Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat het mij anders zeggen, verkeerdelijk gestraft.
Europees hadden jullie 100% verdiend na de winst in de bekerfinale, had dus niets te maken met de competitie.
Maar jullie zijn goed weggekomen door geen straf te krijgen in de competitie.
Denk dat je dit wel kan toegeven niet?
Net zoals ik makkelijk kan toegeven dat Gent dat Europese ticket moest geweigerd hebben.
Zeker, hadden nooit mogen stijgen naar de hoogste afdeling dat volgende seizoen. Zouden ook vele geel-rode hemden niet erg hebben gevonden.

Ondertussen vergeten we wel hoe Union zwaar int zak gezet is met die penalty en rode kaart. Reactie van Frank op die penaltyfase is ook wel triest.

MODEDIT: koosnaampje weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een belachelijke cinema is dit toch eigenlijk aan het worden... en voor wat? So what 2 ploegen nemen een voor hen optimale beslissing. Wie moet daar eigenlijk over klagen? Gent? Sorry hé, als je 9 op 30 haalt heb je echt naar níemand anders te kijken dan naar jezelf (en je transferbeleid). Je hebt zelf 29 matchen om ervoor te zorgen dat je als club niet op een plaats terecht komt waar je benadeeld kan worden. Of gaan we nu allemaal precies doen alsof er de laatste 10 jaar niet nog van die shady verhalen geweest zijn waar een degradatiekandidaat de laatste 3 speeldagen plots toevallig nog een héél scheve situatie recht?
So what? Dat noemt matchfixing en isv erboden volgens het bondsreglement.

Zelfs de 1-1 is bij Westerlo nie verdedigen op prof niveau hè.

Ondertussen vergeten we wel hoe Union zwaar int zak gezet is met die penalty en rode kaart. Reactie van zonnebank Frank op die penaltyfase is ook wel triest.
Ik vind die goal op het eind even erg of mss zelfs een grotere fout van de ref/var

Ja, anders in de zin van dat de tegenstander, Westerlo, hier zelf geen poot meer uitstak. Anders had Genk ook gewoon achterin het balletje liggen rondspelen tot men niet meer kon, blessures liggen veinzen en liggen tijdrekken aan de cornervlag en dergelijke. In die zin is dat dus gewoon hetzelfde wat vele andere ploegen doen in de slotminuten van een partij. Wat hier ook een belangrijk detail is: het gaat hier om ocharme vijf minuten, geen hele wedstrijd. De reguliere speeltijd was namelijk 90 minuten lang een normale wedstrijd met inzet.

Ik ga nu niet naïef doen, want de kans is zeer groot dat er inderdaad wat afgesproken is, maar bewijs dat maar eens voor een rechtbank als het zover komt? Enkel de twee trainers in kwestie weten trouwens wat er effectief gezegd is geweest. Voor al de rest is het louter giswerk, tenzij het ergens te horen is geweest uiteraard.

Wel ben ik volledig akkoord dat het inderdaad gewoon oliedom is. Zelfs als hier geen straffen voor worden uitgesproken is dit toch gewoon weer een hoop onnodige commotie die beiden ploegen hebben veroorzaakt. Commotie die perfect vermeden had kunnen worden en die beide trainers én ploegen voor een hele lange tijd nog mogen gaan aanhoren. En dat voor begot amper 5 minuten.
Dit, 100%
Ipv nog 2 keer te vervangen, een blessure te veinzen en dan 2 minuten rond de cornervlag te staan dansen hebben de spelers nu eigenlijk gewoon openlijk getoond dat het goed was voor hen.

Is dat slim? Gezien de commotie: nee.
Is dat te verstaan? Tuurlijk wel.
Is dat een reden om je trainer buiten te gooien? Hoegenaamd niet he.

Jammer dat er dit weekend niet gespeeld wordt zodat de gazetten dit nog dagen kunnen liggen rekken.
Uiteindelijk heeft het maar 1 voordeel... De fouten van de refs dit weekend worden quasi compleet genegeerd dus van dat gezeik zijn we tenminste een week af :)

En ik kijk stiekem al uit naar Gent - Westerlo 😅

So what? Dat noemt matchfixing en isv erboden volgens het bondsreglement.

Zelfs de 1-1 is bij Westerlo nie verdedigen op prof niveau hè.

