Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
FCB zou de logische kampioen zijn wegens kwalitatief de sterkste kern.
Zelfs in de 'slechte' periode zijn ze altijd veel kansen blijven creëren, het aantal matchen waar ze effectief onder lagen kun je op één hand tellen.
Het puntenverlies kwam er door deze kansen niet af te maken in combinatie met flaters achterin
en een falende tactiek.
Ronny was gewoon een miscast.
Dat kan je vandaag exact over Union ook zeggen hé.
 
Dat kunt ge zelfs over Genk zeggen. Onze ECHT slechte periode was na de winterstop tijdens de Africa Cup. Maar in de heenronde was quasi altijd puntenverlies door het missen van kansen en elke match wel één bepalende blunder. Een beetje (veel) zoals onze match tegen Cercle vorige week.
 
FCB zou de logische kampioen zijn wegens kwalitatief de sterkste kern.
Zelfs in de 'slechte' periode zijn ze altijd veel kansen blijven creëren, het aantal matchen waar ze effectief onder lagen kun je op één hand tellen.
Het puntenverlies kwam er door deze kansen niet af te maken in combinatie met flaters achterin en een falende tactiek.
Ronny was gewoon een miscast.
Als Union, Club Brugge of Genk de titel pakt zal geen enkele voetballiefhebber hierover klagen. Spannende play-offs en laat de beste ploeg maar winnen.
 
Als Union, Club Brugge of Genk de titel pakt zal geen enkele voetballiefhebber hierover klagen. Spannende play-offs en laat de beste ploeg maar winnen.
Ik heb wel sympathie voor Union en na de voorbije 3 seizoenen vind ik dat die eigenlijk echt wel een titel verdienen.
Als Genk kampioen wordt en dat dan zou betekenen dat die idiote halvering afgeschaft wordt daar zou ik ook perfect mee kunnen leven.

Club kampioen zou eigenlijk crazy zijn als je ziet waar we op het eind van de reguliere competitie stonden, en door de conf league denk ik ook dat de focus van de spelers eerder daar gaat liggen dus in een titel voor ons geloof ik niet.

rsca speelt al een heel seizoen lelijk voetbal met matennaaier Vertonghen en brulkikker Riemer... die zie ik liever toch geen kampioen worden ;)
 
Dubbelluik Genk en Club de komende twee weken. Dus één van de twee kan uit de titelrace geknikkerd worden. Bij aanvang van de PO's zei ik dat Club naar de titel zou stormen en dat is nog steeds mijn uitgangspunt. Al wil ik wel eens zien hoe ze reageren op puntenverlies.

Genk is het hele seizoen al wat labiel. Genoeg kwaliteit om van élke ploeg te kunnen winnen maar tegelijk ook genoeg complexen om het te laten liggen. Ideale scheidsrechter dus. Het zou me verbazen moesten die alles op een rijtje krijgen om voor de titel te kunnen gaan.

Union is een beetje het Noorden kwijt, maar zonder die leidersplaats zie ik ze misschien terug meer bevrijd spelen en komt Puertas terug tot leven.

Anderlecht heeft nu wel een klap gekregen met Thorgan en hun laatste prestatie maar zit nog steeds in de driver's seat.

Kan wel eens opnieuw een héél spannede ontknoping worden.
 
Dubbelluik Genk en Club de komende twee weken.
Op één week tijd zelfs, nu woensdag Brugge thuis en zondag Genk thuis.

Genk is het hele seizoen al wat labiel. Genoeg kwaliteit om van élke ploeg te kunnen winnen maar tegelijk ook genoeg complexen om het te laten liggen. Ideale scheidsrechter dus. Het zou me verbazen moesten die alles op een rijtje krijgen om voor de titel te kunnen gaan.
Europees is het doel, de rest afwachten. De dubbele confrontatie tegen Club zal veel duidelijk maken.

Lijkt me goed nieuws voor jullie. Jammer voor hem maar het is toch pas beginnen draaien toen die niet meer mee deed. Jullie middenveld is deze play offs gewoon heel goed.
Het is vooral het nieuwe systeem dat heel goed werkt met deze groep. We hadden ook eigenlijk toen geen keuze want teveel flankspelers uit en El Hadj rendeert net zoals Bilal beter achter een spits. Bryan zal altijd zijn plaats hebben maar laat nu Galarza en Patje nu maar doen. Ze doen dat meer dan goed.
 
Lijkt me goed nieuws voor jullie. Jammer voor hem maar het is toch pas beginnen draaien toen die niet meer mee deed. Jullie middenveld is deze play offs gewoon heel goed.

Kort door de bocht, hoor. Vergeet niet dat we van systeem gewisseld zijn naar een systeem met een veel sterkere defensieve stabiliteit. Dat doet het draaien. Dat is immers al van vorig seizoen onze achilleshiel . Heynen zou hier ook gewoon in schitteren. Gewoon een van de betere middenvelders in de JPL en die blijven ze enorm onderschatten. Die in plaats van Hrosovsky en we zijn nog een stuk beter.

En ja, ik beken: Heynen is absoluut "my man". Die gast is het lichtend voorbeeld voor onze kern en onze jeugdopleiding (samen met Trossard) om te tonen hoe geduld ook tot veel mooie momenten kan leiden.
 
Wat zouden jullie nu doen met Jackers en Mignolet? Persoonlijk heb ik zoiets van laat Jackers nu maar staan, hij zit in een goeie flow en is heel secuur. Dat heb ik dit seizoen toch net iets minder met Mignolet, terwijl we de vorige jaren toch echt wel enkele titels aan de reddingen van Mignolet te danken hebben.
 
Wat zouden jullie nu doen met Jackers en Mignolet? Persoonlijk heb ik zoiets van laat Jackers nu maar staan, hij zit in een goeie flow en is heel secuur. Dat heb ik dit seizoen toch net iets minder met Mignolet, terwijl we de vorige jaren toch echt wel enkele titels aan de reddingen van Mignolet te danken hebben.
Gewoon Jackers laten staan. Die is echt goed bezig en heeft tonnen vertrouwen. Mignolet zal dat ook wel begrijpen denk ik.
 
Jackers laten staan idd.

Niks tegen Mignolet, maar het team draait nu veel beter en Jackers is daar een onderdeel van.
 
Voor Jackers toch ook allemaal beetje een sprookverhaal he. Gaat sowieso genoeg interesse hebben nu van clubs om in 1A te spelen volgend seizoen. Als Leuven hem zelf al niet wil opstellen. Club kan hem ook nog kopen met de optie. Komt sowieso goed voor die gast.

Verder gewoon laten staan nu. Sorry Migno.
 
Club moet sowieso Jackers aankopen, hebben ook die optie dus waarom niet. Hoe het verder moet blijft moeilijk, Mignolet op de bank plaatsen volgend seizoen blijft lastig.
 
Laatst bewerkt:
Club moet sowieso Jackers aankopen, hebben ook die optie dus waaorm niet. Hoe het verder moet blijft moeilijk, Mignolet op de bank plaatsen volgend seizoen blijft lastig.
Eventueel de ene competitie en de andere Europees/beker indien het zover komt?

Geen idee hoelang Simon zelf nog wil doorgaan, want ik kan ook wel begrijpen dat Jackers nu niet terug een reserverol wil vertolken met maar een handvol wedstrijden per seizoen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
199K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan