Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de stations hangen camera's. Dus ze zullen weten waar je van de trein stapt. Daarna kunnen de speurders je foto verspreiden in dat gebied en een beloning eraan vasthangen.Ik zou gewoon de trein nemen naar de ardennen, de tent mee en een hoop cash geld. Elke dag een andere mens vragen, of paar verschillende campings want ze moeten wel dagelijks van slaapplaats wisselen geloof ik.
Zoals eerder al aangekaart, gaat het om hun eigen GoPro's. Het zijn hier dus geen echte camera's of beelden, maar slechts een simulatie van wat echt zou kunnen.Ik ben wel verbaast dat de politie zoveel mankracht en tijd spendeert aan een VTM programma. Dat ze de mensen van ANPR camera's en GSM tracing, rekening tracing, iedereen lastig vallen voor wat vertier op TV met een clearance die alleen de hoogst bevoegden hebben. Hebben die mensen niks beters te doen vraag ik me dan af? Moet er niemand echt opgespoord worden? Dat ge nog tijd hebt om tussendoor 8 man op de sporen voor de lol, met drones, echte huiszoekingen (dus ook procureurs?), rijdende teams, camera checks van overal etc. Als ge zoiets in Amerika ziet dan zou ge denken dat heel de show in scene gezet is.
Je weet toch dat de speurders verlof hebben genomen om hieraan mee te doen?Ik ben wel verbaast dat de politie zoveel mankracht en tijd spendeert aan een VTM programma. Dat ze de mensen van ANPR camera's en GSM tracing lastig vallen voor wat vertier op TV. Hebben die mensen niks beters te doen vraag ik me dan af? Moet er niemand echt opgespoord worden? Dat ge nog tijd hebt om tussendoor 8 man op de sporen voor de lol, met drones, echte huiszoekingen (dus ook procureurs?), rijdende teams, camera checks van overal etc. Als ge zoiets in Amerika ziet dan zou ge denken dat heel de show in scene gezet is.
ja, de camera man die er bi is kijk of er camera's hangen, neemt dit op met zijn camera, en als de speurder het dan vragen, zoals in een echt onderzoek , dan zijn die beelden ook ter beschikingHoe kunnen ze nu met "simulatiebeelden van wat zou kunnen" mensen gaan opsporen, zien met welke auto ze aan een tankstation vertrokken zijn in welke richting enz? Dan is heel die opsporing toch in scene gezet?
De enige mensen die de speurders gaan 'lastig vallen' is het productieteam.Ge moogt tijdens uw verlof doen wat ge wilt, maar daaronder valt niet mensen van de GSM traceer dienst lastig vallen omdat ge meedoet met een programma. Daaronder valt niet het rijksregister raadplegen om te zien waar iemand woont, voor de show. Ik vind het allemaal nogal vreemd dat dat zomaar kan. Tenzij er een hoop in scene is gezet.
Ja. Dat is ook wat er is gebeurd. Ge gaat niet op 17 dagen heel de juridische molen laten draaien voor een tv-programma.Dus, gij denkt, wanneer die speurders zeggen "de gsm traceer dienst heeft hun gevonden bij een paal nabij Beringen", dat wat in werkelijkheid gebeurd is, dat de cameraman die hun volgt gezien heeft dat haar GSM nog op staat en bijgevolg een whatsappke stuurt naar de speurders "ze zit in Beringen"? Ja, als dat zo is, dan is heel die boel dus in scene gezet en kunnen ze ons wijsmaken wat ze willen.
Klopt, als de gsm aanstaat dan zal het waarschijnlijk zou verlopen.Dus, gij denkt, wanneer die speurders zeggen "de gsm traceer dienst heeft hun gevonden bij een paal nabij Beringen", dat wat in werkelijkheid gebeurd is, dat de cameraman die hun volgt gezien heeft dat haar GSM nog op staat en bijgevolg een whatsappke stuurt naar de speurders "ze zit in Beringen"? Ja, als dat zo is, dan is heel die boel dus in scene gezet en kunnen ze ons wijsmaken wat ze willen.
Best wel dat het echte speurders zijn, die weten naar welke info ze kunnen vragen en hoe en wanneer ze een mobile team moeten uitsturen/plaatsen.In Nederland is er een youtube programma "Klopjacht" en daar wordt wel ECHT jacht gemaakt en is men volledig transparant. De vluchtelingen krijgen daar gsm trackers mee die elke 10 minuten een locatie update geven.
Hier is men continue aan het doen alsof er een echt team is ingeschakeld dat live vanalles aan het doen is, maar in feite wachten ze gewoon tot de cameraman die hun volgt weer eens wat info doorgeeft. Het programma zegt dat ook niet he. Dat zijn dus gewoon een stelletje acteurs. Dat moeten niet eens echte speurders zijn. Dat vind ik echt wel zwak. Ik geloofde het echt lol. Naieeef
Als ze GSM's traceren maakt de productie zelf een google maps pagina aan met daar dan een knipperend bolletje en zo van die zaken. Als ze in het rijksregister van de overheid zitten dan openen ze Word docs die de productie heeft klaargestoomd, daar zit ook bij wie de familieleden zijn of partner en kinderen, allemaal informatie die de kandidaten zelf hebben verteld.“Er zijn beelden gebruikt van onze bewakingscamera? Daar weet ik niets van. In welk programma is dat, zegt u?” De zaakvoerder van het Nevelse dier- en tuincentrum Schelstraete valt uit de lucht als we hem vragen naar het hoe en waarom van die beelden. Nochtans is de parking van zijn tuincentrum, op een steenworp van een afrit van de E40, duidelijk te zien in de eerste aflevering van Klopjacht.
Alleen, hoe kan het dat de eigenaar van die camera daar niets van weet? Is de camera dan gehackt door de speurders? [...] “De speurders in het programma hebben bijvoorbeeld geen toegang tot het rijksregister en de data van de ANPR-camera’s kunnen ze ook niet krijgen. Zulke zaken mogen alleen als er een legale basis voor is.”
“We moeten ons aan bepaalde regels houden en kunnen bijvoorbeeld niet naar Proximus stappen om de gegevens van een zendmast op te vragen.”
Maar vanwaar komt alle info – van de beelden van het tuincentrum tot de data van de ANPR-camera’s – die de speurders krijgen dan? Of is wat je ziet dan niet wat je denkt te zien? “Het is een realistische nabootsing”, blijft Verdegem vaag. "We maken een reconstructie: we tonen alles zoals het echt zou gaan.”
Corona was trouwens ook fake. Pol toch, je gelooft gie ook alles e!Nu begin ik ook plots te vermoeden dat die keer dat Axel Daeseleire zogezegd "gehackt" was in trafiek Axel, en oprecht kwaad was op die hacker dat al zijn info op straat lag, kwaad was op de regie etc "dat dit niet meer normaal was, ni om te lachen was".... ook gewoon allemaal geacteerd was, gelijk dat hij hier ook acteertEn wie weet die anabolen dat hij online kocht, die nier dat hij kon kopen... en alles ook, why not. Fakers!