Kids say the darndest things!

Voor 1 keer waren het niet 1 van de kinderen, maar ik die mij nogal ongelukkig uitdrukte 😄Mijn oudste die denkt dat lucht die hem inademt tot bovenaan in zijn neus gaat en daar blijft zitten tot hem het weer uitademt. Dus ik dacht hem even het principe van ademhaling uit te leggen: awel he. (Met de handen op mijn borstkas). Hier zitten 2 grote ballonnen.

En dan vroegen ze hun nog af hoe ik ademde. Van mama konden ze het gelijk wel begrijpen dat die kon ademen. :unsure:
 
We zitten nu volop in de 'Dat Lust Ik NieHiet :eviltongue: -fase"; alles wat geen frietcurryworstappelmoesspaghettisnoep is wordt met de grootste argwaan bekeken. We proberen ze dan als beloning steeds een klein dessertje (klein snoepje, koekje, petit gervais) te geven als ze probeert en een paar hapjes eet.
Vanavond was het gebakken zalm, boontjes, frieten en appelmoes. De zalm ging met moeite binnen. Ze moest nog één hapje nemen, maar dat was te veel:

"Ik heb genoeg, ik wil dessert. :frown:"
"Ah nee schatteke, als je genoeg hebt, heb je ook geen plek voor dessert in je buikje"
"Jaweheeel!!!11!11! :cry: Ik. :cry: heb :cry: hier :cry: *wijst naar plekje op haar buik* geen :cry: plek :cry: meer :cry: maar :cry: daar :cry: *wijst naar plekje drie centimeter onder het eerder genoemde, volle plekje wel! :cry: "

Ja, probeer dan maar eens serieus te blijven.
 
Je doet er mee wat je wil natuurlijk, maar belonen met snoep zou het idee net bevestigen dat het vies is en die extra inspanning het wel waard is om beloond te worden met iets dat wèl lekker is.
Ik heb er nooit aan mee gedaan alvast. Van mij moet ze 1 klein hapje proeven. Proeven is in de mond steken en erop knabbelen. Spuugt ze het daarna uit: geen probleem, ze heeft de smaak in elk geval eens geproefd. Zodra ze dat doet: "high five, goed gedaan! Ook al lust je het niet, ik vind het top dat je hebt geproefd!"


 
Kleine man (3j) en ik zijn met een blokken puzzel bezig en ik vraag aan hem welke kant hij wil maken.
Ik toon hem de voorbeelden en zeg " kijk, we kunnen de pandabeer maken, of de gewone beer of de ..."
En voor ik wasbeer kan zeggen roept hij vrolijk "ik wil de boef-beer maken!!"
 
Dochter toont me een verpakking en vraagt wat er op staat. Ik lees de Duitse informatie erop.
"Welke taal is dat?"
- Duits. Maar jouw papa kan veel beter Duits dan mama!
"Ah. En mama... Wat is "drol" in het Duits?"
- S....chat dat weet ik niet! Sorry!
"Ah. Dan zal ik het morgen aan papa vragen!"
- Goed idee, schat!
😬
 
  • Haha
Waarderingen: 515
twas nie echt say maar eerder "do"

onzen oudsten had er deze week niet beter op gevonden dan overal stickers op te kleven. 2 van die stickers waren een groene en blauwe pijl.

Heeft ie die toch stiekem voor school niet op mijn gat gekleefd zeker, en ik heb er dus een voormiddag mee rondgelopen terwijl ik bij een klant was.... en de pijlen verwezen richting ...

gelukkig heeft er daar geen enkele de "insert here" hint begrepen :laugh:
 
twas nie echt say maar eerder "do"

onzen oudsten had er deze week niet beter op gevonden dan overal stickers op te kleven. 2 van die stickers waren een groene en blauwe pijl.

Heeft ie die toch stiekem voor school niet op mijn gat gekleefd zeker, en ik heb er dus een voormiddag mee rondgelopen terwijl ik bij een klant was.... en de pijlen verwezen richting ...

gelukkig heeft er daar geen enkele de "insert here" hint begrepen :laugh:
Ik zou zelfs niet kwaad kunnen zijn, echt veel te goe gevonden.
 
De oudste ging oefeningen maken op 1 van die online platforms voor school. Dus wil hem het zelf wat laten opstarten zodat hem ook wat ICT skills leert. Hoe doe je dat open? Eerst ga je naar internet, zie je het symbooltje daarvoor?
Ja hier Google schroom.

Neenee het is Google chrome. Google schroom is als ge op een site terecht zou terecht komen waar gij nog niet moet opzitten. 😄
 
Niet alleen kinderen zeggen the darndest things, hun ouwe ook.
Afgelopen weekend gingen we naar een feestje en ik had azuurblauwe eyeliner op, iets wat ik anders nooit doe want meestal is het gewoon zwart.
Na afloop zei mijn man dat die nieuwe eileider me heel leuk stond.
Ja dank je, schat, fijn om te weten.
 
Huiswerk :laugh:

Tijgers maken grote ......


en dan moet ie een woord kiezen uit een opgavelijst..

"gaten" !

ja papa, tijgers maken grote gaten in je lijf

:laugh:

sprongen zoon, sprongen

haja
 
Terug
Bovenaan