Kids say the darndest things!

De oudste toen we deze namiddag naar het containerpark reden: al dat vuil gaat daar in containers, dan gaan die containers de boot op naar Afrika om dat daar dan allemaal te storten he.

Heb hem toch even uitgelegd dat afvalverwerking vroeger misschien zo in elkaar zat maar dat het intussen toch ietsje anders is 😄
 
Die oudste van mij is toch wat gedraaid.

Moest er deze voormiddag mee naar de huisdokter. Zitten daar in de wachtzaal, zijn glucosemeter piept 2u na zijn eten om te herinneren om nog eens te meten. Dus we meten en hij staat wat hoog, vermoedelijk door het minder actief zijn daar en in de voormiddag in het algemeen. Komt de dokter ons halen: sorry voor het lange wachten, maar al die telefoons moeten ook beantwoord worden.
Mijn oudste antwoordt doodleuk: ja met hier zo stil te moeten zitten, gaat mijn suiker niet naar beneden gaan he.

Vervolgens ga ik er mee naar de winkels inkopen doen. Ik passeer nog even langs de bloemenwinkel want ik en mijn vrouw zijn 13 jaar te samen vandaag en wil haar toch even een kleinigheid geven ook al is dat niet echt de afspraak. Komen we daar mee thuis op de middag, ik leg dat boeket op haar plaats op de eettafel. Als ze naar beneden komt van haar thuiswerkplek om te eten ziet ze dat en die oudste doodgewoon: ja ik en papa zijn dat gaan halen voor jou en het kostte 30 euro.
 
Die oudste van mij is toch wat gedraaid.

Moest er deze voormiddag mee naar de huisdokter. Zitten daar in de wachtzaal, zijn glucosemeter piept 2u na zijn eten om te herinneren om nog eens te meten. Dus we meten en hij staat wat hoog, vermoedelijk door het minder actief zijn daar en in de voormiddag in het algemeen. Komt de dokter ons halen: sorry voor het lange wachten, maar al die telefoons moeten ook beantwoord worden.
Mijn oudste antwoordt doodleuk: ja met hier zo stil te moeten zitten, gaat mijn suiker niet naar beneden gaan he.

Vervolgens ga ik er mee naar de winkels inkopen doen. Ik passeer nog even langs de bloemenwinkel want ik en mijn vrouw zijn 13 jaar te samen vandaag en wil haar toch even een kleinigheid geven ook al is dat niet echt de afspraak. Komen we daar mee thuis op de middag, ik leg dat boeket op haar plaats op de eettafel. Als ze naar beneden komt van haar thuiswerkplek om te eten ziet ze dat en die oudste doodgewoon: ja ik en papa zijn dat gaan halen voor jou en het kostte 30 euro.
Over die eerste: Franke toot inderdaad :laugh:
Over die tweede: Uiteraard heb ge hem dan gecorrigeerd dat het "papa en ik" moet zijn.
 
Mijn driejarige kon laatst niet slapen, opeens hoor ik hem door de babyfoon vragen " mama, mag ik met mijn piemel spelen?".
Dag later zijn we bij vrienden met twee tiener zonen. Ik vertel het piemel voorval van de dag ervoor, mijn zoon draait zich om naar de tiener van 13 en vraagt heel serieus "speel jij ook met je piemel??"
Die jong wist niet waar kijken of antwoorden met zijn mama langs zich in de zetel. 😆😆
 
Daarnet wat gaan wandelen met onze net 2-jarige. Ze wuift graag naar de auto's. Vol enthousiasme.
Komt er een Audi A8 voorbij en roep ze vol verbazing: "oh, dikke auto"... Zo ontstaan zo'n uitdrukkingen dus :p
 
Vervolgens ga ik er mee naar de winkels inkopen doen. Ik passeer nog even langs de bloemenwinkel want ik en mijn vrouw zijn 13 jaar te samen vandaag en wil haar toch even een kleinigheid geven ook al is dat niet echt de afspraak. Komen we daar mee thuis op de middag, ik leg dat boeket op haar plaats op de eettafel. Als ze naar beneden komt van haar thuiswerkplek om te eten ziet ze dat en die oudste doodgewoon: ja ik en papa zijn dat gaan halen voor jou en het kostte 30 euro.
Om verder te gaan op de bloemen 😄

Ik ben aan het avondeten aan het vertellen dat ik bij het meisje van de bakker (quote uit Samson en Gert winterpret) om brood geweest ben en dat die in haar winkel super veel hartjes aan het uitzetten was en dat die mij gelijk wat wou duidelijk maken.
Ja zegt mijn vrouw: dat ge mij binnenkort weer een bos bloemen moogt kopen...
En de oudste: ja want die bloemen beginnen er stilaan verslonsd uit te zien hoor. 🤣
 
*dochter treuzelt voor de zoveelste keer als we ergens naartoe moeten*
"Ja dag dan hé, als jij zo treuzelt gaan mama en papa wel alleen. Dan zijn alle hapjes voor ons. :woohoo: Tot straks. Baai baai zwaai."
"Nee papa, dat mag niet. Kleine kindjes mogen niet alleen thuis blijven. :eviltongue:"

Als het in haar kraam past is ze nog kleine meid. Anders kan ze niet groot genoeg zijn. :sop:
 
*dochter treuzelt voor de zoveelste keer als we ergens naartoe moeten*
"Ja dag dan hé, als jij zo treuzelt gaan mama en papa wel alleen. Dan zijn alle hapjes voor ons. :woohoo: Tot straks. Baai baai zwaai."
"Nee papa, dat mag niet. Kleine kindjes mogen niet alleen thuis blijven. :eviltongue:"

Als het in haar kraam past is ze nog kleine meid. Anders kan ze niet groot genoeg zijn. :sop:
Haha, klinkt bekend!
"Nee, mama! Dat mag niet van de politie! 😡"
Op "haast u maar of ik zwier u in uwe blote in de auto" 's morgens met haar getreuzel heeft ze gelukkig nog geen weerwoord! 😇
 
About kids ..

De boven buurvrouw heeft sinds december ne kleine (BAM) en er is altijd al een klik geweest tussen ons (maar ik ben al bezet).

Anyways, logischerwijze krijg ik nu dus een kaartje in de bus met de geboorte van haar kindje erop en om ne cadeau of geld te geven.
Ik mag ook langskomen, maar toen ik wilde aanbellen zag ik haar passeren met de baby dus ik heb even goededag komen zeggen en gezegd dat ze ne mooie baby heeft :D (Dat is ook gewoon zo).

De vraag is nu: Hoeveel geld storten jullie meestal bij de geboorte van een kind voor een goede kennis? :tongue:
Ik dacht aan 30€ of zo, maar ik weet niet of dat te laag of te hoog is?
 
De vraag is nu: Hoeveel geld storten jullie meestal bij de geboorte van een kind voor een goede kennis? :tongue:
Ik dacht aan 30€ of zo, maar ik weet niet of dat te laag of te hoog is?
Ik vind 30€ persoonlijk een mooi bedrag en zou zelf ook zoiets geven.
Met de geboorte van mijn zoon hadden we de buren ook een kaartje gegeven en we hebben kadootjes gekregen van 25€ tot 100!!!€. En bij die 100€ voelden we ons echt ongemakkelijk.
 
About kids ..

De boven buurvrouw heeft sinds december ne kleine (BAM) en er is altijd al een klik geweest tussen ons (maar ik ben al bezet).

Anyways, logischerwijze krijg ik nu dus een kaartje in de bus met de geboorte van haar kindje erop en om ne cadeau of geld te geven.
Ik mag ook langskomen, maar toen ik wilde aanbellen zag ik haar passeren met de baby dus ik heb even goededag komen zeggen en gezegd dat ze ne mooie baby heeft :D (Dat is ook gewoon zo).

De vraag is nu: Hoeveel geld storten jullie meestal bij de geboorte van een kind voor een goede kennis? :tongue:
Ik dacht aan 30€ of zo, maar ik weet niet of dat te laag of te hoog is?
Zelfs een normale post gelijk dit is gewoon ne rollercoaster bij u.
Misschien niet elk gedacht dat ge ergens bij hebt vermelden? :p

Denk dat dat prima is, misschien zelfs al wat hoog voor een gewone buur.
Zo'n kaartje is ook niet per se om iets te krijgen tbh. Ik heb er bij mijn buur in de bus gestoken gewoon zodat hij wist waar al dat babygehuil opeens vandaan kwam...
 
Zelfs een normale post gelijk dit is gewoon ne rollercoaster bij u.
Misschien niet elk gedacht dat ge ergens bij hebt vermelden? :p
Ik ben wie ik ben. En ja ik heb mijn vrouw 2x geestelijk bedrogen in 19 jaar huwelijk. Fysiek heb ik het nog nooit gedaan. Dus neen ik ga niet de schijnheilige uithangen en beweren dat ik de 'heilig' paus ben op dat vlak. :support:

In een ver verleden zei ik ook in het echte leven luidop wat ik dacht. Maar dat is mij keer op keer slecht bekomen. Je leert wel van je gedachten voor jezelf te houden). Soms is zwijgen of rond de pot draaien in het echte leven, gewoon beter dan luidop praten.

Zo'n kaartje is ook niet per se om iets te krijgen tbh. Ik heb er bij mijn buur in de bus gestoken gewoon zodat hij wist waar al dat babygehuil opeens vandaan kwam...
Ik wist dus wel dat ze zwanger was vanaf dag 1. We hebben hier een roddeltante (een buurvrouw van rond de 70) die echt alles meteen weet ;)

Anyways,
Ik weet alvast genoeg, ik ga gewoon 30€ storten.
 
Laatst bewerkt:
About kids ..

De vraag is nu: Hoeveel geld storten jullie meestal bij de geboorte van een kind voor een goede kennis? :tongue:
Ik dacht aan 30€ of zo, maar ik weet niet of dat te laag of te hoog is?
Bij de buren waar we een goed contact mee hebben, hebben we ook een kaartje in de bus gestoken. Eigenlijk hadden we geen enkele verwachting naar cadeau of zo van hen uit, maar gewoon laten weten dat de dikke buik eindelijk verleden tijd is eerder. 😁 We hebben van 1 buur 20 euro gehad, van een andere 50 euro zelfs. Wat super lief was, maar eigenlijk zelfs niet nodig. Dus als jij graag 30 euro geeft is dat zeker een mooi bedrag!
 
Als het in haar kraam past is ze nog kleine meid. Anders kan ze niet groot genoeg zijn. :sop:
Dat duurt nog lang ze. Ik denk dat ze dat hier als 12-jarige nog gezegd heeft, op zo'n superhautaine toon. "Euhm, ik ben een kind dus dat mag niet want dan is het kindermishandeling." (Nu ja, dat ze op school één week geëxperimenteerd hadden met geen gsm tijdens de dag was ook al kindermishandeling :unsure:)
 
Gisteren moest de oudste leren over eeuwen. Van een jaartal kunnen zeggen welke eeuw het was en van de jaren 1900 tot nu moest hij dan de jaren kunnen aanduiden op een band. Ik had hem voor de eerste opdracht al eens laten zeggen welke eeuw mijn geboortejaar was. Vervolgens met nog wat andere geschiedkundige gebeurtenissen hetzelfde. Ik ging dan hetzelfde doen met nog wat gebeurtenissen uit de jaren 1900 tot nu voor dat met die Band dus is zeg: duid het geboortejaar van mama en papa eens aan op de band. Weet je het nog? We hebben het daarnet nog gebruikt.

1436?

Merci voor het compliment 🙊
 
Terug
Bovenaan