Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Degradatie zal nog spannende strijd zijn. Westerlo en OHL hebben nu toch al mooi aantal punten verzameld. KVK die ook nog niet verloren heeft onder de nieuwe coach. Eupen die vorige week won van Antwerp.

En Charleroi en standard die nu toch terug naar beneden moeten kijken..

Van gisteren we schieten in onze eigen voeten.
Na 0-1 geweigerd om nog te aanvallen.
Dan zet je Boyota daar nog eens centraal tussen ten koste van een aanvallende speler.
Ze maken dan nog een wereldgoal, en mignolet kon net iets beter doen bij die vrije trap gaf hij ook zelf aan.
1-1 wa correcter geweest in mijn ogen

Van gisteren we schieten in onze eigen voeten.
Na 0-1 geweigerd om nog te aanvallen.
Dan zet je Boyota daar nog eens centraal tussen ten koste van een aanvallende speler.
Ze maken dan nog een wereldgoal, en mignolet kon net iets beter doen bij die vrije trap gaf hij ook zelf aan.
1-1 wa correcter geweest in mijn ogen
Deila gaf na de match zelf aan dat ze te diep terugzakten en de bal niet meer in de ploeg konden houden in die laatste 20 minuten.

En laat het inderdaad in min 70 zijn dat hij Zinckernagel eruit haalde voor Boyata ipv een Skoras (ook al had die geel). Ironic trouwens dat Boyata na 10 min al geel pakte.

Zinckernagel wrs enkel out dus woensdag tegen Union wrs Skoras in de basis en Homma in de kern?

Iemand die trouwens het officiëel wedstrijdblad kan vinden? Vanaken zou blijkbaar 2x geel gekregen hebben ipv.jneens rood, maar om dat te zien is het wedstrijdblad nodig.

Boyata was anticeperen op Alderweireld die zou vooruit gestuurd worden. Ik snap dat ergens wel maar het draait gewoon verkeerd uit door die ene wereldgoal en het foutje van Mingolet

Zinckernagel wrs enkel out dus woensdag tegen Union wrs Skoras in de basis en Homma in de kern?

Iemand die trouwens het officiëel wedstrijdblad kan vinden? Vanaken zou blijkbaar 2x geel gekregen hebben ipv.jneens rood, maar om dat te zien is het wedstrijdblad nodig.
Ik ben er 100% zeker van dat het twee keer geel was. Gebeurde recht voor mij op T4.

EDIT: Ik zag de scheidsrechter 1 gele en 1 rode kaart trekken voor Vanaken dus ofwel heb ik de eerste gele gemist ofwel geel en dan direct rood? :confused:

Ik lees net enkele weken out, net als Vetlesen.

Vetlesen : Spierscheur adductoren
Zinckernagel : open vleeswonde die tijd nodig heeft om te herstellen ( 3 weken?)
De Cuyper : Whiplash. Duur?

Oh well, komende 3 weken dus enkel Nusa/Skoras te zien. Das het enigste positieve eraan, hoe lelijk het ook mag klinken tegenover Zinckernagel.
Alhoewel ik Deila zich nog in bochten zie wringen om toch maar Skoras niet op te stellen...

Vanaken 2x geel, dus is het enkel tegen Eupen zonder Vanaken en Thiago, dat zou moeten lukken...

Middenveld Nielsen, Balanta en Odoi? Das wel heel verdedigend maar hebben niemand anders, tenzij Homma eventueel die ook als AM uit de voeten kan...

Boyata was anticeperen op Alderweireld die zou vooruit gestuurd worden. Ik snap dat ergens wel maar het draait gewoon verkeerd uit door die ene wereldgoal en het foutje van Mingolet
Eigenlijk moet Balanta daar ook gewoon die fout niet maken waaruit die vrije trap komt.
Korte hoek, daarvoor zet ge natuurlijk ook uw muur + die vrije trap was ook wel netjes getrapt. net botsend voor de keeper, mooi in het hoekje

We focussen allemaal veel op de fouten die onze ploegen maken, maar soms mogen we ook eens toegeven dat het gewoon een goede trap was.

Eigenlijk moet Balanta daar ook gewoon die fout niet maken waaruit die vrije trap komt.
Korte hoek, daarvoor zet ge natuurlijk ook uw muur + die vrije trap was ook wel netjes getrapt. net botsend voor de keeper, mooi in het hoekje

We focussen allemaal veel op de fouten die onze ploegen maken, maar soms mogen we ook eens toegeven dat het gewoon een goede trap was.

Was zeker een goeie trap (én snel genomen) maar als Mignolet daar zelf achteraf zegt dat hij die bal altijd moest hebben. En bij afstandsschoten is het niet altijd makkelijk in te schatten wat het zicht was van de keeper bij zo'n ballen.

Anderzijds had Club wel 75 minuten lang grotendeels controle over de wedstrijd, tot die defensieve wissels. Dan vind ik het raar dat je dat opgeeft en alsnog die druk over je afroept. Of je had eerder al moeten doordrukken voor de 0-2 maar na de goal van De Cuyper heeft Club ook niets meer geprobeerd.

Gemiste kans voor Club want bij de weinige tempoversnellingen die er kwamen, zag je toch dat wij het moeilijk hadden om alle gaten dicht te lopen zonder Vermeeren, Keita en Yusuf.

Bwa, zo een vaart zal het niet lopen denk ik. Er staat nog steeds wel wat kapitaal op het veld, en ook die jeugdopleiding doet het wel goed. En dat is op zich wel een pluim voor Gheysens: investeert sinds dag 1 stevig in de jeugdopleiding.

Wel vraag ik me oprecht af of je die stevige hemelbestorming gaat blijven aanhouden met dat half afgewerkt stadion. Is toch een enorme lacune voor de club. Lijkt me haast onvermijdelijk dat ze op een bepaald punt toch even een stapje terug moeten zetten, zoals Gent bv.

Van de 69 miljoen bedrijfsopbrengsten zijn er wel 15 miljoen overheidssubsidies ingeboekt en bijna 11 miljoen transferinkomsten. Hun eigenlijke omzet ligt dus maar op een dikke 40 miljoen, met bedrijfskosten die opgelopen zijn tot 110 miljoen euro.
Goala BV heeft overigens recht op de eerste 20 miljoen winst die RAFC ooit boekt, ter afbetaling van het geld dat PG aan de club voorziet.

Dus terwijl ze zonder CL en transfers momenteel 70 miljoen euro verliezen, moeten ze dus nog 90 miljoen euro vinden om als club winst te boeken. CL was iets van een 20 miljoen, Vermeeren bijna 20 miljoen, nog maar 50 miljoen te gaan dus. En ze kregen afgelopen seizoen al boetes van UEFA voor niet naleven FFP, dat gaat dit jaar niet anders worden.

Lokeren 2.0 omdat als er iets met PG gebeurt in de komende 5 jaar, de club stante pede failliet is.

Zo zo, gelukkig niets gezien gisteren.

Na enkele hoogjaren is het nu toch al 2/3 jaar veel minder en de laatste 1/2 jaar zelfs eerder zelfpijniging om Club supporter te zijn. Dit seizoen zijn de matchen waarin ze beter zijn met méér goede kansen (ja, het voetbal is wel degelijk een pak beter dan vorig jaar onder Hoefkens en Parker) en toch niet winnen al niet meer op twee handen te tellen. Totaal onbegrijpelijk. Van een ploeg die quasi ongenaakbaar was in de eigen competitie, naar een ploeg die de killersmentaliteit volledig is kwijtgeraakt en nog slechts sporadisch toppers kan winnen of matchen tegen minder ploegen makkelijk kan winnen. Nochtans echt wel veel potentieel, hetgeen ook blijkt uit de veel aanwezige goede momenten. Onbegrijpelijk, dat (onbewuste) losersgedrag (is het een puur mentaal probleem ?)...

Ik denk dat hij mogelijkheden tot mogelijkheden bedoelt, en dat is wel zo. Zoals wel vaker kan Genk niets doen met ruimte die ze krijgen omdat hun laatste of voorlaatste pas telkens rampzalig is.

Natuurlijk is Union gewoon een betere ploeg en staan ze inderdaad ook op verdiend op voorsprong, maar het wordt ze vooral heel makkelijk gemaakt omdat Genk gewoon niet weet wat ze doen vooraan.
We waren eindelijk eens op niveau. Dat mag ook wel met halve finale beker en de Europese matchen in't verschiet. Het wordt een drukke februari maand. We hebben ze alvast goed ingezet.

Goed dat Machida ook terugkomt. Hebben we opnieuw meer opties vanachter. We gaan hem goed kunnen gebruiken.

Genk dat nu op plaats 7 staat. Dat wordt nog serieus knokken met Gent & Cercle om plek 5 en 6.

Welke clubs zouden wel gezond zijn ?
Club,gent , genk stvv
Union?
Bormans heeft al vaak gezegd dat Union (zonder transfers) structureel verlies draait. Daarom is dat nieuwe stadion zo broodnodig. Dankzij de lage lonen (maar wel een goed bonusbeleid) loopt dat niet te fel uit de hand. Geen icarus verhaal in Sint Gillis.

Zo zo, gelukkig niets gezien gisteren.

Na enkele hoogjaren is het nu toch al 2/3 jaar veel minder en de laatste 1/2 jaar zelfs eerder zelfpijniging om Club supporter te zijn. Dit seizoen zijn de matchen waarin ze beter zijn met méér goede kansen (ja, het voetbal is wel degelijk een pak beter dan vorig jaar onder Hoefkens en Parker) en toch niet winnen al niet meer op twee handen te tellen. Totaal onbegrijpelijk. Van een ploeg die quasi ongenaakbaar was in de eigen competitie, naar een ploeg die de killersmentaliteit volledig is kwijtgeraakt en nog slechts sporadisch toppers kan winnen of matchen tegen minder ploegen makkelijk kan winnen. Nochtans echt wel veel potentieel, hetgeen ook blijkt uit de veel aanwezige goede momenten. Onbegrijpelijk, dat (onbewuste) losersgedrag (is het een puur mentaal probleem ?)...
Straks worden jullie nog het Tottenham van België ipv het Bayern.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14