Kids say the darndest things!

De oudste vraagstukken aan het oplossen voor school: Jean heeft 6 dozen van 10 eieren. Hij geeft 3 dozen aan Eva. Hoeveel eieren heeft hij nog over?

Aja 60 eieren he. Er staat niet bij dat er eieren in die dozen zaten he. Trouwens het zou wel dom zijn om die weg te geven he. 😆

En het is nog correct ook. Stel uw oudste antwoordt dit op de toets, alle punten zijn verdiend.
Vraagstelling is onvolledig.

Edit. Hoe gaan leraren eigenlijk om met dergelijke antwoorden?
 
En het is nog correct ook. Stel uw oudste antwoordt dit op de toets, alle punten zijn verdiend.
Vraagstelling is onvolledig.

Edit. Hoe gaan leraren eigenlijk om met dergelijke antwoorden?
Eigen ervaring: niet goed.
Ik had vroeger ook zo'n brein dat heel slecht was in vraagstukken omdat die vragen altijd slecht/onvolledig geformuleerd waren... Ik was dus slecht in rekenen in 3e leerjaar. Maar goed in wiskunde in het middelbaar...
 
De kleinste heeft onlangs op school geleerd over de ruimte. Komen we in de JBC. Plakken daar op de grond hoop planeten die hem allemaal opnoemt (Pluto is wel geen planeet meer jongen), dan sterren genummerd van 1-10 en daarna van A tot z. En tenslotte nog wat ruimtedingen (raket, astronaut etc). Allemaal in hinkel-manier die hem aan het afgaan is en aan het opnoemen. Op een bepaald moment: en nu naar de alien. Terwijl daar een mens in de rekken vlak naast staat te kijken naar de kleren. De kleinste ziet dat die mens hem raar aankijkt en zegt droog: ik had het niet tegen u, maar die alien op de grond 🤣
 
Ik kuis scherm van de middenconsole van de auto af. Ja zeg ik al dat stof.
Een van de gasten: van waar komt dat stof?
Aja dat zit in de lucht.
De oudste: aja zuurstof, stikstof, ... 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Woensdag bevallen van ons tweede zoontje, de dag nadien is onze andere zoon van 2,5j komen kennismaken. De rest van de week regelmatig gefacetimet. Zegt hij tijdens één van die telefoontjes terwijl ik aan het voeden was semi-verbaasd: broertje éét borst?! 😳
Gefeliciteerd! 🥳😍
 
Vrouw komt thuis met zo'n grote zak van Haribo waarin allemaal zo mini zakjes snoep inzitten; goudbeertjes enz. Ook zitten daar een paar zakjes in met dropveters. Dochter- en vaderlief in de wolken natuurlijk.
De dropveters lust ze niet, dus geeft ze zo'n zakje aan mij als dessert. Ik zeg dat ik het later op de avond ga opeten.

's Anderendaags: "Papa, heb jij nu die drol opgegeten? Er zijn er nog meer hoor"
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Het moet niet altijd van de kinderen komen.

Dochter zit in bad met haar waterpistoolachtig dink en vond het even fijn om ons nat te spuiten
GM: "Pas maar op, of ik zal jou zo eens volspuiten" :unsure:
Dochter: Jaaaaa.
Ik heb hier vaak van die momenten dat ik denk "wtf heb ik nu gezegd".
Deze ochtend nog in de douche toen ik de douchekop nam om ze af te spoelen ... "pas op schatje, ik ga nu in je gezicht spuiten" :unsure:
 
De oudste (3e studiejaar) zei hier net dat ze deze week naar een film hebben gekeken op school. En het was ook nog eens sportdag, en nog 2 verjaardagen die gevierd moesten worden.
Aja zeg ik, en vorige week nog naar een aflevering van de kampioenen gekeken, en toneel. Leren jullie daar op school eigenlijk nog iets?
De kleinste (3e kleuterklas) zo droog als wat: Jaja wij leren nog wel iets :rofl:
 
Voor het eerst ook in schaamte gevallen in de winkel. Ze is nu een echte peuter geworden.

Een oudere man , die beetje vreemd uitzag en die slecht te been was en dus een beetje vreemd wandelde.

Roept ze plots al wijzend naar de persoon in kwestie voor de hele winkel, gekke meneer he en dan begint ze te wandelen net zoals die man.

Ik moest eigenlijk keihard lachen (omdat het de eerste keer was dat ze zoiets deed), maar je moet je keihard inhouden en ze dan terecht wijzen dat dat niet kan.
 
Stond vorig weekend klaar om te vertrekken bij mijn vriendin voor een fietstocht, vraagt haar zoon plots, mama heeft Dynarax een probleem aan zijn poep?

Hij zag het zeem zitten in mijn koersbroek
 
Dochter met roze lekstok.
“Papa kijk eens, is mijn tong al roze?!”

pedro-monkey-puppet.gif
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Afgelopen weekend begon de dochter van 3 jaar met het volgende versje/liedje: Jongens stinken, meisjes blinken, jongens stinken, meisjes blinken en zo gedurende een hele tijd.

We hebben het vermoeden dat het iets is wat ze op school/opvang heeft geleerd.
 
Terug
Bovenaan