Binnenland Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu los van de schaamtelijke vertoning, en het feit dat dit terecht aan de publieke schandpaal komt te hangen vind ik ontslag toch ook gewoon een even schaamtelijke beslissing.

1) geen publieke schandpaal -> club reageert nooit
2) in de toekomst als speler(s) of coach beslissen om bij een situatie of goeie stand beslissen om tijd te rekken deze ook ontslaan, onderzoek starten? Ik denk maar bv aan het theater van Mignolet onlangs omdat iemand van schoenen zou kunnen wisselen. Persoonlijk vind ik dit een even onnozel theater maar idd iets minder opvallend dus geen haan die er naar kraait. Tel soms eens de tijd op per match dat er gerekt wordt?

Wat je de trainers, spelers,... vooral kan verwijten is dat ze zo dom waren om het zo opzichtelijk te doen. Maar je kan maar het verstand gebruiken die je hebt?
Dit klopt zeker (en is op zich best hypocriet).

Het is de manier waarop die oliedom was.
 
Omdat gelijk spelen = gered zijn.
Je kan ook nog op zoek gaan naar de winnende goal met als mogelijk resultaat dat Genk toch het mes terug tussen de tanden steekt en alsnog met de 3 punten gaat lopen.
Aha, serieus?

Dan was ik fout geïnformeerd. Ik meen gelezen te hebben dat Westerlo op dat moment niets meer te verliezen had (of dit het in ieder geval héél onwaarschijnlijk was).

In dat geval is er geen verschil tussen Westerlo en Genk, nee.
 
Genk hierin straffen zou ik toch behoorlijk belachelijk vinden.

Straf dan ineens ook maar alle clubs die in het slot van een wedstrijd alles doen die een tegenstander verhinderen te voetballen.
 
Zelfs met een nederlaag op dat moment waren ze gered door de nederlaag van Charleroi
Dus eigenlijk is Gent de enige benadeelde in dit hele verhaal? :laugh:
Daar kan ik dus écht geen compassie mee hebben. Again: bij 9/30 heb je alleen naar u zelf te kijken als kandidaat voor POI.

Waarom Genk Vrancken zou moeten buiten kuisen is al helemaal scheef, die man zorgt er eigenlijk mee voor dat een potentieel hachelijke situatie wordt omgebogen in een zuivere win.

Maar ja, laat ze bij den bond maar onnozel doen en klagen over imago schade etc. De Rode Duivels die voor de interland break arriveren in Tubeke in de meest belachelijke outfits voor alweer 15 seconds of fame dat komt dat imago natuurlijk wél ten goede... :laugh:
 
Qua schandaaltjes allerhande is dees toch echt wel een topseizoen. En er komen nog 10 speeldagen met kans op extra drama!
 
Genk hierin straffen zou ik toch behoorlijk belachelijk vinden.

Straf dan ineens ook maar alle clubs die in het slot van een wedstrijd alles doen die een tegenstander verhinderen te voetballen.
Nee. Toch anders (zij het met hetzelfde effect).

Tijdrekken etc zijn de streken die helaas bij het voetbal horen (en ik overigens intens haat maar dat terzijde).

Vragen aan de tegenstander om te stoppen met voetballen (die daar vreemd genoeg zonder eigen belang in meegaat) met een dergelijke wanvertoning tot gevolg is nog een brug verder natuurlijk.

Oliedom van beide coaches (maar nog dommer van De Mil). Er zijn gradaties in domheid.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Toch anders (zij het met hetzelfde effect).

Tijdrekken etc zijn de streken die helaas bij het voetbal horen (en ik overigens intens haat maar dat terzijde).

Vragen aan de tegenstander om te stoppen moet voetballen (die daar vreemd genoeg zonder eigen belang in meegaat) met een dergelijke wanvertoning tot gevolg is nog een brug verder natuurlijk.

Oliedom van beide coaches (maar nog dommer van De Mil). Er zijn gradaties in domheid.
Even een voorspelling:

Genk gaat Vrancken niet straffen (in tegenstelling tot Westerlo De Mil), uiteraard vanwege het feit dat Genk maar wat blij was met een punt en nog veel te verliezen had (Westerlo had niets te verliezen dus ik snap de eigenaars wel).

De straf voor beide teams vanwege de bond gaat wel dezelfde zijn (en terecht ook).
 
Oliedom van beide coaches (maar nog dommer van De Mil). Er zijn gradaties in domheid.

Waarom gaan we er hier zomaar vanuit dat dat allemaal zo letterlijk gebeurd is? 't Is niet dat er in de pers bepaalde insinuaties gemaakt worden en dat er misschien iets geroepen is tussen de twee coaches dat er ook echt letterlijk iets afgesproken is. Wat beelden van coaches die iets zeggen tegen elkaar is absoluut niet genoeg om die conclusie te maken. Het lijkt me zelfs veel realistischer dat er op het veld zelf wat gesproken is, daar lopen een paar vrienden tussen in beide ploegen hé. En nee, natuurlijk is dat niet ok, maar we weten allemaal dat die dingen gebeuren. Niemand had er iets om gegeven als beide ploegen het gewoon gefaket hadden. Ze hebben het een beetje in het belachelijke getrokken, en dat was heel dom. Zeker Kayembe en Madsen(?).
 
Uiteraard gaan alle uitspraken uit van assumpties op basis van (het weinige) wat we weten via de pers. Als die assumpties niet kloppen, is het uiteraard een ander verhaal.

Nee, en dat klopt, niemand had er iets om gegeven als beide ploegen nog 2 minuten deden alsof ze wilden aanvallen en in 3 minuten 2 blessures faketen. Het is zo gemakkelijk om gewoon dat te doen, dat het bijzonder vreemd is dat ze dachten dat deze snertvertoning zomaar zou passeren. Maar goed, mensen maken verkeerde inschattingen. Het kost alleen De Mil zijn kop.
 
Nu is het nog enkel wachten tot enkele benadeelde clubs zich gaan moeien en onder voorbehoud gaan spelen en de nodige klachten gaan indienen.

Vintage België!
 
Wat een belachelijke cinema is dit toch eigenlijk aan het worden... en voor wat? So what 2 ploegen nemen een voor hen optimale beslissing. Wie moet daar eigenlijk over klagen? Gent? Sorry hé, als je 9 op 30 haalt heb je echt naar níemand anders te kijken dan naar jezelf (en je transferbeleid). Je hebt zelf 29 matchen om ervoor te zorgen dat je als club niet op een plaats terecht komt waar je benadeeld kan worden. Of gaan we nu allemaal precies doen alsof er de laatste 10 jaar niet nog van die shady verhalen geweest zijn waar een degradatiekandidaat de laatste 3 speeldagen plots toevallig nog een héél scheve situatie recht?

Mag ik het ook zéér ironisch vinden dat de bond hier een onderzoek opent terwijl hun eigen nationale ploeg in 2018 er alles aan deed om toch maar niet te winnen tegen England? Het zou gelukt zijn ook moest Januzaj het niet als een uitstekende kans gezien om toch eens een goal te maken. :sarcastic:

Mag ik het ook zeer ironisch vinden dat je hier wat uit de hoogte komt doen en wat wild in het weg gaat schoppen met verwijten naar de Belgische voetbalbond, maar blijkbaar niet eens wist dat zelfs bij een nederlaag Westerlo niets te verliezen had qua positie in het klassement?

Ik denk dat we als voetbalminnende gemeenschap toch dienen te streven naar een situatie waarbij het verzoek om fairplay te respecteren niet zo openlijk en minachtend genegeerd kan en mag worden. Zelfs de Rode Duivels in 2018 schoten nog 14 keer naar doel, ipv Madsen-gewijs de bal gewoon op vriendschappelijke wijze in de voeten van de tegenstreven te deponeren. Als die kerel 2 meter naast doel had getrapt, had er niemand om gemaald.
 
Euh jawel, zij zijn uitgesloten geweest van Europees voetbal in 2019 na de bekerwinst, dus get your facts straight. Wat voor fans jonger dan 35 jaar een enorm gemis was en zal zijn. Heeft absoluut geen zin om dit vijf jaar na datum opnieuw boven te halen.

Of zijn jullie nog altijd rancuneus dat rood-gele fans jullie toen nieuwe stadion hadden bestickerd? Een cynische coach zorgt duidelijk voor cynische fans. Haal die citroen uit je mond.
Laat het mij anders zeggen, verkeerdelijk gestraft.
Europees hadden jullie 100% verdiend na de winst in de bekerfinale, had dus niets te maken met de competitie.
Maar jullie zijn goed weggekomen door geen straf te krijgen in de competitie.
Denk dat je dit wel kan toegeven niet?
Net zoals ik makkelijk kan toegeven dat Gent dat Europese ticket moest geweigerd hebben.
 
Genk hierin straffen zou ik toch behoorlijk belachelijk vinden.

Straf dan ineens ook maar alle clubs die in het slot van een wedstrijd alles doen die een tegenstander verhinderen te voetballen.
Er is wel een verschil tussen openlijk ja-knikken en dan te stoppen met voetballen.
Met als toppunt het een-tweetje tussen 2 verschillende ploegen.

Laat het mij anders zeggen, de ene ploeg doet er alles aan om niet te verliezen, hier deden beide ploegen er alles om de wedstrijd uit te spelen door letterlijk niets te doen.
En maar lachen langs de zijlijn.
Deze oerdomme reactie van beide clubs mag echt wel bestraft worden.
 
Nu is het nog enkel wachten tot enkele benadeelde clubs zich gaan moeien en onder voorbehoud gaan spelen en de nodige klachten gaan indienen.

Vintage België!
Als Gent klacht zou indienen is het voor mij gedaan.
Dan is het de schaamte heel ver voorbij.
Po 1 missen is grotendeels hun eigen fout door 9/30 te halen.
Wat voor een hypocriete boel zou dat niet zijn.
Net zoals ik als supporter ook zou walgen van die laatste 6 min moest Gent dit ooit doen.
 
Nee. Toch anders (zij het met hetzelfde effect).

Tijdrekken etc zijn de streken die helaas bij het voetbal horen (en ik overigens intens haat maar dat terzijde).

Vragen aan de tegenstander om te stoppen met voetballen (die daar vreemd genoeg zonder eigen belang in meegaat) met een dergelijke wanvertoning tot gevolg is nog een brug verder natuurlijk.

Oliedom van beide coaches (maar nog dommer van De Mil). Er zijn gradaties in domheid.
Ja, anders in de zin van dat de tegenstander, Westerlo, hier zelf geen poot meer uitstak. Anders had Genk ook gewoon achterin het balletje liggen rondspelen tot men niet meer kon, blessures liggen veinzen en liggen tijdrekken aan de cornervlag en dergelijke. In die zin is dat dus gewoon hetzelfde wat vele andere ploegen doen in de slotminuten van een partij. Wat hier ook een belangrijk detail is: het gaat hier om ocharme vijf minuten, geen hele wedstrijd. De reguliere speeltijd was namelijk 90 minuten lang een normale wedstrijd met inzet.

Ik ga nu niet naïef doen, want de kans is zeer groot dat er inderdaad wat afgesproken is, maar bewijs dat maar eens voor een rechtbank als het zover komt? Enkel de twee trainers in kwestie weten trouwens wat er effectief gezegd is geweest. Voor al de rest is het louter giswerk, tenzij het ergens te horen is geweest uiteraard.

Wel ben ik volledig akkoord dat het inderdaad gewoon oliedom is. Zelfs als hier geen straffen voor worden uitgesproken is dit toch gewoon weer een hoop onnodige commotie die beiden ploegen hebben veroorzaakt. Commotie die perfect vermeden had kunnen worden en die beide trainers én ploegen voor een hele lange tijd nog mogen gaan aanhoren. En dat voor begot amper 5 minuten.
 
Wat je hier allemaal te lezen krijgt op dit forum en in de Vlaamse gazetten... alsof wat er zich zondagavond in de Kempen heeft afgespeeld niet wekelijks gebeurd op voetbalvelden wereldwijd. Twee ploegen die genoeg hebben aan een punt en de spelers die er zich in de blessuretijd bij neerleggen. Niet letterlijk dit keer waar ik nog bijna respect voor heb ook. Een scheet in een fles water, dat is het. Dat er daarna zoveel aandacht besteed wordt aan deze voetnoot door de Belgische media mét agenda, geleid door de gebruikelijke sensatiepenner Vandenbempt en Joos de zagevent, kan ik nog begrijpen. De kranten moeten verkopen en Extra Time is op zoek naar kijkers. Dat Vanhaezebrouck calimerogewijs zijn schabouwelijke rapport van 2024 probeert te maskeren door dit akkefietje, was ook te verwachten. Wie neemt die man nog serieus trouwens?

Dat de Turkse eigenaars deze situatie misbruiken om Rik De Mil op staande voet te ontslaan, nadat hij hen nog maar net uit het zinkgat gecreëerd door diezelfde Ottomaanse voorzitters heeft getrokken... dat gaat er over. Of toch niet, Kiyine zijn strafmaat gaat daar toch nog over. Op dezelfde dag. Los over de vangrail. België, leedvermaak of toch om te huilen?

Sterkte Rik!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
201K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan