Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Tis nog ff maar zie Anderlecht dit toch niet meer weggeven.
Gisteren weeral xG 0,76 - 2,42... Dat is nu al quasi een gans seizoen dat die daar mee wegkomen :crazy: - Zegt uiteraard niet alles, maar toch.
Het zou mij echt oprecht verbazen dat die dat over de streep kunnen trekken, want het trekt inderdaad op niet veel. Het zijn nog altijd 7 matchen.
 
Tis nog ff maar zie Anderlecht dit toch niet meer weggeven.
Gisteren weeral xG 0,76 - 2,42... Dat is nu al quasi een gans seizoen dat die daar mee wegkomen :crazy: - Zegt uiteraard niet alles, maar toch.
Die xG slaat op niets.

De goal van Dolberg was in een leeg doel, Dolberg die bij een corner een reuzenkans mist, en Amuzu zijn goal was ook al in een open doel.
 
Die xG slaat op niets.

De goal van Dolberg was in een leeg doel, Dolberg die bij een corner een reuzenkans mist, en Amuzu zijn goal was ook al in een open doel.
Ja ik kan daar ook niet altijd aan uit. Die goal van Cercle had ook maar rond de 60% goal probability. Die moest ocharme gewoon intikken in een leeg doel.
 
Die xG slaat op niets.

De goal van Dolberg was in een leeg doel, Dolberg die bij een corner een reuzenkans mist, en Amuzu zijn goal was ook al in een open doel.
Was even gaan kijken want de goal van Dolberg kreeg maar 0,13 xG, leek me nogal vreemd voor een kans op 'open doel'.

Dat is allesbehalve een open doel hoor :laugh: Is gewoon een rebound. Moris ligt daar nog hé. Van leeg doel geen sprake dus.
 
Tis nog ff maar zie Anderlecht dit toch niet meer weggeven.
Gisteren weeral xG 0,76 - 2,42... Dat is nu al quasi een gans seizoen dat die daar mee wegkomen :crazy: - Zegt uiteraard niet alles, maar toch.
Van waar komen die statistieken? Footystats geeft bv al 1,2 - 1,7. Bij Union zat daar dan nog een penalty bij die 0,76 oplevert.
 
Was even gaan kijken want de goal van Dolberg kreeg maar 0,13 xG, leek me nogal vreemd voor een kans op 'open doel'.

Dat is allesbehalve een open doel hoor :laugh: Is gewoon een rebound. Moris ligt daar nog hé. Van leeg doel geen sprake dus.
Kans dat die binnen zat was alleszins heel hoog, veel hoger dan wat die xG doet vermoeden.
 
Van waar komen die statistieken? Footystats geeft bv al 1,2 - 1,7. Bij Union zat daar dan nog een penalty bij die 0,76 oplevert.
Komt van sofascore... Kdacht dat die normaal wel klopten, niet dan? Die van Club zijn alvast ook anders op footystats.
 
Zag zonet de beelden, die fase met debast was toch terecht 2de geel en penalty? Gewoon heel dom...
Maar dat die judoworp van Burges dan weer onbestraft blijft weer een gebrek aan consistentie imo. Om nog maar eens aan te tonen dat die belachelijke complottheorieën dat Anderlecht kampioen zou moeten spelen nergens op slaan. En veel fases gewoon onkunde van ref of Var mensen zijn.

Union ook maar 2 gele kaarten, ondanks hun potige spel.
 
Laatst bewerkt:
Voor eerste te staan, en de eerste keer sinds ze terug op het hoogste niveau spelen eens te winnen van Union kunt gulle hier een ferm pak zagen over een paar discutabele fases vd ref die de match niet eens in jullie nadeel hebben beïnvloed.

Let it go, ge hebt de 3 punten en staat op kop.
 
ongelofelijk hoe Union nu voor het derde jaar op rij die titel gaat mislopen.

Waarom zie ik die uitspraak toch zo vaak voorbijkomen? In hun eerste seizoen hebben ze in totaliteit minder punten gepakt dan Club en kon Union in de 4 confrontaties niet winnen van Club. Vorig seizoen zijn ze in de reguliere competitie tweede geëindigd achter een ijzersterk Genk. Als je dan thuis niet kan winnen van een uitgespeeld Club met een halve NXT ploeg in dé match waar je ook nog eens voor komt te staan... Dit seizoen verdienen ze het écht wel maar van dat onoverwinnelijk aura van paar maand terug blijft niets meer over + met pijn in het blauw-zwarte hart is Anderlecht ook bezig aan een stevig seizoen. Die eindigden 'maar' 7 punten achter hen en dan verloren ze nog op de laatste speeldag thuis van het slechtste Kortrijk in jaren.

Qua cijfers steken ze er nu ook niet met kop en schouders bovenuit. 2 verliespartijen (t.o.v. 3 van Anderlecht), beste aanval (63 goals t.o.v. 62 van Club) en qua verdediging 'gewoon' t.o.v. de concurrentie.

Ik zou zeggen tegen iedereen (buiten de Union supporters); laat die gunfactor maar achterwege in de competitie. Ik ben nog altijd niet vergeten hoe ze zijn komen spelen op Jan Breydel met die schandalige fout van Moris.
 
Zag zonet de beelden, die fase met debast was toch terecht 2de geel en penalty? Gewoon heel dom...
Ik vind het discutabel, maar je kan 'm wel geven. Alleen begrijp ik niet dat je deze wel affluit, maar een gelijkaardige slag van Nilsson laat passeren in de eerste helft. Dat er inconsistentie is over de matchen heen wisten we al, maar dat een scheids & VAR op een half uur tijd dergelijke verschillende beslissingen nemen over een gelijkaardige fase is toch wraakroepend?
 
Voor eerste te staan, en de eerste keer sinds ze terug op het hoogste niveau spelen eens te winnen van Union kunt gulle hier een ferm pak zagen over een paar discutabele fases vd ref die de match niet eens in jullie nadeel hebben beïnvloed.

Let it go, ge hebt de 3 punten en staat op kop.
Mss omdat we de laatste tijd steeds weer moeten lezen dat Anderlecht zogezegd bevoordeeld wordt door de refs?
 
Tis nog ff maar zie Anderlecht dit toch niet meer weggeven.
Gisteren weeral xG 0,76 - 2,42... Dat is nu al quasi een gans seizoen dat die daar mee wegkomen :crazy: - Zegt uiteraard niet alles, maar toch.
Die xG discussie neemt nooit in rekening dat er gewoon spitsen zijn die uit 'minder' kunnen scoren. Een soort 'killer'-gehalte die bepaalde spitsen hebben.
Conference League winnen > kampioen worden. Kampioenschap behalen probeert Club toch elk seizoen + met de veranderingen van de UEFA vanaf volgend seizoen... Jawadde.
Welke impact zou dat hebben op de te verdelen plaatsen? Denk dat de 6e dan moet spelen voor conference league?
 
Welke impact zou dat hebben op de te verdelen plaatsen? Denk dat de 6e dan moet spelen voor conference league?

Club krijgt dan een plaatsje in de Europa League groepsfase. Tenzij ze kampioen spelen, dan krijgen ze natuurlijk dat Champions League ticket. Nu is het normaliter:

  • Kampioen: groepsfase Champions League
  • Vice-kampioen: 3e voorronde Champions League
  • Derde in PO1: 2e voorronde Europa League
  • Vierde in PO1 of winnaar PO2: 2e voorronde Conference League
  • Bekerwinnaar: play-offs Europa League
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan