Kasseien oprit ( 200m² )

furaxity

Member
Hal0, de vorige eigenaars hadden al begonnen met onder het afdak kasseien te leggen.

Wij zouden dit graag door trekken voor heel de oprit ongeveer 50m lang, maar hebben nog maar een 50a60m² kasseien liggen van de vorige eigenaars.

Nu was de vraag iemand enig idee waar ik grote loten kasseien kan vinden? Heb al zitten rondkijken op 2dehands, gebeld naar verdelers ( waar ik dan paar kasseien moet meenemen om te vergelijken dat het verschil miniem is )

Kort samengevat :

1) waar grote loten kasseien vinden?
2) tips en tricks om ze zelf te leggen ( weet dat het een hels karwei is )
 
Maris is zowat de referentie voor kasseien.

Voor te leggen. touwtje spannen, en een goede klophamer. en vrij droge stabilisee laten komen.
 
Regio?
Ik heb mijn oprit ook zelf gelegd. Zo'n 60m2. Dat was een hels werk inderdaad. Ik had dan ook niks van kraan of machine. Alle stabil en stenen met kruiwagen ingevoerd. Je krijgt er wel veel voldoening van.
De contour uitzetten in Ijzeren piketten. Betonijzers van +-80cm heb ik daarvoor gebruikt. Dan de boord aangelegd rondom (niet waar je aanvoert natuurlijk) en die boord dan als geleider gebruikt voor mijn rijen tussenin.
Voor het inwassen heb ik een betonmixer laten komen met alles in 1x erin. Invoeren met kruiwagens met een paar man en met oude trekkers inpappen, nat zetten en 3x opnieuw herhalen. zeker geen Berta of dergelijke sponsmachine gebruiken die werken niet diep genoeg maar met een hogedrukreiniger op lage stand afspuiten en iemand die mee Loopt om pap af te trekken. In mijn ogen is dat inwassen het moeilijkste werk daarmee kun je de boel serieus verknallen.
 
Regio?
Ik heb mijn oprit ook zelf gelegd. Zo'n 60m2. Dat was een hels werk inderdaad. Ik had dan ook niks van kraan of machine. Alle stabil en stenen met kruiwagen ingevoerd. Je krijgt er wel veel voldoening van.
De contour uitzetten in Ijzeren piketten. Betonijzers van +-80cm heb ik daarvoor gebruikt. Dan de boord aangelegd rondom (niet waar je aanvoert natuurlijk) en die boord dan als geleider gebruikt voor mijn rijen tussenin.
Voor het inwassen heb ik een betonmixer laten komen met alles in 1x erin. Invoeren met kruiwagens met een paar man en met oude trekkers inpappen, nat zetten en 3x opnieuw herhalen. zeker geen Berta of dergelijke sponsmachine gebruiken die werken niet diep genoeg maar met een hogedrukreiniger op lage stand afspuiten en iemand die mee Loopt om pap af te trekken. In mijn ogen is dat inwassen het moeilijkste werk daarmee kun je de boel serieus verknallen.
Regio kortrijk/zwevegem.

Alvast bedankt voor de info dat helpt al een heel stuk.
 
Ik moet nog een stuk van mijn binnenkoer herleggen in kasseien, er is een deel weggenomen om nieuwe leidingen binnen trekken, en ik twijfel om op dat deel de kasseien weg te halen en iets anders in de plaats te voorzien.

Mocht ik dat doen gaan die kasseien verkocht worden, maar heb nog even tijd nodig om te beslissen.
 
Regio?
Ik heb mijn oprit ook zelf gelegd. Zo'n 60m2. Dat was een hels werk inderdaad. Ik had dan ook niks van kraan of machine. Alle stabil en stenen met kruiwagen ingevoerd. Je krijgt er wel veel voldoening van.
De contour uitzetten in Ijzeren piketten. Betonijzers van +-80cm heb ik daarvoor gebruikt. Dan de boord aangelegd rondom (niet waar je aanvoert natuurlijk) en die boord dan als geleider gebruikt voor mijn rijen tussenin.
Voor het inwassen heb ik een betonmixer laten komen met alles in 1x erin. Invoeren met kruiwagens met een paar man en met oude trekkers inpappen, nat zetten en 3x opnieuw herhalen. zeker geen Berta of dergelijke sponsmachine gebruiken die werken niet diep genoeg maar met een hogedrukreiniger op lage stand afspuiten en iemand die mee Loopt om pap af te trekken. In mijn ogen is dat inwassen het moeilijkste werk daarmee kun je de boel serieus verknallen.
lekker waterdoorlatend
 
Louter ter info en aanvulling.

Het aanleggen van verharde constructies, opritten, overwelvingen en terrassen is vergunningsplichtig. Ook kunstgras en kiezels worden beschouwd als verharding. Ook zwembaden, zwemvijvers en siervijvers worden beschouwd als verhardingen.

Onder bepaalde voorwaarden is er een vrijstelling, de belangrijkste (zie omgevingsloket Vlaanderen):
maximaal 80 vierkante meter per goed in zijtuin en achtertuin. Alle reeds bestaande niet-overdekte constructies in zijtuin en achtertuin zoals opritten, tuinpaden, terrassen, of zonnepanelen moeten meegeteld worden bij de berekening van deze maximale oppervlakte. Ook zwembaden, siervijvers en zwemvijvers moeten meegeteld worden.
 
Daar heb ik geen last van... bij de vorige eigenaars was hun oprit minder lang maar moest nog aangelegd worden... wij hebben gevraagd of we die mochten verplaatsen aan het stad en ze vroegen in wat enz.. dus al de uitleg hoe en wat en het was geen enkel probleem
 
Daar heb ik geen last van... bij de vorige eigenaars was hun oprit minder lang maar moest nog aangelegd worden... wij hebben gevraagd of we die mochten verplaatsen aan het stad en ze vroegen in wat enz.. dus al de uitleg hoe en wat en het was geen enkel probleem
Gsv is van toepassing. Ook voor u,google maar eens.
 
Pas op, ik zou er wel rekening mee houden, er zijn wettelijke beperkingen op hoeveel verharding er mag worden aangelegd.

Het zou zonde zijn als je het allemaal terug mag opbreken achteraf.

Louter ter info en aanvulling.

Het aanleggen van verharde constructies, opritten, overwelvingen en terrassen is vergunningsplichtig. Ook kunstgras en kiezels worden beschouwd als verharding. Ook zwembaden, zwemvijvers en siervijvers worden beschouwd als verhardingen.

Onder bepaalde voorwaarden is er een vrijstelling, de belangrijkste (zie omgevingsloket Vlaanderen):
maximaal 80 vierkante meter per goed in zijtuin en achtertuin. Alle reeds bestaande niet-overdekte constructies in zijtuin en achtertuin zoals opritten, tuinpaden, terrassen, of zonnepanelen moeten meegeteld worden bij de berekening van deze maximale oppervlakte. Ook zwembaden, siervijvers en zwemvijvers moeten meegeteld worden.

Alles behalve nutteloos. Check maar even of je zomaar de boel mag verharden.

Hier in het dorp zijn er al enkele gelukkigen die hun inrit terug mogen opbreken.
Klopt allemaal wat jullie zeggen. Mij was het vooral op het korte antwoord die ik kreeg op de vorige post. Ik heb me uiteraard geïnformeerd voordien en de verharding werd mee aangevraagd met mijn bouwvergunning.
 
Terug
Bovenaan