Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
een lijnrechter mag altijd vlaggen als het buitenspel is ofwel meteen ofwel na de fase.

Edit: wel bizar dat het alleen maar 2 Anderlechtsupporters zijn die het blijkbaar niet kunnen plaatsen dat de VAR hier altijd zou tussenkomen bij een rode kaart
Niet vlaggen was idd niet correct, maar je weet zelf ook dat die worden aangemaand om te laten verder spelen vooraleer ze mogen/kunnen vlaggen, gezien de 'wait & see' regel. Wat hier dus ook is gebeurd.

Soit, die gele kaart maakt mij op zich niet veel uit, maar op zich is dat gewoon wat vreemd dat die kan blijven staan voor iets dat gebeurt in een buitenspelfase.

En ja, bepaalde users & objectiviteit gaan moeilijk samen hier.

Niet vlaggen was idd niet correct, maar je weet zelf ook dat die worden aangemaand om te laten verder spelen vooraleer ze mogen/kunnen vlaggen, gezien de 'wait & see' regel. Wat hier dus ook is gebeurd.

Soit, die gele kaart maakt mij op zich niet veel uit, maar op zich is dat gewoon wat vreemd dat die kan blijven staan voor iets dat gebeurt in een buitenspelfase.

Maar het was voor de lijnrechter geen buitenspel want hij vlagde ook niet na de wait&see regel. Anders was deze fase alsnog afgevlagd en kregen wij geen vrije trap

Pot en ketel zeker?

Los daarvan,
Je kan toch gerust rood geven voor de fout aan zich, los of het nu buitenspel was of niet. Er bestaat toch geen vrijgeleide om zware fouten te maken vanaf je buitenspel staat? Dat je kunt discussiëren of die ingreep van Mignolet geel of rood is kan ik ook nog wel volgen.
Edit: wel bizar dat het alleen maar 2 Anderlechtsupporters zijn die het blijkbaar niet kunnen plaatsen dat de VAR hier altijd zou tussenkomen bij een rode kaart
De VAR zou zeker tussen komen voor buitenspel maar indien zij vinden dat de fout zelf de integriteit van de andere speler in gevaar brengt kan die rode kaart toch gewoon blijven staan?

Maar het was voor de lijnrechter geen buitenspel want hij vlagde ook niet na de wait&see regel. Anders was deze fase alsnog afgevlagd en kregen wij geen vrije trap
Sorry, je hebt gelijk. Ik was even niet goed mee. Maar initieel stond de speler van Kortrijk toch buitenspel? Dus indien er uit die fase een goal of rode kaart had gevolgd dan zou de VAR het gecorrigeerd hebben?

Pot en ketel zeker?

Los daarvan,
Je kan toch gerust rood geven voor de fout aan zich, los of het nu buitenspel was of niet. Er bestaat toch geen vrijgeleide om zware fouten te maken vanaf je buitenspel staat? Dat je kunt discussiëren of die ingreep van Mignolet geel of rood is kan ik ook nog wel volgen.

De VAR zou zeker tussen komen voor buitenspel maar indien zij vinden dat de fout zelf de integriteit van de andere speler in gevaar brengt kan die rode kaart toch gewoon blijven staan?
Je kan moeilijk verwachten dat een eventuele rode kaart voor zoiets blijft staan als we spreken over buitenspel hè. Het feit dat je zelf aanhaalt dat je nog kan discussiëren of het al dan niet rood was, zegt voor mij voldoende.

Daarnaast is dit een reactie van Mignolet op een mogelijke kans die zich voordeed, terwijl die er niet zou mogen gekomen zijn gezien het feit dat die speler initieel buitenspel stond.

Niemand zegt trouwens dat je geen zware fouten mag maken bij zo'n dingen, maar het hangt er vanaf wat. Stel dat Mechele daar in die fase een andere aanvaller gewoon KO slaat, dat is iets totaal anders natuurlijk.

niet meer ongeslagen dus, en uiteraard tegen Cerkel. terecht rood ook voor Gandelman, imo.

valt niet veel op te zeggen, geen niveau in deze match.

Niemand zegt trouwens dat je geen zware fouten mag maken bij zo'n dingen, maar het hangt er vanaf wat. Stel dat Mechele daar in die fase een andere aanvaller gewoon KO slaat, dat is iets totaal anders natuurlijk.
Allè als we toch hypothetische zaken voorstellen:

Hoge diepe bal naar de spits, Mechele gaat in duel en deelt een elleboog uit aan de speler in buitenspel positie?

Dat is dan ook geen rood want aahja buitenspel?

Hoge diepe bal naar de spits, Mechele gaat in duel en deelt een elleboog uit aan de speler in buitenspel positie?

Elleboog heeft niets met voetbal te maken. In duel voor de bal gaan en de tegenstander raken maar net te laat komen wel

Bon, ik geef letterlijk in mijn vorige post een voorbeeld van een mogelijke rode kaart die wel zou blijven staan en jij komt vervolgens met dit af?

Als je het verschil niet ziet of niet wil inzien, dan stopt de discussie hier en nu voor mij.

Je kan moeilijk verwachten dat een eventuele rode kaart voor zoiets blijft staan als we spreken over buitenspel hè. Het feit dat je zelf aanhaalt dat je nog kan discussiëren of het al dan niet rood was, zegt voor mij voldoende.
Ja, maar dat is gewoon de VAR die daar zal over beslissen. Ik reageerde enkel op stelling dat ze sowieso zouden ingrijpen bij rood wegens offside. ALS ze beslissen dat de fout zwaar genoeg is voor rood te geven, blijft die gewoon staan ongeacht het offside was. Het feit dat er offside is, zou geen invloed mogen hebben op het beoordelen (al dan niet serious foul play) van Mignolet zijn fout.

Daarnaast is dit een reactie van Mignolet op een mogelijke kans die zich voordeed, terwijl die er niet zou mogen gekomen zijn gezien het feit dat die speler initieel buitenspel stond.
Is toch irrelevant? Stel een speler krijgt geel na het uitrekken van zijn shirt bij een goal. Als die goal wordt afgekeurd blijft die gele kaart gewoon staan.

Langs de ene kant dribbelt de spits 2 man om dan wild over te trappen, langs de andere kant trapt de verdediger gewoon naast de bal om een binnentikker weg te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14