Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Please. Ik begrijp de reden waarom ze is afgekeurd. Maar we moeten stoppen met mensen als Pots en den Serge een podium te geven.

Voor mij is het geen fase die voor interpretatie vatbaar is (hinderen, niet hinderen, deelnemen ja of nee). Dus we gaan dat er ook niet van maken.

Deze fase bepaalde het kampioenschap niet, er zijn genoeg onbegrijpelijke arbitrale beslissingen/blunders geweest dit seizoen
 
Telt die regel hier? Dat is toch wanneer hij in een buitenspelpositie zou staan op het moment dat hij de bal van De Cuyper krijgt? Dat is hier toch niet het geval? Hier telt volgens mij gewoon de regel van het hinderen van de tegenspeler. En dus niet alleen van Mechele, maar ook van De Cuyper. Want hij hindert aanvankelijk het pad van Mechele, en valt vervolgens de bal aan wat De Cuyper dwingt tot een actie.
Eerste deel: Lukaku tegen de Russen.
Tweede deel: misschien zie ik dat verkeerd maar De Cuyper reageert door de speler achter hem die hij man tegen man ook bewaakt, Lopes Da Silva kan niet aan de bal (of kijk ik nu echt zo scheel) en anders had ie de bal toch laten lopen zonder zijn eigen man, schat ik.

"clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent" ... moeilijk, gezien hij niet aan de bal kan en De Cuyper voor mij reageert door een tweede speler. Maar ik kan daar wel mee leven moest het dat zijn, en dan moet ik beter kijken.

Wat is die opperlul hier weer aan het bazelen?
"Het antwoord is duidelijk neen: de bal caramboleert tegen De Cuyper, voor de voeten van Lopes. Dan blijft dat dezelfde fase en staat Lopes buitenspel.”

Neen he jong, hij kopt de bal met opzet weg ... gewoon niet goed. En dan is dat een andere fase.

Da's iets dat er letterlijk instaat:
rr.jpg

De Cuyper wilt of heeft de mogelijkheid om weg te werken: groen vinkje, is ook zo gebeurd.
Doet dat echter niet fatsoenlijk maar die uitkomst heeft geen invloed op de beoordeling van de actie: blauwe cirkel, is ook zo gebeurd.
Vier van de vijf criteria voor intentie/"balbezit" aangeduid met rode pijl, zijn ook zo gebeurd. Enkel het laatste punt niet ... maar da's eerder iets verzwarend dan echt een criterium, weegt echt niet op tegen de vier andere punten.

Gumienny: "caramboleren!" ... Ga toch weg.
 
Nog geen enkel beeld gezien, behalve mijn vertroebelde hersenen van gisterenavond. We verliezen de titel natuurlijk niet gisteren maar door 4 (vier!) matchen ergens in april. Waardoor ik opnieuw in mijn klaagzang over het PO systeem verval. Ben er nu te moe voor & ik ben het ook beu om mezelf constant te herhalen ook al vind ik het oprecht oneerlijk.

Maar gisteren was een goeie match en leuk allemaal tesamen in de middencirkel. Maar opnieuw zo f*cking dichtbij geweest. Hoe kut is dit. Gisteren een stuk in mijn kraag gezopen om het te vergeten. Maar nu al die krantenartikels bovenop de letterlijke kater. pfff


Nu telewerken, zucht.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen enkel beeld gezien, behalve mijn vertroebelde hersenen van gisterenavond. We verliezen de titel natuurlijk niet gisteren maar door 4 (vier!) matchen ergens in april. Waardoor ik opnieuw in mijn klaagzang over het PO systeem verval. Ben er nu te moe voor & ik ben het ook beu om mezelf constant te herhalen ook al vind ik het oprecht oneerlijk.

Maar gisteren was een goeie match en leuk allemaal tesamen in de middencirkel. Maar opnieuw zo f*cking dichtbij geweest. Hoe kut is dit. Gisteren een stuk in mijn kraag gezopen om het te vergeten. Maar nu al die krantenartikels bovenop de letterlijke en figuurlijke kater. pfff


Nu telewerken, zucht.
als het een minieme troost kan zijn, deze titel voelt onwerkelijk aan door die idiote halvering want eigenlijk komt hij jullie gewoon toe. Ik weet wel dat iedereen de regels op voorhand kent etc, maar hoop nu echt dat iedereen inziet dat die idiote halvering afgeschaft mag worden!

Ik ben geen expert in de regels dus moet me ook maar baseren op de krantenartikels en duiding op tv ivm die goal gisteren, blijft gewoon crazy dat zo'n beslissing een verschil van 30 miljoen betekent voor zowel Club als Union.
 
Je voelde aan alles dat er nog iets ging gebeuren op die laatste speeldag. Kan natuurlijk niet ontbreken bij de waanzin(nige spanning) van de POs.

Dat Cercle een harde noot ging zijn, stond in de sterren geschreven. Ook gisteren slaagde Club er niet in enkele zeer goede kansen te verzilveren, net zoals al heel het seizoen tegen Cercle. Wat niet betekent dat Club goed speelde, daarvoor was het allemaal te nerveus en teveel hinken op 2 gedachten. Na een goed begin van de 2e helft ook vergeten verder te voetballen. Achja, het is allemaal menselijk uiteindelijk.

En dan barste de bom alsnog... Gelukkig voor Club was het offside. Match op de radio moeten volgen (zat in de auto tijdens de bewuste fase; pas nadien alle beelden gezien). Ik denk niet dat m'n hart ooit sneller geklopt heeft (zonder inspanning) dan in die 5 minuten durende VAR check. Snap de vele persartikels ook niet zo goed. Ja, het is zuur voor alle niet-Club fans dat het offside was, maar het was gewoon offside dus uiteindelijk de meest juiste beslissing.

Wel zuur voor Club dat alle verslaggeving nu focust op die ene fase en de berichtgeving zowaar zelfs negatief overkomt. Alsof de 24/30 al vergeten is. Toch een redelijk unieke prestatie (op één uitzonderlijk jaar van Standard na), bovendien na een ware herrijzenis.

Toch beter zo (met een juiste - weliswaar zeer moeilijk te nemen - beslissing van de scheids), zodat de grootste VAR-farse van 2023-24 (de door de VAR "vergeten speler" bij KVM-Club bij de "onside" van Thiago; wel een 100% fout van de scheids/VAR) alvast niet kan opgerakeld worden als uiteindelijk cruciaal voor de titel. Maar dat is iedereen alweer vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Toch beter zo (met een juiste - weliswaar zeer moeilijk te nemen - beslissing van de scheids), zodat de grootste VAR-farse van 2023-24 (de door de VAR "vergeten speler" bij KVM-Club bij de "onside" van Thiago; wel een 100% fout van de scheids/VAR) alvast niet kan opgerakeld worden als uiteindelijk cruciaal voor de titel. Maar dat is iedereen alweer vergeten.

Mensen vergeten zo dingen altijd tenzij het de eigen club overkomt. Daar zal iedereen hier wel ervaring mee hebben.
 
Het zou mooi zijn mochten ze de VAR communicatie vrijgeven, dan is de onduidelijkheid op zen minst weg.

Ik had zaterdag Mechelen - Standard afgezet na de 3-3 omdat het in mijn ogen een geldig doelpunt was, om dan een uur later op Sporza te zien dat het 3e doelpunt van Standard is afgeschaft voor een onbekende reden.

Wim Smet wordt door de VAR naar het scherm geroepen. Na wat te staan molenwieken met zijn armen, beslist hij om het doelpunt dan toch af te keuren! Maar naar de reden is het gissen. Was er buitenspel? Was er een fout? Dat is nog heel onduidelijk. We krijgen ook geen herhaling te zien.
 
Club wordt zo stilaan wel echt die "grote, boze" ploeg die uiteindelijk (meestal) aan het langste eind trekt. Twee jaar geleden ook al meeval met het voorafgaand buitenspel bij de goal van Nielsen voor Union in een cruciale titelmatch. Dan zit het toch zeker niet tegen op het moment van de waarheid. En daardoor wordt Club ook steeds meer "gehaat" door niet-Club fans en is mediaberichtgeving geregeld eerder zuur/negatief (ik herinner me gisteren zelfs een vraag of de nieuwe titel van Club nu wel goed nieuws is voor het Belgische voetbal).

De voorbije twee seizoen tonen in ieder geval aan dat een onoverbrugbaar geachte voorsprong helemaal niets hoeft te betekenen. Paar slechte trainerskeuzes of enkele mislukte transfers (of slecht ingevulde posities) en die voorsprong blijkt geen voorsprong te zijn. In een kleine competitie ben je nu eenmaal afhankelijk van zeer goede scouting en slim beleid. Je kan met geld niet alles kopen want daarvoor is onze competitie gewoon niet interessant genoeg.
 
De voorbije twee seizoen tonen in ieder geval aan dat een onoverbrugbaar geachte voorsprong helemaal niets hoeft te betekenen.
Het gevaar is wel dat we volgend seizoen bij een 8 - 9 - 10 - ... punten achterstand in de reguliere kompetitie al snel gaan beginnen denken "Oh, we maken dat in de play-offs wel goed. Vorig seizoen stonden we er 20 achter en werden we nog kampioen". Terwijl we goed moeten beseffen dat dit echt wel uitzonderlijk is en 10+ punten achterstand aan het begin van de play-offs zelden of nooit worden goedgemaakt.
 
Zeer zeker. Ze moeten goed beseffen dat dit soort POs uitzonderlijk zijn. Ok, ze speelden geregeld goed, maar hadden (vooral in de uitmatchen en gisteren) ook wel heel wat meeval (enkele lucky goals op goede momenten bv.).

Nu had Club in de reguliere competitie ook wel heel wat pech. Ja, het was zelden echt goed onder Deila, maar met een beetje meeval hadden ze echt gemakkelijk zeker een 5-tal matchen meer kunnen winnen. Dus dat heft elkaar wellicht een beetje op, maar je kan beter die meeval hebben in de POs uiteindelijk door de "dubbele punten".
 
Er moest daar gewoon over het hele stadion een lijn politiemensen gestaan hebben, dat was schrijnend slecht georganiseerd...
Al dan niet gerelateerd, ik heb van iemand ter plaatse gehoord dat ze rond minuut 80 de poorten van het stadion hebben geopend (vermoedelijk uit gewoonte voor het vertrekkende volk), maar daardoor zijn duizenden mensen van buiten het stadion, inclusief een hoop sujetten die geen stadion meer binnen mag, toch binnen geraakt. Die stewards kunnen dan wel aangeven dat die weer naar hun plaatsen moeten maar ten eerste luistert er gewoon niemand naar een steward en ten tweede hadden die blijkbaar dus niet eens een plaats...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Link
Uhm, het is toch echt wel overduidelijk dat die supporter voorover valt omdat zijn kameraad links van hem aan z'n arm trekt en dan Warleson perongeluk neerhaalt. Je ziet ook z'n kameraden achterom kijken en 'm ook gewoon recht geholpen worden. Weer een sterk staaltje verdraaien van de waarheid.
Zoals ik al zei is die veldbestorming te vroeg, net voor deze reden, laat de spelers rustig naar binnen gaan en elkaar nog begroeten zoals altijd. Maar ik zie hier ook heel weinig tackle en nog minder in elkaar geklop van Warleson, alsof dit nog niet in het nieuws was gekomen als dat effectief zo was… Sterk staaltje framing

Edit: alsof ook 1 van die mannetjes iets zou durven doen tegen een beer als Warleson, das gelijk de RSCA supporters die van ver iets durfden roepen tegen Thiago maar ook niet dichter kwamen.
 
Zou graag dat beeld nog eens zien wanneer hij het flapje van varscherm neerhaalt. Volgens mij zegt hij op dat moment : 'putain de merde'
:')
 
Ook zo mooi om te zien hoe een groot aantal supps meteen naar de cercle hoek ging met de opgestoken middelvinger.
De titel vieren , heet dat dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
202K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan