Kinderen zelf hun hobby’s laten kiezen

Onze 3-jarige doet nu little ball village op zaterdag, wat ook omnisport is. De oudste heeft dat ook gedaan en daaruit zijn de sporten gekomen die hij graag doet. Doet nu voetbal en basket.
Beide kinderen (dochter 7 en zoon 4) ook Little Ball Village laten volgen de zaterdag. Zo proeven ze van vanalles en leren ze ook in team of individueel sporten. Heel content van.
Zelfde met jeugdbeweging. Ze moeten het proberen van ons, indien echt niet plezant hoeft het niet. Dochter gaat enorm graag. Zoon nog te jong.

Watergewenning ook verplicht bij de dochter. Zwemlessen vanaf het kon, met privé lerares.
Zoon gaat geen watergewenning nodig hebben, ik neem die af en toe mee zwemmen en kan bijna zwemmen. Zijn lessen starten vanaf januari.

Dochter gaat nu al 3 jaar turnen en zal er waarschijnlijk dans nog bijnemen. Ze mogen alles proberen van mij tot ze iets vinden dat ze leuk vinden.
Zoon nu een half jaar in de voetbal en doet het eigenlijk heel goed. Heeft hij totaal niet van mij, voetbal interesseert me weinig. Terug ingeschreven voor de periode na de winterstop.

Vechtsport interesseert hen wel maar in de gym voelen ze zich wat oncomfortabel. Thuis geef ik af en toe training. Ze hebben elk hun bescherming en handschoenen. Dat is gegroeid van wat spelen naar serieuze trainingen waar techniek voorop staat, beiden vragen zelf om te trainen.

Terug
Bovenaan