Kids say the darndest things!

Gisteren met de vrouw en kinderen eens naar de KOTK-run gaan kijken. Deden collega's van mijn vrouw mee. Na een tijdje hadden de kinderen het wel gezien dus ik in het park erachter met hen naar de speeltuin. We zijn naar daar aan het wandelen als er ons in dat park 2 man komen voorbij gejogd. Mijn kleinste: ha die 2 zijn ook verloren gelopen, en het zijn dan nog niet van de rapste. Al die andere gingen rapper vooruit.
 
Gisteren met de vrouw en kinderen eens naar de KOTK-run gaan kijken. Deden collega's van mijn vrouw mee. Na een tijdje hadden de kinderen het wel gezien dus ik in het park erachter met hen naar de speeltuin. We zijn naar daar aan het wandelen als er ons in dat park 2 man komen voorbij gejogd. Mijn kleinste: ha die 2 zijn ook verloren gelopen, en het zijn dan nog niet van de rapste. Al die andere gingen rapper vooruit.
Toevallig 1 in een gouden kleedje? :unsure:
 
Mijn dochter is ook al richting wappie aan het gaan.

"Papa, van wat is spinazie gemaakt?"
"Euh van plantenvezels"
"En van wat zijn die plantenvezels gemaakt?"
"Van moleculen die uit atomen* bestaan. Dat kan je vergelijken met hele piepkleine bouwsteentjes, zoals je Duplo. Die zijn zó klein dat je ze met het oog niet kan zien en je hebt een microscoop nodig daarvoor. Dat is een vergrootglas dat kleine dingen héél goed kan vergroten"
"(met een griezelig zelfverzekerde toon) Maar papa toch. Atomen bestaan toch helemaal niet. :laugh: "

:sop:

*Ja er zijn nuances en er zitten haken en ogen aan mijn uitleg, maar het is voor een kleute van vier jaar en natuurkunde/biologie/fysica waren toevallig allemaal buisvakken van mij. 🤷‍♂️
 
Mijn dochter is ook al richting wappie aan het gaan.

"Papa, van wat is spinazie gemaakt?"
"Euh van plantenvezels"
"En van wat zijn die plantenvezels gemaakt?"
"Van moleculen die uit atomen* bestaan. Dat kan je vergelijken met hele piepkleine bouwsteentjes, zoals je Duplo. Die zijn zó klein dat je ze met het oog niet kan zien en je hebt een microscoop nodig daarvoor. Dat is een vergrootglas dat kleine dingen héél goed kan vergroten"
"(met een griezelig zelfverzekerde toon) Maar papa toch. Atomen bestaan toch helemaal niet. :laugh: "

:sop:

*Ja er zijn nuances en er zitten haken en ogen aan mijn uitleg, maar het is voor een kleute van vier jaar en natuurkunde/biologie/fysica waren toevallig allemaal buisvakken van mij. 🤷‍♂️
Hier ook al gehad met het ene boek dat afkomt met "atomen zijn de kleinste bouwsteentjes ..."
In comes "baby loves quarks" "Quarks zijn de kleinste bouwsteentjes" :p
 
Onze dochter van 2 begint steeds mooiere zinnetjes te maken.
Ze ziet mama boterhammetjes in haar rugzak steken:

Dochter: Mama boterhammetjes voor werk!
Mama: Ja, voor mijn werk. En wat doet mama op haar werk?
Dochter: Boterhammetjes eten!

En ze zegt makak ipv smakelijk. :unsure:

Haha.

Doet me denken aan den onzen in de kleuterklas hoe hij altijd zei waarom wij moeten gaan werken en juffrouw elke dag bij hun kan zijn op school. Waarom moet juffrouw niet gaan werken :rofl:


Of "in welke winkel werkt juffrouw?"
Omdat mijn vrouw in de lidl werkt en mijn moeder in de delhaize, dus ja dat zijn de winkels waar iedereen werkt dan :p
 
Onze 2 jarige die sameli zegt ipv salami. En ik die het overneem natuurlijk, met een kwade vrouw (logopediste) als gevolg.
Hier ook nog steeds"samali" en "manonaise".
En als ze abracadabra wil zeggen, dan gaat het helemaal de mist in! 😍 Ik ben zelfs gestopt haar te corrigeren zodat ze het nog nog langer fout brabbelt! 🤭
 
Hier ook nog steeds"samali" en "manonaise".
En als ze abracadabra wil zeggen, dan gaat het helemaal de mist in! 😍 Ik ben zelfs gestopt haar te corrigeren zodat ze het nog nog langer fout brabbelt! 🤭
Mayonaise is hier ook zo een woord. Alleen was het de vrouw die dit verkeerd uitsprak omdat ze haar woord schattig vond, hadden toen ook nog geen kinderen. En zo stond Pardal bij de lokale een friet met mayersneizeke te vragen omdat ik zelf niet meer op het juiste woord kwam.
 
Leuk ook hoe kleuters zo altijd compleet random feiten naar boven halen in gesprekken.

Toen we vorig jaar in zo'n prullen/geschenkenwinkel waren verkochten ze daar lavalampen waarop ik zei "oh kijk cool, lavalampen! Dat zag je vroeger wel vaak in winkels, toen papa nog een kindje was"

Nu had hij gisteren een (prul)horloge gekregen met emoji's op afgebeeld , en vroeg hij of ik vroeger ook een horloge met afbeeldingen van emoji's had.

Ik antwoord hem dat emoji's nog niet zo echt bestonden toen papa klein was.
Zijn reactie meteen: "ahja, want jullie hadden lavalampen".
 
Hier ook nog steeds"samali" en "manonaise".
En als ze abracadabra wil zeggen, dan gaat het helemaal de mist in! 😍 Ik ben zelfs gestopt haar te corrigeren zodat ze het nog nog langer fout brabbelt! 🤭
Hier is het grappigste de naam van poetsvrouw. "Latifa", maar elke week heeft ze wel een andere naam "Patipa", "lafifa", "falipa", ...
 
There is a little @Squidward in all of us... 🙈

Dochter was vanmorgen aan het vragen hoe lang het nog is tot december want ze krijgt dan VEEL cadeautjes en chocolade. 9 maand is natuurlijk VEEL te lang... 😔
Tot ik haar er aan herinner dat het bijna Pasen is.
- Joepie, cadeautjes en dode-konijnen-chocolade! 🥳
- Zei je nu dode konijnen chocolade?
- Ja. Die konijnen van chocolade leven toch niet?
 
Appel geschild en dochter moest deze aan tafel gaan zitten en daar opeten. Ze nam het kommetje mee naar de zetel. Paar keer over- en weer gezeur en dan ten langen leste gezegd dat als ze niet luisterde, het in de vuilbak ging.
*gaat met een gezicht op onweer aan tafel*

"Papa, jij bent NIET mijn directeur. :angry: "
"Klopt, ik ben jouw papa en jij moet nu luisteren"
Even later is ze flink aan het eten van haar appel
"Nu ben ik blij dat jij zo flink van je appeltje zit te eten. Zie je wel dat je het kan"
"Ha haaa. Niet waar! Ik zit niet, ik sta. :coolbrows: Ik heb toch niet helemaal geluisterd :eviltongue:"


Tijdje later zijn we naar de Ronde aan het kijken

"Ja, papa kijkt deze koers graag. Het is een lange en zware koers. Dat is al eens leuk om te zien"
"Hoe, kan je die koers dan niet optillen? :confused:"
 
There is a little @Squidward in all of us... 🙈

Dochter was vanmorgen aan het vragen hoe lang het nog is tot december want ze krijgt dan VEEL cadeautjes en chocolade. 9 maand is natuurlijk VEEL te lang... 😔
Tot ik haar er aan herinner dat het bijna Pasen is.
- Joepie, cadeautjes en dode-konijnen-chocolade! 🥳
- Zei je nu dode konijnen chocolade?
- Ja. Die konijnen van chocolade leven toch niet?
Natuurlijk wel :evil:
Je eet al jaren levende konijnen op, moehajahaha!
 
De oudste vraagstukken aan het oplossen voor school: Jean heeft 6 dozen van 10 eieren. Hij geeft 3 dozen aan Eva. Hoeveel eieren heeft hij nog over?

Aja 60 eieren he. Er staat niet bij dat er eieren in die dozen zaten he. Trouwens het zou wel dom zijn om die weg te geven he. 😆
 
Terug
Bovenaan