Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Die xG discussie neemt nooit in rekening dat er gewoon spitsen zijn die uit 'minder' kunnen scoren. Een soort 'killer'-gehalte die bepaalde spitsen hebben.

Welke impact zou dat hebben op de te verdelen plaatsen? Denk dat de 6e dan moet spelen voor conference league?
Tuurlijk is xG niet de heilige graal en moet je zeker, voor één match, niet blind op staren. En efficiëntie is een heel belangrijke factor die je daar niet in ziet, maar tegelijk zorgt dat toch voor iets van "dat kan niet blijven duren", maar voorlopig precies wel bij Anderlecht.

En die stelling klopt wel denk ik, want je leest hier wekelijks hoe slecht het allemaal is... En toch worden er onnoemelijk veel punten gepakt. Efficiëntie is zéker ook een kwaliteit trouwens.
 
Opnieuw goed gespeeld, stevig georganiseerd, maar één domme fout vanachter kost ons twee punten. Beetje in de lijn van het seizoen. Toch heel zuur. Maar we kunnen uiteraard nog altijd Europees voetbal halen dus "all good". Volgende week alles geven tegen RSCA en het kan alweer dichterbij zijn.

Toch zure dingen aan het gebeuren: De geruchten worden sterker en sterker dat Vrancken het na dit seizoen voor bekeken zou houden (er is veel sprake van Gent in de wandelgangen overigens) nav een verschil in visie tussen het sportief bestuur en Vrancken. Vrancken vindt onze kern te beperkt en dat hij alles eruit haalt dat eruit te halen valt. De Condé en de rest vindt dat de kern van waarde is en we dit seizoen meer hadden moeten kunnen doen. Vrancken zou het gehad hebben en al beslist hebben dat het goed is voor hem. We zien zeker wat daar nu effectief van komt. Als het zo gebeurt, zal Hasi wel weer in beeld komen (ik ril over heel mijn lichaam bij het typen van die naam), maar hoop ik toch dat ze denken aan Fink van STVV.

Maar all in all: Vrancken heeft fouten gemaakt dit seizoen. Sowieso. Maar de grootste fout is imo toch de kerninvulling. Haal u vorige winter een topspits samen met desnoods Tolu (die ik nog altijd een meerwaarde vind als back-up) en ge speelt twee seizoenen op rij voor de titel en haalt (ondanks de terechte arbitrale discussies ivm de vorige PO's) die vorig seizoen binnen. En dan neemt ge deze winter een ongelooflijk risico door niet echt iets van direkte meerwaarde binnen te halen, maar wel twee absolute basisspelers te laten gaan (los van dat ge in Muñoz zijn geval wel quasi moest). Resultaat: zeer beperkte bank en een aantal blessures bij de foute spelers op de foute momenten. En dat zijn dan de limieten waar ge ook deze PO's op botst: Geen goede wisselmogelijkheden en een lage efficiëntie vooraan.

Hopelijk eindigen we toch 3de en draaien we los van alle drama voor een eerste keer in lang drie seizoenen op rij top 3.
 
Ik vind het discutabel, maar je kan 'm wel geven. Alleen begrijp ik niet dat je deze wel affluit, maar een gelijkaardige slag van Nilsson laat passeren in de eerste helft. Dat er inconsistentie is over de matchen heen wisten we al, maar dat een scheids & VAR op een half uur tijd dergelijke verschillende beslissingen nemen over een gelijkaardige fase is toch wraakroepend?
Je laat die slag van Nilsson passeren
+ Die krijgt die bal nog eens tegen de arm.
In RWDM - Eupen is ook een hoekschop waarbij een verdediger - ogen dicht en breed zwaaiend springt - die krijgt de bal ook onbewust tegen de arm en daar komt de VAR wel tussen voor penalty
Conference League winnen > kampioen worden. Kampioenschap behalen probeert Club toch elk seizoen + met de veranderingen van de UEFA vanaf volgend seizoen... Jawadde.
Ik zei finale spelen, nie gezegd winnen 😅
 
Ik zei finale spelen, nie gezegd winnen 😅

Liever winnen hé, voorlopig hebben alleen Anderlecht en KV Mechelen Europese finales gewonnen. Voor de rest kunnen wij ze vooral goed verliezen (Standard, Club, Antwerp).

Een finale halen is leuk en lekker veel hype maar hem verliezen doet super veel zeer. Leuk weetje overigens; Club is op papier de sterkste ploeg van alle huidige Conference League ploegen met een 27e plaats op de clubranking. Zegt natuurlijk niets maar ik zou het ophangen in de kleedkamer als boost 🙂
 
Riemer precies alsof ze al kampioen zijn 😄 Maar hij doet het toch maar, na zo lang terug op kop. Niemand die er 5 frank voor had gegeven bij zijn aanstelling denk ik
Ik herinner nog redelijk goed dat Marcje De Grijze na zijn aanstelling zei: Wie is die man? En hij kreeg toen kritiek dat het ne "prullentrainer" was, dat hij niet in het plaatsje paste en dat hij het niet lang zou rekken.

En op dat moment was dat misschien ergens wel terecht (Anderlecht is namelijk pas zijn eerste job als hoofdcoach). Maar ondertss zijn we bijna 1,5 jaar verder en die "prullentrainer" zit nog altijd op post. Uiteindelijk worden de prijzen op het einde uitgedeeld he. We zullen wel zien waar het schip strand. :tongue:
 
Kben ook geen fan van Riemer. Ik denk dat er veel "omstandigheden" bij zitten... Die kruik gaat ooit breken en ik verwacht niet dat we daarna nog veel van die man gaan horen.

Overigens over RSCA. Veel geblaat op Union ivm die zaak Burgess. Maar dit verscheen vandaag ook in de pers via Jan Hauspie:

"Wat Vandenbempt vooral vergat te vermelden, is dat ook Anderlecht zich achter de schermen niet onbetuigd had gelaten. Eén dag nadat Union een advocatenkantoor in de arm had genomen, trok dat zich al terug. Niet omdat het de zaak niet zag zitten - integendeel, het zag alleen maar winstkansen - maar door een simpel telefoontje. Dat kwam van Anderlecht-voorzitter Wouter Vandenhaute: als het kantoor namens Union zou optreden, kon het elke opdracht van Anderlecht in de toekomst vergeten. De intimidatie werkte. Union zocht en vond nog snel een nieuwe advocaat en won het pleit", klinkt het bij Hauspie.

En mij niet gelaten, hè. Echt niet. Ge gebruikt als elke club de middelen die ge hebt. Of ge Genk zijt in penalty-gate, Union rond Burgess, Brugge na de match op Mechelen, ... En ja, ook Anderlecht. Maar rond penalty-gate drukte RSCA zich uit dat zij nooit zo zouden handelen. Maar in de tussentijd hebben ze al één journalist voor de rechtbank getrokken en deden ze dit. Nogmaals: Mij niet gelaten. Maar ze mogen daar wel stoppen met te doen alsof zij klasse hebben die andere clubs ontbreken. Alle clubs doen wat ze nodig achten. Niemand is heiliger dan de paus.
 
En mij niet gelaten, hè. Echt niet. Ge gebruikt als elke club de middelen die ge hebt. Of ge Genk zijt in penalty-gate, Union rond Burgess, Brugge na de match op Mechelen, ... En ja, ook Anderlecht. Maar rond penalty-gate drukte RSCA zich uit dat zij nooit zo zouden handelen. Maar in de tussentijd hebben ze al één journalist voor de rechtbank getrokken en deden ze dit. Nogmaals: Mij niet gelaten. Maar ze mogen daar wel stoppen met te doen alsof zij klasse hebben die andere clubs ontbreken. Alle clubs doen wat ze nodig achten. Niemand is heiliger dan de paus.
Weet jij zeker dat Hauspie de waarheid spreekt? Het is al lang duidelijk dat het tussen Anderlecht en Humo oorlog is. Ik zou alles wat er dan ook verschijnt met een korrel zout nemen. Beide zijn elkaar aan het zoeken om gelijk te krijgen in een ongelijke strijd die waarschijnlijk geen winnaar kan krijgen. Ik zou ook niet weten waarom Anderlecht zich in een zaak gaat mengen tussen Union en het bondsparket.

Maar het is sowieso een feit dat het dit jaar meer gegaan is over randzaken dan over het voetbal zelf. En dat zegt toch al genoeg denk ik
 
Waarom zou Hauspie zo'n zaken uitvinden? Het past trouwens wel binnen het plaatje van Vandehaute en zijn manier van handelen
 
Vandenhaute is (zoals elke persoon op dat niveau in het bedrijfsleven) een absolute haai. En gezien hun zaak tegen Vandenweghe lijkt me dit ook wel binnen de mogelijkheden te vallen. Maar uiteraard zat ik niet langs WV voor dat telefoontje :)

En waarom zich mengen? Als Union hun gelijk niet had gehad, stond hun beste verdediger niet aan de aftrap en dat is nooit een slechte zaak. Ik ween alleszins ook niet dat Debast er niet opstaat zaterdag.
 
Vandenhaute is (zoals elke persoon op dat niveau in het bedrijfsleven) een absolute haai. En gezien hun zaak tegen Vandenweghe lijkt me dit ook wel binnen de mogelijkheden te vallen. Maar uiteraard zat ik niet langs WV voor dat telefoontje :)

En waarom zich mengen? Als Union hun gelijk niet had gehad, stond hun beste verdediger niet aan de aftrap en dat is nooit een slechte zaak. Ik ween alleszins ook niet dat Debast er niet opstaat zaterdag.
de zaak is trouwens tegen Hauspie en niet tegen Vandeweghe
 
Vandenhaute is (zoals elke persoon op dat niveau in het bedrijfsleven) een absolute haai. En gezien hun zaak tegen Vandenweghe lijkt me dit ook wel binnen de mogelijkheden te vallen. Maar uiteraard zat ik niet langs WV voor dat telefoontje :)

En waarom zich mengen? Als Union hun gelijk niet had gehad, stond hun beste verdediger niet aan de aftrap en dat is nooit een slechte zaak. Ik ween alleszins ook niet dat Debast er niet opstaat zaterdag.
Ik zeg ook niet dat het niet waar is. Maar met pers heb ik al lang geleerd dat je moet oppassen. Zeker als ze al in de clinch hangen.

Debast pakt 2 keer geel en is dan terecht geschorst zonder kans op beroep. Dat is alvast niet hetzelfde als wat met Burgess gebeurde. Maar ik zie het nut daar niet van in om als derde partij daar tussen te hangen. Union is toch ook in beroep gegaan voor de match op Cercle? Want ze hadden daar strafvermindering in gehad waardoor die normaal geschorst was tegen Cercle. Het lijkt mij dan ook onlogisch dat Union voor het beroep door het bondsparket plots naar een andere advocaat zou overgaan. Dus als dit verhaal klopt zou WVDH al moeten gebeld hebben voor de match tegen Cercle waardoor Anderlecht hier toch geen baat bij zou hebben?
 
de zaak is trouwens tegen Hauspie en niet tegen Vandeweghe

Correct. Ik was verward omdat ik erover gelezen had in een stuk tekst van Vandeweghe.

Ik zeg ook niet dat het niet waar is. Maar met pers heb ik al lang geleerd dat je moet oppassen. Zeker als ze al in de clinch hangen.

Debast pakt 2 keer geel en is dan terecht geschorst zonder kans op beroep. Dat is alvast niet hetzelfde als wat met Burgess gebeurde. Maar ik zie het nut daar niet van in om als derde partij daar tussen te hangen. Union is toch ook in beroep gegaan voor de match op Cercle? Want ze hadden daar strafvermindering in gehad waardoor die normaal geschorst was tegen Cercle. Het lijkt mij dan ook onlogisch dat Union voor het beroep door het bondsparket plots naar een andere advocaat zou overgaan. Dus als dit verhaal klopt zou WVDH al moeten gebeld hebben voor de match tegen Cercle waardoor Anderlecht hier toch geen baat bij zou hebben?

Het gaat hier alleszins over de heisa na de match tegen Cercle en de discussies tussen de bond en Union.
 
Het gaat hier alleszins over de heisa na de match tegen Cercle en de discussies tussen de bond en Union.
Zou toch gek zijn dat Union voor dezelfde case dan halverwege zou overstappen naar een andere advocaat dan diegene die al strafvermindering had gekregen in de oorspronkelijke zitting. Mij lijkt dit eerder niet waar, maar ik kan mis zijn hé. Ik verdedig WVDH trouwens niet, want ik moet ook weinig hebben van die mens. Maar verhalen tussen die 2 kan ik weinig geloof aan hechten aangezien ze constant met slijk naar elkaar gooien
 
Geen idee of het klopt of niet, maar het is zeker niet het eerste onfrisse verhaal over WVDH, en het zal ook niet het laatste zijn. Ik zie hem ook liever niet bij mijn club maar dat hebben we helaas zelf niet te kiezen.
Klopt, ze komen ook allemaal wel eens onfris in het nieuws. Denk niet dat er van de G5 al ene niet negatief in het nieuws is geweest. Geld en macht..het maakt alles kapot
 
Ik herinner nog redelijk goed dat Marcje De Grijze na zijn aanstelling zei: Wie is die man? En hij kreeg toen kritiek dat het ne "prullentrainer" was, dat hij niet in het plaatsje paste en dat hij het niet lang zou rekken.

En op dat moment was dat misschien ergens wel terecht (Anderlecht is namelijk pas zijn eerste job als hoofdcoach). Maar ondertss zijn we bijna 1,5 jaar verder en die "prullentrainer" zit nog altijd op post. Uiteindelijk worden de prijzen op het einde uitgedeeld he. We zullen wel zien waar het schip strand. :tongue:
Sympathieke man maar topcoach zou ik het nu persoonlijk ook niet noemen. Ondanks dat het wel knap zou zijn moest hij met deze kern de titel pakken.
 
Sympathieke man maar topcoach zou ik het nu persoonlijk ook niet noemen. Ondanks dat het wel knap zou zijn moest hij met deze kern de titel pakken.
Anderlecht kan een echte topcoach niet betalen he, we moeten eerlijk zijn. Dus of te wel kies je dan voor een niet zo goeie coach OF een relatief onervaren coach, in de hoop dat die laatste het beter doet dan verwacht.

Of ze de titel pakken. Misschien, we zullen wel zien. Maar dat wordt nu wel verwacht na winst tegen Union he. De druk op Riemer wordt er niet minder op.
 
Of ze de titel pakken. Misschien, we zullen wel zien. Maar dat wordt nu wel verwacht na winst tegen Union he. De druk op Riemer wordt er niet minder op.
kom, we zijn amper 3 speeldagen ver en rsca heeft thuis tegen de 2 zwaksten uit deze playoffs mogen spelen en daar 6/6 tegen gehaald.

tegen speeldag 7 kan je zoiets zeggen, maar nu is het toch veel te vroeg voor zo'n beweringen... kan zomaar zijn dat er 4 ploegen op een zakdoek staan volgende week maandag...
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
199K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan