Ik wil er ook geen, en hoewel er veel factoren zijn die ik zou kunnen aanhalen als eventuele redenen is het voor mij simpel, ik heb nog nooit een drang of verlangen gehad ernaar. Vriendinnen van mij droomden ervan, spraken over hoe ze het voelden in hun baarmoeder als ze een schattig kindje zagen en hadden echt dat moeder gevoel of hoe zeg je 't. Dat heb ik nooit gehad, geen idee waarom. Ik vind kindjes wel schattig, ik zie mijn neefje en de kindjes van mijn vrienden doodgraag, en ik vind het erg fascinerend om kinderen te zien opgroeien van spastisch vleeszakje naar een volwaardig persoon met eigen karakter. Maar voor mezelf zie ik het gewoon niet, en dan vind ik ook niet dat ik het moet proberen omdat dat de normale gang van zaken is of omdat ik nieuwsgierig ben ofzo.
Vroeger dacht ik van dat komt misschien wel maar doorheen de jaren is het mij duidelijk geworden dat het gewoon niet weggelegd is voor mij. Dat heb ik dan ook telkens duidelijk gemaakt aan mijn lieven, die altijd reageerden tussen "ik ook niet" en "mij is het eender" maar die intussen ofwel kinderen hebben of ze ofwel plannen. Nu ben ik zeker dat
@Tonerider er ook geen wilt en ben ik toch veel meer op mijn gemak want ik weet dat dat niet meer gaat veranderen, in het verleden had ik wel mijn twijfels of mijn exen wel echt op dezelfde golflengte zaten (en met reden, blijkt achteraf).
Ik vind trouwens dat veeeel meer mensen vertellen over hoe moeilijk het is om kinderen te hebben, dat fairytale gedoe is (in mijn omgeving toch) echt al lang verleden tijd. Sommigen gaan dan ook wel een beetje te ver in de zin van "jij weet niet wat moe zijn is, jij weet niet wat geen tijd hebben is want jij hebt geen kinderen" wat nu ook weer niet nodig is. Maar bon, dat is een andere discussie.