Jupiler Pro League 2022-2023

Goh, Genk pakt amper 4 op 12 in de Play offs. Dat is gewoon veel te weinig. Ik heb op de laatste dag van de transferperiode gezegd : Genk kiest voor de centen en verliest de titel. Paul is vervangen door een niet fitte speler en je hebt bijna de rest van de competitie moeten afwerken zonder spits. Daar scheelt het aan. Paul pakte de punten wel.

Gisteren klopte het dat Burgess rood moest hebben, maar de week ervoor ontsnapte zowel Munoz als Arteaga aan rood. Er is op dat vlak gewoon geen consequentie en iedereen heeft wel recht van klagen door al de scheidsrechterlijke dwalingen.
Uiteraard is 4/12 te weinig.
Dat Paul onvervangbaar is wisten we al. Maar dat staat los van het feit dat we deze play-offs zwaar benadeeld zijn.
Thuis tegen Brugge wordt gewoon een loepzuiver doelpunt afgekeurd, in Antwerp mag er vanaf minuut 1 geschopt worden zonder dat daar geel voor wordt gegeven. Met als hoogtepunt de penalty (handbal Heynen) zogezegd volgens de regels, 2 weken later lijken de regels alweer veranderd (handbal Burges)
Wordt uiteraard ook nergens opgepikt in de media.

Is het toeval? Pech ? Zou kunnen.. Maar als je weet wat er allemaal in gebeurd is in onze corrupte competitie ..

Antwerp is echt wel te pakken. Als ik zie hoe die 2 keer tegen ons gespeeld hebben.
Voelde echt niet aan als een kampioen.

Maar hun zakelijkheid is dit seizoen ook al vaak hun troef geweest dus een beetje een double edged sword.
Het ziet er zelden indrukwekkend uit maar ze kunnen wel een resultaat uit de brand slepen.

Antwerp is echt wel te pakken. Als ik zie hoe die 2 keer tegen ons gespeeld hebben.
Voelde echt niet aan als een kampioen.

Maar hun zakelijkheid is dit seizoen ook al vaak hun troef geweest dus een beetje een double edged sword.
Het ziet er zelden indrukwekkend uit maar ze kunnen wel een resultaat uit de brand slepen.
Ze moeten wel echt winnen thuis tegen Union dus dat is in het voordeel van Union lijkt me -> je zag dat ze zelfs tegen ons afwachten gingen spelen en dat wij uiteindelijk wel voor de aanval kozen waardoor ze kunnen counteren, dat gaat tegen Union lastiger worden.

Zal dubbeltje op zijn kant worden maar ik neig toch eerder naar een voordeel voor Union -> misschien gelijkspel onderling maar dan week erop de gemakkelijkere match voor Union thuis tegen ons?

Hopelijk een goede scheidsrechter die de match aanvoelt zodat er niet teveel gezaag over de scheids komt achteraf van het verliezende team

Ze moeten wel echt winnen thuis tegen Union dus dat is in het voordeel van Union lijkt me -> je zag dat ze zelfs tegen ons afwachten gingen spelen en dat wij uiteindelijk wel voor de aanval kozen waardoor ze kunnen counteren, dat gaat tegen Union lastiger worden.

Zal dubbeltje op zijn kant worden maar ik neig toch eerder naar een voordeel voor Union -> misschien gelijkspel onderling maar dan week erop de gemakkelijkere match voor Union thuis tegen ons?

Hopelijk een goede scheidsrechter die de match aanvoelt zodat er niet teveel gezaag over de scheids komt achteraf van het verliezende team
Akkoord dat wij moeten winnen maar eigenlijk moet Union dat ook. Anders moeten ze rekenen op Genk de laatste speeldag. Voor beide teams is zondag de beste kans om de titel te pakken.

Union hebben we thuis al twee keer weggeblazen, ook in de beker toen ze voor een gelijkspel kwamen. Ik denk niet dat Geraerts dat nogmaals gaat proberem. Ik denk dat we twee teams krijgen die er vol voor gaan maar ook met een eventueel gelijkspel zullen kunnen leven naarmate de match het einde nadert.

Antwerp gaat dit wel over de streep trekken, volle bosuil ik zou mijn geld op Antwerp zetten.
Over het volledige seizoen zou genk hrm verdienen op zich wel het beste voetbal gebracht. Laatste tijd erger ik mij soms wel azn Union...

Antwerp gaat dit wel over de streep trekken, volle bosuil ik zou mijn geld op Antwerp zetten.
Over het volledige seizoen zou genk hrm verdienen op zich wel het beste voetbal gebracht. Laatste tijd erger ik mij soms wel azn Union...
Als je ziet hoeveel matchen en op welk niveau Union Europees heeft gespeeld dan is er voor mij maar 1 terechte kampioen en dat zou Union zijn.

Uiteindelijk hebben we het meer dan genoeg ondervonden bij Club hoeveel punten die Europese campagnes telkens wel niet kosten, al was het maar omdat de spelers met hun hoofd dikwijls bij die Europese matchen zitten en daardoor niet aan 100% in de JPL spelen. Daarom alleen al zo sterk van Union dat ze gewoon van boven staan samen met 2 andere ploegen die geen/nauwelijks Europese belasting hebben gehad.

Nipte winst na een zeer dubieuze penalty tegen Genk, nipte winst thuis tegen Club met wat meeval, pak slaag gekregen op Club. Enigste overtuigende overwinning was op Union maar daar had Union een atypische offday. Dus ik zou er toch niet zo zeker van zijn dat het binnen is voor Antwerp...

Ugh Hein.. gelukkig was Mulder er om de grote Hein show wat te temperen.
Dan toch liever de arrogantie van Hein dan Youri die er telkens voor spek en bonen bijzit. Heb de indruk dat hij de Belgische competitie niet volgt en gewoon maar wat dooddoeners poneert. Gaat hij wat liggen lullen over Manchester City wanneer Hein problemen bij Gent aanhaalt. Wat een niveau zeg.

Dan toch liever de arrogantie van Hein dan Youri die er telkens voor spek en bonen bijzit. Heb de indruk dat hij de Belgische competitie niet volgt en gewoon maar wat dooddoeners poneert. Gaat hij wat liggen lullen over Manchester City wanneer Hein problemen bij Gent aanhaalt. Wat een niveau zeg.
Ik kijk om die redenen al lang niet meer naar Extra-Time

Was ook zo'n beetje de repliek van Hein. Waarop Youri dan redelijk gepikeerd antwoordde.

Maar heeft wel gewoon gelijk als hij zegt dat het bij Hein nooit zijn eigen fout is geweest.

Heb het als Anderlecht fan vanop de eerste rij mogen meemaken.

Gaan beweren dat je geen 3 competities goed kan volgen vind ik trouwens ook maar een zeer matig argument.

Terug
Bovenaan