Ik vind die goal op het eind even erg of mss zelfs een grotere fout van de ref/var
Heeft die iets over die goal gezegd? Nochtans is dat gewoon een zwart/wit fase zonder enige mogelijke interpretatie :unsure:

En wat genre supporter ben ik dan?
Het genre dat niet consequent dezelfde normen/waarden/verwachtingen toepast voor alle clubs, maar ze draait naar wat meestal het best uitkomt voor zijn eigen club. Let op, daar is op zich niks mis mee, het is des mensen, maar in een discussieforum is dat verschrikkelijk ambetant als ge 30-40% van de posts eigenlijk moet negeren omdat ge weet dat de poster een petje op heeft van één van de betrokken clubs.

Dit is ook weer een serieus staaltje sensatiejournalistiek.

De positie van Vrancken binnen Genk staat al maanden onder druk. Er is al maanden in de wandelgangen sprake van ruis op de relatie bestuur / Vrancken. Er gaan al een hele tijd geruchten rond over dat Vrancken het voor bekeken gaat houden na dit seizoen en dergelijke. Op zijn best gaat Genk dit als excuus gebruiken om zo de druk van de supporters te verlichten die er zou komen na een stopzetten van de relatie tussen Vrancken en Genk. Want ook al erkennen alle supporters Vrancken zijn fouten en zijn er zelfs een aantal die hem al wegwillen, is de meerderheid van de mening dat er eerst met een serieus vergrootglas naar het transferbeleid gekeken moet worden vooraleer je een coach buitengooit die al twee seizoenen heel veel uit een kern haalt.

Maar dit heeft intern absoluut niets veranderd. Ze denken echt niet "ineens" aan een ontslag omdat Joos en Vandenbempt alles en iedereen onder de bus willen gooien. En dat weet ik echt wel 100% zeker via interne bronnen. Als excuus? Ja. Als echte reden? Nog niet in de buurt.

Laatst bewerkt:
Dit is ook weer een serieus staaltje sensatiejournalistiek.

De positie van Vrancken binnen Genk staat al maanden onder druk. Er is al maanden in de wandelgangen sprake van ruis op de relatie bestuur / Vrancken. Er gaan al een hele tijd geruchten rond over dat Vrancken het voor bekeken gaat houden na dit seizoen en dergelijke. Op zijn best gaat Genk dit als excuus gebruiken om zo de druk van de supporters te verlichten die er zou komen na een stopzetten van de relatie tussen Vrancken en Genk. Want ook al erkennen alle supporters Vrancken zijn fouten en zijn er zelfs een aantal die hem al wegwillen, is de meerderheid van de mening dat er eerst met een serieus vergrootglas naar het transferbeleid gekeken moet worden vooraleer je een coach buitengooit die al twee seizoenen heel veel uit een kern haalt.

Maar dit heeft intern absoluut niets veranderd. Ze denken echt niet "ineens" aan een ontslag omdat Joos en Vandenbempt alles en iedereen onder de bus willen gooien. En dat weet ik echt wel 100% zeker via interne bronnen. Als excuus? Ja. Als echte reden? Nog niet in de buurt.
Tuurlijk.

Maar dat NRT dacht dat het volstrekt logisch is dat Genk (en met name Vrancken die het initief lijkt genomen te hebben) in ieder geval volledig "of the hook" zou zijn inzake de gevolgen van het recente debacle tegen Westerlo, tart natuurliijk elke verbeelding.

Los van mijn duidelijk gearticuleerde mening over deze zaak durf ik er geld op te zetten dat we hier nog niet het laatste van gehoord hebben.

Ik ben oprecht echt wel teleurgesteld in de reactie van Genk.
Zeker door het gene zich allemaal heeft afgespeeld de voorbije maanden.

Moest het omgekeerd gebeurd zijn, zouden ze bij Genk ook niet kunnen lachen.
En zouden ze zich (weer) benadeeld voelen.

Ik ben/was akkoord met de fase tegen Anderlecht, maar hier stellen jullie echt teleur.

Ik ben/was akkoord met de fase tegen Anderlecht, maar hier stellen jullie echt teleur.
Moest het tegen Genk gebeuren werd er zo een spel niet van gemaakt door de pers, daar ben ik vrij zeker van.
Maargoed dat kun je natuurlijk nooit bewijzen.

