Oprit klinkers invoegen tegen onkruid: tips and tricks + ervaringen gevraagd

Ik neem een grote betontegel, kap er wat van die tabletten op en plet die dan met een tweede betontegel.
Ik strooi het lichtjes uit en de regen doet de rest.
Opletten dat je niet teveel aan de kanten strooit want al uw planten/hagen gaan er ook van dood.
Is dat niet hetzelfde als gewoon zout strooien ?
 
Waarom zou ge herbiciden die potentieel (hoogstwaarschijnlijk) zeer nefast zijn voor u, uw naasten, kinderen etc... Zitten te verdedigen?

Omdat ge er niet tegenkunt dat er wat onnozele sprietjes tussen uw lelijke grasmatten groeien? Of dat er wat klaver uitschiet tussen de degoutante steenkorven waar je veel teveel centjes voor hebt betaald? :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ge herbiciden die potentieel (hoogstwaarschijnlijk) zeer nefast zijn voor u, uw naasten, kinderen etc... Zitten te verdedigen?

Omdat ge er niet tegenkunt dat er wat onnozele sprietjes tussen uw lelijke grasmatten groeien? Of dat er wat klaver uitschiet tussen de degoutante steenkorven waar je veel teveel centjes voor hebt betaald? :laugh:

omdat javel, zout, azijn, 1000 keer erger zijn voor het millieu/bodem leven dan wat round-up.


polymeerzand tussen uw voegen is een optie maar dan moet je natuurlijk echt goed voegen en zien dat je het er niet uitblaast.



uw opmerking over de sprietjes is trouwens belachelijk. zijn vaak dat soort mensen die net te tam zijn om van hun lui gat te komen om zelf maar hun gras af te rijden of onkruid tegen te gaan en dan afkomen met het excuus van het is voor de bijtjes en de natuur. alsof je ze ge geen mooi onderhouden gazon kan hebben en nog ruimte hebt voor een mooie border en wat struiken voor de insecten. ik heb een mooi perfect egaal gazon zonder een sprietje onkruid. Heb tegelijk ook 10000 keer zoveel hommels en bijen op mijn siergrassen en struiken, dan het stuk jungle van de plaatselijke dorps hippie hier 100 meter verder die liever hele dagen in zijn hangmat wiet rookt dan zijn tuin in orde te zetten. je hoort hier vanop mijn terras dat 10 meter van de dichtsbijzijnde struik ligt, de bijen letterlijk zoemen alsof je er 20 rond je hoofd hebt vliegen.

bij die tamzak hier wat verder staan de heermoes/kattenstaarten een halve meter hoog en half het dorp heeft er last van omdat meneer te lui is zijn bodem te verrijken/bemesten/bekalken om het probleem aan te pakken.


moesten er minder van dat soort pipo's zijn met hun onkruid dat uitzaait naar heel de buurt moest er maar 1/10 Zoveel gespoten worden. denk daar maar eens over na.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan