Graag een eerlijk antwoord, de sporten die jullie kinderen doen, zijn dat sporten die je zelf ook doet/wilt doen?
Eerder dat we bepaalde sporten niet aanbieden.
Zwemmen moet ze leren dus dat was een beetje een no-brainer maar we gaan ze zeker niet in competitie zwemmen duwen. Als ze kan zwemmen en ze wilt ermee stoppen mag dat direct.
Bewegingsschool (maandelijks) omdat we haar wat vanalles willen aanbieden in een losse omgeving. De organisatie is vanuit een volleybalclub en elke week zit er naast het bewegingslandschap en dergelijke ook wel iets bij rond volleybal. Nu zijn ze wel wat aan het hengelen om ook eens een volleyballes te volgen maar de dochter heeft er op zich niet zoveel interesse in. Moest ze dat willen doen mag ze uiteraard maar ik vrees dat ze het balgevoel van haar vader gekregen heeft.
Atletiek hebben we beiden nooit gedaan maar interesseert ons wel + ik vind het op de jonge leeftijd wel goed dat ze daar nog wat vanalles aangeboden krijgen (lopen, springen, werpen,...) eind vorige les mochten ze zelfs even op de speeltuin spelen dus zit zeker geen druk of dergelijke achter. Dat het ook in de buitenlucht is spreekt me ook aan, kinderen zitten al teveel binnen.
Wat we nooit zelfs gaan aanbieden tenzij ze er naar vraagt: Voetbal, paardrijden en turnen
Voetbal omdat we gewoon geen voetbal mensen zijn
Paardrijden omdat ik niet echt paardminded ben
Turnen vanwege dat we in de famillie iemand hebben die op jonge leeftijd al zo gepusht werd naar een hoog niveau dat haar lichaam nu helemaal kapot is.
Zelf altijd wielrennen en triathlon gedaan. De dochter fietst wel graag maar ze moet zelf de interesse hebben om dat eerder competitief te gaan doen.