Dat de Gent fans boos zijn kan ik nog begrijpen, maar al de rest moet echt niet zo hypocriet doen want iedere andere ploeg zou exact hetzelfde gedaan hebben.

Ik heb het einde van de match even herbekeken en daar zeggen Gert Verheyen en Peter Vdb letterlijk tegen mekaar dat ze nu een een salonremise kunnen beginnen.

Wat me ook opvalt is dat het vooral de mensen zijn die nooit op het hoogste niveau hebben gespeeld die zich hier zo druk in maken ( Joos, Vdb....)

Gert Verheyen (in ET) en Defour (in 90 mins) praten dit eigenlijk gewoon goed en begrijpen dit wel.

Behalve dan die bal van Kayembe en Madsen dat ging er natuurlijk wel over maar daar is iedereen het dan ook over eens.

We hebben dit seizoen gewoonweg hetzelfde meegemaakt, nl. met Fiorentina - Ferencvaros. Dit was een salonremise van 20 minuten. Toen heeft niemand geklaagd, zelfs de supporters niet. Maar zelfs dan: Supporters die klagen en boos zijn, zou ik perfect snappen. Niemand bij ons neemt de Gent-supporters hun klachten en boosheid kwalijk. Daar is alle begrip voor. Voor Heintje deels ook, maar er is natuurlijk de reactie dat het wel een stevige poging is om de aandacht af te leiden van het eigen falen. De kritiek en woede is puur gericht op de heksenjacht gestart door Filip Joos en Peter Vandenbempt. Een heksenjacht die zoals al aangehaald door ex-voetballers wel degelijk genuanceerd wordt.

Dus wat gij zegt, vind ik kort door de bocht.

En qua reactie van Genk? Om eerlijk te zijn, denk ik dat ze het daar zelf nog niet weten. Is het stilte omdat ze eerst willen afwachten wat er nog verder gebeurt? Want zo zijn er genoeg mensen (zelfs de polls liggen allemaal tot 50% en soms zelfs 60% naar de kant "whatever") ook binnen de voetbalwereld die er niet zo zwaar aan tillen. Dus door nu als een duivel in wijwater te reageren, gaat ge die mensen mogelijk wel tegen u krijgen gezien onze huidige reputatie (want ondanks dat ze vinden dat ze recht in hun schoenen staan inzake de afgelopen maanden zitten ze daar in Genk wel degelijk mee, maar ze weten echt niet hoe het aan te pakken gezien het hoge damned if you do, damned if you don't gehalte met betrekking tot de club). En dan is er ook nog de zaak Vrancken waarbij een deel van het bestuur mogelijk dit excuus wil gebruiken om van hem af te geraken. Maar dat ze niet opgetogen zijn met de reacties van zeker Filip Joos is wel een feit. Maar stel dat dit overwaait, gaan ze gewoon ook zwijgen. Afwachten nog maw.

Wat me ook opvalt is dat het vooral de mensen zijn die nooit op het hoogste niveau hebben gespeeld die zich hier zo druk in maken ( Joos, Vdb....)

Gert Verheyen (in ET) en Defour (in 90 mins) praten dit eigenlijk gewoon goed en begrijpen dit wel.
Alléé alléé... Defour als referentiepunt in een ethische zaak (als deze) gebruiken is er natuurlijk los over.
Moet zowat de grootste etter en achterbakseling geweest zijn ooit hier te hebben gespeeld.
(zijn overstap van genk naar standard bv. hoe die is tot stand gekozen met de wet van '78,
Of de aanlsuiting bij RSCA na zijn periode bij standard)....

Defour en ethiek gaan echt niet samen, dus hij is de laatste persoon waarmee je moet komen in verdediging gaan.

Niemand klaagt over de salonremise. Wel over de manier waarop. Voor zover ik mij herinner is er in Fiorentina-Ferencvaros ook niet naar elkaar gepast en geweigerd op in een leeg doel te trappen zoals bvb Madsen. Nogmaals dat er zoiets spontaan gebeurd, is volledig te snappen maar om het zo uit te voeren is echt wel heel idioot/dwaas/... . Hadden ze nu nog aangevallen en een slechte voorzet gegeven die over zijlijn buitenwaait of een fout maakt met de nodige blessurebehandeling of er zijn genoeg manieren om dit op een respectvolle manier te doen naar alle partijen toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14