Kids say the darndest things!

Huiswerk :laugh:

Tijgers maken grote ......


en dan moet ie een woord kiezen uit een opgavelijst..

"gaten" !

ja papa, tijgers maken grote gaten in je lijf

:laugh:

sprongen zoon, sprongen

haja
Het klopt toch gewoon wat ie zegt? Alleen de volgende opgave zal iets moeilijker zijn: sokken met sprongen in.
 
Terwijl we de pyjama aan het aandoen zijn binnen een tijdspanne van nog geen minuut even deze spervuur aan vragen van m'n vierjarige kleuter:

- Papa, hoe oud is Sinterklaas eigenlijk
- Goh ja héél oud he, weet het niet exact
- Honderdduizendmiljoen jaar?
- Ja zoiets...
- Hoe komt dan dat die zou oud kan worden? IK denk dat ze een heel goed hartonderzoek bij die gedaan hebben!"
- Ja dat denk ik ook wel!
- maar hoe maken ze ons eigenlijk, zijn wij met plakband aan elkaar geplakt?
- neen, we groeien... Zoals een plantje ook groeit...
- papa maar als we groeien zoals een plantje, bestaan er dan ook mensenzaadjes?
- euh ja, dat leg ik een andere keer nog wel eens uit!


En gisteren tijdens de voetbal profileerde hij zich trouwens als een tactisch wonder waar Martinez nog een puntje aan kan zuigen!
- Papa, die moeten gewoon een goal maken!
- En papa, ze moeten gewoon die witte spelers omduwen en dan kunnen ze daarna gewoon de bal in de goal doen. dat is echt een goed idee van mij he!
 
Die van mij denkt dat de Sint en Kerstman broers of mss ook wel neven zijn van elkaar. En toen ik vroeg waarom hij dat denkt.
Alleeezz mamaaaa das toch duidelijk? Die zijn allebei oud, hebben een dikke buik, een witte baard, dragen rood en komen rond dezelfde periode.
Ik: 🥴
 
Het is natuurlijk ook wat verwarrend :). Onze huidige Kerstman is afgeleid van de Amerikaanse "Santa Claus" die dan weer afgeleid is van onze "Sinterklaas". Daarom lijken ze ook zo op elkaar. Kunnen gerust broers of neven zijn dus ;)
 
Ik begrijp de verwarring heus wel maar mij ging het em om zijn betweterig toontje waarmee hij me toesprak en dan nog eens met zijn ogen rollen zo van moet ik dat hier echt nog gaan uitleggen?
Kan die smartass soms niet aan.😭
 
Huiswerk :laugh:

Tijgers maken grote ......


en dan moet ie een woord kiezen uit een opgavelijst..

"gaten" !

ja papa, tijgers maken grote gaten in je lijf

:laugh:

sprongen zoon, sprongen

haja
Ik amuseerde mij vroeger veel te hard met zo'n opgaven. Dat was altijd zoeken of het mogelijk was om er absurde zinnen van te maken die toch nog grammaticaal juist waren. Het bedoelde antwoord op "Frederik ... op de baby" was "past" maar ik vond "rijdt" veel leuker. Ook als we zo een woordenlijst moesten afgaan en elk woord in een zelf verzonnen zin gebruiken maakte ik daar altijd een samenhangend verhaaltje van.
 
“Oh, jij hebt een dikke worst in jouw poep.”



Ah ja, misschien is de context wel nuttig hier: de dochters hebben hier in plaats van een vagina gewoon hun poep die tot vanvoor komt. Bovenstaande zin is dus afkomstig van de jongste toen ze mij onder de douche zag staan. Het zal in elk geval weer een leerrijke dag worden voor de kleuters en de juf vandaag.
 
“Oh, jij hebt een dikke worst in jouw poep.”



Ah ja, misschien is de context wel nuttig hier: de dochters hebben hier in plaats van een vagina gewoon hun poep die tot vanvoor komt. Bovenstaande zin is dus afkomstig van de jongste toen ze mij onder de douche zag staan. Het zal in elk geval weer een leerrijke dag worden voor de kleuters en de juf vandaag.
Toch beter dan als ze zegt dat er een scampi in je poep zit, niet?
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Gisteren met de collega's nog wat gaan drinken en eigenlijk lang blijven plakken. Kindjes waren al tijdje gaan slapen toen ik thuis kwam. Deze morgen staan we op, de kindjes direct: wij hebben gisteren met mama frietjes gaan eten.
Aah zeg ik frietjes? En dat zonder mij?
Hun antwoord: ja jij moest niet eten he, jij was pintjes gaan drinken he. 🤣
 
Gisteren met de collega's nog wat gaan drinken en eigenlijk lang blijven plakken. Kindjes waren al tijdje gaan slapen toen ik thuis kwam. Deze morgen staan we op, de kindjes direct: wij hebben gisteren met mama frietjes gaan eten.
Aah zeg ik frietjes? En dat zonder mij?
Hun antwoord: ja jij moest niet eten he, jij was pintjes gaan drinken he. 🤣
Ja, waar den brouwer komt moet den bakker ni zijn he!
 
Ik kom in de keuken en hoor onze dochter tegen m'n vrouw bezig.

'Mama, ik denk hé, dat Sinterklaas eigenlijk een beetje mama en oma is.'

Ik kijk helemaal in shock naar mijn vrouw, waarop zij vraagt: 'hoezo?'

'A ja, jullie weten ook alles en zorgen ook goed voor ons, dus jullie zijn een beetje zoals Sinterklaas'.

'Ah, op die manier'.

Fuck, dat was intens.
 
Ik kom in de keuken en hoor onze dochter tegen m'n vrouw bezig.

'Mama, ik denk hé, dat Sinterklaas eigenlijk een beetje mama en oma is.'

Ik kijk helemaal in shock naar mijn vrouw, waarop zij vraagt: 'hoezo?'

'A ja, jullie weten ook alles en zorgen ook goed voor ons, dus jullie zijn een beetje zoals Sinterklaas'.

'Ah, op die manier'.

Fuck, dat was intens.
Als ze echt specifiek mama en oma genoemd heeft het was een subtiele booschap dat de papa eigenlijk niks weet en niet goed voor zijn dochter zorgt.




Da's uiteraard een grapje eh, hier thuis kunnen de kinderen ook zo'n complimenten geven over ofwel alleen de mama of alleen de papa. Als je dan iets zegt van: "ben ik dan niet lief?", dan zie je zo de paniek in hun ogen omdat ze daar gewoon niet bij stilgestaan hadden. 😛
 
Dochter van vier is eergisteren geopereerd aan haar oren voor buisjes en neus -verwijderen poliepen-. Zit nog een paar dagen thuis en er mag wat meer tv gekeken worden. Ik was eens aan het kijken op de VTM-app voor chromecast of er daar niks leuk tussenstond en ze koos voor iets van K3. Ik selecteer de aflevering maar eerst spelen er nog twee reclamefilmpjes af. Eerste filmpje duurde 30 seconden en ik kijk eens naar haar.

"Haja papa, dát is reclame he. 🤷‍♀️ "
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan