Thanks, nog een goede bron. Ga het eens voorleggen en zien wat ze zeggen.
Thanks
Keep us posted, vind ik wel een belangrijke.
Nu wel opgelet: in praktijk gaat je dit niet echt heel veel helpen, want :
Meestal is je reis al uitgestippeld, jullie verlof is goedgekeurd, hotels zijn vastgelegd. Kortom: JE WIL PER SE gaan.
Als de airline dan een maand te voor zegt aan jullie "sorry de vlucht wordt vervroegd of verlaat, of er is opeens 8 uur tussenlanding ipv 4 uur...."
Wat ga je doen meneer en mevrouw? Geld terug vragen (cash/voucher), of nieuwe vlucht uren accepteren?
Dan ga je in heel veel gevallen toch het moeten accepteren, want geld terugvragen zal er op neer komen:
Nieuwe vlucht boeken (bij andere airline). En vooral als je in drukke vakantie periode's reist, zal er tegen dan geen soortgelijke vlucht meer zijn aan gunstig(ere) tarief dan dat je zelf hebt betaald .
(In mijn concreet voorbeeld had ik 550 euro betaald voor naar bangkok met kerstvakantie. Toen ze afkwamen dat er opeens 11 u tussenlanding ging zijn, kon ik ook geld terug vragen, maar nieuwe vlucht betekende helaas om en bij de 1000 euro bij andere maatschappijen, omdat we zo kort voor de kerst vakantie stonden).
Los van dat: als het voor je werk is dat je reist, in een normale werkweek, stelt dit probleem zich uiteraard niet.