Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht ook dat een nieuwe fase begint van zodra de speler van Club de bal raakt. Maar ik kan mis zijn.
Nee bij een nieuwe fase moet Club ook controle hebben over de bal.
Gewoon raken in een duel is onvoldoende.

Nu eigenlijk. @Gavin er is niemand die Mechele hinderde šŸ˜… en Decuyper wordt ook niet gehinderd, gewoon los onder de bal door, en tis ook nie echt voordeel halen uit zen buitenspel, maar bal gaat wel zijn richting uit (al fluiten ze dat ook niet bij een speler die een doorsteekpass laat passeren die in zijn richting komt)
 
Nee bij een nieuwe fase moet Club ook controle hebben over de bal.
Gewoon raken in een duel is onvoldoende.

Nu eigenlijk. @Gavin er is niemand die Mechele hinderde šŸ˜… en Decuyper wordt ook niet gehinderd, gewoon los onder de bal door, en tis ook nie echt voordeel halen uit zen buitenspel, maar bal gaat wel zijn richting uit (al fluiten ze dat ook niet bij een speler die een doorsteekpass laat passeren die in zijn richting komt)
Lopes houdt Mechele af als offside speler en scoort vervolgensā€¦

Redelijk duidelijk offside gewoon.

Dieptriest voor Union, maar na deze playoffs kan je niet zeggen dat hun hun eigen schuld niet was al bij al.
 
Lopes houdt Mechele af als offside speler en scoort vervolgensā€¦

Redelijk duidelijk offside gewoon.

Dieptriest voor Union, maar na deze playoffs kan je niet zeggen dat hun hun eigen schuld niet was al bij al.
Hoe kan hij Mechele afhouden? Mechele is zijn man al 2m kwijt nog voor de bal voorbij de muur is

Typisch Mechele voorbeeld van naar de bal kijken en uw man nie volgen.
 
Je zou na al die titels nu toch wel mogen verwachten dat ze beter voorbereid zijn tegen een veldbestorming. Ook niets te zien op de grote schermen natuurlijk weeral, echt bende dutsen. Op het niveau van ons voetbal vandaag, wat een zeikmatch. Nee, hier heb ik atm geen plezier van. Ik ben fan van het spelletje en ons clubtje maar duidelijk dat dit niet mijn soort volk is.
 
In mijn ogen is dit buitenspel van Lopes Da Silva omdat hij Mechele hindert. Hindert hij Mechele niet, dan is dit een goal ook al staat hij buitenspel want De Cuyper speelt de bal intentioneel.
Telt die regel hier? Dat is toch wanneer hij in een buitenspelpositie zou staan op het moment dat hij de bal van De Cuyper krijgt? Dat is hier toch niet het geval? Hier telt volgens mij gewoon de regel van het hinderen van de tegenspeler. En dus niet alleen van Mechele, maar ook van De Cuyper. Want hij hindert aanvankelijk het pad van Mechele, en valt vervolgens de bal aan wat De Cuyper dwingt tot een actie.
 

Huisref Tim Pots: ā€œRaar dat Laforge Lardot naar het scherm riepā€​

Volgens onze huisref Tim Pots is het niet meer dan terecht dat de goal van Cercle Brugge afgekeurd werd: ā€œBij de vrije trap staat Lopes buitenspel want hij neemt deel aan het spel door Mechele af te houden. Hij hindert hem licht. Maar Lopes is vervolgens wel de speler die scoort. DĆ© vraag is dan: betrof het een nieuwe fase of niet? Was er gecontroleerd balbezit? Het antwoord is duidelijk neen: de bal caramboleert tegen De Cuyper, voor de voeten van Lopes. Dan blijft dat dezelfde fase en staat Lopes buitenspel.ā€


ā€œStel dat er wĆ©l controle was over de bal of dat een speler van Club die slecht had ontzet, dan ging het over een nieuwe fase en had het doelpunt wel geteld. Een terechte beslissing van Lardot om die af te keuren dus. Ik vond het zelfs raar dat de VAR hem naar het scherm riep want als je de lijn trekt, was het duidelijk dat Lopes offside stond. Maar blijkbaar vond de VAR dat er interpretatie mogelijk was of het al dan niet over een nieuwe fase ging. Misschien wilde de VAR, gezien het belang van de fase, daar liever de ref zelf in betrekken.ā€

 
Play-offs is in het algemeen gewoon diefstal.
Dus de titel van Antwerp vorig jaar was ook gestolen.

Meh, altijd dat zelfde gezever. Kijk, ik ben de eerste voor de afschaffing ervan. Maar elke ploeg kent de situatie ondertussen, ze is hoe ze is. Het is wat belachelijk om nu dan af te komen met ā€œgestolenā€.

Dan zou het dus altijd gestolen zijn als de ploeg die eerst staat op het einde van de reguliere competitie ook niet eerste eindigt in de POā€™s. Schaf het dan allemaal gelijk terug zf.
 
Weer veel gedoe om weinig imo. Da Silva staat toch gewoon duidelijk buitenspel, gaat in duel en tikt vervolgens de bal (wellicht) over de doellijn. Is gewoon buitenspel. De enige verklaring die ik heb waarom Lardot naar het scherm werd geroepen is om te beoordelen of Da Silva in de eerste fase al dan niet deelnam aan het spel (wat duidelijk wel het geval was). Eventuele handsfase van De Cuyper doet er dan ook niet meer toe.

Goede beslissing onder lastige omstandigheden.
 
Uiteindelijk gewoon goed beƶordeeld door de ref in zeer moeilijke omstandigheden. Gelukkig zijn de Union supps redelijk braaf, maar had het in het nadeel geweest van een andere club had die wrs doodsbedreigingen gekregen achteraf. (Ook moest hij de goal wel gegeven hebben van marginale Brugge fans)
 
Is nog altijd geen zekerheid dat die dan voor de volle 100% over de lijn is. Is al vaker gebeurd dat het 100% zo leek, maar uiteindelijk genoeg reden tot twijfel was.
Odoi zijn steunbeen staat al over de lijn, en hij werkt de bal met zijn andere been vooruit uit de goal. Dan moet het imo toch een serieus grote bal zijn om niet volledig over de lijn te zijn.
 
Weer veel gedoe om weinig imo. Da Silva staat toch gewoon duidelijk buitenspel, gaat in duel en tikt vervolgens de bal (wellicht) over de doellijn. Is gewoon buitenspel. De enige verklaring die ik heb waarom Lardot naar het scherm werd geroepen is om te beoordelen of Da Silva in de eerste fase al dan niet deelnam aan het spel (wat duidelijk wel het geval was). Eventuele handsfase van De Cuyper doet er dan ook niet meer toe.

Goede beslissing onder lastige omstandigheden.
Ik denk eigenlijk om de simpele reden dat de VAR niet alleen wou beslissen gezien het moment. Hier hing het kampioenschap vanaf, dus ik ga er vanuit dat ze graag Lardot hier hadden bij betrokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
202K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan