Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon blijft er in geloven....hij heeft licht autisme. Ik bewonder hem dat hij niet opgeeft, na deze week denk ik wel dat het afgelopen is voor ons.
Hopelijk kunnen we die bekerfinale halen, maar union is toch favoriet

Het percentage voor Union in de poll is precies wat aan het stijgen…

Over RAFC, ik vraag me toch ook af hoe het mogelijk is dat die na een buitengewoon topjaar … diep in de rode cijfers zitten? Daar lijkt me fundamenteel een en ander niet te kloppen.

Het percentage voor Union in de poll is precies wat aan het stijgen…

Over RAFC, ik vraag me toch ook af hoe het mogelijk is dat die na een buitengewoon topjaar … diep in de rode cijfers zitten? Daar lijkt me fundamenteel een en ander niet te kloppen.
Ja, dat is toch logisch als ge spelers haalt met die toplonen. Ze beginnen ook nu pas wat uitgaande transfers te doen met eerst Pacho en Vermeeren.

@Dr. Sheldon Cooper ge gaat er nog jaren plezier van hebben

Mechele zou liefst zijn carrière afsluiten bij Club Brugge. "Maar intussen heb ik al vaker gezegd dat ik het liefst de rest van mijn carrière bij Club wil blijven. Club is mijn tweede thuis. Ik zou het maar moeilijk kunnen achterlaten. Ik zou bang zijn iets te missen."

Zo zo, gelukkig niets gezien gisteren.

Na enkele hoogjaren is het nu toch al 2/3 jaar veel minder en de laatste 1/2 jaar zelfs eerder zelfpijniging om Club supporter te zijn. Dit seizoen zijn de matchen waarin ze beter zijn met méér goede kansen (ja, het voetbal is wel degelijk een pak beter dan vorig jaar onder Hoefkens en Parker) en toch niet winnen al niet meer op twee handen te tellen. Totaal onbegrijpelijk. Van een ploeg die quasi ongenaakbaar was in de eigen competitie, naar een ploeg die de killersmentaliteit volledig is kwijtgeraakt en nog slechts sporadisch toppers kan winnen of matchen tegen minder ploegen makkelijk kan winnen. Nochtans echt wel veel potentieel, hetgeen ook blijkt uit de veel aanwezige goede momenten. Onbegrijpelijk, dat (onbewuste) losersgedrag (is het een puur mentaal probleem ?)...
Club is idd frustrerende ploeg om voor te supporteren soms. Vorig jaar was het dat we op voorsprong kwamen 1-0 en dan volledig stopten met voetballen, of matchen waarbij je na een kwartier al wist dat er niets in zat. Atm beginnen we wel goed en blijven we wel nog even doorgaan na een goal maar na een tijdje stopt dan toch ook. Als we ruimte krijgen gaat scoren volt, maar tegen compactere ploegen is het toch pover. Qua klassement mogen we blij zijn dat er maar 1 ploeg een reeks kan neerzetten.
Mooi voetbal is al gewoon veel te lang geleden. Spelers als Lang, Izquierdo, CDK, Nusa, Dennis ... zijn/waren toch redenen om naar J-B te gaan voor mij, Die hadden tenminste wat vreugde in zich. Bezie dan eens wat we nu hebben (of wat er opgesteld wordt). We hebben mooie uitgaande transfers qua aanvallers en verdedigers gedaan maar we doen weinig moeite om die te vervangen door gelijkaardige spelers. De voorsprong die we hadden in kwaliteit is gewoon weg nu. En we missen nog altijd een echte leider op het veld.

Hier verschiet ik nog wel van. Alleen Union kan het nog beter doen dan Anderlecht na 9 onderliggende wedstrijden.

1) Anderlecht: 14 op 27
2) Union: 13 op 24
3) Racing Genk: 10 op 27
4) Antwerp: 9 op 24
5) Club Brugge: 9 op 24
6) AA Gent: 8 op 24

Hier verschiet ik nog wel van. Alleen Union kan het nog beter doen dan Anderlecht na 9 onderliggende wedstrijden.

1) Anderlecht: 14 op 27
2) Union: 13 op 24
3) Racing Genk: 10 op 27
4) Antwerp: 9 op 24
5) Club Brugge: 9 op 24
6) AA Gent: 8 op 24
Waarom 9 onderlinge duels?

Waarom 9 onderlinge duels?
Omdat dit de huidige onderliggende stand is na 9 matchen van Anderlecht terwijl de rest buiten Genk maar 8 matchen heeft? Dus enkel Union kan na die 9 matchen meer punten pakken? Ik weet toch ook niet hoeveel punten ze halen na 10 matchen?
Omdat als hij zegt op 10 onderlinge duels eender welke ploeg er nog over of gelijk kan komen en dat is niet zo iets om over uit te pakken.
Nee. Genk dus al niet en die andere ploegen spelen onderling nog tegen elkaar dus dan zal Anderlecht nog steeds bij de meeste punten hebben. Het is ook helemaal niet om mee uit te pakken. Het is gewoon een verassing om dat te zien. Het algemeen gevoel was vooral dat Anderlecht zijn punten gepakt heeft tegen de kleintjes.

Nee. Genk dus al niet en die andere ploegen spelen onderling nog tegen elkaar dus dan zal Anderlecht nog steeds bij de meeste punten hebben. Het is ook helemaal niet om mee uit te pakken. Het is gewoon een verassing om dat te zien. Het algemeen gevoel was vooral dat Anderlecht zijn punten gepakt heeft tegen de kleintjes.
Bij Genk had ik mij miskeken dat die ook al 9 matchen hadden.

Club is idd frustrerende ploeg om voor te supporteren soms. Vorig jaar was het dat we op voorsprong kwamen 1-0 en dan volledig stopten met voetballen, of matchen waarbij je na een kwartier al wist dat er niets in zat. Atm beginnen we wel goed en blijven we wel nog even doorgaan na een goal maar na een tijdje stopt dan toch ook. Als we ruimte krijgen gaat scoren volt, maar tegen compactere ploegen is het toch pover. Qua klassement mogen we blij zijn dat er maar 1 ploeg een reeks kan neerzetten.
Mooi voetbal is al gewoon veel te lang geleden. Spelers als Lang, Izquierdo, CDK, Nusa, Dennis ... zijn/waren toch redenen om naar J-B te gaan voor mij, Die hadden tenminste wat vreugde in zich. Bezie dan eens wat we nu hebben (of wat er opgesteld wordt). We hebben mooie uitgaande transfers qua aanvallers en verdedigers gedaan maar we doen weinig moeite om die te vervangen door gelijkaardige spelers. De voorsprong die we hadden in kwaliteit is gewoon weg nu. En we missen nog altijd een echte leider op het veld.
Mss unpopular opinion voor de Brugge fans (ik ben geen Brugge fan), maar ik denk echt dat ze Vanaken te lang hebben gehouden. Dat zou jullie leider moeten zijn, maar de negativiteit dat die in mijn ogen soms uitstraalt op een veld, dat straalt toch gewoon af op de rest?

Omdat dit de huidige onderliggende stand is na 9 matchen van Anderlecht terwijl de rest buiten Genk maar 8 matchen heeft? Dus enkel Union kan na die 9 matchen meer punten pakken? Ik weet toch ook niet hoeveel punten ze halen na 10 matchen?

maar neem dan gewoon 10 matchen want dan heeft iedereen van de top 6 2x tegen elkaar gespeeld en is gewoon een eerlijker beeld ;-)

Mss unpopular opinion voor de Brugge fans (ik ben geen Brugge fan), maar ik denk echt dat ze Vanaken te lang hebben gehouden. Dat zou jullie leider moeten zijn, maar de negativiteit dat die in mijn ogen soms uitstraalt op een veld, dat straalt toch gewoon af op de rest?
Heb je gelijk in en heb ik ook gezegd toen die naar Engeland kon en ze hem een nieuw verbeterd contract hebben gegeven.

Ze hadden die toen moeten laten gaan. Hij was er net 30, op zijn positie mag je er van uitgaan dat hij dan nog 1 of 2 echte topjaren heeft en het dan enkel maar achteruit zal gaan. Neem daarbij de teleurstelling van die gemiste kans (nooit in het buitenland gespeeld) en het feit dat wanneer Vanaken niet draait, Club doorgaans ook niet draait en je hebt een probleem.

Dus idd, ik zou hem ook hebben laten gaan.

Wees blij dat ge geen Standard supporter zijt zoals mij :D

Hoe kan je 10 matchen nemen als er maar 8 of 9 gespeeld zijn?
Omdat je bij 9 matchen sowieso een verschil hebt tussen aantal uit en thuismatchen dus is het geen eerlijke vergelijking. En niet iedereen heeft 2x tegen elkaar gespeeld. Dus dan wacht je toch gewoon met conclusies te trekken tot er een evenwicht is. Vb Anderlecht moet nog naar Club en heeft daar al 8 matchen niet meer gewonnen. Club nog thuis tegen Anderlecht en naar Genk (van hun laatste 7 matchen wonnen ze er daar 4). Union nog thuis tegen Gent (sinds ze terug zijn nog nooit verloren van Gent zowel uit als thuis) en naar Antwerp (1 zege, 2 draws en 1 nederlaag) enz...

Omdat je bij 9 matchen sowieso een verschil hebt tussen aantal uit en thuismatchen dus is het geen eerlijke vergelijking. En niet iedereen heeft 2x tegen elkaar gespeeld. Dus dan wacht je toch gewoon met conclusies te trekken tot er een evenwicht is. Vb Anderlecht moet nog naar Club en heeft daar al 8 matchen niet meer gewonnen. Club nog thuis tegen Anderlecht en naar Genk (van hun laatste 7 matchen wonnen ze er daar 4). Union nog thuis tegen Gent (sinds ze terug zijn nog nooit verloren van Gent zowel uit als thuis) en naar Antwerp (1 zege, 2 draws en 1 nederlaag) enz...

Maar dan moet je wachten tot het einde van het seizoen en kan je basically nooit conclusies trekken of voorspellingen maken tijdens het lopende seizoen. Beter wachten tot einde seizoen...

Maar dan moet je wachten tot het einde van het seizoen en kan je basically nooit conclusies trekken of voorspellingen maken tijdens het lopende seizoen. Beter wachten tot einde seizoen...
Hoeft toch niet. Zoals ik al zei moet je wel de nodige nuance aanbrengen (wat trouwens altijd zo is tijdens een lopend seizoen). Nu komt het gewoon arbitrair over met die 9 onderlinge duels en de conclusie dat enkel Union beter kan doen dan Anderlecht. Als je alle matchen erbij neem dat kan iedereen nog beter doen dan Anderlecht (behalve Genk) dus een compleet andere conclusie.

Hoeft toch niet. Zoals ik al zei moet je wel de nodige nuance aanbrengen (wat trouwens altijd zo is tijdens een lopend seizoen). Nu komt het gewoon arbitrair over met die 9 onderlinge duels en de conclusie dat enkel Union beter kan doen dan Anderlecht. Als je alle matchen erbij neem dat kan iedereen nog beter doen dan Anderlecht (behalve Genk) dus een compleet andere conclusie.
Hoeft niet maar mag toch wel zeker? De conclusie is dat na 9 wedstrijden enkel Union het beter kan doen dan Anderlecht. Na 10 wedstrijden zal niet iedereen het beter doen. Dan gaat Anderlecht nog steeds onderling bij de meeste punten genomen hebben. Ze kunnen niet allemaal al hun wedstrijden nog winnen. Mogen we dan ook geen tussentijdse conclusie maken over de huidige stand? Die cijfers zeggen niet alles, dat klopt, maar het zegt zeker wel iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14