Kids say the darndest things!

Mijn dochter zegt godganse dagen 'Papa pintjes pakken'. Mijn hartediefje. :love:
Die van mij zeggen dat ook hele dagen. Op de duur lijkt het alsof ik niets anders drink. En thuis kan ik mij dat niet schelen, maar wie weet zeggen ze dat op school ook en hebt ge voor ge het weet de naam van een alcoholieker. 😀
 
Op vrijdag gaat mijn ex sporten, als ik niet kan instaan voor de opvang, neemt hij haar soms mee. Hij belde vanavond dat er nog iemand van haar leeftijd zou meedoen, of we niet af wilden komen?

Ik parkeer en we zien mijn ex kort voor ons wandelen. Ze wil naar hem toe rennen en hij zegt dat ze bij mij moet blijven want dat hij zich nog om moet kleden.
Tegen mij:
- maar ik wil ook naar de kleedkamer!
- Nee schattie, als mama erbij is, hoor je bij mij te blijven en niet in de mannenkleedkamer.
- maar ik wil wél naar daar?
- hoezo? Wat is er daar leuk?
- van papa mag dat wel en dan gaan ze douchen.
- en ga jij ook douchen?
- nee. Kijken! *Gniffel* naar de piemels van de mannen!
- och, die zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit zeker?
En terwijl we de ingang doorstappen met het gekende kleutervolume dat +- 20 Decibel te luid is...
- nee hoor mama... EN PAPA HEEFT DE GROOTSTE PIEMEL!

🙈🙈🙈
 
Hoe ondermijn ik het vaderlijk gezag in slechts een handvol woorden.
Dochter speelde gisteren met een oude handtas. Want mama draagt ook een handtas en dat is dan plezant om een echte deftige mevrouw te spelen.
Ze nam het echter mee aan tafel, hing hem aan haar stoel en dat vond ik niet leuk. Geen speelgoed aan tafel.

Papa: "Schatteke, échte dames, die nemen hun handtas niet mee aan tafel, die leggen hem weg."
Dochter: "Nee papa, is niet waar. De handtas hangt aan de stoel en dat moet zo."
Mama: "Ja, klopt inderdaad. :laugh: "

:sop:
 
Hoe ondermijn ik het vaderlijk gezag in slechts een handvol woorden.
Dochter speelde gisteren met een oude handtas. Want mama draagt ook een handtas en dat is dan plezant om een echte deftige mevrouw te spelen.
Ze nam het echter mee aan tafel, hing hem aan haar stoel en dat vond ik niet leuk. Geen speelgoed aan tafel.

Papa: "Schatteke, échte dames, die nemen hun handtas niet mee aan tafel, die leggen hem weg."
Dochter: "Nee papa, is niet waar. De handtas hangt aan de stoel en dat moet zo."
Mama: "Ja, klopt inderdaad. :laugh: "

:sop:
Nope, zo kan die makkelijkst gestolen worden, je moet ze tussen je voeten zetten!
 
Ik weet niet of het iets is voor hier of de parents-topic gezien de aanstoker ervan.
Toen we aan het bespreken waren wat we gingen eten voor de eindejaarsfeesten was ik nogal voorstaander van kroketten. Op een bepaald (onbewaakt) moment heb ik eens gezegd op snelle Eddy wijze: kroketten, dikke.... En net op tijd gezwegen toen ik mij realiseerde dat het toch niet helemaal pedagogisch verantwoord was wat ging volgen.
Nu vult de kleinste dat woord op elk moment aan als we ergens een woord eindigend op -etten gebruiken he.
 
Metekind van 10 als we op autostrade rijden: "meter, op dat rechtervak mag je alleen gaan staan om iets uit je koffer te nemen".

Ik: "oei dat zie je toch verkeerd. Want dat is een pechstrook voor als je auto in panne staat".

Metekind: "Nee, want er staat een verkeersbord dat het mag".

Dus ik dacht huh waar heeft hij het over. Gaat het over zo'n blauw bord waarop een mannetje in de motorkap kijkt om aan te geven dat het een pechstrook is. Metekind dacht dat het de koffer van de auto was.
 
Metekind van 10 als we op autostrade rijden: "meter, op dat rechtervak mag je alleen gaan staan om iets uit je koffer te nemen".

Ik: "oei dat zie je toch verkeerd. Want dat is een pechstrook voor als je auto in panne staat".

Metekind: "Nee, want er staat een verkeersbord dat het mag".

Dus ik dacht huh waar heeft hij het over. Gaat het over zo'n blauw bord waarop een mannetje in de motorkap kijkt om aan te geven dat het een pechstrook is. Metekind dacht dat het de koffer van de auto was.
Dat krijg je met al die elektrische auto's he
 
Ik ga ze halen in de opvang en meteen gezaag: Ik heb dorst.

Ja we gaan onmiddellijk naar huis iets drinken.

Ik wil liever op café gaan....
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Ik ga ze halen in de opvang en meteen gezaag: Ik heb dorst.

Ja we gaan onmiddellijk naar huis iets drinken.

Ik wil liever op café gaan....
Waar zouden ze het toch halen 😂
Gisteren met de collega's nog wat gaan drinken en eigenlijk lang blijven plakken. Kindjes waren al tijdje gaan slapen toen ik thuis kwam. Deze morgen staan we op, de kindjes direct: wij hebben gisteren met mama frietjes gaan eten.
Aah zeg ik frietjes? En dat zonder mij?
Hun antwoord: ja jij moest niet eten he, jij was pintjes gaan drinken he. 🤣
Die van mij zeggen dat ook hele dagen. Op de duur lijkt het alsof ik niets anders drink. En thuis kan ik mij dat niet schelen, maar wie weet zeggen ze dat op school ook en hebt ge voor ge het weet de naam van een alcoholieker. 😀
 
De dochter leert bij mama en papa thuis al lezen. Bedtijd nu. Lig ik 2 seconden in de zetel, klinkt er uit de babyfoon:
- mamaaaaaa...
- nee, je ligt al in bed, nu moet je mama met rust laten!
- maar ik heb je nooooooodig!
- waarvoor?
- om een woordje te leren lezen!
- als mama straks komt slapen en jij bent nog wakker, dan zal ik je helpen. Maar nu laat je mama met rust.
- (beeld je het dramatisch oogrollen er ook maar bij in) okee dan.. *zucht* dan doe ik het zelluf wel!

(Het woordje was "help" maakte de babyfoon me duidelijk)
 
Terug
Bovenaan