd te worden om in seizoen 2 mee te doen. En daarna in dat seizoen als eerste gepakt te worden omdat de rechercheurs hun posts hier gevonden hebben en zo het hele plan op te doeken. :D

Also, in before: "allé als ze die gasten zo snel konden vinden waarom deden ze er dan zolang over om die pipo in Molenbeek te vinden?" en "Ahja omdat die op dezelfde plaats zonder camera's bleef ipv rond te vluchten en mogelijk door camera's gezien te worden" etc etc etc
 
Ik vraag me voornamelijk af hoe groot die cameraploeg is dat er bij is. Elke auto waar ze mee konden rijden had ineens al zo'n GoPro Dashboarding. Dat valt toch op.
 
GoPros zijn toch vrij klein? Met een zuignap direct op het dashboard, een ervaren cameraman zal wel weten hoe hij het moet mikken om de juiste hoek te krijgen. Tis in elk geval 1 cameraman, konden we al zien op sommige beelden. Kon wel niet zien of die cameraman een eigen rugzak had, voor de gopros enz.
 
Toch maar mijn bedenkingen bij dit programma, zit zelf in de job en zat toch te fronsen bij bepaalde momenten....

Vooral de snelheid hoe men "toevallig" aan de juiste camerabeelden geraakt....

Ze heben 3 terreinploegen, de camerabeelden van die dierenwinkel kunnen 9/10 alleen ter plaatse bekeken worden, maar toch heeft men de camerabeelden in hoge kwaliteit en geanalyseerd binnen de kortste keren.

Daarnaast weet de helft van de tijd geen enkele medewerker van een winkel/horecazaak hoe het opnametoestel van de camerabeelden werkt en moet er eerst een verantwoordelijke komen voor je ze hebt. Dan moet die ook nog zin/tijd hebben om ter plaatse te komen dezelfde dag.

Daarnaast ook het supersnel kraken van alle "handlangers". Zoals die collega waar tegen gedreigd werd dat ze dan maar mee moest komen naar bureau mocht ze niet willen meewerken.... leek me één grote scène....
Camerabeelden worden in de meeste gevallen bewaart bij de firma van die camera's op grote servers. Firma's waarmee de politie ook contracten heeft waardoor ze die beelden ook kunnen krijgen.

Maar zo rap gaat dat idd allemaal niet. Hoe ze trouwens op die winkel uitgekomen zijn is me wel een raadsel..

Ze hebben een melding gekregen van een anpr camera in de buurt maar daarmee weten ze nog totaal niet waar ze sinds die laatste camera naartoe zijn.

Idem met die gsm masten. Dat gaat allemaal niet zo rap. Het is precies of ze krijgen daar real time meldingen daarover.

Nu wel eens tof om te zien en hopelijk tonen ze ook niet teveel want degene die het niet moeten weten zien het ook natuurlijk.
 
Om zo camerabeelden ergens lokaal in een winkel of aan een tankstation te gaan bekijken moet je toch een gerechtelijk bevel hebben in het geval de eigenaar niet wil meewerken? Overigens moet je echt wel al weten of en waar er een camera hangt, er bestaat volgens mij niet iets zoals een kaart of een lijst met alle camera's in België waar je maar moet op klikken om de beelden te hebben, we zitten hier niet in CSI.

De beste manier om ondergedoken te blijven is door gewoon een berg cash mee te nemen en je te voet te verplaatsen, bij voorkeur als het donker is. De mensen geven ook nogal vlotjes hun gsm af om de kandidaten te laten bellen, moesten er mij twee onbekende aanspreken om te vragen of ze mijn gsm mogen gebruiken want ze zijn op de vlucht, ik zou er niet happig op zijn.
 
Om zo camerabeelden ergens lokaal in een winkel of aan een tankstation te gaan bekijken moet je toch een gerechtelijk bevel hebben in het geval de eigenaar niet wil meewerken? Overigens moet je echt wel al weten of en waar er een camera hangt, er bestaat volgens mij niet iets zoals een kaart of een lijst met alle camera's in België waar je maar moet op klikken om de beelden te hebben, we zitten hier niet in CSI.

De beste manier om ondergedoken te blijven is door gewoon een berg cash mee te nemen en je te voet te verplaatsen, bij voorkeur als het donker is. De mensen geven ook nogal vlotjes hun gsm af om de kandidaten te laten bellen, moesten er mij twee onbekende aanspreken om te vragen of ze mijn gsm mogen gebruiken want ze zijn op de vlucht, ik zou er niet happig op zijn.
De beste tip voor criminelen: doe alsof je een cameraman mee hebt en de mensen helpen je met plezier.
 
Ik heb het topic hier even doorgelezen en ook wa op Google gezocht maar vind er niet direct iets over.
Heb gisteren het programma met een half oog gevolgd dus kan het gemist hebben, maar welke uitleg geven ze aan de manier van informatie verzamelen?

Bankgegevens, gsm-signalen dat mag enkel en alleen maar door middel van een bevelschrift van de onderzoeksrechter. Zelfs al bel je uw provider en zeg je: ‘je mag alles zeggen tegen de mensen van play4’ dan nog mogen ze dat niet zomaar delen.

Het is een tv-programma. Als ik iemand help en ze komen mij afdreigen aan mijn keukentafel, dan lach je daar toch is goed mee? Wat gaan ze doen? U meepakken naar de tvstudio en waterboarden tot ge info geeft? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het topic hier even doorgelezen en ook wa op Google gezocht maar vind er niet direct iets over.
Heb gisteren het programma met een half oog gevolgd dus kan het gemist hebben, maar welke uitleg geven ze aan de manier van informatie verzamelen?

Bankgegevens, gsm-signalen dat mag enkel en alleen maar door middel van een bevelschrift van de onderzoeksrechter. Zelfs al bel je uw provider en zeg je: ‘je mag alles zeggen tegen de mensen van play4’ dan nog mogen ze dat niet zomaar delen.

Het is een tv-programma. Als ik iemand help en ze komen mij afdreigen aan mijn keukentafel, dan lach je daar toch is goed mee? Wat gaan ze doen? U meepakken naar de tvstudio en waterboarden tot ge info geeft? :unsure:

In het begin van het programma kwam er een melding, iets in de aard van:
De deelnemers hebben toestemming geven om hun persoonlijke gegevens te delen

Maar ik vind het ook wel een hoog "buurtpolitie" gehalte hebben tijdens een "verhoor"
 
Waarom zou je ook je vrienden verklikken bij een fake verhoor voor een tv-programma waarbij je vrienden iets kunnen winnen :)
 
Waarom zou je ook je vrienden verklikken bij een fake verhoor voor een tv-programma waarbij je vrienden iets kunnen winnen :)
Zorg dan tenminste voor een dwaalspoor idd.

Heb ik trouwens de spelregels gemist? Moeten ze zich verplaatsen, zijn er opdrachten, mogen ze naar het buitenland?

Uit eerdere posts hier was daar al op geantwoord, maar zat dit in de eerste aflevering?
 

Waar zitten we dan naar te kijken eigenlijk? Geef mijn portie maar aan fikkie.
 
Uiteraard ben ik niet geschokt, het is een bevestiging van mijn vermoeden. Maar dat maakt het allemaal toch extreem belachelijk?
Ze gaan dus kijken waar een camera hangt, hangen daar een gopro aan en zeggen dus dat dat de echte camerabeelden zijn.

Afhalingen zullen ook gewoon ingekeken mogen worden in de eigen bankapp met de melding ‘anders zouden we ook aan die info kunnen’.

Dat kon ik ook wel verzinnnen.
 
Terug
Bovenaan